Voor mij voelt de hele zwangerschap eigenlijk nog steeds onwerkelijk dus dit soort momenten zijn echt prachtig
Oh wat leuk dat jullie het al kunnen zien joh! Ik doe m’n best het te voelen maar dat lukt nog niet. Bij m’n vorige zwangerschap heb ik het sowieso heeel weinig kunnen zien aan de buitenkant. Maar ze zeiden tijdens de echo’s dat dit een drukke baby is, dus ben benieuwd deze keer! Oh dames, het gaat weer wat frisser worden! Zo fijn!
Hier ook, als ik haar voel of zie denk ik jaaa daar is ze! Morgen de 20 weken echo dus dan ook weer meer geruststelling hoop ik.
oh bah, klinkt niet fijn. Hopelijk is het met eten prima onder controle! Moet je jezelf dan ook prikken enzo?
Ik heb een ledikantje staan maar dat past in ons nieuwe huis niet op onze kamer denk ik dus in dat geval wil ik voor een co-sleeper gaan. Onze oudste ligt nu in een ledikantje maar die gaan we met de verhuizing een groot bed geven, hij kan niet wachten
Oh zo leuk is dat! Bij ons zijn we echt nog niet zo ver haha. Maar goed ben ook pas net 16 weken natuurlijk! Ben al blij dat ik hem net wat meer voel . Kon bij de eerste wel heel snel mn buik zien trillen als ik er iets oplegde als een bakje eten of een afstandsbediening ofzo haha. Misschien komt dat ook wel snel bij deze, weet ook eigenlijk niet waar de placenta ligt, dat zal vast nog verschil maken
Jaaaaaaa lang leve koeler lucht! Kan niet wachten tot het binnen ook afkoelt, hier in huis en op werk gewoon nog 25 graden
Wat leuk dat jullie de baby's al van buiten zitten bewegen!! Hier een enkele keer een plopje maar ik twijfel of het de baby wel is. Wel al regelmatig soort van harde buiken. Hebben jullie dit ook? Had dat bij de oudste ook al vroeg. Ze hebben hier hartjes spreekuur bij de vk dus ik ga morgen voor de geruststelling even spieken. Wel al een duidelijke babybuik. Ook als ik plat lig en kleine harde bobbel Wij gaat voor een cosleeper een ledikant op haar eigen kamertje als ik de peuter eindelijk zo ver krijg in zn grote bed te gaan slapen
Ja klopt! Ben maar meteen begonnen maar mijn waardes zijn echt prima. Moet volgende week donderdag weer naar het ziekenhuis toe, afspraak met een diabetesverpleegkundige. Heb haar al gesproken vandaag en al gezegd dat ik wat sceptisch ben. Maar we zullen het zien, haha.
oh wat een ellende, k zou dat echt niet kunnen hoor.. k heb al moeite met een pleister verwijderen bij mezelf
Ik ga zometeen als ik m'n waarde weet na het avondeten (moet om 8 uur prikken) een handje skittles eten. Even kijken wat m'n waarde daarna is.
Ja ik snap wel wat je bedoelt denk ik, mijn baarmoederwand voel ik soms ook een beetje verstrakken als de baby er langs strijkt
Misschien is dat het dan inderdaad gewoon, reactie op de beweging van de baby oid. Maak me deze zwangerschap echt 100x drukker dan bij de eerste.
Jouw placenta ligt ook voor toch? Ik voelde gister voor het eerst duidelijk de baby, helemaal onderin (ik ben nu 18 weken). En vandaag ook 1 keer. Het heeft dus even tijd nodig als je placenta voor ligt en dan moet je denk ik ook nog geluk hebben met hoe/waar de baby ligt/schopt. Maar ik snap je onzekerheid. Fijn dat je morgen even naar het hartje kan luisteren.
Aah wat bijzonder dat je het al voelt! Ik had gister de 20 wk echo en de verloskundige zei dat het wat aan de vroege kant was voor mij (18 wk) om de baby te voelen met de placenta voor. Het blijft afwachten
Hier ligt mn placenta ook aan de voorkant. En sinds een paar dagen weet ik echt zeker dat ik haar voel. Wel alleen als ik rustig op de bank lig. Af en toe voel ik dr ook aan de buitenkant, als ze net 1 harde karatetrap uitdeelt. Maar dat moet denk net op de juiste plek zijn. En voel het dan van buitenaf heel zachtjes nog. Nu ben ik ook wel tegen mager aan, dus geen isolatielaagje waar ze doorheen hoeft
Ja precies. Placenta ligt ook voor, zoon voelde ik ook pas rond 18 a 19 weken dus het is helemaal niet gek om nu nog niks te voelen. Ik denk af en toe eens aan de zijkant of onderkant een plopje. (Ene dag wel andere dag niet) maar wat je zegt, dat zal afhankelijk zijn van hoe ze ligt. Ik denk dat die onzekerheid echt komt door de miskramen die ik hiervoor heb gehad. Ookal ging dat al veel eerder mis. Dit gevoel had ik totaal niet bij mijn zoontje. Moet ook eigenlijk van fb en insta af want die drama verhalen weten mijn tijdlijn allemaal te vinden
Oh dat snap ik heel goed.. ik heb ook twee miskramen gehad (plus moeilijk zwanger worden), dus de onbevangenheid van het zwanger zijn is er wel een beetje af…