Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Gefeliciteerd met Lux! Mooie naam. Wat vervelend dat hij nog op de NICU moest blijven. Hoe gaat het inmiddels? Hopelijk zijn jullie allemaal samen thuis en lekker aan het genieten!

2. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    @Wensje92 Wat fijn dat de kleine is gedraaid! Hopelijk blijft hij ook zo liggen. Ik blijf het ook onwerkelijk vinden, het idee dat er straks een baby is. Terwijl ik er ook enorm naar uitkijk! Ons bed staat sinds vorig weekend ook op klossen. Ik heb een klein krukje nodig om er goed in te kunnen! Met al dat plassen 's nachts niet heel erg handig:roflmao:

Hier heb ik sinds afgelopen week verlof en meteen griep te pakken gehad helaas. Ondertussen enorme indalingsweeën en de slijmprop in delen verloren. Dus de stress begon behoorlijk toe te slaan.:eek: Ik had een heel lijstje met dingen die ik moest/wilde doen, maar had totaal geen energie om ze te doen. Ondertussen was ik hartstikke bang dat de baby zich al zou aandienen, terwijl dat nog te vroeg zou zijn voor een thuisbevalling.

Gelukkig ben ik inmiddels opgeknapt en heb ik al als malloot dat lijstje afgewerkt. Nog niet alles is klaar, maar de belangrijke dingen zijn geregeld. Maandag en dinsdag gaat de pakketbezorger schandalig vaak langs komen ;) De indalingsweeën zijn voorbij en bij de verloskundige zag het er afgelopen donderdag allemaal prima uit. Hij ligt er nog steeds merkwaardig bij, maar het hoofdje is in ieder geval ingedaald.

Zijn er ondertussen al meer baby's bijgekomen? En hoe gaat het met de kersverse moeders?

Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Dankjewel!

Het zijn drukke weken geweest. Toen hij 1 week oud was hebben ze een operatie gedaan. Echter heeft de chirurg toen een fout gemaakt waardoor de operatie is mislukt. Gelukkig geen gevolgen voor de kleine.

Vorige week donderdag mocht hij mee naar huis in afwachting van een tweede operatie kmdat hij het verder heel goed doet.

2e operatie was adgelopen maandag en die was geljkkig succesvol. Hij ligt nu nog in zkh ter controle en morgen weten we of hij mee naar huis mag :)

Succes allemaal nog met de laatste loodjes!

Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  4. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    oh wat naar dat de eerste operatie mislukt was!
    Gelukkig wel gewoon goed afgelopen en 2de operatie wel goed gegaan.

Ik hoop voor jullie dat hij snel op krachten is en mee naar huis mag, zodat jullie kunnen genieten van je zoontje.

5. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Hier inmiddels ook bevallen! 5 dagen eerder dan de uitgerekende datum. Het geslacht was voor ons een verrassing dus het was een super mooi moment! Na twee jongens nu een meisje. Helemaal in de wolken zijn we.

Het was een onwijs mooie bevalling in het bad van het ziekenhuis. Ik zou het iedereen aanraden. Tot 7/8 centimeter vond ik het zelfs super leuk. Heerlijk gevoel die oerkracht! De laatste centimeters nog wel even flink geschreeuwd, maar man wat was het mooi!!

Ik zit heerlijk op mijn roze wolk. Succes aan alle dames die nog moeten!❤️

Chayammy, MamaJ86, Mapje en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd voor iedereen die al bevallen is! Geniet van deze heerlijke tijd nu ze nog zo klein zijn!

Ook ik ben inmiddels bevallen. Vorige week zaterdag bij 38+2 wkn is onze dochter geboren!!

Ik moest eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, maar het ging zo snel dat toen de verloskundige kwam ik al volledige ontsluiting had en het wel thuis moest.
    Helaas net als bij de eerste geen persweeën en ook net als vorige keer kwam de placenta niet dus moest met de ambulance naar het ziekenhuis. Op de OK 3 liter bloed verloren en jammer genoeg ook nog een paar andere complicaties van de operatie gehad maar aangezien de meeste nog moeten bevallen zal ik jullie de details besparen.
    We zijn nu gelukkig weer thuis en genieten volop van onze dochter!! Jeetje wat kan je verliefd zijn op zo’n klein hummeltje!

Voor wie nog aan het wachten zijn, succes met de laatste loodjes!

Chayammy, MamaJ86, Mapje en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Heel erg gefeliciteerd voor de moeders die bevallen zijn! Geniet van deze bijzondere tijd! @Leeuwtje01 ook heel veel sterkte en ik hoop dat jullie zoon inmiddels thuis is en het goed met hem gaat!

Ook ik ben erg afwezig geweest hier. Ik heb een hele fijne zwangerschap gehad en ben aanstaande woensdag uitgerekend. Ik ben er in huis en qua uitzet klaar voor maar vind de bevalling ook erg spannend…

8. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    logisch dat je het spannend vind. Je weet niet wat je kan verwachten.
    Flauwe opmerking die vaak gemaakt wordt… er is er nog nooit 1 blijven zitten.
    En natuurlijk is dat ook wel waar. Je kan dit! (Indien nodig met hulp, indien gewenst met pijnstilling) het gaat dus helemaal goed komen.
    En dan kan je eindelijk ontmoeten waar je 9 maanden naar uit hebt gekeken!;)

ikzelf merk dat ik nu bij de tweede de timing het spannendst vind, Gebeurt het overdag of ‘s nachts? En wat doe ik dan met m’n dochter?
    Verder ben ik nog niet 100% klaar in huis, dus dat geeft me ook wel meer onrust.
    maar ook dat komt goed (moet ik maar op vertrouwen)

is het verder nog rustig bij je? Of al aan het rommelen?

Mapje en Euminee vinden dit leuk.
  9. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Dat is lief! Bedankt voor de geruststelling :)

Het is nog helemaal rustig in mijn buik. Inmiddels wel alles in huis af, schoon en ingepakt voor de trip naar het ziekenhuis. Dat geeft wel rust.
    Dat de timing heel relevant wordt bij de tweede snap ik! Ook dat zal zich vanzelf wijzen als het zover is. En ondertussen rustig aan de dingen in huis afwerken tot het zover is. Het komt sowieso goed!

Chayammy en Wensje92 vinden dit leuk.
  10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ook hier inmiddels bevallen van een prachtige dochter na 2 jongens! Ook hier op een roze wolk!

Afgelopen vrijdag dus 5 dagen eerder dan de uitgerekende datum na een mooie thuisbevalling.

Gefeliciteerd iedereen die ook bevallen is en zet hem op voor diegene die nog mogen :thumup::)

Chayammy, Tioman, Annefien en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Wat een rust hier!
    Iedereen nog aan het wachten? Of te druk met bevallen/ baby knuffelen?

Hier is baby nog steeds niet ingedaald, mis toch m’n long- en maaginhoud ondertussen wel.
    zou graag hebben dat die toch maar vast gaat indalen.
    Maar verder moet die even wachten tot minstens een week na m’n dochters verjaardag:rolleyes:

vandaag is haar feestje, dus hoop sowieso dat die vandaag binnen blijft. Maar ook dat die zich rustig houd, stilzitten heeft die volgens mij nog niet van gehoord.
    Zo lang moeten wachten voor ik hem/haar eindelijk voelde bewegen, en nu slooft die zich echt uit. Geloofde die filmpjes van ‘buitenaardse buiken’ nooit zo, maar als ik af en toe naar m’n eigen buik kijk… je zou denken dat die zich via m’n navel ofzo een weg naar buiten probeert te vinden:roflmao:

succes iedereen die ook nog moet
    En geniet ervan dames die al lekker mogen knuffelen;)

12. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat er al zoveel baby's gezond op de wereld zijn gekomen en dat jullie goed terugkijken op de bevalling! En @Leeuwtje01 fijn dat de tweede operatie goed gegaan is.

Ook ik ben al bevallen. De bevalling was niet bepaald zoals ik het van te voren had gewild, ik had graag thuis willen bevallen. In de nacht van za-zo braken rond 1 uur mijn vliezen, lag net een uurtje te slapen en werd wakker omdat ik dacht dat ik aan het plassen was. Paar uur later begonnen de weeën en ze kwamen al vrij snel om de 5 min. Toen dacht ik nog dat het wel eens heel snel zou kunnen gaan :rolleyes: Het opvangen van de weeën ging goed en ik voelde mij ook goed, inderdaad soort van oerkracht. Maar om 16.00 op zondag had ik nog geen 4cm ontsluiting. Dus toen toch maar naar het ziekenhuis voor weeënopwekkers en een ruggenprik, om uitputting te voorkomen. Zelfs met hulp duurde het nog tot 2 uur snachts voordat ik kon gaan persen. Ik mocht niet te lang persen omdat de conditie van de baby achteruit ging. Bij de laatste perswee voor een spoedkeizersnede is hij met vacuümpomp en knip geboren. Daarna nog naar de ok omdat de placenta niet volledig eruit was gekomen. Toch kijk ik er wel goed op terug, omdat we steeds op het juiste moment de juiste beslissing hebben gemaakt, waardoor onze zoon en ik het steeds goed bleven doen.

We moesten twee dagen in het ziekenhuis blijven, eerste dag ook nog in quarantaine. Sinds woensdag weer thuis en het gaat allemaal goed. De kraamhulp verveeld zich volgens mij behoorlijk;)
    De borstvoeding gaat goed, hij slaapt veel tussen de voedingen door en hij huilt eigenlijk bijna niet. En hij is natuurlijk de mooiste en liefste baby die ik ooit heb gezien. Het is soms nog zo onwerkelijk dat hij in mij heeft gezeten en er nu eindelijk is!

Wel al last van stuwing en kraamtranen gehad. Meer daar last van?

Mapje en Ezzy120 vinden dit leuk.
  13. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    vorig weekend bevallen neem ik even aan?
    Ten eerste, gefeliciteerd!
    Inderdaad heel bijzonder en onwerkelijk dat je zoiets moois ter wereld heb gezet.:thumup:;)

wbt stuwing en kraamtranen… dat kan er helaas bijhoren in meer/mindere mate.
    Ik begreep dat kraamtranen rond de 3de dag meestal het ergste zijn.
    Ik moet nog ondervinden hoe dat nu bij mij zal zijn, maar kan me van m’n dochter alleen nog herinneren dat ik me sowieso emotioneel labiel voelde.
    Pas toen het echte besef kwam dat ze mijn dochtertje is begon ik me emotioneel beter te voelen. (Behalve als ze een huiluurtje kreeg ofzo, maar dit was volgens mij pas weer later)

stuwing had ik volgens mij toen ook wel in de kraamweek last van, maar ikzelf vond het eigenlijk nog wel te doen.
    Had ik toen een kolf gehad, had ik denk ik toch even de druk eraf gekolfd. Of een keertje extra gevoed.
    Maar je bent in het begin ook zo onzeker…
    (en woonde bij m’n schoonouders waardoor ik me minder vrij voelde om te proberen wat mij goed leek)

dus doe waar jij je goed bij voelt. En vraag zoveel mogelijk aan de kraamhulp waar jij onzeker over bent;)

14. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Heerlijk genieten van deze tijd.

Wat betreft de kraamtranen en stuwing. Heel herkenbaar hoor! Zat er de derde dag emotioneel goed doorheen :roflmao: en de stuwing is bij mij iedere keer zo erg dat ik er een dag goed koorts van heb.

Mapje vindt dit leuk.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd! Maar wat een pittige bevalling heb je gehad! Wel fijn dat je er goed op terug kijkt!

Ik heb inderdaad last van stuwing gehad maar ik geef kunstvoeding dus saliethee en een strakke bh hebben het geremd. Kraamtranen enorm last van gehad wederom (zie mijn topic in kraamtijd, kraamtranen) maar nu zijn ze opgedroogd…

Hoort er echt bij hoor!!

16. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Even een update:

het is vandaag DUE DATE
    Alleen is hier op de datum na nog niks van te merken.
    Het is eigenlijk best een beetje dubbel, elke dag langer is er weer 1 voor verjaardagsverschil met m’n dochter wat ik alleen maar fijn vind.

maar nadat ik gisteren bij de verloskundige geweest ben, en de kleine toch ingedaald is en ik het idee had wat voorweeën te voelen kreeg ik toch hoop dat het door zou zetten.
    Lijkt me ook wel wat om op de uitgerekende datum te bevallen, maar goed… realistisch gezien, hoe groot is die kans nou eigenlijk?

We wachten dus nog maar even af.
    En mocht het niet uit zichzelf komen, komt volgende week de verloskundige langs voor een strippoging.
    Geen idee wat ik daar van moet verwachten eigenlijk.:rolleyes:

Mapje vindt dit leuk.
  17. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    HET IS EEN DOCHTER!!!

gisterenochtend rond 9/half 10 merkte ik dat ik weeën had.
    Na die een tijdje in de gaten gehouden te hebben, heb ik vriendlief gebeld en later ook de verloskundige rond 11 uur.
    Ze kwamen met enige regelmaat tussen de 4-7 minuten en hielden een klein minuutje aan.
    Maar gezien mijn vorige snelle bevalling besloten even te overleggen.

verloskundige kwam rond 12 uur.
    3-4 cm weeën nog net niet krachtig of snel genoeg na elkaar.
    Besloten dat nog even wat anders ging doen, en een uur later ongeveer terug zou komen.
    En eventueel vliezen doorprikken.

omdat de weeën wel al heftig waren, maar niet frequent genoeg dit inderdaad gedaan toen ze terug was.
    Hierna werden de weeën wel heftiger en ook frequenter. Tot het moment dat er nog een klein randje stond. En ik bijna geen weeën meer had.
    Van houding veranderd en toen kwamen ze wel… en goed ook:eek:
    Dit was alleen ondraaglijk, dus terug gedraaid voor het ‘perswerk’ alleen kwamen de weeën toen niet krachtig genoeg.
    Toch maar weer draaien, en in die draai is in 1 grote perswee onze dochter geboren. (Rond half 4 ‘s middags)
    Dit ging veel te snel, deed ontzettend veel pijn, en uiteindelijk is het een wonder dat ik er slechts 4 hechtingen aan over gehouden heb.

verder wilde m’n bloed niet stollen, en bleef ik bloed verliezen.
    Waardoor de ambulance opgeroepen was. Gelukkig stabiliseerde het toch nog waardoor vervoer naar het ziekenhuis niet nodig was.
    nodig was.

gelukkig deed m’n dochter het gelijk goed, en heeft die rustig eerst op m’n borst en daarna bij papa op de arm meegekeken hoe ik gecontroleerd en gehecht werd.
    Na alle chaos haar controles en aan de borst gedronken.

inmiddels gelukkig wel wat bekomen. En lekker genieten van m’n dochter (die wel nog wat last heeft van misselijkheid)

18. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd lieve allemaal!

Ik ben helemaal vergeten te forummen. 27 september stond de keizersnede gepland, en ik ben uiteindelijk 24 september bevallen van Mila. Dinsdag had ik controle bij de gyn en bleek ze goed te liggen waarop donderdag de inleiding werd gepland. Helaas was ze donderdag toch weer gedraaid waarna ik voor de 3e keer een versie heb gehad. Hierna is het primen begonnen en zijn vrijdag om 12u de vliezen gebroken. Ik kwam direct in heftige weeën. Om 14u (3cm) zijn de opwekkers erbij gekomen en het was geen doen. Rond 17u heb ik een ruggenprik gevraagd, maar tijdens het zetten ging het mis en dropte mijn bloeddruk onder de 30. Met nog steeds de pijn van de weeën. Ook had ik pas 4 cm. Om 20u ging ik kapot van de pijn en zat ik nog steeds op de 4cm, ik was op. Toen ben ik gevlogen naar de 10 cm, en om 21.23 is ze geboren met een gewicht van 4150. P97. De start was wat lastiger, en pas na 2,5 week dronk ze goed (fles). Borstvoeding is helaas mislukt. Ook had ze een verschoven nekwerveltje, vermoedelijk omdat ik maar 2x heb hoeven persen. Heb langer moeten persen om de schouders eruit te krijgen. Als ik niet was ingeleid, was ze sowieso te groot geweest om nog vaginaal te kunnen bevallen. Maar nu, ze is op dit moment bijna 6 weken oud, gaat alles prima.

