Uitgerekend 1 tm 28 februari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SintPannenkoek, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo.. ik ben weer wakker:eek: gewoon 2u super diep geslapen. De dag kan beginnen :roflmao:

(Ik moest er vanmorgen ff uit omdat de middelste op kamp groep 8 ging, daarna ff op werk geweest een uurtje, nou dat was weer genoeg voor deze oma:oops::D)

miloena en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  2. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Vanaf begin geroepen als ik nog een kindje krijg wil ik borstvoeding geven. De andere 2 nooit gedaan.
    Maar we hebben het voorgelegd bij de psycholoog omdat we ons zorgen maakte, ik slik nogal wat medicijnen en heb serieuze slaapproblemen waar ik ook medicatie voor slik.
    Ik heb 2 kinderen met autisme waarvan het bij de oudste echt is vastgesteld en bij de jongste nog in kaart gebracht word.
    Zelf heb ik een lichte vorm van autisme, waar ik me mijn hele leven doorheen geduwt heb en sinds n jaartje eruit komt.

Hier is de keus dus heel lastig.
    Ga ik alles op alles zetten en mezelf verliezen tijdens deze nieuwe reis of ga ik gewoon voor veilig en kunstvoeding.

Siamara vindt dit leuk.
  3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Die keuze kun je natuurlijk alleen zelf maken. Ik heb zelf wel ervaren bij de 3e hoe heftig het was toen het niet lukte de eerste week en ik ben mezelf in die week bijna kwijt geraakt in hele zware gevoelens. Gelukkig kwam ik er met hulp van de lactatiekundige wel doorheen, maar gezien jouw situatie zou ik misschien overwegen gewoon lekker de fles te geven. Je hebt genoeg op je bordje, je mag ook gewoon kiezen voor een fijne, relaxte kraamtijd zonder teveel gedoe!
    Borstvoeding mag dan wel voor het kind het beste zijn, dat is het gewoon niet altijd voor de mama! En daar zou niemand zich ooit voor hoeven schamen of zichzelf een rotgevoel geven.
    En gelukkig is er heel goeie flesvoeding ♡

Elraange, xDanielle, miloena en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. HappyMommm

7 jul 2022
    43
    30
    18
    Vrouw
    Wat een fijne positieve reacties over een cosleeper nou dames ik ga er toch maar voor dan ! En meteen hopen dat de borstvoeding Zo goed gaat als de eerste keer .. kleine verslikte zich in die tijd er in het was echt te veel :roflmao: .

@miloena hoe zet je het in de vriezer als ik vragen mag zakjes of ? Ik gebruikte toen dr tijd ijsblokjes zeg maar haha maar dat was niet zo heel handig af en toe

5. HappyMommm

7 jul 2022
    43
    30
    18
    Vrouw
    Begrijpelijk is ook een lastige keuze ! Maar mocht je het proberen en het gaat niet denk ook aan jezelf ! Als jij je goed voelt voelt je baby zich ook goed! Respect voor hoe je het toch wilt proberen ! Maar ik zou jezelf absoluut niet verliezen het is toch ook een heftige ervaring mijn ervaring ermee was in het begin heel emotioneel de eerste weken en soms zelfs een vervelend gevoel dat ging gelukkig wel weg na 3 weken ongeveer maar er bestaat volgens mij zelfs iets dat je borstvoeding als iets heel naars kunt ervaren dit heet D-TSR

xxx

xDanielle en Siamara vinden dit leuk.
  6. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Grwoon kijken waar jij je het beste bij voelt. En bij twijfel niet doen. Borstvoeding mag goed zijn maar flesvoeding is ook goed. Ik ben zelf een flesvoedingskind en heb 0 gezondheidsproblemen. Dus ben levend bewijs van dat flesvoeding in 1986 ook al top was :):roflmao:
    Ik heb zelf borstvoeding als best zwaar ervaren en heb toen altijd gezegd dat als het niet zou kunnen ermee te stoppen maar puntje bij paaltje wilde ik het toen en bleef ik doorzetten. Denk dat het een stuk makkelijker/relaxter was voor mijzelf in die periode om fles te geven. Desalniettemin wil ik nu weer bv geven. Vraag me niet precies waarom als ik dit zo typ snap ik het zelf ook niet helemaal o_O

xDanielle en miloena vinden dit leuk.
  7. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
  8. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    #2328 MamaAlice030, 11 jul 2022
    Laatst bewerkt: 11 jul 2022
    Goed! Ik was zo nerveus van te voren, k had de ochtend gewerkt en was ook erg moe. Combinatie van spanning en moe/misselijk was niet zo chill. Was super misselijk, draaierig, had klamme handen, benauwd enzo, was helemaal van slag. We waren een half uur te vroeg dus manlief heeft me mee gesleept naar de mcdonalds naast het zkh. Daar wat frietjes naar binnen geperst en flink wat (suikers) gedronken en toen voelde ik me al iets minder helemaal kut. Daarna mooie echo gehad, nog steeds een kloppend hartje en groei ook nog mooi op schema, mag nu helemaal over naar de verloskundige :) Heb nog wat andere medicatie gekregen zodat ik me hopelijk iets minder verrot voel. Toen we thuis waren was ik zo moe dat ik even wat geslapen heb, had het ook zo onwijs koud in eens. Merk dat wel vaker nu, als k moe ben en niet zo lekker krijg ik het flink koud, merk echt wel dat mn lijf hard aan het werk is. Al met al fijn van de goede echo maar inspannende middag zo.

HappyMommm, xDanielle, Basisuil en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Ahhh wat fijn dat de echo goed was! Dat verrot voelen is zo naar.. hopelijk helpt deze medicatie. Zo rot om je zo re voelen. Ik ben van 3 naar 2 tabletten per dag maar dat voel ik ook al. :(

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    MamaAlice030 vindt dit leuk.
  11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Inderdaad helemaal waar!

xDanielle vindt dit leuk.
  12. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    @MamaAlice030 wat fijn dat je een goede echo had ! En wat rot dat je je nog zo slecht voelt, hopelijk slaat deze medicatie goed aan!

@xDanielle lastige keuzes, denk wel goed aan jezelf, je hebt genoeg op je bordje! <3

@HappyMommm ik heb er heel wat van die speciale moedermelk flesjes voor en moedermelkzakjes

HappyMommm en xDanielle vinden dit leuk.
  13. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    @MamaAlice030 wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Balen dat je je zo rot voelt, hopelijk doet je nieuwe medicatie wat meer, mag ik vragen wat je gekregen hebt?

Ik heb vandaag m'n vijfde dag erop zitten van mijn medicatie, dus ik moet stoppen. Heel benieuwd hoe dat morgen gaat.

Ik was vandaag eigenwijs en heb me veel te druk gemaakt. Er moesten 60 zware pakken laminaat en plinten ons huis in gesjouwd worden (levering tot in de voortuin) en mijn vader en twee vrienden kwamen helpen, maar die weten allemaal niet dat ik zwanger ben, dus dan ga ik niet niks staan doen. Dat staat natuurlijk wel heel raar. Maar ik had beter niet kunnen sjouwen... Ik werd vanavond getrakteerd op een oogmigraineaanval :( Normaal neem ik dan ibuprofen, maarja, nu maar meteen 2 paracetamol... Nu maar gauw naar bed en hopelijk valt de pijn morgen mee.

En dan morgen om 13.30 onze tweede echo... Dodelijk spannend. Wat als het hartje gestopt is? Wat als de groei niet genoeg is? Ik ben niet gaan bloeden en voel me nog volop zwanger, en ik zie mensen ook naar m'n buik kijken die steeds meer opgezet is, maar daar is dan ook alles mee gezegd... Ik weet helaas uit ervaring dat dit allemaal niks hoeft te betekenen :(

Gelukkig moeten we in de ochtend eerst met onze dochter naar het cb. Hebben we toch een beetje afleiding.

MM34, xDanielle en miloena vinden dit leuk.
  14. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    ... ik kan niet slapen. :( Blijf maar malen en kalenders checken om de groeiachterstand van vorige week te rechtvaardigen. Ik heb stiekem toch nog wel heel erg veel hoop, merk ik.

15. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Ik ga ook zo hard voor je duimen dat het gewoon goed is nu!! Zo spannend dit.

Siamara vindt dit leuk.
  16. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Spannend, succes @Siamara hopelijk een echo waar je gelijk gerust gesteld van bent!

Siamara vindt dit leuk.
  17. Heidezicht

Heidezicht Fanatiek lid

20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen meer....

Borstvoeding, met nr 1 geprobeerd, maar we zeiden het gaatbgoed of het gaat niet. Hij viel te veel af, had te weinig kracht, dus het ging niet. Nu is de anatomie van mijn borsten ook niet goed voor borstvoeding kwamen we toen achter, dus de kans dat t deze keer wel lukt is klein. Overigens is het doel dan weer 2 weken volledig bv en dan langzaamaan ook flesjes introduceren (combivoeden). Maar ik twijfel of we niet gewoon meteen fles moeten doen. Timothy heeft 2 dagen bv gehad uiteindelijk.

Hopelijk vandaag een betere dag @imyseldandi

Wij hebben een haast nieuwe cosleeper voor weinig van FB MP gehaald. Je kunt alles wassen...

Wat fijn dat je weer een goede echo had @MamaAlice030!

@Siamara, ik doe dan altijd een beetje net alsof... En anders denken ze maar even dat ik lui ben. Last van mn rug is ook een goede smoes... En heel veel succes vandaag, ik denk aan je en duim voor je.

HappyMommm, Siamara en xDanielle vinden dit leuk.
  18. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Siamara spannend vandaag! Succes, duim heel hard voor een mooie echo.

Ik was gisteren einde van de dag zo ontzettend beroerd.
    Moet nog 3 dagen werken tot mn vakantie en twijfel of ik moet overleggen of ik tot 5 kan werken ipv tot 8.
    Trek het slecht, komt ook echt door moeheid, dan voel ik me zo beroerd!
    Vandaag maar eens overleggen wat wijsheid is.

Siamara vindt dit leuk.
  19. Sles

Sles Actief lid

13 jun 2022
    254
    198
    43
    Vrouw
    Spannend! Heel veel succes vandaag. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen..

Siamara vindt dit leuk.
  20. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Ik heb met mn jongste een ledikantje aan mn boxspring gemaakt door 1 kant van het ledikantje eruit te laten.
    Zo heeft ze naast me geslapen, ze gilde moord en brand in dr kamertje.
    Heb toen zelfs verpleging thuis gehad die wilde dat ik haar 10 15 min liet huilen die kwamen er na 5 min ook van terug.
    Wat het geweest is geen idee.. Ze heeft tot dr 4 naast me geslapen eerst in cosleeper toen moest papa plek maken voor Lana en dat vond mama helemaal geen probleem oeps.
    (Iets met super huwelijk?)

Inmiddels is ze bijna 7 en slaapt ze als eerste van allemaal haha.

Super lieve berichten van jullie over de borstvoeding!
    Bij mn 1e had ik geen melkproductie, bij de 2e liep ik leeg.
    Afwachten maar weer wat het nu doet maar indd ik kan mezelf niet verliezen tijdens borstvoeden want de andere 2 hebben mama ook hard nodig.

Ik begin me iets beter te voelen maar dat is wel weer tijdens de primperan.
    Heb nog tot vrijdag dus benieuwd hoe het daarna gaat.
    Blijf afvallen want echt eten gaat nog steeds niet, vooral avond eten niet.
    Ik slaap hele dagen om er maar zo weinig mogelijk last van te hebben..

Volgende week termijnecho,
    Gesprek voor de 13 weken echo, staan weer een hoop afspraken gepland.
    We kijken zelf enorm uit naar 17 aug, dan hebben we de geslachtsbepaling (op de 5e sterfdag van mijn papa)

Deel Deze Pagina