Uitgerekend 1 tm 28 februari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SintPannenkoek, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    De eerste weken wisselen kwaaltjes echt enorm!
    Kan echt per dag wisselen. Zelfs het misselijk zijn.
    Vanaf een week of 7 komen meestal pas echt kwaaltjes. En sommige hebben vrijwel geen kwaaltjes.

MamaAlice030 en Stz90 vinden dit leuk.
  2. Stz90

Stz90 Actief lid

2 jul 2018
    172
    163
    43
    Rotterdam
    Zo spannend hè! Ik leef met je mee, heb nu ook een stuk minder kwaaltjes… afwachten maar

3. Stz90

Stz90 Actief lid

2 jul 2018
    172
    163
    43
    Rotterdam
    Super lief! Stelt me wat meer gerust. Klinkt alsof er meerdere dames hier een beetje door hetzelfde gaan!

4. Keekee

Keekee Lid

18 jun 2022
    17
    38
    13
    Vrouw
    Oh meid! Wij zijn ongeveer even ver zie ik. Ik ben ook nog niet misselijk. Ik heb voorlopig enkel last van slecht slapen en pijnlijke borsten. Zou me nog geen zorgen maken!

5. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik heb toen deze lijst aangemaakt en per ongeluk een hele maand gedaan ipv 2 weken:oops:. Achteraf misschien niet zo handig ondat er nu heel veel draadjes door elkaar lopen.
    We kunnen hem nog aanpassen naar 2 topics met ieder 2 weken, wat willen jullie?

6. cherrytomaatjes

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    @Basisuil zou het ook niet zelfbescherming zijn, dat gevoel van je?
    Zo van, nee heb ik, ja kan ik krijgen?

Er is meer kans dat het gewoon goed zit, dus daar gaan we gewoon voor hoor! Over iets minder dan 8 maanden een prachtige baby voor jou!

@MamaAlice030 dat slechte slapen heb ik ook, irritant he? Op de dag ben ik hondsmoe, en dan in bed kan ik niet in slaap komen en wordt ik geregeld wakker:rolleyes: Het warme weer helpt inderdaad ook niet mee.
    Vandaag waren man en peuter een nachtje uit logeren, en had ik dus het huis voor me alleen. Ik heb heerlijk en onafgebroken geslapen tot 9u, hoera, hoera:roflmao:

Basisuil vindt dit leuk.
  7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Gewoon houden zo! Ik wil niemand meer missen ♡

Elraange, Siamara en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Knuffels lieve meiden. Probeer het een beetje los te laten.. het is gewoon niet anders. T is wachten op die echo .. hou vertrouwen!

PieterKonijn vindt dit leuk.
  9. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ohh dat moet helemaal goed komen, doe gewoon wat goed voelt hoor! Als je alleen wat wil lezen, of meer wil kletsen of ons helemaal wil negeren haha. Het is niet alsof we de grote problemen van de wereld oplossen hier hoor haha. Je loopt niets achter ❤❤

Siamara en Ingeltje vinden dit leuk.
  10. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    helemaal mee eens! Vind het helemaal gezellig zo :) In mn zwangerschapsclubje van onze eerste zijn we op een gegeven moment verhuist naar facebook en later whatsapp. Op facebook zijn verschillende draadjes iets makkelijker uit elkaar te houden, en een deel is toen ook naar whastappgroepje over gegaan en hebben we nog dagelijks contact met elkaar. Misschien iets om later ook naar te kijken, of mensen behoefte hebben aan (prive) fb groepje. Maar laten we eerst maar eens de spannende weken door komen met zn alle ❤❤❤

Laurjuhh90, Siamara en Ingeltje vinden dit leuk.
  11. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik kan het me niet herinneren van vorige zwangerschappen (maar kan ook zijn dat ik het vergeten ben), maar ben geen fan. Ik hoop dat het vd warmte is en dus komende nachten beter wordt haha. Ik droom normaal gesproken al heel levendig en idiote dingen, en dat lijkt nu veel minder maar ik wordt gewoon 3 miljoen keer wakker, draai een triljoen keer om en kan gewoon mn draai/rust niet vinden. Misschien komende dagen ietsjes eerder naar bed.

Ohh dat klinkt hemels! Heerlijk even flink aantal uurtjes maken. Hier om 5h er uit gegaan en toen manlief om half 8 er uit kwam ben ik nog even gaan liggen :oops: Maar heb nou niet echt het idee dat ik me veel uitgeruster voel ofzo, kan zo nog 2 uur tukken :roflmao:

12. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik ben er weer. Lekker weekendje weggeweest. Bewust geen testen meegenomen. Ik kon het even los laten en ben lekker opgelaten.

Qua symptomen. Was in alleen misselijk een paar dagen toen ik net wist van de zwangerschap. Nu heb ik bijna nergens last van. Mijn borsten zijn een beetje gegroeid en de hele tijd een verstopte neus. Mijn ervaring is dat de misselijkheid echt pas vanaf tussen de 6 a 8 weken komt.

PieterKonijn, Ingeltje en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  13. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Welkom! @Loriiiii @Keekee @Siamara

@Siamara Wat leuk, wij zaten vroeger samen in een ander groepje hier op het forum. Was er bij jullie nog iets uit de onderzoeken gekomen?

@Basisuil Vervelend dat je je zo voelt, ik hoop dat het gewoon goed blijkt te zitten :$

Siamara vindt dit leuk.
  14. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Eerlijk gezegd vind ik het nu echt te groot zoals het is :oops: Vond het ook jammer toen ik mee ging schrijven en zag dat het groepje een hele maand beslaat. Dan kan ik gewoon niet zo betrokken zijn als normaal gesproken.

Ik merk nu al dat ik constant verhalen door elkaar haal van mensen en het niet bij kan houden. En dan vaak besluit om maar niets te schrijven omdat ik veel te ver terug moet (ik ben niet iedere dag online).

Mijn voorkeur zou zijn splitsen, of anders deze groep zo laten en dan later eventueel 2 aparte Facebookgroepen of WhatsApp groepen. Juist omdat ik graag wil onthouden wie wie is :)

Siamara vindt dit leuk.
  15. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik ben inmiddels soms de hele ochtend én middag misselijk. Echt zo'n weeig gevoel in je maag waardoor je niet wilt eten. Maar dan eet je niets en wordt het alleen maar erger :rolleyes:

Ik wil ook constant bepaalde dingen eten en dan de volgende dag kan ik hetzelfde ineens niet luchten of zien. Gisteren liep ik met een grote boog om de bakkerij in de supermarkt heen, gatttver :| Terwijl ik daar een week geleden niet was weg te slaan.

Ik voel mijn buikje ook wat groeien volgens mij, althans een soort trekkend gevoel daar. Waar het precies door komt weet ik natuurlijk niet.

Maar wel of geen kwaaltjes, het garandeert gewoon niets. Met de ma had ik ook kwaaltjes (wel andere geloof ik). En bij de laatste vmk was ik enorm misselijk vanaf een paar dagen na de ovulatie al. Werd daar echt naar van. En toch dat ging al heel vroeg mis.

Siamara vindt dit leuk.
  16. cherrytomaatjes

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    #1076 cherrytomaatjes, 19 jun 2022
    Laatst bewerkt: 19 jun 2022
    Hoewel ik ook niemand zou willen missen merk ik ook dat ik de groep wat te groot vind worden. Er zullen straks bij de 2e laatste weken nog meer dames bij komen, dan wordt het nog drukker.

Soms reageer ik niet op berichtjes waar ik eigenlijk wel even op zou willen reageren, omdat er nog zoveel andere berichtjes zijn.
    Ik zou dus ook het liefst willen splitsen óf een extra topic maken.

We zouden deze algemene groep kunnen houden onder de naam "februari baby's"
    En dan nog 2 topics aanmaken met ieder zn eigen 2 weken?
    Is dat een idee?

Elraange, Siamara en PieterKonijn vinden dit leuk.
  17. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook héél erg gehad zo in de week van 5+0 tot 5+6. Soms lag ik wakker tot 5am :confused: Bij onze dochter had ik het precies rond dezelfde termijn

Nu ik over de 6 weken ben lijkt het weer over. Hopelijk blijft dat voorlopig zo...

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  18. cherrytomaatjes

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Dubbele post

19. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik vind dat een heel goed idee! :)

Ik heb dus hetzelfde issue: dan wil ik graag ergens op reageren, maar ik heb geen tijd of ruimte om op iederéén te reageren omdat de groep zo groot is. En dus post ik dan maar niets...

Siamara vindt dit leuk.
  20. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    402
    364
    63
    Vrouw
    Dat herken ik ook ja, het kost al veel tijd om alleen alles te lezen... ;)
    Dus lijkt me een goed plan, dan blijft deze groep wel maar zijn er ook kleinere groepjes :)

PieterKonijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina