Ik ga de NIPT wel doen maar ben er nog niet uit of ik het met of zonder nevenbevindingen ga doen. Ik wil zo veel mogelijk weten of er iets aan de hand is, maar aan de andere kant zit ik niet bepaald te wachten op mogelijke dubieuze uitslagen van nevenbevindingen waar ze niet zo veel over kunnen zeggen. Ga het morgen nog maar eens bespreken met de verloskundige.
Verwacht dat wij de NIPT gaan doen zonder nevenbevindingen en dan de 13 en 20 weken echo! Wil net zoals @Ang1987 zoveel mogelijk weten.
Ok hier mijn uitleg, hopelijk is dat een beetje duidelijk. De NIPT is een onderzoek dus het is niet duidelijk wat ze gaan onderzoeken als de NIPT studie is afgerond, omtrent nevenbevindingen is best veel onzeker In sommige/veel gevallen (ken de cijfers niet) kan je helemaal niets duidelijks zeggen over de aard van de afwijking, hoe ernstig het zal zijn en of het überhaupt ernstig is. Het is ook niet altijd duidelijk of er iets is bij de moeder (alleen in de placenta) of bij het kindje. Je kan een periode tegemoet gaan met veel (nodeloze) onzekerheid en ik heb dat al eens meegemaakt (na de hielprik en dat was echt hels want mijn zoon kon doodgaan maar er was niets aan de hand) dus vandaar mijn twijfel. Aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten dus ik twijfel nog wel een beetje. Waarom kies jij wel voor nevenbevindingen?
Ik las net over de 13 weken echo. Dat voor nu blijkt dat 1 a 5 op de 1000 vrouwen te horen krijgt dat er een afwijking gevonden is wat onterecht blijkt en dus geen afwijking is. Dat vind ik het lastige eraan. Je kunt een valse negatieve uitslag krijgen waardoor je mega veel stress krijgt terwijl dus onnodig.
Omdat er alles uit kan komen, ook bijv. een afwijking van mij waar ik helemaal geen last van hoef te hebben of helemaal niet ernstig zijn. Ik ben bang dat het mij misschien onzekerder maakt dan ik hoef te zijn. Dus ik combinatie met de 13 en 20 weken echo vind ik het goed om zonder te doen.
Ik ben ook bang dat je daarna een vlokkentest zou willen om het uit te sluiten en dat geeft ook weer kans van 1 op 500 voor een miskraam door die test. Het zijn moeilijke kwesties he.
@Malbec gister gehad! Was allemaal goed, zelfs wat kleine beweginkjes gezien ik heb nu met mezelf afgesproken dat als ik een keer een goede dag heb ik er ook van ga genieten ipv zo stressen want idd het wil toch niks zeggen! Nu weer mega beroerd trouwens haha. Wij gaan de nipt denk ik ook doen zonder nevenbevindingen en 13 weken echo ook.
Ik had net intake bij de vk en het was een heel fijn gesprek. Ik ga wel de NIPT doen maar zonder nevenbevindingen en wel de 13 weken echo. Mijn vriend wil wel dat ik de NIPT doe met nevenbevindingen dus hier moeten we het nog even goed over hebben. Ik ga ook aspirine slikken vanaf nu omdat mijn zoontje dysmatuur was en krijg daarom ook extra groeiechos dus das fijn.
36 weken dus helemaal niet zo vroeg. Hij was alleen te licht voor de termijn, 2100 gr. De aspirine gaat mogelijke groeivertraging tegen.
Ik ga maandag voor de nipt prikken! Dinsdag 26 oktober een guo (13 weken echo maar voor mij extra compleet), en maandag 15 november twee vruchtwaterpuncties. Verder dan dat kan ik nog niet kijken