Ja idd. Het is gewoon afwachten! Hebben jullie al kwaaltjes? Hier afgezien van de af en toe gespannen borsten, nog niet echt kwaaltjes.
@MoesCH mijn sensitesten lopen ook minder hard op dan ik verwacht had, maar aan mn kv test van vandaag te zien gaat het wel goed
Die kruidvat test ziet er idd goed uit die van mij knalt helaas ook n9g niet zo. Maar die sensitestjes van jou lijken op die van mij met 11 en 12 dpo dat is wel fijn om te zien dan!
Inderdaad ik ben nu 5 keer zwanger geweest twee keer een abortus op jonge leeftijd (raakte door de pil heen zwanger) dus kan mij weinig van kenmerken herinneren. een keer mijn dochtertje. Was toen al vroeg erg misselijk en heel moe. En mijn miskraam had echt heel snel knaltesten maar was heeeeelll erg op zwangerschapssymtomen aan het wachten zoals bij de andere. Die kwamen toen helaas niet nul misselijkheid gehad die zwangerschap en eigenlijk geen klachten soms beetje moe. maar dat wil ook niets zeggen over de zwangerschap denk ik. nu deze juist weer extreem symptomen. Ik kan niet een hele dag normaal functioneren. Ben misselijk voornamelijk door al die geuren, eten vind ik niks terwijl ik vorige keer alles at wat los en vast zat, heb obstipatie, vorige keer juist dunne, al twee weken extreme hoofdpijn, mijn nachtrust is echt helemaal verschrikkelijk heel echt dromen en zweten in slaap en erg grote borsten cup f inmiddels en grote tepels en paars dit keer had een dag na eisprong al melk uit een borst heb daar ook bloed voor geprikt want dacht kan toch niet nu al van een zwangerschap???? dus denk echt dat iedere zwangerschap anders is en het gewoon alle kanten op kan gaan eigenlijk
Ik denk af en toe een klein beetje misselijk, maar ik weet niet of ik het me verbeeld. Was namelijk zo'n 13 dagen geleden begonnen met een keto-dieet, en toen ik er achter kwam dat ik zwanger was ben ik abrupt gestopt. Dus ik weet niet of het ligt aan de koolhydraten of hormonen ( hopelijk het 2de ) En vandaag wat krampjes in mijn rechterzij. Dit heb ik ook heel erg gehad vorige week, elke keer druppeltjes verliezen. Ik vond dit al vreemd, maar verder niet bij stil gestaan Ik was vorige week in mijn gedachten op een andere planeet, en daarbij vergat ik ineens alles ( bij mij helaas klassieke symptomen ) toen pas ging er een belletje rinkelen.
Bedankt voor de felicitaties. Jullie natuurlijk ook gefeliciteerd! Na de laatste MA hebben we verschillende onderzoeken laten doen: genetische afwijkingen, werking van de schildklier en stollingsafwijkingen (in ziekenhuis in NL). Alles negatief, behalve 1 waarde rondom stollingsziektes. Die was zeer licht afwijkend. Eigenlijk niet voldoende om echt iets te betekenen, maar ik zou voor de zekerheid ik volgende week opnieuw bloed moeten laten prikken, voordat we met ivf zouden verdergaan. Er moet 10 weken tussen die testen zitten. Maar die kan nu dus niet meer doorgaan, want de zwangerschapshormonen beïnvloeden de waardes. Ik had nog utrogestan liggen vanuit het medische traject en daar ben ik op eigen initiatief mee begonnen, eveneens met kinderasprine. Wat heftig om te lezen dat zovelen van jullie ook (meerdere) miskramen hebben gehad. Jullie zullen waarschijnlijk de onzekerheid en angst wel herkennen. Hebben jullie onderzoeken laten doen, en is daar iets uitgekomen waar iets aan gedaan kan worden? Wat betreft kwaaltjes: ik voel af en toe wat steken in mijn buik, alsof ik te veel gegeten heb. Ben vanaf een paar dagen ook wat meer hongerig. Allemaal nog wel heel erg minimaal, dus het is nog maar moeilijk te geloven dat ik zwanger ben. Oh, ik heb ook hele levendige dromen!
Wij hebben toen chromosomen-onderzoek laten doen, maar daar is niks geks uitgekomen. En in maart zou ik gaan prikken op stollingsziektes, maar dat kan nu inderdaad dus niet meer Helpt kinder-aspirine echt? Zoja, welke heb jij dan? Voor mij zou het wel het proberen waard zijn. En tot hoelang slik je dat dan? En die utrogestan, hoe hebben ze jou dat voorgeschreven? Ik wilde dit ook al wel langer, maar ik voelde me altijd zo afgescheept als ik dit vraag. Alsof niemand je wilt helpen Hebben jullie dat ook zo ervaren?
Ik heb een beetje een raar traject. Wij zijn direct met IVF begonnen, zonder ooit zelf te proberen op de 'normale' manier. Dit omdat ik endometriose heb en de kans dat mijn eileiders dicht zaten erg groot was (maar blijkbaar werkt er dus toch minimaal 1!) Bij IVF krijg je standaard utrogestan voorgeschreven die je moet nemen vanaf de punctie. Tijdens mijn laatste zwangerschap had ik net een nieuwe voorraad meegekregen, toen het toch mis ging. Ik had dus nog voor ongeveer 3 weken liggen en ben nu gewoon vanaf mijn eisprong begonnen. Wat betreft de kinderapsrine: ik heb lang getwijfeld, maar wil alles hebben geprobeerd. De lichte afwijking bij mijn waardes had ook net met stolling te maken en de behandeling daarvan is ook is aspirin (met nog andere dingen). Ik gebruik 100mg, een groen/wit doosje te koop bij de drogist. Het schijnt geen kwaad te kunnen, maar dus misschien wel te helpen. Onderzoeken zijn er verdeeld over. Ik voel me wel serieus genomen, maar dat is vooral omdat ik al direct bij de fertiliteit op de goede plek zat. Wel begrijp ik dat artsen in NL wat terughoudender zijn rondom onderzoeken en behandeling van meerdere miskramen. In België proberen ze blijkbaar veel meer. Dat vind ik wel jammer. Balen dat je je niet serieus genomen voelt worden. Is dat bij de huisarts, of in het ziekenhuis? Ik hoor erg wisselende verhalen, volgens mij er afhankelijk van de arts/afdeling in kwestie. Misschien een andere arts raadplegen?
Hey meiden, Ik lees en schrijf graag hier mee. Alvast gefeliciteerd allemaal! Ik ga de komende dagen jullie verhalen teruglezen. Voor mij is het mijn eerste zwangerschap. We zijn al 2 jaar bezig en ik had de hoop al een beetje opgegeven. Omdat ik het probeerde los te laten geen ovulatietesten, vroege testen en NOD-forum meer. Wel altijd een hele regelmatige cyclus van 25 dagen. De afgelopen 2 maanden opeens 2 dagen overtijd. De eerste maand dat dit gebeurde testte ik op de 27e dag een heel dun lijntje en werd daarna meteen ongesteld. Vandaag is het weer dag 27 van mijn cyclus en ik schat 15 DPO. Vanmiddag de aller-allerlaatste test die ik in huis had na 2 jaar proberen gedaan. Hier het resultaat. Ik ben in shock natuurlijk! Ik ga duimen voor een spoedig verloop voor ons allemaal! Ik ben voorzichtig optimistisch. Als het allemaal goed gaat ben ik uitgerekend op 13 oktober.
Na de eerste miskramen is er een onderzoek gedaan waar niks uitkwam. Dus het is gwn afwachten hier altijd. Zie wel op tegen die onzekerheid komende dagen/weken.
Na het verlies van onze kindjes hebben we ook allerlei onderzoeken gehad waar allemaal niets uit gekomen is, chromosomenonderzoek, stolling enz. Dit is nu mijn vijfde positieve test. Moet zeggen dat ik er nu ook echt niet meer onbevangen in ben. Probeer het maar van echo naar echo te bekijken, dus nu eerst de verlengde wachtweken. Na de echo met hartactie krijg ik ook ascal. (Bloedverdunner).
Welkom Euminee. Fingers Crossed. Bijzonder om te lezen dat hier veel meiden echt al een enorm lange weg erop hebben zitten. Wij hebben ook in een traject gezeten, nu spontaan zwanger geraakt.
Dank je, jij ook! Ik snap dat het voor jou helemaal spannende weken zijn als je al een paar keer hebt ondervonden dat het mis kan gaan. Ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat en er snel meer geruststelling is.
Welkom nieuwe zwangeren gefeliciteerd!! @kwaaltjes hier niet echt beetje gespannen borsten en beetje hongerig gevoel steeds hebben. Af en toe wat lichte krampjes. Hoe is het met de omvang van jullie buikjes gesteld? Ik kan niet echt strakke kleding aan want dan kan ik het niet meer verbergen
Hier vanavond ook weer last van krampjes. Morgen zou nod zijn dus vind t wel wat eng. Wbt buikje... die was al lichtjes aanwezig na 3 kindjes hahah
Ook namens mij welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe dames! Hier gelukkig nog weinig klachten. Wel gevoelige borsten en af en toe een vlaag van misselijkheid maar nog niet hinderlijk. Mijn buik is nog niks aan te zien, hopen dat dat nog een paar weken zo blijft anders ben ik bang dat mijn moeder het eerder door heeft dan dat wij het willen vertellen. Hebben jullie al bedacht hoe jullie het gaan vertellen?