Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    haha herkenbaar… dat in het ziekenhuis willen bevallen, en thuis ‘moeten’ omdat je persweeën hebt.
    Nu heb ik inderdaad ook zoiets van we zien wel.
    En thuis is prima gegaan, dus waarschijnlijk nu weer. (Ook wel het beste mocht het weer zo snel gaan)

Ik ben bij de eerste wel naar een infoavond gegaan (waarbij m’n vriend in slaap viel:roflmao:)
    Waar van alles uitgelegd werd, ook over ademen en borstvoeding.
    Verder niet naar een cursus geweest, zag er ook tegenop, dus wilde zoveel mogelijk blanco de bevalling in gaan.
    en dat is goed gelukt:rolleyes:
    Maar dat van die stolsels enzo, leerde ik vanzelf… gelukkig wel goed begeleid na de bevalling, anders had het misschien wel schrikken geweest haha.

Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  2. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Begint de nesteldrang al toe te slaan?:roflmao:
    Ik denk altijd zulke klusjes moet de ‘papa’ maar doen… en dan voor ik het weet sta ik het toch zelf te doen omdat ik niet kan wachten:rolleyes:

Arcoiris en Mapje vinden dit leuk.
  3. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    @Mapje Zo'n beeldje lijkt mij ook wel wat als cadeautje aan mijzelf. Denk je dat je echt jezelf er in herkend, of zullen alle zwangere buiken op zo'n beeldje een beetje hetzelfde eruit zien>

Ja ik heb ook echt zin in die cursus, zwemmen, massages, pedicure, dat soort dingen. Ik wil wat bewuster genieten van de zwangerschap. Ik heb ongeveer t/m week 15 het emotioneel toch nog een beetje geblokkeerd, uit angst op weer een miskraam. De afgelopen weken erg druk geweest met mijn werk. En nu ben ik al ruim over de helft. Wil dus echt bewust gaan werken aan binding(?). Het is juist zo mooi!

@MoesCH Hopelijk was het inderdaad gewoon een geknapt bloedvaatje. Gelukkig heb je niet nog meer bloedingen gehad. Duimen dat het hier bij blijft!

@Wensje92 Gelukkig is je schildklier goed, hele opluchting! Goed dat je de pijn hebt besproken, hopelijk kan het nu worden doorgepakt en kun je extra groeiechos krijgen. Gewoon zelf achteraan blijven bellen/mailen/vragen. Beter een keer te veel dan te weinig! Het is belangrijk dat je je gerust voelt, stress zal de zwagerschap geen goed doen.

@Leeuwtje01 Mooi bedje!
    Bij mij begint mijn buik ook al echt in de weg te zitten. Hoe herken je een harde buik? Op internet lees ik dat je dan vooral steken/menstruatieachtige krampen hebt. Dat het niet echt pijn hoort te doen. Terwijl ik dat niet heb, maar wel vaker en ook nu (na twee drukke dagen) vooral een heel gespannen buik heb. Alsof hij veel te snel wil groeien, er te veel spanning op staat en heel vol zit. Pijn wil ik het niet noemen, maar het is wel een erg onplezierig gevoel. Dan is opstaan, bukken en diep inademen heel vervelend. Ik moet zeggen dat mijn stoelgang op dit moment niet optimaal is, dus misschien dat dat het ook verergerd.

Mapje vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ben uiteindelijk bij de tweede weer thuis bevallen want dat ging weer snel en toen dacht ik ja prima :roflmao: En nu wil ik graag als het kan thuisbevallen.
    Haha bij de tweede kreeg ik vet erge naweeeen. Echt dat ik in de nacht wakker werd en dacht dat ik weer zou gaan bevallen. Dat wist ik dus niet dat dat kon :roflmao: Weer wat geleerd

Wensje92 vindt dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Jakkes wat schrikken! Geen last meer gehad?!

6. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Ik wist wel dat je naweeën kan krijgen, maar zo heftig wist ik ook niet.
    Heb bij m’n dochter bijna geen naweeën gehad. Beetje krampen tijdens de stolsels en het terug in positie raken van de baarmoeder.
    Maar niks vergeleken bij (sommige) menstruatie krampen.

maar goed dat je het even zegt, anders reken ik er niet op en zou het een tegenvaller zijn als ik straks wel naweeën krijg:rolleyes:

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee bij de eerste ook niet gehad. Maar de tweede ging veel sneller en ook minder bloedverlies en dan schijnt dat ook vaker voor te komen. Maar ik lag echt te creperen in mn bed.

8. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Ging het daadwerkelijke eruit persen bij de 2de sneller?
    Want bij mij ging het sowieso snel… wel aardig wat bloed verloren volgens mij inderdaad.

Mapje vindt dit leuk.
  9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja! De eerste uur geperst en knip. De tweede in 12 minuten.

Eerste van actieve wee naar geboren 5,5 uur en bij de 2e 3 uur.

Overigens wel bij beide al sinds de nacht dus al 12 uur gebroken vliezen maar dat deed dan niets zeg maar.

Wensje92 vindt dit leuk.
  10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Bij onze jongste dochter ook in 1 uur bevallen, maar idd flink naweeën.
    Bij de andere 2 veel minder gehad.

Mapje en Wensje92 vinden dit leuk.
  11. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    12 minuten persen… dat is vlot:eek:
    Ik heb bij m’n dochter 45 minuten geperst.
    Maar de rest weet ik nooit hoe lang ik moet rekenen…

hieronder mijn ‘avontuur’ hoe zouden jullie tellen?
    Vanaf gerommel? (12/13 uur totaal denk ik dan)
    Vanaf breken vliezen? (6 uur totaal)
    Vanaf slijmprop? Maar die merkt niet iedereen begreep ik?? (10/11 uur totaal)
    Vanaf eerste bezoek verloskundige? (4-4,5 uur)

dinsdag overdag, voelde me iets anders dan anders… rond 20.00 dacht ik voor het eerst, misschien is dit het begin. (Beetje ligt gerommel)

Rond 22/23.00 wezen plassen, en slijmprop verloren.
    Ook een beetje krampen… zijn dit dan weeën? Geprobeerd te timen… maar totaal geen regelmaat en ook niet echt pijnlijk… dus hooguit oefenweeën?

Rond 3 uur (denk ik, misschien iets later) vliezen gebroken.
    Gevolgd door iets waarvan ik dacht, dit zijn dus weeën, maar nog steeds niet echt met regelmaat.
    Even bedacht wat te doen… gewoon helder vruchtwater, en weeën niet sterk genoeg om te bellen.
    Uiteindelijk toch gebeld.

Rond 4.30/5 uur was de verloskundige er.
    Te weinig ontsluiting om naar het ziekenhuis te mogen. (3cm?)

Rond 8 uur (woensdagochtend) zou verloskundige terugkomen, weeënstorm gekregen inclusief lichaam legen (spugen en poepen:roflmao:).
    Gedoucht omdat m’n haar vies was geworden, voelde wel beter. Uit de douche was het toch wel erg heftig. Bang voor de persweeën (die ik toen al bleek te hebben:rolleyes:)
    Verloskundige eerder laten komen, kon niet meer ivm reistijd, douchen en wc kostte toch aardig wat tijd:roflmao:. Dus rond 8 uur was ze er.
    Volledige ontsluiting.
    Snel alles klaarzetten en bed bevalling klaar maken.
    Rond kwart over 8 begonnen met persen.
    9.00 is m’n dochter geboren.

Vanaf actieve wee, vind ik ook lastig te bepalen. Denk dat dit dan in elk geval na het breken van m’n vliezen was. Dus half 4/4 uur gok ik.

12. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Hahha niet perse nesteldrang, ik vind ikea pakketten ook altijd leuk om te doen :roflmao:. Vind het wel heel fijn nu iedere keer dat ik langs de kamer loop om het bedje te zien. Maakt het toch wel wat bewuster nu het al zoo snel gaat deze tweede zwangerschap :eek:

Wensje92 vindt dit leuk.
  13. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Vind vrij lastig uit te leggenn maar alsof mijn buik helemaal aanspant / strak staat en dat oefent een soort druk uit. Nu met de warmte gaat het ook wel samen met een soort van benauwd gevoel terwijl ik wel gewoon genoeg lucht krijg.

Chayammy vindt dit leuk.
  14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar 45 minuten bij de eerste is supernetjes! Want gemiddeld is dat een uur heb ik me laten vertellen.

De verloskundige rekent vanaf actieve wee dus dat doe ik ook. Bij beide braken mijn vliezen rond 01.00 in de nacht maar kreeg ik pas in de middenmiddag echt weeen die ik moest timen(daarvoor gerommel) Bij de oudste was het zo dat ze 2 cm meette en zei: oh ja duurt nog even. Nou binnen 1,5 uur moest ze terugkomen en had ik dus 10 :o: Daarom kwam ze bij tweede bij 3 cm en is ze gebleven:roflmao:

Probleem bij mij was dat ik dus geen zware weeen heb. Je kunt met mij gewoon een gesprek voeren en ik kan ook nog wat doen. Maar ze doen dus wel wat. Bij de jongste vielen daarnaast mijn persweeen steeds weg dus ik moest zelf persen (zwaar!) en bij de oudste kwamen de persweeen om de 8 minuten (dan ben je ook wel snel een uur aan het persen :roflmao:)

Bij jou ging het zo te lezen ook snel vanaf actieve weeen dus waarschijnlijk zal dat nu ook zo zijn (en persen ook korter) Tenminste ik vernam dat dit vaak zo is bij de tweede.

Bij deze erg benieuwd :rolleyes:

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier word idd ook vanaf actieve wee geteld.
    Eerste in 5u bevallen 19min geperst.
    2e mochten we de jongste niet wegbrengen naar schoonouders voor we naar ziekenhuis reden omdat ze bang was dat het ineens heel snel zou gaan. Ong 4u vanaf actieve wee. Ongeveer 3x geperst.
    3e was een inleiding. Na vliezen breken een uur over gedaan tot de 1e perswee. En ze floepte er ook zo uit..

16. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    45 minuten is heel netjes. Voor m’n gevoel was het zelfs korter… maar dat is wat de verloskundige zei, dus zal wel haha.
    Mijn weeën waren het ergste tussen 4 en 8.
    Toen de verloskundige net weg was en net terug was.
    Toen ik eenmaal mocht gaan persen, waren ze eigenlijk al weg.
    Dus inderdaad ook (voornamelijk) op eigen kracht.
    Ook bleven ze bij mij onregelmatig, tot er ineens geen adempauze meer was… weeënstorm dus.
    Ben ook heel benieuwd hoe het deze keer zal zijn.

mijn dochter was trouwens een sterrenkijken, dan schijnen de persweeën vaker te verdwijnen tijdens het persen…
    Was je jongste toevallig ook een sterrenkijker?

Mapje vindt dit leuk.
  17. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Wat een verhalen allemaal, hoop dat het mij ook gegund is dat de tweede wat sneller gaat :roflmao: Hier begon het maandag middag rond 5uur met wat rommelen al wel iedere 10-15min maar was nog niet echt heftig. Om 3uur wakker geworden en het was er nog steeds, 6uur de verloskundige maar gebeld dat het bleef aanhouden iedere 8-10 min.

Uieindelijk kwam ze rond 9 uur langs en waren het wel echt actieve weeen geworden. Rond 1uur braken mijn vliezen en kreeg ik ook al persdrang maar had pas 4cm. Uiteindelijk moest ik dus toch naar het ziekenhuis voor een ruggenprik omdar de persdrang de ontsluiting tegen werkte en om 00:28 op woensdag is onze kleine man geboren.

Persen ging wel relatief snel, maar dat moest ook omdat zijn hartslag steeds reageerde en ze anders over zouden gaan op een keizersnee

Mapje vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee dat niet! Beide lagen goed. En beide ook heel klein dus daar lag het niet aan. Maar ik heb sowieso tot nu toe niet echt pijnlijke weeen gehad. Ik vond het altijd in elk geval goed te doen. Ze lijken zeg maar “zwak” maar doen blijkbaar veel…

Wensje92 vindt dit leuk.
  19. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    wees blij… zolang ze hun werk doen, en het is ‘goed’ te verdragen… alleen maar fijn toch?
    achteraf vond in m’n weeën ook niet zo heftig… deden op een gegeven moment wel flink pijn, maar dacht toen alleen… shit en dit zijn alleen nog maar de ontsluiting weeën, straks komen nog ergere weeën. Maar dat waren al de ergste, dus achteraf wel te doen haha.

Achteraf hoorde ik natuurlijk pas dat m’n dochter een sterrenkijker was, en ook nog een arm naast der hoofd had zitten.
    T is maar goed dat ze alleen lang was, en niet dik of een groot hoofd:rolleyes:
    En nog weer later kwam ik erachter dat veel sterrenkijker bevallingen een ‘hel’ zijn… ben ik er nog goed vanaf gekomen;)

ach ja, zo zien we maar weer… zoveel verschil per persoon… en zoveel verschil per bevalling.

Mapje vindt dit leuk.
  20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja sterrenkijker zou ik ook beetje bang van worden haha. Wel goed hoe jij het ervaren hebt dan. Toch fijner dan de stress vooraf denk ik!

Deel Deze Pagina