Uitgerekend 1 tm 28 februari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SintPannenkoek, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik ga met 35 weken met verlof, maar daarvoor neem ik 3 weken vakantie op.
    Dus met precies 32 weken werk ik mn laatste dag en ga dan lekker rustig gaan doen :)
    Heb lichamelijk best wel zwaar werk en vorige 2 zwangerschappen ook last van m'n bekken gehad.
    Dus ik ga het er nu even van nemen en aan mezelf denken ;)

Qua kleding heb ik m'n positiebroeken uit de kast getrokken.
    Die zitten zoveel lekkerder dan mn gewone broeken.
    Met mn gewone broeken doet na een paar uur mn buik echt zeer. Dus vind het prima, ik trek dan wel positiebroeken aan.

Hoe is het nu met iedereen? Qua kwaaltjes ed?
    Alles weer een beetje gezakt/normaal?

Elraange vindt dit leuk.
  2. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Zag ik ook ja! Maar niet heel goedkoop toch..?

Siamara vindt dit leuk.
  3. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    700
    883
    93
    Vrouw
    Mijn doel is met 35 weken, want dan begint de kerstvakantie. Maar we moeten maar kijken of ik dat red. Ik werk met allemaal kleine kleutertjes, dus ik moet wel echt goed letten op mijn onderrug en bekken.

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  4. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    700
    883
    93
    Vrouw
    Zwangerschapskleding: ik heb twee zwangerschapsbroeken van H&M gekocht op Vinted voor 3 euro de neus. Verder loop ik deze dagen vooral veel in zomerjurken rond :)

MKR, Panda33 en Elraange vinden dit leuk.
  5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha wat?! 3 euro de neus?:roflmao: wat is dat

Siamara en LMSB vinden dit leuk.
  6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    @ gewicht: Ik ben ongeveer een kilo, ja ja!, afgevallen maar dit heb ik altijd met mijn zwangerschappen want ik heb overgewicht. Dus aankomen gebeurd sowieso weinig. (Ik klaag niet)

@ verlof: Ik ga met 34 weken met verlof maar mijn vakantie de eerste week van januari is al goedgekeurd dus ik mag met 32,5 stoppen. :)

@ kleding: Ik draag veel jurkjes en leggings dus die kunnen gelukkig nog even mee. Van de winter gewoon een dikke legging, oversized vest en een lang topje: Ideaal! Moet wel een andere winterjas halen denk ik. :roflmao:

Hier qua kwaaltjes redelijk goed. Heb de afgelopen dagen echt veel last gehad van menstruatie achtige krampen. Zullen mijn banden wel geweest zijn denk ik. Goed nieuws! Dan groeit alles mooi! :D

Verder was ik vanochtend ontzettend ongerust. Door de buikpijn die ik had vandeweek en de stress die ik erbij gekregen heb doordat er weer gezeik is tussen mij en de vader van mijn oudste dochter wilde ik het hartje gaan luisteren. Heb gezocht en gezocht.. kon 'm dus écht niet vinden he! En normaal als ik die doppler erop zet heb ik het binnen 1 minuut. Vreeeeselijk! Ben normaal helemaal niet zo ongerust maar door de stress die ik ervaar nu voelde dit echt niet fijn! Even wezen douchen.. ik dacht als ik daarna nog niks hoor ga ik t ziekenhuis bellen (ben officieel medisch dus als er wat is moest ik hun bellen). Pffff vond ik 'm nu ineens met 10 seconde :cry: wat een opluchting!

7. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Zo dat is lekker scoren!

Puttertje vindt dit leuk.
  8. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @LMSB oh wat naar zo'n stress, hoop dat je het al gevonden hebt inmiddels!! Ze hebben nog zoveel ruimte nu, die zit vast en zeker lekker ergens tegen je rug geplakt ❤❤ Je hebt ook van die inzetstukjes die je tussen je eigen winterjas kan ritsen om hem breder te maken, scheelt voor 1 seizoen een hele nieuwe jas halen.

9. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Nou dames, voor degene die uiteindelijk nog hebben geraden, jullie hadden allema gelijk. Wij krijgen toch echt een meid :roflmao:

Elraange, Siamara, Panda33 en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Geslacht

Wat je denkt dat het wordt... en wat het uiteindelijk is!

PieterKonijn - meisje - meisje
    Ingeltje - meisje - jongetje?
    Imyselfandi - jongen - jongen
    Amarens - jongen -
    Siamara - jongen -
    Basisuil - meisje - meisje
    Pattyx - meisje - meisje
    LMSB - meisje
    Puttertje - jongen - meisje
    Cherrietomaatjes - jongen - jongen
    Panda33 - meisje- jongen
    Miloena - meisje
    MM34 - meisje - meisje
    MKR - jongen
    Moor1986 - jongen - meisje
    MamaAlice - meisje
    xDanielle - meisje - jongen
    Elraange - meisje

Je kunt dit lijstje terugvinden door bovenaan in de zoekfunctie geslacht23 te typen! Zo heb je altijd de meest recente versie.[/QUOTE]

11. MM34

MM34 Bekend lid

18 jun 2021
    556
    762
    93
    Vrouw
    Ik heb me vanmorgen nog eens gewogen en zit nu op bijna +2kg. Nog aanvaardbaar lijkt me. Wel gek die dames die afvallen! Is dat nog door de misselijkheid dan?

Qua kleding heb ik deze zomer nog geen broek aangehad :). Ik draag altijd kleedjes (jurkjes noemen jullie dat :p) en die zitten nog steeds heel goed.
    Dacht een van de komende dagen wel eens een broek terug te passen, benieuwd of ik de knop nog dicht ga krijgen!

in België is het de gewoonte dat je stopt met werken op 39 weken (!). Dus maar 1 week op voorhand. In totaal krijg je 15 weken, dus 14 weken na de bevalling.
    Ik ben zelfstandige en heb bijgevolg pech, als zelfstandige krijg je in België maar 12 weken.

@LMSB wat een stress! Het gaat zoveel leuker zijn als we binnenkort onze baby gewoon dagelijks voelen.

12. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    2 kilo is netjes hoor! En 1 week van te voren... pfff pittig

13. Moor1986

Moor1986 Actief lid

20 jun 2022
    182
    161
    43
    Vrouw
    Sorry, overheen gelezen! Jeetje wat schrikken... dat is gewoon niet fijn. Ik had vanochtend ook weer de zenuwen want wat als de baby het ineens niet meer doet? Ik voel ook nog niks (denk ik) groei van buik lijkt ook mee te vallen maar kind vloog door mijn buik. Hele koprol en al, maar die zorgen zijn gewoon steeds zo vervelend.

LMSB vindt dit leuk.
  14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Oh dat is een goed idee! Ja denk dat hij of zij echt verstoppertje aan het doen was. Maar heb in totaal 4 x geprobeerd en steeds niks. En na het douchen wel ineens heel luid en duidelijk :rolleyes: Vreselijk! Dacht echt dat het foute boel was na de stress en buikpijn van afgelopen week.

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Pffff tot 39 weken?????? Er is veel goed geregeld in België maar dat dus niet (vind ik) :eek:

Zeker gaat dat stukken leuker zijn! Ik voel de baby zo af en toe maar dit was echt schrikken! Juist omdat ik hem/haar altijd meteen vind met de doppler.

MM34 vindt dit leuk.
  16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Hahahha wat leuk! Gefeliciteerd! Even omschakelen zeker? Omdat je zelf dacht dat het een jongen zou zijn.

Moor1986 vindt dit leuk.
  17. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Wow heftig 1 week vantevoren, dacht altijd dat het in België beter was geregeld, maar niet dus ! Pittig zeg! Die 4 weken vooraf vind ik altijd wel een must, rustig even in chill modus komen voor je weer moet!

@Basisuil heerlijk zo vroeg met verlof! Vind je het niet zonde als je vooraf die vrije weken opneemt ipv na ? Ik heb daarna altijd echt tijd nodig om uit de cocon te komen haha! Even benieuwd!
    En heerlijk toch die positie kleding, hier ook vandaag voor t eerst positiebroek, heerlijk! Die buikpijn lijkt me ook niet goed, herkenbaar wel!

@LMSB wat shit van de stress met je ex, en schrik van het hartje niet vinden ! Gelukkig daarna wel!

@Moor1986 gefeliciteerd!

Moor1986 vindt dit leuk.
  18. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @LMSB gelukkig kon je haar uiteindelijk wel vinden!

@miloena nou nee, opzich niet. Vind het juist wel lekker
    Ik ga daarna eerstvoorlopig maar 1 dag werken, dus heb dan alsnog tijd zat.
    En weet ook hoe loodzwaar het vanaf 30 weken is bij ons. Dus gebruik mn resterende vakantie om lekker vroeg met verlof te gaan :)

19. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Had je trouwens nog wat leuks geshopt? Jij zou toch gaan shoppen of was dat iemand anders? :roflmao: sorry

20. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ja wezen shoppen, maar vond het een beetje tegenvallen.
    Wel leuke dingen gekocht, maar had verwacht met meer thuis te komen :roflmao:

Deel Deze Pagina