Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Hier woensdag eindelijk de 22 weken prik en afspraak bij de vk.
    Daar krijg ik eindelijk op mijn verzoek ook een groeiecho, sinds de 20 weken echo al niet gerust op de groei, dus nu 10 weken later eindelijk extra echo.

    Hier ligt de baby ook nog niet klaar, maar dat gebeurt bij een 2de sowieso pas later toch?
    Nu heeft die nog genoeg ruimte om te bewegen in elk geval (als ik hem zo bezig voel:roflmao:)
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik weet dat eigenlijk niet zo goed wanneer ze gaan dalen. Ik dacht vanaf week 32 ofzo?

    @Chayammy heerlijk vakantie! En fijn dat luchtbed nog goed gaat. Haha dat naar de wc moeten herken ik.

    Hier gaat alles goed! Bijna vakantie en daarna nog 2 weken werken tot verlof. Ik begin wel echt slecht te slapen dus wel toe aan verlof, maar verder voel ik me goed en fit. Ik doe nog bootcamp en zwemmen en wandelen en samen met mijn oefeningen kan ik mijn bekken ook goed stabiel houden qua pijn.

    wel heb ik pijn in m’n ribben en bij vlagen maagzuur etc..hoort bij de laatste loodjes hè? Moet ik wel aan wennen hoe snel zin zwangerschap gaat en dat er dan toch straks echt weer een baby is. Ik wil steeds zoveel mogelijk genieten van zwanger zijn maar met twee kids vliegt het toch weer voorbij. Gisteren wel heerlijke massage weer gehad en volgende week bellyprint.

    Baby doet het goed. Wel jammer dat ze vooral in de nacht gaat bewegen :roflmao: en verder is ze rustiger dan de jongens. Ik had met 28 weken een groeiecho en toen was ze nog steeds wat kleiner maar op eigen lijn. Volgende week weer. Alleen heb ik tussendoor geen controle meer gehad. Volgens mij ben ik vergeten qua planning :roflmao:
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  3. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw

    Hoe ging het vandaag? Hopelijk groeit de baby gewoon goed!

    @Mapje fijn dat het goed gaat. Dat maagzuur herken ik. Rennies helpen bij mij best goed. Ik heb hetzelfde: de tijd vliegt en ik moet echt bewust zijn dat ik zwanger ben. Maar nu met vakantie lukt dat wel beter. Hopelijk bij jou zo ook als je vakantie hebt.

    Ik ga vrijdag voor een extra echo tijdens het inloopspreekuur. Wij hebben de kleine ook al lang niet gezien en ben heel benieuwd hoe hij er nu uit ziet!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    bedankt, goed gegaan.
    Baby is goed gegroeid. Hoofdje is nu gewoon gemiddeld ipv p3
    Benen boven gemiddeld ipv p20-30
    En buikje was als iets boven gemiddeld en nu nog.

    Lijkt nu meer op m’n dochter, alleen was die slanker.
    Voor de zekerheid wil in m’n suiker toch weer in de gaten houden, daar zat ik namelijk een beetje tegenaan in het begin. (En ben nu meer aan het snoepen en drink ook weer cola:oops:)
    Ijzer is ook gelijk geprikt, en die was goed (7,8)

    22 weken prik ook gehad, dus we kunnen weer even door.
    Volgende keer is over 3 weken, diezelfde week heb ik de intake bij de kraamzorg en de 2de Corona prik.
    Dan nog 1 week en m’n verlof begint:D
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  5. Mommy92

    Mommy92 Actief lid

    18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Hier gaat het redelijk. Helaas toch doorverwezen naar de gynaecoloog, de baby is heel groot en ik heb (te)veel vruchtwater. Ze zit op p96. Daarnaast is ze ook nog eens overdwars gaan liggen. Vandaag zou ik een nieuwe suikertest hebben, maar ik heb de afspraak verkeerd gemaakt waardoor die pas maandag op zijn vroegst kan zijn.

    Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat!
     
  6. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Was dat bij de eerste ook zo? Ben benieuwd naar de uitslag van de suikertest... het zegt soms allemaal niks! Succes maandag!
     
  7. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Mijn laatste maand is ingegaan, over 4 weken zijn ze er! Echt heel bizar hoe snel deze zwangerschap voorbij gevlogen is...

    De laatste loodjes! En die wegen letterlijk en figuurlijk het zwaarst;)

    Hoe is het bij jullie met het gewicht tot nu toe?
     
    Chayammy, Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik weet het niet precies ik weeg maar heel weinig. Laatste keer was 3 weken geleden en toen zat er 8 kilo bij. Ik kom altijd rond 12-14 kilo aan wat meestal ook vrij snel weer weg is. (Start BMI is 20)
    4 weken! Wat spannend! Gaat hard hè!
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  9. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Tijdje niet geschreven hier.
    Wij zijn nu nog op vakantie en tis hier erg warm, niet altijd fijn als zwangere. Nog een weekje en dan lekkernaar huis en alles voorbereiden voor de kleine. Komt nu toch wel weer dichtbij!
    Verder suikers niet meer onder controle. Sinds week 8 heb ik het met een dieet kunnen redden. Maar nu toch al 3 weken aan de insuline en af en toe nog steeds een drama om het goed te krijgen.
    Groei echo was ook goed, kindje loopt iets voor maar was nog niet zo erg. Over 3 weken weer een groeiecho.
    Ivm de insuline word het toch een inleiding met 38 weken. Dus nog 7 weken te gaan. Kan bijna gewoon aftellen haha.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Waar zijn jullie heen op vakantie? Een beetje zon lijkt mij toch ook wel weer eens lekker, alleen maar regen is ook niet zaligmakend. Al hoor je mij over de temperaturen niet klagen!

    Wat lastig dat je je suikers niet goed onder controle hebt.. zit je heel hoog? Ik kan het met een dieet nog onder controle houden maar moet zeggen dat ik daardoor wel fors minder ben gaan eten de laatste tijd. Ben ook al sinds juni niet meer aangekomen in gewicht, of mijn weegschaal is kapot... dat kan ook nog;)
     
  11. Mommy92

    Mommy92 Actief lid

    18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    @daviloo nog eventjes, letterlijk de laatste loodjes. Hoe voel je je lichamelijk?

    @MoesCH wat vervelend van je suikers. Hoe vind je het dat je ingeleid gaat worden?

    De suikertest was goed. Vanochtend heb ik groeiecho gehad bij de gyn, vanwege het vruchtwater. Morgen hebben we een uitgebreide echo, vergelijkbaar met een 20 weken echo om uit te sluiten dat er geen lichamelijke oorzaak is. Ook moet ik bloedprikken om een doorgemaakte infectie uit te sluiten. Dus we wachten maar even af.
     
  12. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    218
    326
    63
    Vrouw
    Nog even spannend dus, hopelijk is het niks!

    Wij moeten donderdag weer voor een GUO en groei echo. Moet zeggen dat ik die groei soms wel met een korreltje zout neem. Bij eerste werd met 36 wk gezegd dat hij op p97 zat en hij is 3wk later te klein geboren.
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  13. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    bizar dat die metingen zo kunnen schommelen hè.
    M’n zus had zelfs op een gegeven moment dat de baby zou zijn gekrompen:roflmao:
    Overigens had ze dat later bij het consultatiebureau nog een keer met het hoofdje.
    Eerst gigantisch gegroeid, en toen keer erna gekrompen… ja geloof je het zelf?

    maar bij p97 verwacht je ook zeker niet een te klein kindje…

    Ik had het met de 20 weken echo, binnen de marges klein.
    Op verzoek vorige keer een echo en daar kwam uit binnen de marges groot.
    Aangezien m’n dochter dat ook was, en m’n vriend extreem lang is, geloof ik het nu wel.
    En, nu m’n buik ineens zo goed groeit… zal er van binnen ook wel genoeg gebeuren:roflmao:
     
  14. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Fijn dat de suikers goed zijn! Lijkt me een hele opluchting. Hoe was de echo?

    Ik voel me heel goed, eigenlijk nauwelijks klachten. Alles gaat wat langzamer dan normaal maar het meeste lukt nog gewoon.. Nog maar 2,5 week volhouden, dat moet te doen zijn!

    Hoe gaat het met de rest? Het is rustig hier op het forum..
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  15. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Inmiddels ben ik vandaag alweer 32 weken, en wat vliegt de tijd voorbij bij deze zwangerschap. :eek:
    Net zoals bij mijn 2 andere kindjes is ook deze baby te klein, hij loopt ongeveer 3 weken achter op de groei. En daarom krijg ik ook elke week een echo: elke week een doppler ( meting doorbloeding placenta ) en die week daarop dan een groeiecho + doppler.

    Deze baby houdt het spannend omdat hij af en toe 'stil ligt' qua groei, en dan 2 weken erna met moeite weer op het onderste lijntje komt.
    Voor zover mogelijk probeer ik het los te laten, zolang ik de baby goed blijf voelen en hij volgt zijn eigen lijntje is er geen reden tot ingrijpen.

    Daarvoor heb ik goede afleiding gevonden:
    1. de nesteldrang is hier zeker wel aanwezig en dat is geen goede combinatie met toenemende moeheid :roflmao:
    2. Wij zijn bezig met het plannen van onze bruiloft! :D
    Over 2,5 week is het dan zover, wel heel spannend zo hoogzwanger. :roflmao:
     
    Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  16. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    218
    326
    63
    Vrouw
    Wat spannend allemaal, maar wel een heel leuk vooruitzicht ook!

    Die nesteldrang en vermoeidheid herken ik me volledig in :roflmao:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  17. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    218
    326
    63
    Vrouw
    Wij hebben vandaag weer een GUO gehad met name voor de cyste in de hersenen. Ontwikkeling van de hersenen ziet er super uit en tot nu toe geen reden om te denken dat er meer aan de hand is dus dat is super fijn.

    Wel willen ze volgende week donderdag in gesprek met alle artsen over migelijk eerder inleiden van de bbevalling. Scenario zou dan zelfs 35wk kunnen zijn, maar zal eerder richting 37 weken gaan.

    A.s. zaterdag 34 weken en eigenlijk nog 1,5 week werken, maar ga morgen toch maar even praten op werk om misschien iets eerder te stoppen gezien de mogelijke eerdere bevalling :roflmao:
     
    Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  18. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    @Mommy92 Fijn dat de suikertest goed is gegaan. Hoe was de uitgebreide echo? Hopelijk valt het allemaal mee.

    @daviloo Wat spannend zeg, het komt zo dichtbij! Qua gewicht gaat het hier geleidelijk. Ik ben tot nu toe ongeveer 7-8 kilo aangekomen. Alleen mijn buik is gegroeid, de rest van mijn lichaam ziet er nog uit zoals anders.

    @MoesCH Balen dat je suikers niet helemaal onder controle zijn. Gaat het inmiddels wat beter? Hopelijk heb je nog wel van je vakantie kunnen genieten.
    Ook al snel, dat je met 38 weken wordt ingeleid. Ik vind de tijd nu al snel gaan en ik ga maar gewoon van 40 weken uit!

    @Ezzy120 Wat ontzettend spannend, dat je de groei zo achter lijkt te lopen! Knap van je dat e er niet zo druk om maakt.

    @Leeuwtje01 Fijn dat het goed is met de hersenen. Ook al zo'n vroege inleiding! Heeft dat met die cyste te maken, of een andere oorzaak?

    Die nesteldrang begrijp ik goed! De laatste week is die hier gigantisch toegenomen, inclusief lichte paniek. Want voor mijn gevoel moet er nog zoveel en is er nog zo weinig tijd! En ik vind het ook best moeilijk om helder te krijgen wat precies allemaal nog moet gebeuren/wat we nog in huis moeten halen. Gisteravond begon ik ineens enorm te stressen: wat doe je eigenlijk net na de bevalling, wanneer je alleen bent met de baby, waar laat je de kleine als je moet plassen, hoe weet ik nu welke flesjes, kleertjes, luiers, etc. de juiste zijn? En al dat soort vragen, haha. Het komt vast wel goed, maar de paniek sloeg duidelijk even toe! Ik heb mij dus suf gegoogeld en een lijstje gemaakt wat ik de komende dagen/weken allemaal nog moet doen en uitzoeken.
    Dadelijk beginnen aan het uitzoeken en opruimen van de voorraadkast en keukenlades.
     
  19. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Je hebt je kraamhulp straks om al dit soort vragen aan te stellen. Verder komt er zoiets als intuïtie om de hoek kijken, na een bevalling ben je ineens moeder en weet je precies hoe het moet. Geef het een dag of 2 en je bent all-round;)
    Je kind kan echt wel tegen een stootje en fouten maken doen we allemaal. Komt helemaal goed!

    Ik hunker echt naar het moment van de keizersnede, merk nu toch wel dat mijn energieniveau keihard begint terug te lopen. Kan nog maar heel even lopen/staan, dat is al snel te zwaar nu. En al het lekkere eten... ik kan niet wachten!
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  20. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    Ja, dat weet ik ook eigenlijk wel. Normaal gesproken ben ik redelijk nuchter en denk ik vooral in oplossingen. Maar ineens namen de hormonen het over denk ik ;) Vandaag is de paniek al weer weg.

    Oh, dat snap ik helemaal. Ik vind het al frustrerend dat ik minder energie heb, en ik ben zwanger van maar één kind en pas net 32 weken! Ik ben dan ook pas halverwege met al het opruimen dat ik mijzelf voor vandaag had voorgenomen. Tussendoor moet ik steeds even gaan zitten, wegens harde buiken.

    Nog heel even wachten en je hebt gewoon niet één, maar twee babies!! :D
     
    daviloo en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina