Hier weten alleen mijn broertje en moeder het. Voornamelijk omdat mijn moeder 2 dagen/nachten bij ons in huis is elke week ivm oppassen op onze dochter. Ze woont ver weg waardoor op en neer rijden geen optie is. Verder weet nog niemand het. Vorige keer wist mijn beste vriendin, mijn schoonouders en mijn collega's het al op deze termijn. We kiezen er nu bewust voor het nog niet te vertellen omdat de reacties van mijn schoonfamilie destijds niet zo uitbundig/enthousiast waren zoals je hoopt. De bewust vriendin sloeg de eerste keer een beetje door in cadeautjes en spullen kopen, dat laten we dus ook nog even zo. En de rest van de wereld, die horen het wel als wij er aan toe zijn Vorige keer was dat geloof ik bij 11 weken en iets van 3/4/5 dagen na de termijnecho.
Dat denk ik ook wel. Als 2 kinderen de norm is in je omgeving dan is een derde al gauw ‘waarom?’, met 4 is die kans nog groter. Hier gelukkig een omgeving waar 3 kinderen (of 4) de norm is. In dat opzicht zullen we geen opmerkingen krijgen. Maar wel omdat ik nog geen 3 maanden geleden hardop riep dat ik echt geen derde wilde. Daarnaast zat/zit ik met burn-out klachten. Ik ben wel bang voor opmerkingen en oordelen daarover.. Andere situatie, maar ik begrijp je dus wel..
Hoe gaat het bij jullie met avond eten? Ik heb er echt helemaal geen trek in. Ik eet voornamelijk wat hapjes als piccolinis of soep met wat brood.. maar echt avond eten gaat er niet in.
Het eten zelf gaat wel. Ik moet me er even toe zetten (helpt wel dat ik een gezin heb anders zou er niets op tafel staan denk ik) maar het meeste krijg ik wel weg. Liefst idd wel soep of tostis maar op een aantal dingen na eet ik het wel redelijk op.
Vervelend he al die oordelende mensen. Ik heb zo lang 1 kind gehad dat ze van mij juist weer geen tweede meer verwachten. Daar vond/vindt men vast ook van alles van. Hopelijk kun je het toch een beetje naast je neerleggen.
Hallo ladies, sorry dat ik zo inspring. Maar zijn hier vrouwen die zich niet laten vaccineren? Ik wil mij eigenlijk niet vaccineren, maar voel wel de druk vanuit de omgeving. 'Stel als je corona krijgt en je komt op de ic, komt het niet goed met je kindje'... dat soort uitspraken
Mijn eetlust is ook veranderd. Kan weinig hebben en moet echt moeite doen om een beetje gezonde dingen binnen te krijgen. Ik heb net, beetje vooruitlopend op alles, al een afspraak gemaakt voor een geslachtsecho haha. Ik heb het bij de andere 3 ook gedaan, met 13 weken. Vind het zo leuk om te weten wie er bij komt. Mijn gevoel zegt nu een meisje. We gaan het zien.
@TikusSabrina ik ben niet gevaccineerd en ga dat ook niet doen. Wat zorgt ervoor dat je druk ervaart nu? Lastige tijd he.
Beetje radiostiltevan mijn kant, helaas nog steeds beroerd… moe, hoofdpijn, misselijk. Gefeliciteerd voor alle mooie echo’s! Ik mag vrijdag weer, termijnecho, zo spannend weer!
Ik wil het ook niet doen.. Ik heb het gisteren tegen mijn schoonouders verteld. Zij zijn super blij en enthousiast, alleen zijn ze wel bang dat STEL ik beland op de ic en ik moet op mijn buik liggen aan de beademing, dat het heel gevaarlijk is voor de baby. Daar ben ik een beetje van geschrokken..
Ik denk dat je vooral zelf moet voelen wat jouw afweging is. Ik ben zelf persoonlijk absoluut niet bang om op de ic te komen. Gewoon, gebaseerd op cijfers en gevoel.
We krijgen ook met 13 weken de '13 weken echo' toch tegenwoordig of doe jij die niet? Mijn voorgevoel zegt ook een meisje (bij mij dan) maar ik dacht dat het vanaf 16 weken kon? Wel zo leuk de geslachtsecho echt iets om naar uit te kijken!
Wel balen voor jou en de anderen die zich zo rot voelen. Hier voel ik me ook echt niet best. Heb vanmorgen bijna overgegeven op de fiets. Gelukkig zijn er momenten dat ik niet misselijk ben, dat scheelt. Zijn er nog andere dames die een echo hebben deze week?
Hee meiden! Ik krijg iedere keer geen meldingen meer. Zo irritant! Ik ben heel enthousiast over een app groep! Weet niet hoe de rest erover denkt? Kan ik de meldingen ook niet meer missen haha. Ben helemaal bij gelezen, rot voor diegene die zich zo ziek voelen. Hier inmiddels ook misselijk, bleh! Heb gisteren spugend uit de auto gehangen. Zo rot! En nu.. is de boel hier ontploft thuis en moet ik opruimen. Maar vertoon uitstelgedrag want zo geen zin in
Ik laat mij ook (nog) niet vaccineren. In ieder geval niet tijdens de zwangerschap, misschien daarna maar dat ligt meer aan de ontwikkelingen in mijn werk (zorg). Ik heb wel het "geluk" dat ik 2 weken geleden corona kreeg.. ze zeggen dat je dan in ieder geval een half jaar die antistoffen hebt.
Ik voel me (met medicatie) wel redelijk goed eigenlijk! Vandaag voor het eerst in 3 weken weer een dag gewerkt, vond ik wel weer lekker! Wel moe en af en toe misselijk, maar goed te doen. Beterschap voor diegene die zich zo ellendig voelen! Ik ben ook in voor een app-groep. Vind het net wat makkelijker.