Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Ohhh noo wat ontzettend kl#%$te. Snap dat je enorm schrikt. Gelukkig is het gestopt. Een klein beetje hoeft echt niets te betekenen inderdaad. Hopelijk kan je een beetje tot rust komen en anders de vk bellen en wie weet kan je morgen of dinsdag al voor een een echo. Liefs.
     
  2. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Mijn vriend gaat ook niet mee, bij ons in het ziekenhuis moet je alleen komen ivm corona. Ik vind het wel ok, heb me er op ingesteld. Maar snap dat je baalt!

    Wel fijn dat je morgen om 9.30 aan de beurt bent. Ik begin alvast met duimen voor een mooi hartje voor je.
     
  3. Roos01

    Roos01 Lid

    10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    Thanks @Malbec @Ang1987
    Ik heb wel lichte krampjes, denk ik?? Niet pijnlijk ofzo, gewoon lichtjes aanwezig.. Ik weet nu niet eens meer wat ik voor gisteravond voelde:rolleyes:. Gewoon zo schrikken en nu steeds bij afvegen hartkloppingen bang om weer wat te zien...

    Inderdaad misschien bellen of ik eerder terecht kan. In het weekend is mijn verloskundige wel bereikbaar maar alleen spoednummer.. vind nu niet dat ik dat kan bellen eigenlijk toch??
     
  4. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    He, wat een spanning geeft dat he? Een beetje bruinverlies is meestal geen slecht teken. Lekker je rust houden en ook positief proberen te blijven.

    Het is geen reden om een spoednummer te bellen. Hadden we maar zelf een echo apparaat he, konden we steeds even spieken.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Ik zou hiervoor ook niet bellen. Blijf je krampen houden én bloedverlies kun je even bellen. Ik zou sowieso anders morgen even bellen met je zorgen en overleggen.
     
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik ga zo even teruglezen, volgens mij wel goede berichten verder, heel fijn!

    Bij mij gaat alles wel ok, flink moe en misselijk nu maar het hoort erbij. Zwakte bij altijd na 9 weken wel af. Hopelijk nu ook.

    Ik vind het wel echt zo pittig met de drukte nu thuis. Is echt even anders met al 3 kinderen en een puppy. Mijn man was gister bijna de hele dag weg (voetbal trainer) en zo'n dag hakt er wel in.
    Ik kijk erg uit naar november, dan gaat de jongste ook naar school. Dan heb ik halve dagen vrij, kan niet wachten haha.

    Ik krijg volgens mij pas de laatste echo, met 8,5 week. Heb soms de neiging om de afspraak te vervroegen maar wil vasthouden aan m'n gevoel.
    Wij hadden totaal geen 4e in de planning. Maar ik kreeg in de zomer elke nacht dromen, en echt zo'n sterk verlangen naar een kindje. Alsof het aanklopte en er echt moest komen. Uiteindelijk besloten we een poging te wagen, en was zwanger. Dus voelt alsof het zo moet zijn.

    Ik heb wel echt een buik al, kan het niet meer echt verbergen inmiddels, beetje vervelend. Wil het niet wereldkundig maken met 6 weken.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Misschien wat wijdere shirts dragen? Jurkjes ect. En anders lekker laten. Mensen zullen er niet naar vragen en boeiend als ze wat denken :D

    Voordeel is wel met die drukke dagen dat de tijd voorbij vliegt naar je echo!
     
    Liva vindt dit leuk.
  8. Roos01

    Roos01 Lid

    10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    Dankjulliewel lieve meiden!! Ik ben een enorme stresskip en doemdenker. Mijn eerste keer met alles dus heel fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen!

    @Liva ik kwam dus vannacht wat tegen op internet dat je iets kunt huren zodat je thuis kunt kijken hahha. Het kán dus wel!:p maar ik laat het liever over aan mensen die ervoor zijn opgeleid.
     
  9. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    @Roos01 ik zou inderdaad ook nu niet naar het spoednummer bellen. Helemaal eens met wat de dames hierboven zeggen. Hopelijk lukt het je wat vertrouwen te krijgen.

    @Liva kan me voorstellen dat het pittig is met 3 kinderen en een puppy. Wat een mooi verhaal qua dromen over een kindje en of het zo moet zijn. Ja vroege echo's allemaal hier, 8.5 week is eigenlijk al best vroeg maar dat lijkt dan laat vergeleken met de rest.

    Hoe kijk je naar de komst van een 4e kindje? En voor de rest naar de komst van een 2e of 3e?

    Mijn eerste is in mei al 6 dus ik denk niet dat het heel zwaar gaat worden (maar misschien heb ik het allemaal verdrongen en sta ik er naïef in haha).
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.740
    113
    Vrouw
    Ik ben daar nog eigenlijk helemaal niet mee bezig. Een stukje zelfbescherming ook denk ik. Heb gehoord van vriendinnen dat het best pittig is maar die hebben allemaal jongere kinderen. Mijn zoon is bijna 6 wanneer de baby geboren gaat worden, ik denk dat dat anders is dank wanneer je er eentje van 2,5 hebt bijvoorbeeld.
     
  11. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oh @Roos01 wat is dat schrikken hè! Ik dus ook, maar wel al tweede keer nu, vorige keer met bijna vijf weken en toen echo gehad. Baarmoedermond is erg goed doorbloedt en sex, zelfs hoesten of persen op het toilet kan een adertje doen bloeden vertelde de vk toen. Nu probeer ik er dus maar in te berusten. Sterkte hoor en misschien mag je wel eerder wanneer je morgen belt.
     
    Roos01 vindt dit leuk.
  12. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik herinner me mijn 1e zwangerschap nog als de dag van gister. Heel herkenbaar hoor je angst! Je wilt het zo graag en je hebt er geen grip op. Een mega les in vertouwen hebben!

    Verwen jezelf lekker vandaag. Ik probeer in de douche altijd een beetje contact te maken met mijn buik. Hand op je baarmoeder en alvast de liefde voelen.
     
    Betsies en Roos01 vinden dit leuk.
  13. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik kijk er enorm naar uit. Mijn dochter (9,5) en zoon (7,5) weten het al dus het leeft al wel een beetje. De jongste is bijna 4 en heeft geen idee.
    Ik vind het super bijzonder dat mijn dochter al 10 is als er een baby is en zij wil zo graag helpen. Is nog een echte poppenmoeder nu ook nog.

    Het zal wel druk worden maar het scheelt voor mij erg veel dat de rest gewoon op school zit (al zit de zomervakantie er best snel achter). Mijn man blijft ook 3 dagen thuiswerken en dat scheelt net even in die kleine dingen zoals uitlaten of even wat klaarzetten.

    Ik heb vooral mega veel zin in het ontmoeten van dit kindje. Bevallen en dan een nieuw kindje bij je. Blijft bizar. Ik droomde er van de week over.

    Ben benieuwd hoe jullie situaties zijn, en al gevoel voor geslacht?
     
    Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    Ik denk er niet teveel over na want dan schiet ik in de stress. Mijn andere twee kinderen zijn tegen die tijd 2 en bijna 5. Gelukkig gaan zij wel naar school en naar de opvang.

    Ik vond van 1 naar 2 best zwaar maar minder dan van 0 naar 1, dat was echt loeizwaar. Ik hoop dat van 2 naar 3 een stuk makkelijker zal zijn vanwege het al bestaande ritme en ervaring.

    Fingers crossed :p
     
    Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We hebben 4 kinderen, in mei zullen ze 12, 10, bijna 7 en 3 jaar oud zijn. Met grotere kinderen is een baby toch erg anders dan met kleintjes, is mijn ervaring, veel makkelijker. Toen nr3 werd geboren waren zijn broer 4 en 2, nou dat was echt zwaar vond ik.
    Hoewel nr1 het zwaarste was! Alles was nieuw, dat was echt een enorme aanpassing.
    Met een schoolgaand kind is het sowieso makkelijker vind ik, want dan heb je gedwongen een ritme, dat was prettig.
     
    Ang1987, Malbec en Liva vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @KleineLai spannend van dat echo in je eentje!
     
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.249
    113
    Ja ik baal wel een beetje hoor! Mja, niets aan te doen :)
     
  18. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Succes alvast!!
     
  19. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Leuk dat je oudste 2 het weten @Liva, en zo schattig dat de oudste wil helpen. Ik was zelf 11 toen mijn broertje werd geboren en ik vond het fantastisch. Voor mijn ouders ook fijn want al gauw een fijne oppas:)

    @Mamavandrie34 scheelt inderdaad dat je kinderen al naar school gaan en naar de opvang. En ohja die zomervakantie tijdens/na verlof dat is nog wel even een dingetje.

    @KleineLai hopelijk gaat die derde je makkelijk af qua ritme en ervaring

    Ik heb er dus 1 van 5 (leuk @Malbec dat je een zoon van dezelfde leeftijd hebt.) En ik ga voor mijn gevoel wel echt opnieuw beginnen met alles. Kijk er ook erg naar uit het kindje te ontmoeten. Ook al is het onzeker nog die eerste periode en ben ik soms in paniek als ik buikpijn oid heb of minder symptomen, ik maak wel contact met het kindje en denk ik er ook aan hoe het is om haar te ontmoeten. Ik ga dus uit van een meisje qua voorgevoel. Al kan ik er helemaal naast zitten;).
     
  20. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Succes zo @KleineLai, nog een paar uurtjes:)

    Fijne dag verder voor iedereen!

    Ik was nog wel benieuwd of de misselijkheid minder is @Mamavandrie34, heb je nog pillen gekregen?

    En @Malbec hoe is het met jou qua lichamelijk herstel? Hopelijk ben je al wat sterker en fitter.
     
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina