Uitgerekend 1 tot en met 15 november 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamavanHayden, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindarotsje124

Pindarotsje124 Actief lid

30 dec 2022
    284
    287
    63
    Vrouw
    @Catlover2020
    Hoe is je controle gegaan? Hopelijk was alles goed.

2. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Wat lief dat je er aan denkt! Alles was goed. Kreeg een vingerprik voor mijn ijzer en dat was gelukkig dik in orde! Ook met de kleine man gaat alles goed. Blijf die kilo’s aankomen toch wel een dingetje vinden. Ik ben me mentaal aan het voorbereiden dat ik volgende keer waarschijnlijk wel de 100 ga aantikken. Terwijl ik mezelf er lichamelijk niet zo uit vind zien. Als in armen en benen enzo. Maarja goed. Hoort erbij en al met al tot nu toe pas 10 kilo ongeveer erbij.

Overleven jullie de warmte een beetje? Ik vind het wel pittig hoor! Merk echt dat ik sneller misselijk en duizelig ben erdoor en dat t lichamelijk zwaarder word. Heel blij dat we nu nog niet hoeven te bevallen :roflmao:

Pindarotsje124 vindt dit leuk.
  3. Pindarotsje124

30 dec 2022
    284
    287
    63
    Vrouw
    Ah gelukkig gaat alles goed! Ik heb ook de vingerprik gekregen. Ik vond het wel een venijnig prikje haha. :roflmao: Maar super fijn dat het allemaal in orde is. Bij mij was het ook goed.

Ik begrijp je heel goed hoor met het aankomen. Ik heb er zelf ook last van dat ik het een dingetje vind en ik vind dat je het bij mij wel ook echt aan mijn gezicht ziet. En mijn bovenarmen en bovenbenen. Terwijl ik ook helemaal niet veel ben aangekomen eigenlijk.:confused:

Ik vind het maar lastig met dit weer. Ik zit alleen maar binnen in de airco want ik trek het buiten niet. Voel me dan snel lichtjes inderdaad. En ik merk ook echt dat het zwaarder wordt. Hopelijk koelt het snel af voor ons haha. ❤️

Catlover2020 vindt dit leuk.
  4. Pindarotsje124

30 dec 2022
    284
    287
    63
    Vrouw
    @Soesxx Hoe is het vandaag bij jou gegaan?

@Ricche15 Heel veel plezier morgen bij de 3D echo. Hopelijk laat de kleine zich goed zien. ❤️

Soesxx en Ricche15 vinden dit leuk.
  5. Ricche15

Ricche15 Actief lid

6 mrt 2023
    196
    217
    43
    Vrouw
    Lief, dank je wel!

Ja ik hoop ook echt dat ze goed ligt, toen ik op controle was bij de verloskundige gaf zij aan dat ze met der hoofdje naar beneden ligt dus niet meer in stuit. Maar goed dit zeiden ze bij 2 andere vriendinnen van mij ook, maar bleek achteraf niet zo te zijn.

Het maakt ook niet uit, hoop vooral dat ze zichzelf even goed laat zien. Ben zo benieuwd na hoe ze eruit ziet!!

Catlover2020 en Pindarotsje124 vinden dit leuk.
  6. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Ah fijn dat bij jou ook alles goed was!❤️

ja erg hè… en iedereen zegt dat t wel goed komt met die kilo’s maar ik vind het toch spannend. Afvallen is nooit echt heel makkelijk gegaan :confused:

Ja Pff ik ook. Zit ook binnen vooral. Als het in de ochtend nog wat frisser is probeer ik wat te wandelen maar daarna sluit ik me binnen op. Heb ook echt al weken warme voeten. Als het goed is, is het na dit weekend ver afgelopen haha.
    Ik ga vanavond maar een tentje bij de wc opzetten denk ik. De kleine man trapt af en toe tegen m’n blaas heb ik t idee waardoor ik meteen t gevoel heb dat ik weeer moet plassen terwijl ik dan net ben geweest :roflmao:

Slapen jullie nog goed?

7. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Helaas niet.. In slaap vallen is geen probleem, dat dat ik overal, elk moment van de dag! Haha maar ik ben snachts gewoon uren achter elkaar wakker..

Van mij mag die warmte heeeeel snel weg! Dikke vocht benen/voeten ben ik meer dan zat!

Nog één weekje werken.. Oei ik ben er zo aan toe! Afgelopen week één ochtend extra gewerkt ivm zieke, nou ik lag de volgende dag om 19.00 in bed! Ik kon niet meer gewoon.

Hoe gaat het werken bij jullie?

8. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Oh zo vervelend… in slaap vallen gaat inderdaad ook wel goed. Maar ik heb nu ook wel eens dat m’n hoofd ineens aan is en ik een tijdje wakker lig…

Pfff ja ellende hè! En iedereen maar zeggen geniet van t weer, nou….:roflmao:

Oh wat fijn! Echt aftellen! Ik moet nog 3 weken werken. Ik werk nu 3 ochtenden Ivm opbouwen van re-integratie. Officieel moet ik als het gaat nog verder opbouwen, maar ik merk dat ik die dagen vrij ertussen echt nodig heb om op te laden en in de middag vaak ook voor pampus lig zo moe. Zeker na een slechte nacht. Zolang de leidinggevende nog niet begint over meer uren, begin ik er ook maar ff niet over :rolleyes:

9. Es19933

Es19933 Actief lid

29 okt 2022
    281
    465
    63
    Vrouw
    We hebben de extra controle gehad. En de baby groeit perfect op de curve, er is niks aan de hand.

Er zijn gewoon verschillende keren verkeerd gemeten. Deze verloskundige kon alles perfect zien, niks geen gedoe en zoeken.

We hoeven pas over paar weken terug, want alles gaat perfect.

Toch bijzonder hoe dat een verschil kan geven.

Soesxx en Catlover2020 vinden dit leuk.
  10. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Ah wat fijn om te horen! ❤️
    Balen dat je dan zoveel onzekerheid hebt gehad en stress door verkeerde metingen…. Gelukkig is nu alles goed!!

Es19933 vindt dit leuk.
  11. Soesxx

Soesxx Lid

22 feb 2023
    45
    68
    18
    Vrouw
    Ah dank je wel! Ja goed gelukkig! Ze ligt al naar beneden, hopelijk blijft dat zo. En alle metingen waren goed, ze is nu iets meer dan 2kg wat wel een tikje boven gemiddeld is maar nog binnen de marges. En de placenta ligt nu veel verder van de baarmoedermond, dus dat is helemaal recht getrokken!

Wel grappig hoe een echo met 32 weken visueel veel minder interessant is, ze is nu eigenlijk te groot om mooi in beeld te krijgen. Medisch gezien kunnen ze alles goed meten en zien, maar je krijgt als ouder veel mooiere beelden met 20/25 weken inderdaad. Het hielp ook niet dat ze dus al met haar hoofd beneden ligt, gezichtje was bijna niet te zien.
    Uiteindelijk is dat natuurlijk helemaal niet belangrijk, ben hartstikke blij dat alles er goed uit lijkt te zien!:thumup: En binnenkort zien we haar natuurlijk in het echt, nog veeeel leuker :D

Pindarotsje124 vindt dit leuk.
  12. Soesxx

Soesxx Lid

22 feb 2023
    45
    68
    18
    Vrouw
    Ja wel echt pittig met die hitte hoor! Ik zit zoveel mogelijk voor de ventilator.

Ik moet ook nog 3,5 week werken. Aan de ene kant heel veel zin in verlof, aan de andere kant wil ik echt graag nog een aantal dingen afkrijgen. Op zich is het werk zelf nog wel te doen, maar als ik dan ook nog iets 's avonds heb doordeweeks dan heb trek ik het echt wel slechter de dagen erna. Ik moet eerlijk zeggen dat er meestal op mijn thuiswerkdag op vrijdag weinig uit m'n handen komt, haha.

Hoop dat je het gewoon lekker bij deze uren kan houden de komende weken! We zijn er bijna!

13. Misaangelx

Misaangelx Actief lid

20 aug 2022
    146
    213
    43
    Vrouw
    Hoi lieve meiden, wat goed om te lezen dat alle kindjes (en mama’s) het goed maken!

Hopelijk blijft het goed gaan en kan het verlof bijna gaan beginnen!

Van mij helaas een minder leuk berichtje, vandaag begonnen bij mij spontaan de weeen (niet heftig gelukkig) en na controle van de vk bleek ik al meer dan een centimeter ontsluiting te hebben. Na controles in het ziekenhuis is geconstateerd dat de baarmoedermond ook al verkort is. Nu helaas dus opgenomen in het ziekenhuis met longrijping injecties en weeen remmers.

Ik ben er zelf best rustig onder maar hoop vooral dat de kleine man nog even wacht met zijn komst :oops:

14. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Ja de ventilator was vandaag ook echt mijn beste vriend! Trok het vandaag heel slecht. Snel niet lekker als ik maar iets deed. En voelde me ook echt opgezet vandaag.

In de avond komt dan vaak de klap hè! Ik kan ook nog maar weinig doen na het werk, merk dat de sociale batterij ook snel leeg is als ik het heel druk heb.

Precies! Nog even volhouden!

Oh nee lieve meid wat spannend! Fijn dat je er rustig onder bent, maar toch even schrikken! Ik duim voor jullie dat de kleine man zo lang mogelijk nog even blijft zitten!❤️

moet je nu tot de bevalling in het ziekenhuis blijven?

Soesxx vindt dit leuk.
  15. Misaangelx

Misaangelx Actief lid

20 aug 2022
    146
    213
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve berichtje ❤️. Ik moet op z’n minst 3 dagen blijven om te zien of de weeen afnemen. Gelukkig mag mijn vriend ook lekker blijven slapen dan ben ik hier niet zo alleen haha. Ik krijg morgen ook een rondleiding op de neonatologie afdeling om ons een beetje voor te bereiden mocht hij toch eerder komen, hoop dat het niet nodig is maar wel fijn dat het kan!

Hoe gaat het ondertussen met jou en de kleine? Hopelijk niet te veel klachten?

16. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    681
    684
    93
    Vrouw
    Oh wat fijn dat hij bij jullie mag slapen zeg! En fijn dat je even mag gaan kijken, maar hopelijk is het inderdaad niet nodig! Ik heb wel gelezen, mocht hij eerder komen, dat de kansen op dit termijn gewoon heel goed zijn. Maar iedere dag langer in jouw buik is er natuurlijk eentje ❤️
    Lijkt me spannend als ze straks ineens zeggen dat je toch naar huis mag als de weeen afnemen, of blijf je dan wel onder controle?

Hier gaat opzich alles goed. Slapen wordt wel steeds dramatischer. Zo vaak eruit om te plassen en met omdraaien. En mensen maar zeggen t wordt nog erger of wacht maar tot straks, kan daar behoorlijk chagrijnig van worden haha :oops:
    Maar de kleine man doet het goed, merk dat zijn bewegingen wel anders worden nu. Lijkt nu allemaal wat meer schuiven te worden. Blijf het allemaal spannend vinden, maar zolang hij zich regelmatig even meld is het oké.

Gelukkig laatste dagje hitte! Daarna mag het van mij echt gaan afkoelen :p

Misaangelx vindt dit leuk.
  17. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Jeetje! Dat is schrikken zeg!
    Hopelijk doen de weeënremmers hun werk!

18. MamavanHayden

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    33 weken vandaag..

5 tot 9 weken te gaan nog. ( er vanuit gaande dat het niet ineens eerder komt!)
    Dat klinkt ineens snel te gaan..
    Deze week mijn laatste 2 werkdagen, jeetje wat ben ik daar aan toe zeg!
    Vandaag hopelijk ook de laatste warme dag, niet te doen die warmte!! Kon mijzelf ook geen houding meer geven gisteren:roflmao:
    Morgen weer even op bezoek bij de gynaecoloog, best spannend aangezien de laatste keer de groei toch iets minder op de lijn lag.
    Dan lees je in fb groepen wat de gewichtjes van andere zijn op het zelfde termijn en dan maak ik mijzelf meteen weer zorgen (andere 2 kindjes groeide ook niet goed meer aan het einde van de zwangerschap).

Succes vandaag allemaal nog met dit warme weer!

Bijgevoegde bestanden:

19. Misaangelx

Misaangelx Actief lid

20 aug 2022
    146
    213
    43
    Vrouw
    Ik heb echt geen idee of ik onder controle moet blijven als ik naar huis zou mogen. Ik ga er eigenlijk van uit van wel, maar het is nu echt puur afwachten wat de medicijnen doen en dan waarschijnlijk meer bedrust thuis (hoop ik).

Dat slecht slapen herken ik me ook goed in hoor! Geen enkel houding is fijn op de lange duur en draaien is een volksverhuizing lijkt het wel haha. Ik voel nu ook meer schuiven maar hij ligt nog steeds op z’n zij dus het trappen in m’n ribben gaat gewoon door :(

Idd ook prettig dat het wat gaat afkoelen, dan wordt het er hopelijk wat makkelijker op!

20. Misaangelx

Misaangelx Actief lid

20 aug 2022
    146
    213
    43
    Vrouw
    Ja het was even omschakelen want ik verwachtte dit totaal niet! Er zit wel iets verbetering in maar nog steeds activiteit helaas.. hoop dat ik morgen wat meer duidelijkheid heb!

Deel Deze Pagina