Oh fijn, die ga ik deze week eens proberen! Zo fijn, deze groep waarin we steun hebben aan elkaar Zelf heb ik vrijdag mijn eerste echo. Mijn gemoedstoestand schiet alle kanten op. Gelukkig veel kwaaltjes zoals een opgeblazen buik, een weeïg gevoel en de meest bizarre dromen. Oh ja, en vannacht er maar liefst twee keer uit om te plassen en in de ochtend weer een volle blaas. Fingers crossed...
Ach lieve @KarlijnA91 wat ontzettend verdrietig! Ik had zo gehoopt dat de uitkomst anders zou zijn voor je... Heel veel sterkte
Nouja zegga ik net naar de wc... opeens ook roze verlies. Pfff wat is dit toch. En ik weet het het hoeft niks te zijn. Maar ik heb dit bij m'n vorige zwangerschappen nooit gehad. En dan mijn leeftijd erbij, ga ik toch ook wel stiekem beetje stressen hoor. Net op het moment dat je je rustig voelt en denkt dat het wel goed zit
Ach nee toch. Het hoeft inderdaad niks te zijn.. heb het zeer regelmatig gehad bij m’n vorige zwangerschap en daar is een heel leuk, gezond mannetje uit ontstaan . Ik duim voor je!
Nee, nouja een beetje maar dat komt volgens mij nu van de spanning... Loslaten maar weer... zit niets anders op
Ik merk dat ik het heel leuk vind (soms zijn het ook minder leuke ervaringen van jullie natuurlijk) dat sommige mensen wat meer over zich zelf vertellen! Daarom ik ook even: Ik ben cherietomaatjes, 33 jaar, een jaar of wat getrouwd met een hele lieve, (en soms wat stroeve ) man en samen hebben we een zoontje van 3. Hij is knettergek op onze zoon en een fantastische papa. We hadden altijd een kinderwens voor meerdere kinderen, maar mijn man kreeg een heftige burnout met een depressie waardoor onze kinderwens nog even in de ijskast moest. Toen het beter ging kregen we onze zoon, maar mijn man heeft het als loodzwaar ervaren en is daarna weer bijna 2 jaar depresief geworden. Mijn man wilde daarna geen kinderen meer, maar dat was voor mij niet te verkroppen. Heel mijn hart hunkert naar meer kinderen, ik voel me niet compleet. Het is net alsof wij drie poppetjes zijn op een mens erger je niet spel, alleen ontbreekt er dus nog 1 poppetje... Of voor mij wel 2, maar ik snap dat dat niet meer gaat gebeuren. We zijn oa hiervoor ook in relatietherapie geweest, maar ook omdat ik het niet meer trok dat hij geen hulp zocht en ik hem "gewoon depresief moest laten zijn". Die therapie heeft echt een doorbraak gegeven en ontzettend geholpen. Het gaat nu weer heel goed met mijn man, en dus ook tussen ons, super fijn! Nu ik zwanger ben staat nog steeds niet te trappelen van entausiasme, maar gaat er wel voor. Ik denk dat we het allebei een beetje spannend vinden omdat hij na nr 1 weer zo afgegleden is en het zo'n heftige periode geweest is. Als deze zwangerschap niet goed gaat weet ik niet of er nog een nieuwe gaat komen, dat maakt het voor mij wel heel spannend. Nou heel verhaal, maar dat was het wel zo'n beetje.
@cherrytomaatjes wat dapper dat je jouw verhaal met ons deelt. Wat mooi om te horen dat jullie er samen uit zijn gekomen. Depressie is zo lastig vooral als de persoon zelf geen hulp accepteert. Mooi om te lezen dat jouw man de hulp heeft gevonden die bij hem past en nu weer prettiger in zijn vel zit. Het genieten van de zwangerschap komt vanzelf ♡
@cherrytomaatjes heftig! Gaat je man iets proberen om te voorkomen dat hij weer in een gat zakt? @Ingeltje hou op hoor!!
Meiden ik heb de afgelopen twee dagen elke avond zo brandende pijn aan m’n borsten. Gisteravond kon ik er niet van slapen Kwaaltjes kwaaltjes.. hoe gaat het bij jullie?
Wat verwoord je dat mooi. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen en dat deze zwangerschap en kraamtijd een betere ervaring gaat worden voor ons samen.
Dat denk ik niet, hulp zoeken is helaas een beetje zn blinde vlek. De relatietherapie heb ik hem aan zn haren mee naar toe gesleurd. Maar ik denk wel dat onze communicatie nu een stuk beter is, en we ondertussen handvaten hebben hoe we om moeten gaan als het weer iets minder gaat, en voorkomen dat het echt fout gaat. Het is lastig uit te leggen hoe dat werkt omdat er zoveel factoren meespelen, maar dat nu onze omgeving bijvoorbeeld weet dat hij zo depresief is geweest en wat er speelde scheelt al enorm. We/ik/hij staan er nu niet alleen voor.
Heel mooi! Fijn dat je niet alleen bent Ik kom gauw mezelf ook eens goed voorstellen. Maar nu ga ik slapen. Dat de tijd maar even om mag vliegen Xx
Dat je er niet alleen voor staat scheelt al enorm! Hopelijk kunnen jullie dit keer echt samen goed genieten van zwangerschap, kraamtijd en de tijd erna!
Knuffels voor iedereen! Wat word ik er verdrietig van.. Het maakt je meteen zo onzeker. Ik hoop dat het allemaal vanzelf op gang komt en dat er geen medische handelingen nodig zijn. Veel sterkte meiden...