Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik kan hier niks van maken hoor. Geslacht is nog lang niet zichtbaar met 11 weken, zelfs voor de nub is het nog te vroeg... dus ik snap wel dat ze dit mee “durft” te geven.

Denk jij er wel iets in te zien?

Bij 20 weken moet je niet zo’n echo meekrijgen nee ;)

Tioman vindt dit leuk.
  2. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Zelf vonden we het wel jammer, juist omdat we het er zo expliciet bij hadden gezegd. Dan hoef ik geen foto van tussen de benen. Misschien omdat er niets te zien is, dat het een meisje is. Bij ons zorgt het alleen maar voor twijfel. Irritant.. :confused:

3. Arcoiris

Arcoiris Actief lid

20 aug 2019
    175
    161
    43
    Vrouw
    @ Daviloo, succes vandaag kan me voorstellen dat je nerveus bent.

daviloo en Mapje vinden dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja maar niets is op dat termijn ook echt niets. Pas vanaf 15 weken is het namelijk zichtbaar aan de buitenkant en op echo. Het blijft dus gewoon 50/50 voor jullie :) Ik heb bij 10 weken bij beide boys een dergelijke echo mee gekregen en het bleken later duidelijk jongetjes met heel duidelijk het geslacht tussen de benen bij de 18 en 20 weken echo. Dus dat veranderd echt.

Misschien de volgende keer expliciet aangeven dat je ook geen suggererende echo foto’s wil hebben als het voor twijfel bij jullie zorgt. Dan heb je dat in elk geval niet nog een keer :)

5. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Tioman wel apart idd dat je dan een pottyshot meekrijgt ik heb die nooit gehad. Wel zag je het bij ons al bij 11 weken echo en met 14 zag ze het ook meteen. Bij ons kun je geslachtsecho vanaf 13 weken zekerheid.

Tioman vindt dit leuk.
  6. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Ik snap dat wel: zeker die foto tussen de beentjes voegt niks toe.

Ik begrijp ook dat bij een duur van 11-12 weken nog niks over het geslacht gezegd kan worden. Maar als je dan zulke beelden hebt ga je het toch invullen ten koste van je gevoel van een verrassing. Ik heb een filmpje van de termijnecho met een duidelijk beeldmoment tussen de beentjes. Een vriendin zei ook meteen: zie ik daar een jongetje? Had ik zelf ook al gezien. En toch schijn je er nog niks over te kunnen zeggen!

Mapje en Tioman vinden dit leuk.
  7. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Ja inderdaad het is toch wel jammer. Tijdens de echo zelf keek ze ook tussen de beentjes, toen zagen we ook niks zitten. We dachten nog waarom moet je daar ook kijken? Achteraf kregen we daar dus ook nog een foto van mee, die konden we thuis downloaden met een code..

Bij de eerste wilden we het geslacht ook niet weten, maar hadden ze zich twee keer versproken waardoor we toch een licht vermoeden hadden dat het een jongetje was. De eerste keer zeiden ze: "Maar goed dat jullie weg hebben gekeken van het scherm, anders hadden jullie het duidelijk kunnen zien." Toen dacht ik al, dan was er zeker een piemeltje te zien. En de tweede keer kwam de piemel per ongeluk in beeld. Dat hadden we zelf niet gezien maar de echoscopiste zei owh woeps en haalde het apparaat snel weg. Toen dachten we oké.... Dat was dan vast een piemel... :rolleyes:

En tot slot hadden ze het geslacht ook nog op de zwangerschapskaart gezet..o_O Dat zag ik gelukkig pas na de bevalling want ik had eroverheen gelezen.. Maar een beetje dom is het wel..:roflmao:

Bij de tweede dachten we, nou laten we dan maar gewoon een pretecho maken dan weten we het tenminste op een leuke manier. Achteraf hadden we daar spijt van omdat het hele magische voor ons weg was. Dit keer wilden we dus weer voor een verrassing gaan! Grrr... o_O

Ik had op internet al heel duidelijke plaatjes gezien bij 11 weken van een piemeltje (bij een pottyshot).

Achja uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat we een lief en gezond kindje krijgen! En moet ik niet zo zeuren. :p:thumup:

Euminee en Mammavan1 vinden dit leuk.
  8. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    @Euminee willen jullie het geslacht wel weten?

9. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Tioman Snap jouw gevoel er dan wel bij. Vooral als je het magisch als verassing wilt is het dubbel.

Voor mij maakt het niet zoveel uit want wij willen toch niet wachten tot de bevalling maar anders begrijp ik het wel. Ik moet zeggend at mijn verloskundige bij geen echo tussen de benen gekeken heeft. Alleen naar het kindje het hoofdje maagje hartje enzo. En woensdag hebben we dan ook het ruggetje enzo volledig bekeken en bij de potty shot weggekeken.

Ze had ook iets van 10 fotos maar kreeg er maar een mee want schijnbaar zag je het geslacht of het jongen/meisje is heel goed. Geen idee meer hoe dat bij mijn dochtertje was.

Alleen toen kwamen wij tussen en zagen wij doorgedrukt op de envelop dus jongen staan. daar heeft ze opgeschreven en is doorgedrukt. Maar ze doen er ook niet echt discreet mee ofzo was mijn ervaring woensdag. Begin zij ze willen jullie het nu meteen weten wij zo nee. Zij ze ow dan ga ik even anders doen niet dat ik wat gezien had van de zijkant zie je volgens mij niet echt een piemel alleen bij zo een potty shot bij dat termijn volgens mij.

Tioman vindt dit leuk.
  10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Bij 11 wkn zit er nog een nub, bij zowel jongens als meisjes.

11. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ja ik heb geen idee heb maar een foto van 14 weken plus echo. Dat was deze. Is dat dan het piemeltje tussen de benen? Ik kan daar allemaal echt niks van maken :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

12. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Ja, we hebben 3 mei een afspraak. We hopen ook alleen op ‘gezond’ maar zijn wel heel erg benieuwd! Als ik jouw ervaring zo lees denk ik dat het vandaag de dag - met de hoeveelheid echo’s en de kwaliteit ervan - heel makkelijk mis kan gaan (verspreken, per ongeluk zien) als je het niet wil weten :rolleyes:

Zelf zie ik niet zo veel details op echo’s en van de nub kan ik al helemaal niks maken!

Tioman vindt dit leuk.
  13. Ezzy120

Ezzy120 Bekend lid

2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Volgens mij is dit de achterkant van het kindje en heb je zijn billen omcirkelt :roflmao:

Mapje, daviloo en Euminee vinden dit leuk.
  14. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Dit bedoel ik: ik zie hier echt niks in (als het om geslacht gaat)! :confused:

Mammavan1 vindt dit leuk.
  15. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Hahah @Ezzy120 het zijn volgens mij de beentjes toch geen idee ik kan echt niks van die echo’s maken. Woensdag ook ging allemaal zo snel en het kindje springt echt alle kanten open :confused: snap niet hoe zij dat zo kunnen zien voor mijn gevoel lag het geen een keer stil begon rechtop dan weer op rug dan weet zijkant en dan in 10 min vond het meer een stuiterbal was ook al blij met eventjes het hartslag want die viel ook meteen weg door het bewegen.

16. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Dit is een ‘stil’ van het filmpje waarop wat te zien zou kunnen zijn (maar wat eigenlijk ook weer niks zegt). Het kindje lag met de rug naar ons toe en heeft zich op dit moment helemaal omgedraaid waardoor het frontaal naar ons toe ligt. De beentjes zijn opgetrokken.De termijn is hier 12+3.

Bijgevoegde bestanden:

17. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Ohhh ja ik snap wel wat je bedoeld! Er lijkt inderdaad iets te zitten! :D Ben benieuwd wat ze 3 mei gaan zeggen!

Euminee vindt dit leuk.
  18. daviloo

daviloo Actief lid

4 jul 2020
    253
    367
    63
    Ik zou hier voor een jongen gaan, ben benieuwd!

Euminee vindt dit leuk.
  19. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk geen voorkeur, dus ik ben vooral heel benieuwd :)

Tioman vindt dit leuk.
  20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wat je tussen de beentjes ziet is de nub. Dat zie je bij een meisje ook nog zitten. Pas vanaf 14 wkn kun je zien of het een jongen of meisje is.

Euminee en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina