Dat is natuurlijk ook helemaal zo, een baby is een baby. Goed. om jou ervaring te lezen. Ben er nog niet helemaal uit, maar dit versterkt zeker mijn gevoel om geen geslachtsbepaling te doen!
Hier gelukkig weer 2 kloppende hartjes en precies 10w4d. Het is toch steeds weer spannend! Volgende week bloedprikken voor de nipt en dan over 2 weken terug voor de 13 weken echo, vroege medische screening. Wij willen wel heel graag het geslacht weten, kan niet wachten tot week 15! Ondertussen ben ik nagenoeg klachtenvrij en verlies ik nog steeds gewicht, dat schijnt vaker zo te zijn en niet erg. Ben benieuwd waar dit eindigt qua kilo’s. Fijn dat alle echo’s goed waren, genieten geblazen!!
30 september Mommy92 - 29 jaar - 2e kindje♥ 1 oktober 2 oktober Daviloo - 32 jaar - 2e en 3e kindje ♥♥ 3 oktober 4 oktober Marleen1 - 33 jaar - 3e kindje ♥ 5 oktober Tioman - 34 jaar - 3e kindje Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje ♥ Leeuwtje01 - 29 jaar - 2e kindje ♥ 6 oktober Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥ 7 oktober 8 oktober Emma1995- 24 jaar- 1e kindje♥ 9 oktober Annefien - 35 jaar - 2e kindje ♥ Arcoiris ♥ Mapje - 36 jaar - 3e kindje ♥ Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥ Mamastier - 31 jaar - 3e kindje ♥ Euminee - 37 jaar - 1e kindje ♥ 10 oktober Wendy041085 - 35 jaar - 3e kindje ♥ MamaJ86 - 34 jaar - 2e kindje ♥ Helena86 - 34 jaar - 1e kindje Liz1980 - 40 jaar - 3e kindje ♥ 11 oktober 12 oktober 13 oktober Mammavan1 - 33 jaar - 2e kindje ♥ FamNaturElle - 40 jaar - 4e kindje 14 oktober Ezzy120 - 25 jaar - 3e kindje ♥ Chayammy - 33 jaar - 1e kindje ♥ 15 oktober MoesCH - 36 jaar - 4e kindje ♥ Afspraken: Maart 11 Helena86 - bloed en urinetesten MoesCH - echo en bloedprikken Arcoiris - uitslag bloed prikken en echo 12 Euminee - telefonische intake verloskundige 15 Tioman - Termijnecho Marleen1 - Termijnecho 16 Daviloo - bloedprikken nipt 17 Mama J86 - Termijnecho 18 FamNaturElle -Termijnecho Leeuwtje01 - Termijnecho Emma1995 - Termijnecho Helena86 - uitslag testen bloed en urine bij verloskundige 22 Mamastier - Termijnecho Annefien - Termijnecho en telefonische intake Melis94 - Termijn echo 23 Arcoiris - Termijnecho 24 Mammavan1 - Termijn echo Chayammy - Termijnecho Ezzy120 - Termijnecho Daviloo - 13w/medische echo 25 Euminee - Termijnecho 26 Helena86 - eerste echo = hier termijnecho Lilou2019 - tweede echo 30 Mommy92 - controle vk, hartje luisteren 31 Liz1980 - tweede echo Chayammy - telefonische afspraak over nipt April 1 2 Daviloo - echo gyn 3 4 5 6 _____________________________________ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) _____________________________________
@Helena86 Wij hadden het al even over wel/geen vroege echo omdat jij daar helaas geen keuze in hebt. Nu ik de echo heb gehad ben ik natuurlijk heel blij met het mooie beeld en voelt het echter/zekerder. Maar toen ik vanmiddag weer met de gang van de dag bezig was, bedacht ik me wel: mocht het nu toch nog mis gaan, is de klap veel groter dan wanneer ik er bij de termijn echo achter zou komen dat het niet goed zat. Dus ik ben nog wel van mening dat een vroege echo zowel voor- als nadelen kan hebben. Maar kunnen kiezen is natuurlijk altijd het fijnst, dus ik hoop echt dat de laatste 2 weken tot jouw termijnecho omvliegen! En dan is het jou heel erg gegund om jullie wondertje te zien en te horen ❤️
Oooh lieve dames, ik ben wat afwezig geweest de afgelopen dagen want ik heb een nieuwe klant en daar heb ik mijn handen enorm aan vol. Vandaag weer lekker energiek dagje, dat was fijn, wel gelijk te hard en te lang gewerkt Wat ben ik ongelooflijk blij met al die mooie berichten in de groep zeg! Jullie echo’s helpen me voor te stellen hoe de mijne straks zal zijn en hoe het boontje er nu ongeveer uit zal zien. Super gefeliciteerd! Hier zijn de symptomen wisselend, ik droom heel heftig, alsof mijn hersenen veel drukker zijn dan normaal ofzo. Borsten blijven groeien en gevoelig, obstipatie: the struggle is real en heel vergelijkbare verhalen als de dames die mij voorgingen, van knetterhard tot daarna ineens slap, ik snap er vrij weinig van maar ik denk mijn lijf ook, met al die hormonen Wat een lief bericht, dankjewel! Ik begreep van de verloskundige dat er toch niks gedaan kan worden als er in de eerste twaalf weken iets mis is, dus ik geef me over aan wat zal zijn. Ik heb het gevoel dat het helemaal goed zit allemaal eigenlijk, veel symptomen, dus het zal wel goed zijn. En zo niet, dan is er niks aan te doen, ik denk dat de boon lekker doorgroeit en als gezegd, ik word zo blij van jullie echo’s, al die wezentjes met grote koppies en handjes en voetjes, onwerkelijk en prachtig. Ik geniet van dit proces met jullie, dank daarvoor! En gefeliciteerd met je mooie echo, superfijn
Qua symptomen: het ging een paar dagen beter met de misselijkheid dus ik dacht: top! Nou vandaag en nu is het ineens 10x zo erg. Ben echt beroerd ervan
Wat een mooie echo's weer. Super! Hier weer een nieuw kwaaltje: enorm vroeg wakker. Vanochtend was het half 4. En gelijk klaarwakker. De hele week nu. Gelukkig ga ik vroeg naar bed dus ik kom wel aan mijn slaapuurtjes, maar ik vind er niks aan
Ja, waarschijnlijk gaat het om een pilletje wat je moet nemen voor een betere doorbloeding van de placenta. Ik gebruik dit middel ook ivm onze voorgeschiedenis, heb er verder totaal geen last van qua bijwerkingen ofzo. Vandaag heb ik weer een echo, ik ben toch wel weer heel nerveus... Oh en die dromen komen me hier ook heel bekend voor, zó levendig en echt.
Vanochtend een goede echo gehad. Kindje gemeten op 9w2d. Liep met 6 wkn ook 3 dagen voor. Over 2 weken de termijnecho! Wel doorgestuurd naar diabetesverpleegkundige ivm wat hoge suikers na de maaltijd en nu dus op mijn eten letten.
@MoesCH Wat goed, gefeliciteerd! In ieder geval fijn dat je suikerspiegel in de gaten wordt gehouden.
30 september Mommy92 - 29 jaar - 2e kindje♥ 1 oktober 2 oktober Daviloo - 32 jaar - 2e en 3e kindje ♥♥ 3 oktober 4 oktober Marleen1 - 33 jaar - 3e kindje ♥ 5 oktober Tioman - 34 jaar - 3e kindje Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje ♥ Leeuwtje01 - 29 jaar - 2e kindje ♥ 6 oktober Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥ 7 oktober 8 oktober Emma1995- 24 jaar- 1e kindje♥ 9 oktober Annefien - 35 jaar - 2e kindje ♥ Arcoiris ♥ Mapje - 36 jaar - 3e kindje ♥ Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥ Mamastier - 31 jaar - 3e kindje ♥ Euminee - 37 jaar - 1e kindje ♥ 10 oktober Wendy041085 - 35 jaar - 3e kindje ♥ MamaJ86 - 34 jaar - 2e kindje ♥ Helena86 - 34 jaar - 1e kindje Liz1980 - 40 jaar - 3e kindje ♥ 11 oktober 12 oktober 13 oktober Mammavan1 - 33 jaar - 2e kindje ♥ FamNaturElle - 40 jaar - 4e kindje 14 oktober Ezzy120 - 25 jaar - 3e kindje ♥ Chayammy - 33 jaar - 1e kindje ♥ 15 oktober MoesCH - 36 jaar - 4e kindje ♥ Afspraken: Maart 11 Helena86 - bloed en urinetesten MoesCH - echo en bloedprikken Arcoiris - uitslag bloed prikken en echo 12 Euminee - telefonische intake verloskundige 15 Tioman - Termijnecho Marleen1 - Termijnecho 16 Daviloo - bloedprikken nipt 17 Mama J86 - Termijnecho 18 FamNaturElle -Termijnecho Leeuwtje01 - Termijnecho Emma1995 - Termijnecho Helena86 - uitslag testen bloed en urine bij verloskundige MoesCH - diabetesverpleegkundige 22 Mamastier - Termijnecho Annefien - Termijnecho en telefonische intake Melis94 - Termijn echo 23 Arcoiris - Termijnecho 24 Mammavan1 - Termijn echo Chayammy - Termijnecho Ezzy120 - Termijnecho Daviloo - 13w/medische echo 25 Euminee - Termijnecho MoesCH - termijnecho 26 Helena86 - eerste echo = hier termijnecho Lilou2019 - tweede echo 30 Mommy92 - controle vk, hartje luisteren 31 Liz1980 - tweede echo Chayammy - telefonische afspraak over nipt April 1 2 Daviloo - echo gyn 3 4 5 6 _____________________________________ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) _____________________________________
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! En beter dat ze het nu vast in de gaten houden. Succes ook @Arcoiris met de echo.
Thanks voor de reactie, zou heel aannemelijk zijn inderdaad dat het om dat medicijn gaat. Vind vervelend dat ze niks bij naam genoemd hebben Succes vandaag me de echo!
Ik wil het even van me afschrijven. Ik weet niet of jullie het herkennen maar ik heb goede en slechte dagen wat betreft de zwangerschap. Maar je zou kunnen zeggen dat ik heel onzeker ben en vaak bang ben dat het fout loopt, soms zo erg dat ik er in hele dag in vast blijf zitten. Zoals vandaag. Ik weet niet of het komt door het vruchtbaarheidstraject , het dagelijks bloedverlies of het feit dat ik het idee hebt dat ik minder kwaaltjes heb. Voor vanavond heb ik op eigen verzoek een echo gepland bij een particulier. Zo kon het vandaag nog en hoop ik weer even gerust gesteld te worden. Ik baal wel een beetje van mezelf omdat ik vorige week ook al een echo heb gehad op eigen verzoek en met mezelf had afgesproken om gewoon netjes af te wachten tot m’n termijnecho die gepland stond bij de vk volgend week. Ik ben morgen precies 10 weekjes
Als dat is wat jou helpt moet je het zeker doen! Ik kan me voorstellen, na de aanloop van deze zwangerschap, dat het erg lastig moet zijn om te kunnen genieten en de angst los te laten. Hopelijk lukt het je om toch na de echo een klein beetje te genieten en niet in die angst en onzekerheid te zitten. Al herken ik het zeker hoor, volgende week heb ik ook een pretecho gepland staan. Het wordt allemaal wat makkelijker als je dagelijks beweging gaat voelen. Dat stelt al veel meer gerust. Dikke knuffel
@Emma1995 heel herkenbaar hoor. Ik liet bij mijn jongens ook geregeld particuliere echo's maken. Bij deze zwangerschap heb ik dat niet gedaan omdat alles dicht zit. En inmiddels kan ik het hartje thuis goed vinden met de doppler en is het voor mij niet meer nodig. Als die extra echo's je rust geven is het prima toch? Niet zo hard zijn voor jezelf ❤️
Hoe vaak luister jij naar het hartje? Ik heb het hartje afgelopen dinsdag voor het eerst zelf kunnen vinden
Bedankt voor jullie lieve woorden @Mommy92 @Tioman. ik wil ook heel graag een Doppler, maar m’n man is er echt op tegen ivm bang zijn dat ik het hartje niet kan vinden etc. Mag ik vragen of je weet of het schadelijk is en welke Doppler heb jij? @Tioman . Ik denk dat het me ook meer rust gat geven