Tioman en Chayammy vinden dit leuk.
  19. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ik ben ook niet zo actief geweest in dit topic. Gefeliciteerd voor alle dames die nog na mijn laatste reactie bevallen zijn!

Hoe gaat het met iedereen?

Chayammy vindt dit leuk.
  20. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Bij mij is het inmiddels bijna 6 weken geleden. Ik heb in mijn vorige bericht weinig over mijn bevalling gedeeld, maar na het lezen van jullie bevallingsverhalen wil ik die van mij ook nog met jullie delen.

Mijn bevalling begon net als bij mijn zoontje met het breken van de vliezen. Omdat ik daarna niet meer kon slapen ben ik het huis maar gaan opruimen.
    3 kwartier later begonnen de weeën, het eerste uur stelde dit niet zo veel voor en kon ik gewoon doorgaan met opruimen. Toen ze heftiger werden heb ik mijn vriend wakker gemaakt en hebben we de verloskundige gebeld. Er kwam een verloskundige in opleiding mee en toen zij er waren bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Vanwege het bloedverlies bij mijn vorige bevalling moest ik eigenlijk in het ziekenhuis bevallen maar dat ging dus niet meer lukken.

Er kwamen helaas net als bij mijn zoontje geen persweeën en ik heb dus zonder persdrang volledig op eigen kracht moeten persen. Omdat ze steeds terugzakte tussen het persen in heeft de verloskundige in opleiding met fundusexpressie de baby tegen gehouden waardoor ze niet steeds terug zakte. Hoewel ze het steeds goed bleef doen vond de verloskundige op een gegeven moment dat ze nu wel echt geboren moest worden. Ze doet altijd haar uiterste best om een knip te voorkomen, maar had nu de schaar al open klaarliggen. We zouden het nog 1 wee proberen waarbij zij de fundusexpressie overnam. In die wee is, na ruim een uur persen, onze dochter geboren. Mijn verloskundige was net wat doortastender met de fundusexpressie waardoor ze net het laatste zetje heeft gehad wat nodig was om eruit te komen.

Helaas wilde ook deze keer de placenta niet loskomen dus moest ik alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis.
    Gelukkig heb ik in het ziekenhuis wel zelf nog het eerste flesje kunnen geven voordat ik naar de OK moest.
    Op de OK is mijn placenta verwijderd, daarbij ben ik 3 liter bloed verloren. De gynaecoloog vertelde later dat de placenta zo vast zat dat die er nooit uit zichzelf uit was gekomen.
    Bovenop het bloedverlies kreeg ik een allergische reactie op de narcose. Ik had een ervaren anesthesist en gelukkig heeft hij herkend wat het was want de situatie was levensbedreigend en anders had het heel anders kunnen aflopen. Ook de artsen gaven achteraf aan dat ze heel blij waren dat ik deze anesthesist had, want ondanks dat hij al 27 jaar ervaring had, was dit pas de tweede keer dat hij deze reactie meemaakte. Een minder ervaren anesthesist had het misschien niet op tijd herkend.

Uiteindelijk heb ik na de operatie 24 uur op de IC gelegen waarvan een flink aantal uur op een ijskoud koelmatras en onder een koeldeken om de koorts te laten zakken, dat was echt heel heftig.

Toch was er ondanks al deze narigheid een groot verschil ten opzichte van mijn vorige bevalling. Toen heb ik het heel naar gevonden dat ik zo’n tijd gescheiden was van mijn zoontje en dat ik wat dingen gemist heb zoals het aankleden. Dit keer ben ik overal bij geweest en is mijn dochter echt binnen een kwartier nadat ik op de verkoever was bij me gebracht en ook op de IC is ze heel veel bij me geweest. Dat maakt zo’n groot verschil in hoe ik er op terug kijk.

Mijn dochter heeft gelukkig geen last gehad van alle complicaties en doet het vanaf dag 1 zo goed! Echt heel fijn!
    Met mij gaat het nu ook weer goed. Fysiek herstelde ik echt wonderbaarlijk snel en ook mentaal heeft het inmiddels een plekje gekregen en zit ik weer goed in mijn vel.

Tioman en Chayammy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina