oh jee wat vervelend, ben je bekend met nierstenen? Ik heb altijd begrepen dat het vreselijk pijnlijk is... gaat het beter met de pijnstilling?
He gadver wat naar zeg. Heb begrepen dat dit allemaal heel pijnlijk is. Hopelijk snel duidelijk en snelle werking van de pijnstilling. @buikfoto: heb er wel een paar maar vind ze niet zo mooi. Heb nu met 15 weken wel een buik zoals ik die de vorige keer met 20 weken had haha
Pijn is er nog, maar gelukkig niet meer zo erg. Ik heb t nog nooit gehad hiervoor! Maar t scherpe randje is eraf met de medicatie en dat is wel heel fijn.
Gelukkig! Weten ze hoe het komt dat je opeens nierstenen of nierstuwing hebt? Kunnen ze iets doen aan nierstuwing?
Tijdens je zwangerschap heb je blijkbaar een verhoogde kans op nierstenen. Stuwing kan door een steen komen dor vast zit, of de baby kan ergens op liggen maar dat lijkt me sterk met dit termijn. Vrijdag gaan ze een echo maken, ben benieuwd!
Hee allemaal, Balen @Aaav maar fijn dat je thuis lekker kan uitrusten. Hoe gaan jullie om met dingen die je niet mag eten of juist wil eten? Ik ben normaal echt enorm verzot op eten. Nu de misselijkheid zo langzamerhand weg is, begin ik weer wat trek te krijgen maar ook te verlangen naar de 'verboden' dingen. Kijk heeel erg uit naar bv sushi en gepocheerde eitjes (mmm eggs benedict). Ben ook best een liefhebber van drankjes, dus ook wel erggg veel zin in dat rode wijntje (jij ook toch @Malbec ). Heb nu niet echt een specifieke craving naar bepaald voedsel maar dat kan zo omslaan haha. Zijn er dingen die jullie missen qua eten? En zijn jullie daar streng is of niet? Ik vroeg me af @KleineLai of de regels in Frankrijk misschien anders zijn qua wat als veilig wordt gezien voor zwangeren? Misschien dat je daar wel een carpaccio mag eten?
toen ik frankrijk was met de herfstvakantie kon ik moeilijk van de lekkere rauwe melkse kazen afblijven, en ik baalde dat ik de cote de boeuf niet mee kon eten (doorgebakken hoeft het van mij niet). Nu hier in Nederland niet zo veel last, die kazen liggen niet in de supermarkt hier (degene die ik écht lust) en ik ga sowieso niet naar de supermarkt, haha Sushi mis ik niet maar het is telkens iets dat we in de eerste week na de bevalling besteld hebben!
Regels zijn volgens mij redelijk hetzelfde als in NL. Geen rauwe dingen, geen alcohol, niet roken. Bij de eerste ben ik erg streng geweest, bij de tweede af en toe (hele) verse zalm gegeten. Nu bij de derde heb ik al veel gedroogde worstjes op.. dat mag officieel ook niet maar het is een craving Oh, en afgelopen 2 weken veel tonijn uit blik.. dat schijnt ook niet meer te mogen vanwege het kwik of zo. Dus nou goed.. ik zondig hier en daar wat dus. Je kan sushi gewoon eten trouwens, alleen niet de sushi met rauwe vis. Tenzij je zeker bent dat de zalm of tonijn echt vers is (die dag gevangen) dan kan je dat ook gewoon eten Carpaccio staat hier ook op de no-no lijst. Alcohol doe ik absoluut niet, dat is in minimale hoeveelheden ook schadelijk want het wordt niet gefilterd door de placenta. Elk slokje krijgt je baby ook zeg maar. Ik mis rauwe zalm ook echt! En rode wijn. En in Nederland zou ik zo graag filet Americain eten.
Oh man! Mis mijn rode wijntje zo erg! Verder vind ik veel dingen overdreven. Nu mag je zelfs al geen (gekookte) garnalen meer. Want het zou eventueel heel erg misschien in 00000,2 % van de gevallen bij veelvuldig en langdurig gebruik schadelijk kunnen zijn nou. Die paar gamba’s die ik eet zullen dat verschil wel niet maken. Verder houd ik me aan de standaard dingen. Ik hou echt van eten en drinken. Dat mis ik nou wel in mijn zwangerschap want alles wat ik veel at en dronk mag ik nu niet meer
oh mag droge worst niet? dit heb ik gemist (en eet ik nog regelmatig, hoewel minder hier dan als ik frankrijk ben )
Ik sta er denk ik ook zo een beetje in. Zolang we niet roken en drinken gaat het denk ik over het algemeen wel goed. Ik heb in mijn vorige zwangerschap op het eind ook wel bij een goede japanner sashimi gegeten en af en toe een hap steak met rode wijn saus. Maar het smaakt toch beter na de bevalling Het is wel heel streng allemaal aan het worden, bij mijn zoontje mocht tonijn uit blik prima en tot een paar maanden geleden mochten garnalen ook. Dat eet ik idd af en toe wel (loveee garnalenkroketten ook). En krijg spontaan zin in gedroogde worstjes haha en de échte franse rauwmelse kaasjes..
Bij mijn oudste was tonijn uit blik ook nog geen probleem. Tja, ik doe daar niet zoveel mee om eerlijk te zijn. Zou mijn dieet voornamelijk uit tonijn uit blik bestaan dan zou ik er wel wat mee doen denk ik. Net als garnalen en sesamzaad. Gewoon normaal eten, niet te gek doen. Wel lastig als je er een craving voor hebt
Joehoee!! Veel te lang niet geweest hier, maar 13 weken echo was helemaal prima ennnn..... Ik krijg ook een jongetje! ♡
Ohh ik heb zo'n trek in een wijntje hé! Dat wordt afzien met de feestdagen hahah. Of eigenlijk ook lekker uit eten, goed biefstukje en dan mn wijntje erbij
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 mei; ♡ Mamavandrie34 - 39 jaar - 6de & 7de kindjes 5 mei; ♡ Liessb88 - 3e kindje 6 mei; ♡ Troepietroepiemonster - 2e kindje ♡ Rosavdk - 2 de kindje ♡ Roosxxx - 28 jaar - 2e kindje ♡ KJB - 30 jaar - 1e kindje 7 mei; ♡ KleineLai - 3e kindje ♡ Malbec - 2e kindje ♡ Roos01 - 1e kindje 8 mei; ♡ Loes87 - 3e kindje ♡ Zeester85 - 2e kindje 9 mei; ♡ TikusSabrina - 1e kindje samen ♡ Liva - 4e kindje 10 mei; ♡ Nicky1983 - 38 jaar - 3e kindje ♡ Ang1987 - 2e kindje 11 mei; ♡ Aaav - 2e kindje ♡ Doublerainbow - 1e kindje ♡ Meisje | 5 ♡ Jongen | ♡ Verrassing ♡ Afspraken ♡ November 17 - aaav - controle vk 22 - Zeester85 - controle 22 - doublerainbow - echo 28 - KleineLai - controle vk, geslachtsbepaling December 1 - liessb88 -controle 14 - aaav - 20 weken echo 14 - Ang1987 - 20 weken echo