Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik doe het om de laatste reden dus wel. Een goede kennis van mij is er door de NIPT achtergekomen dat ze lymfeklierkanker heeft.

Al is de kans dat ze een nevenbevinding vinden die alleen in de placenta zit en je dus vervolgens lang in onzekerheid zit en je inderdaad niet weet of je überhaupt achter de oorzaak komt of er iets aan kunt doen of dat het niets betekent wel aanwezig.

En ik ben 36 dus ook weer anders.

2. Liz1980

Liz1980 Lid

5 feb 2021
    50
    41
    18
    Vrouw
    Hey, bedankt voor deze info.. ik heb nog nooit gehoord van de nevenbevindingen? Ik moet de uitleg van de gynae nog krijgen, maar ik dacht dat er enkel werd gecheckt op de drie vernoemde trisomieën? Ik weet ook niet of wij de keuze hebben..

Emma1995 vindt dit leuk.
  3. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ja dat snap ik dan ook echt volkomen. Zo zie je maar weer het is zo een persoonlijke keus. Als ik idd een kennis kende die door de nipt daarachter kwam had ik precies hetzelfde gedaan en leeftijd speelt natuurlijk ook mee! Ik blijf het lastig vinden hoor! Als ik nu dan jouw verhaal weer hoor dan denk ik pff stel inderdaad dat ik iets mankeer.. maar die onzekerheid vind ik ook weer zo pittig.

4. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Kom je uit België? In Nederland heb je iig wel een keus!

5. daviloo

daviloo Actief lid

4 jul 2020
    253
    367
    63
    Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was. En gezellig, tegelijk uitgerekend met mij dus:) ben je veel dagen vooruit gezet?

Ik ga woensdag vragen naar de nub als alles verder goed gezond lijkt. Ben zo nieuwsgierig!

Leeuwtje01, Mammavan1 en Mapje vinden dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

In België ook. Ik heb in 2016 daar de NIPT laten doen (met nevenbevindingen)

Emma1995 vindt dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh ja zeker. Ik ben ook gaan twijfelen door het verhaal van de verloskundige.

Emma1995 vindt dit leuk.
  8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Gesprek gehad met diabetesverpleegkundige. Zij vertelde dat het waarschijnlijk diabetes is zo vroeg. Aangezien zwangerschapsdiabetes zich pas na de 16e week zou ontwikkelen.
    Verder vertelde ze dat ik bij de gyn zou moeten komen en een uitgebreide echo zou moeten krijgen ivm verhoogde kans op afwijkingen:cry:. Ze zou me terug bellen ivm inplannen van een afspraak voor de diabetespoli.
    Krijg ik net een berichtje om een app te installeren. Na het installeren zie ik ineens allemaal info staan betreft zwangerschapsdiabetes en bloedprikken dagcurves en dieet etc.. verder enkel een zoommeeting komende maandag met de diabetesverpleegkundige.
    Nou daar zit je dan met vragen, afwijkingen? Hoe groot is de kans? Wanneer bij de gyn komen? Hoe nu verder etc etc... lekker zo een chaotisch telefoontje:confused::mad:

9. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Was 5okt dus scheelt 3 dagen.

Ik vroeg is dat de nub en toen was uh ja en ging ze snel weer verder. Heb wel de foto en dan zou ik volgens de theorie op een meisje uitkomen, maar kan ook nog veranderen in deze weken volgens mij. Pin me er niet op vast maar vind dat speculeren gewoon wel leuk :roflmao:

10. MamaJ86

MamaJ86 Actief lid

27 okt 2020
    128
    157
    43
    Vrouw
    Jeetje dat is ook niet fijn. Je zou toch verwachten dat ze wat meer empatisch zijn en begrip hebben voor alle stress en onzekerheid die dit met zich mee brengt. Wat vervelend dat ze je niet van wat meer info hebben voorzien. Probeer niet teveel te stressen, wie weet valt het reuze mee :)

Helena86 en MoesCH vinden dit leuk.
  11. Liz1980

Liz1980 Lid

5 feb 2021
    50
    41
    18
    Vrouw
    Ja idd België. Ik lees hier verder dat ik dan ook die keuze zou hebben.. ik hoor het binnen kleine twee weken..

sorry.. een domme vraag.. wat is nub?

12. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Geen domme vraag hoor tot paar dagen geleden wist ik het ook niet. Nub theorie kan gebruikt worden om gelacht te bepalen. Vanaf de 12e week ontwikkelt het geslachts orgaan (de nub) zich op een bepaalde manier waardoor je dus kan voorspellen of het een jongen of meisje wordt.

Als je op nub theorie googled wordt het nog wat beter uitgelegd :roflmao:

Liz1980 vindt dit leuk.
  13. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    30 september
    Mommy92 - 29 jaar - 2e kindje♥

1 oktober

2 oktober
    Daviloo - 32 jaar - 2e en 3e kindje ♥♥
    Leeuwtje01 - 29 jaar - 2e kindje ♥

3 oktober

4 oktober
    Marleen1 - 33 jaar - 3e kindje ♥

5 oktober
    Tioman - 34 jaar - 3e kindje ♥
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje ♥

6 oktober
    Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥

7 oktober

8 oktober
    Emma1995- 24 jaar- 1e kindje♥

9 oktober
    Annefien - 35 jaar - 2e kindje ♥
    Arcoiris ♥
    Mapje - 36 jaar - 3e kindje ♥
    Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥
    Mamastier - 31 jaar - 3e kindje ♥
    Euminee - 37 jaar - 1e kindje ♥

10 oktober
    Wendy041085 - 35 jaar - 3e kindje ♥
    MamaJ86 - 34 jaar - 2e kindje ♥
    Helena86 - 34 jaar - 1e kindje
    Liz1980 - 40 jaar - 3e kindje ♥

11 oktober

12 oktober

13 oktober
    Mammavan1 - 33 jaar - 2e kindje ♥
    FamNaturElle - 40 jaar - 4e kindje

14 oktober
    Ezzy120 - 25 jaar - 3e kindje ♥
    Chayammy - 33 jaar - 1e kindje ♥

15 oktober
    MoesCH - 36 jaar - 4e kindje ♥

Afspraken:
    Maart
    17

Mama J86 - Termijnecho
    18
    FamNaturElle -Termijnecho
    Emma1995 - Termijnecho
    Helena86 - uitslag testen bloed en urine bij verloskundige
    MoesCH - diabetesverpleegkundige

19
    Mammavan1 - pretecho 13:50

22
    Mamastier - Termijnecho
    Annefien - Termijnecho en telefonische intake
    Melis94 - Termijn echo

23
    Arcoiris - Termijnecho en Nipt prikken
    24
    Mammavan1 - Termijn echo
    Chayammy - Termijnecho
    Ezzy120 - Termijnecho
    Daviloo - 13w/medische echo
    25
    Euminee - Termijnecho
    MoesCH - termijnecho

26
    Helena86 - eerste echo = hier termijnecho
    Lilou2019 - tweede echo
    30
    Mommy92 - controle vk, hartje luisteren

31
    Liz1980 - tweede echo
    Chayammy - telefonische afspraak over nipt

April
    1
    2
    Daviloo - echo gyn
    3
    4
    5
    6

Leeuwtje01 - geslachtsbepaling

Mei

15
    Leeuwtje01 - 20 weken echo

14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Jeetje wat vervelend nieuws! En een hoop onzekerheid ook. Is dit uit het bloedonderzoek naar voren gekomen? Of had je bepaalde klachten? Hopelijk wordt snel het e.e.a. duidelijk voor je. Klinkt dan een stuk minder onbezorgd zo...

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Nee ik herkende het zelf van de vorige zwangerschap. Toen had ik zwangerschapsdiabetes. Voelde me net als in die tijd best naar na het ontbijt. Hartkloppingen en suf gevoel. Dus ben zelf dagcurves gaan doen en merkte daardoor op dat het verhoogd was. Doorgegeven bij de vk en zij heeft.me doorgestuurd naar de diabetesverpleegkundige.

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf maar terug gebeld en om meer uitleg gevraagd. Voor nu heb ik enkele afspraken staan.met de diabetesverpleegkundige de komende week. Morgen moet ik even bellen voor de 12 weken echo bij de gyn en vanuit daar krijg ik meer te horen.
    Nu streng aan mijn dieet houden.

Mapje vindt dit leuk.
  17. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Wat een fijn nieuw's @Leeuwtje01 !

@MoesCH wat een rottelefoontje zeg. En dan nog die onzekerheid tot aan het gesprek. Hopelijk kun je het een beetje naast je neer leggen tot je antwoorden hebt.

18. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    @MoesCH wat balen zeg van de diabetes! Maar heel goed van je dat je het zelf al signaleerde en actie hebt ondernomen. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt. Vervelend dat je geen onbezorgde zwangerschap zult hebben... :(

@Chayammy wij geven de mensen die dicht bij ons staan een klein cadeautje waarmee we onze zwangerschap aankondigen. In dat cadeautje zit een heel klein glazen flesje met een kurkdop. Daarin zit een briefje opgerold waarmee we in een persoonlijke boodschap de zwangerschap bekendmaken.

Over de NIPT. Wij doen daar niet aan mee en hebben daar ook nooit aan meegedaan. Toen wij na drie miskramen een goede zwangerschap hadden waren we zo dankbaar. Ook als het kindje iets mankeerde was het welkom en zo denken wij nog steeds. We laten wel de 20-weken echo doen, zodat we weten of er na de geboorte misschien een operatie nodig is.

Chayammy en Emma1995 vinden dit leuk.
  19. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Precies dit, ik weet dat veel dingen toch niet ontdekt worden en een kindje is daarom niet minder welkom. Wij hebben gelukkig twee gezonde kinderen, bij de derde ook weer allee 20weken echo. Blijft altijd een spannende en lastige keuze. Maar de onzekerheid die en spanning die ik van nipt en evt. Vervolg zou hebben, met het idee dat we toch niet willen afbreken, keuze om geen nipt te doen.
    20 weken inderdaad vooral om evt. Ingrijpen direct na geboorte te kunnen voorbereiden.
    Ik kijk uit naar mijn termijnecho maandag.
    Fijn te lezen dat vele van jullie ook goed gaat echo's er goed uitzien

20. Helena86

Helena86 Actief lid

8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Ah wat fijn!! Gefeliciteerd!!

Wat naar.. Hopelijk snel meer duidelijkheid over wat ze bedoelde te zeggen. Fijn dat je er nog even achteraan gebeld hebt, en nu wat afspraken hebt staan.

@FamNaturElle & @Emma1995, hoe waren jullie echo´s? Ik hoop alles helemaal in orde.

Deel Deze Pagina