Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik voel ook nog (bijna) niets. Mijn borsten zijn wat opgezet, maar dat gebeurd tijdens een normale cyclus ook. Af en toe wat krampen, maar die verdwijnen dan ook weer snel waardoor ik er bijna aan begin te twijfelen. Want heb ik dat zonder een zwangerschap niet ook wel eens?
    Ik ben 5+3 geloof ik, dus ik hoop dat het nog gaat komen, ter bevestiging.

MoesCH vindt dit leuk.
  2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde. Had wat pijnlijke borsten maar dat lijkt nu dus ook af te nemen. Verder niets. Ben 5 +2 en wacht dagelijks de kwaaltjes af. Maar helaas niets :$

Chayammy vindt dit leuk.
  3. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    *Steekt hand op*

Chayammy en MoesCH vinden dit leuk.
  4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ja kan echt komen. Bij mij begon het vorige week in de avonden en met maagzuur.

Sinds vannacht heel misselijk. Mijn vriend zij vanochtend stel je niet aan maar net zegt die je ziet eruit als een lijk ga maar even 2 uurtjes op bed liggen.

Vind deze zwangerschap wel echt pittig met functioneren.

5. daviloo

daviloo Actief lid

4 jul 2020
    253
    367
    63
    Ja hoor, heb heel weinig klachten. Nu 7+1. Niet meer misselijk en alleen ‘s avonds last van mn borsten. Enige symptoom is vermoeidheid, dat is er de hele dag. Maar voor een tweelingzwangerschap verbaast dit me eigenlijk wel, had meer klachten verwacht!

Chayammy en MoesCH vinden dit leuk.
  6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Jullie berichtjes geven me weer wat hoop.:D

Chayammy vindt dit leuk.
  7. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Steeds kleine beetjes eten helpt bij mij het best tegen de misselijkheid. Eten voordat je trek krijgt dus. En ik drink verse gember thee. Geen idee of dat helpt, maar ik vind het in ieder geval lekker.

Ik heb ook vooral last van vermoeidheid...

Nog twee nachtjes slapen tot de eerste echo. Maak me toch wel zorgen.. Het is vaker niet goed gegaan dan wel. Ik zou echt zwaar teleurgesteld zijn als het dinsdag niet goed is.. :oops:

8. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het eerste trimester helemaal geen kwaaltjes gehad. Borsten waar toen alleen de eerste weken beetje gevoelig eb ik ging soms wat eerder naar bed.

Denk echt dat dit per persoon en per zwangerschap verschilt

9. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Het voelt altijd al als afwachten en in jouw geval kan ik me voorstellen dat het nog lastiger is. Ik probeer zelf steeds maar positief te denken en van het beste uit te gaan.

Ik ga in ieder geval voor je duimen dat het allemaal goed gaat

Tioman vindt dit leuk.
  10. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Ik ga wel gewoon in bad, lekker warm, niet heet. Lijkt me niks mis mee hoor.

Mis nog niet echt eten, maar moet er wel aan denken op te letten met teveel snoepen (sowieso natuurlijk beter niet te doen)

Ben wel veel misselijk, maar kan gewoon eten, alleen staat niet alles me aan, dus eet vooral op tijd niet teveel en waar ik trek in heb.
    Vind het ook Pittig met werk en de kids, ben steeds enorm moe

11. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Ja het is inderdaad voor iedereen gewoon afwachten. Tot nu toe gaat het aardig goed in deze groep geloof ik. Ik duim dat we allemaal een plakker hebben! :thumup:

12. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Ik begrijp je zorgen. Ik vind het ook steeds spannender worden naarmate het dichterbij komt.
    In de lijst staat dat je de 15e naar de verloskundige gaat, maar dat is dus pas dinsdag? Wilde je al succes wensen voor morgen.

Ik merk dat ik iedere zwangerschap voorzichtiger ben geworden. Mocht het weer mis gaan, wil ik mij niet afvragen of dat hete bad misschien invloed heeft gehad. Hoogst waarschijnlijk niet, maar achteraf weet je het nooit zeker.

@MoesCH succes en veel plezier morgen bij de verloskundige!

Tioman vindt dit leuk.
  13. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Nog 1 nachtje slapen en dan op voor de echo. Heel veel zin in, maar ook heel spannend! Afspraak staat pas om 18uur dus nog geen idee hoe ik morgen de dag door ga komen :roflmao: *wachten duurt lang*

Deze keer wel wat nerveus. Hele weekend veel last gehad van steken onder in mijn buik. En al zegt mijn gevoel dat het goed zit en mijn verstand dat het met name van mijn darmen af komt en wellicht een groeinde baarmoeder, is het toch wel heel spannend. Blij als we dus wat meer weten.

Mijn moeder maakt steeds al grapjes of het er geen twee zijn aangezien mijn buik al zo opzet dus wie weet :roflmao::roflmao:

Hoe gaat het bij jullie?

14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Ohhh @Leeuwtje01 en @Tioman !! Morgen al!!
    Snap dat dat echt spannend begint te worden. Ik hoop echt op een goeie echo voor jullie! Nog meer die vandaag of morgen moeten?

Ik volgende week pas. Vind ik op zich prima, ben eigenlijk door die vreselijke misselijkheid bijna wel zeker dat het nu goed zit. Hopen dat dat zo blijft!
    Gelukkig nog niet gespuugd : fingers crossed:

15. Liz1980

Liz1980 Lid

5 feb 2021
    50
    41
    18
    Vrouw
    Hey,

Ik had dat gisteren ook heel erg, aan de rechterkant, ik heb zelfs naar het ziekenhuis even gebeld, maar daar waren ze niet verontrust.. zo lang er geen bloedverlies is..
    Nu slaap ik echt al 4 dagen zo slecht.. het is een opgave me aan het werk te zetten.. ik heb een eigen zaak (met 2), ik moet echt vooruit vandaag...

Waw, nu herinner ik me wel hoe slecht ik me voelde bij de twee eerste zwangerschappen..

Veel moed daar met het wachten iedereen!

Hier nog 2 weken.. ik heb de indruk dat de meeste wel vroeger de eerste echo krijgen?

Groetjes,

16. Helena86

Helena86 Actief lid

8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Goedemorgen lieve dames!

Veel succes en plezier voor diegenen die de eerste echo krijgen vandaag en deze week! Ik ben hele benieuwd! Ik ben vanochtend ongelooflijk moe wakker geworden en voel me erg misselijk. Ik heb meerdere calls vandaag en afgesproken met een vriendin maar ik weet niet wat wel en niet gaat lukken, ik ga maar gewoon de afspraken doen en dan zien we wel :p

Hier hebben we besloten dat we gewoon afwachten tot de 12 weken met de eerste echo, ik heb twee ziekenhuizen gebeld en de kosten als je niet particulier verzekerd bent zijn 210 euro voor een eerste echo, dat. vonden we wat veel, en al helemaal met de boodschap van de verloskundige dat ´als er wat mis is in de eerste twaalf weken is er vrij weinig dat we kunnen doen´. Mijn Eerste echo is dus de 12 weken echo, en die is op 26 maart. Dat duurt voor mijn gevoel nog eindeloos lang maar ik voel me zo belabberd dat ik denk dat het wel goed zal zitten hier.

Afgelopen zaterdag heb ik drie nieuwe bh´s gekocht, mijn borsten begonnen letterlijk al uit te puilen in mijn eigen bhs, dus het was tijd. Heel fijne maandag allemaal! Maak er wat moois van!

X

17. Liz1980

Liz1980 Lid

5 feb 2021
    50
    41
    18
    Vrouw
    Hey Helena!

Dat is een opbeurend berichtje!

Ik herken het gevoel, ik heb vandaag ook meerdere calls en ik voel echt dat ik de energie moet opsparen.

Een vriendin vroeg me net ook even te gaan wandelen, mijn verstand zegt ja maar mijn gevoel zegt.. neeee.

Wat ik ook heb, dat ik niet kan bedenken in wat ik zin heb om te eten.. terwijl ik wel ene hongergevoel heb.

Hier in België moet ik wel ene deel betalen van echo, maar een deel wordt sowieso door de 'mutualiteit' betaald. Ik heb geen idee hoeveel dat is..

Groeten,

18. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Hi dames!

Graag zou ik me ook bij deze club willen aanmelden. Ik ben 28 jaar, heb een dochter van 6 (haar vader en ik zijn uit elkaar), in september ben ik hertrouwd en vandaag 7+1 zwanger. Volgens mijn eigen berekeningen (we hebben ovulatietesten gebruikt) ben ik op 3 oktober uitgerekend. Aanstaande donderdag hebben we de 1e echo, en 1 maart de termijnecho.

Fijne dag!

19. Helena86

Helena86 Actief lid

8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Ik ga het gewoon doen allemaal, ook naar die vriendin. Als ik te moe ben ga ik weer naar huis en lekker slapen of op de bank hangen :p

Hier in Spanje hebben we twee opties, de seguridad social, waarvoor ik elke maand als zelfstandige 280 betaal, geeft me rechtstreeks de mogelijkheid om toegang te krijgen tot noodzakelijke zorg. Je kan daarnaast nog een verzekering pakken maar die had ik ruim voor de zwangerschap moeten afsluiten, en dan had ik nu een vroegere echo moeten hebben, maar ik heb begrepen dat ze ook daar het alleen doen als er iets aan de hand is of er een reden is om te denken dat het misschien niet goed zit. Ik zie het maar als iets positiefs dat ik nog niet vroeger hoef te komen, I guess.

En qua eten, ik heb net twee rijstewafels op en een appel. Dat tweede raad ik af :p de rijstewafels zijn saai maar gaan wel goed.

Fijne dag!

20. Helena86

Helena86 Actief lid

8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Hi Mommy92! Welkom! Leuk dat je erbij bent :) Hoe voel je je tot nu toe?

Deel Deze Pagina