Jeetje @cherrytomaatjes , wat ongelooflijk heftig voor jullie. Hier mag je altijd even je hart luchten!
Dikke knuffel @cherrytomaatjes! Hopelijk komen jullie er samen weer uit. Het is ook niet niks natuurlijk nog een 2e kindje erbij, dat is erg wennen. Heeft hij iemand waar hij mee kan praten? Fijn dat je afspraak goed was @MamaAlice030! Ook al zo'n eigenwijze baby! Lekker zo'n rustige dag @Ingeltje! Wel eng dat je dacht dat je zou flauwvallen. Ik heb dat ook soms maar dan is mijn suiker te laag, misschien bij jou ook dan? Succes morgen bij de 20 weken echo en hopelijk een piemeltje te zien (of wat anders natuurlijk )
@cherrytomaatjes, sterkte van deze meelezer @Ingeltje, probiotica schijnen voor je kindje ps nuttig te zijn vanaf week 30. Ik heb bij Timothy vanaf week 32 genomen en toeval of niet, maar we hadden geen krampjes (zn paps heeft PDS en ook mijn darmen reageren gevoeliger dan gemiddeld, vandaar t advies).
Vind dit echt niet gek hoor. Je lichaam is heel hard aan het werk om een klein mensje te maken en moet vervolgens ook nog eens herstellen van een pittige infectie en herstellen van een operatie. Alles bij elkaar is zwaar! Dat kost enorm veel energie en voordat je volledig hersteld bent en alle energie weer terug hebt kan echt wel maanden en maanden duren. Want je lichaam blijft hard werken, dat stopt niet. Dus je herstel gaat zoveel langzamer. En dan nog oorontsteking, oogontsteking etc. Je lichaam knokt zich een ongeluk. En die kleine smurf die zit daar lekker warm en geniet en groeit. Hopelijk laat hij zich morgen even goed van alles kanten bewonderen!! En heb je ook goed beeld op je kleintje Ik heb weer stap voor mezelf gezet... Gevraagd of iemand voor me wil tillen ipv het eigenwijs toch zelf doen. Heb echt vooraf gebeld met de vraag of het mogelijk is. Heb er een dag op zitten dubbel. Moest 3 zakken zand a 25kg hebben. Doe ik dat zelf dan kan ik 2 dagen echt niks meer. Alleen hulp vragen aan een vreemde is wel een grote stap
@LMSB wat goed zeg! Lijkt me een fijner gevoel, een andere gynaecoloog. Kan zoveel schelen! @cherrytomaatjes wat heftig zeg.. knap dat je dit deelt. Heel veel sterkte! @Heidezicht bedankt voor de tip, dat ga ik dan zeker doen vanaf 32 weken. @Ingeltje succes morgen! Hopelijk een goede echo en ik ben benieuwd wat je ziet. Wij hadden een pretecho gehad met 14 weken waarop ze duidelijk een meisje zag. Maar gister met de 20 weken echo lag het kindje er echt niet goed voor. Het is dat we het geslacht al weten, maar anders hadden we gister waarschijnlijk geen duidelijkheid gekregen haha.
@LMSB wow dat alleen al is heel bizar van je gynaecoloog, hier maandag afspraak vk en vrijdags 20 weken echo, maar de vk wilde die toch door laten gaan ivm controles en bloedprikken ( extra omdat ik zo kort na mijn bevalling weer zwanger ben ). Goede keuze om naar een ander te gaan!! @cherrytomaatjes och jeetje, wel heel goed dat hij het optijd aangeeft en zich bewust er van is, maar heel rot! Hele dikke sterkte knuffel voor jou/jullie ! @Ingeltje ook niet niks wat je lichaam allemaal te verwerken heeft! Goed dat je zo goed je zelf de rust geeft, je kan het maar 1 x goed doen, topper!
Goed hoor! Ik heb de huisarts gevraagd om de pil weer. Mijn lijf heeft t echt zwaar te verduren gehad met al die zwangerschappen dus even tijd voor herstel is wel handig. Ergens wil ik graag nog een 2e, maar praktisch gezien is het daar nu eigenlijk niet de tijd voor. Voor mij dus wel een hele grote stap om om de pil te vragen (en best lastig ook), maar wel het beste denk ik.
Voor nu even rust voor je lijf kan ook heel fijn zijn voor je hoofd. Even alles laten bezinken en later er nog eens rustig over nadenken wat willen we beide. Komt tijd komt raad zegmaar
Je hebt zo gelijk. Op één of andere manier moet ik dat steeds horen voor het kwartje valt ofzo. Eigenwijs hoofd. Goed van jou, hulp vragen!!
Ja dat verschilt per persoon, ik voel me echt duizelig en trillerig bij zo'n waarde. Alles onder de 4.5 ga ik heel slecht op sinds de zwangerschap.
Goedemorgen allen @Heidezicht fijn af en toe wat van je te lezen, inderdaad lastige beslissing tussen gevoel en verstand. Knuff. @Ingeltje hoelaat mag je vanochtend? @Amarens jeetje dat bericht had ik denk ik gemist sorry knuffel @xDanielle hoe gaat het met jou? Hier de suikertest binnen en inmiddels 1x geprikt. Nu wachten tot 1045 dan 2e x prikken en ook hb en ferritine nog bepalen en hoor ik hoe mn waarde v de nuchtere bloedsuiker was. Ook controle gehad en wat blijkt ondanks <1% op herhaling heb k weer een afwijkende placenta circum valata. Dus ben ook ff van mn wolkje gevallen... Baby lijkt het nog steeds goed te doen, maar de kans op vroeggeboorte is weer aanwezig en de groei v d baby kan stagneren. Ik had natuurlijk al iedere 2wkn controle, dus dat blijft, maar worden nu groei controles. En placenta controles. Over 2wkn 20wkn echo
@Ingeltje hoe was de echo? wij gaan morgen lekker 1,5 week op vakantie. Heel erg aan toe. Sinds begin januari heb ik geen week meer vrij gehad. Heb het echt te lang doorgetrokken.
Wij gaan naar Frankrijk met de auto. Slapen op een matje was achteraf geen top plan maar gaan we overleven, haha!