Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Dat is heel overduidelijk een piemeltje met balletjes!

MoesCH vindt dit leuk.
  2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik durf gewoon niks te shoppen ahahah, stel dat het met de 20wkn echo toch een meisje is haha

3. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen jongetje...

Nub stond bij ons met 11+4 nog zo dat er volgens de echoscopiste nog niks over te zeggen is. Ik zag daar zelf een meisje in :roflmao: maar echo met 14wk was overduidelijk een piemeltje te zien

Bijgevoegde bestanden:

MoesCH vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Jongen. Zo zag het er bij mijn beide mannen uit :)

MoesCH vindt dit leuk.
  5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Stom dat je zomaar er onzeker over kan zijn. Maar jullie zeggen dus ook jongen, duidelijk haha

Mapje vindt dit leuk.
  6. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Jongen! Het is een heel ander beeld als wij tot nu toe gehad hebben:)

7. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen jongen.
    Toen wij nu onze echo foto zagen van een meisje dacht ik, hoe moet ik hier een meisje in herkennen? Van ons zoontje hadden we namelijk een foto van de echo uit een andere hoek, waarbij je dus echt het piemeltje omhoog zag wijzen. Ik zag toen dus al dat het een jongen was voor ze iets gezegd had.
    Ben nu dus gaan zoeken naar foto’s vanuit deze hoek bij zowel een jongen als een meisje. Dan denk ik dus wel dat de gyn gelijk heeft.

En anders gewoon nog even wachten met shoppen tot de 20 weken echo als je echt twijfelt dat die 1% kans er is dat de gyn er naast zit.
    Of gewoon shoppen, bon bewaren en terugbrengen/ruilen als het toch de verkeerde kleur is ;)

8. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Wat een stilte hier. Hoe gaat het met iedereen?

Maandag hebben we de 20 weken echo. Ik merk dat ik al behoorlijk zenuwachtig begin te worden. Gelukkig zijn we eind van de ochtend al ingepland, dus we hoeven niet de hele dag in de zenuwen te zitten:)

Mapje, Melis94 en Emma1995 vinden dit leuk.
  9. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Hier gaat het goed!
    Lekker druk dus dan vliegt de tijd. Na zo’n tijd niks kunnen doen ben ik zo blij dat ik me nu weer goed genoeg voel en energie heb om wat te doen.

Wij hebben dinsdag de 20 weken echo, ik merk ook dat ik daar wel erg naartoe leef, niet echt zenuwachtig, maar het is wel weer zo’n mijlpaal in mijn zwangerschap. Wij mogen gelukkig ook al in de ochtend dus gelukkig geen hele dag er op wachten.

Hoe gaat het verder bij jou @Mommy92?
    En bij de rest ben ik daar uiteraard ook benieuwd naar!

Mommy92 en Melis94 vinden dit leuk.
  10. Euminee

Euminee Actief lid

23 jan 2019
    256
    216
    43
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed!

Ik zie in het schema dat we vanaf maandag gaan beginnen aan de reeks 20 weken echo’s! Belangrijk moment voor ons allemaal! Wij gaan maandag een week later. Vind het wel spannend maar ook heel leuk om wat langer beeld van hem te hebben!

Mommy92, Annefien, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hier gaat het ook goed!
    Nog niet echt een super buik, maar zeker wel al een begin.

ik heb over precies 14 dagen de 20 weken echo. Dus ik tel de dagen af. Hier heb ik tegen m’n eigen verwachting in toch al best wel wat spulletjes gekocht. Is m’n eerste kindje dus super fijn gevoel. Kinderwagen en stokke trip trap ook besteld.

Verder eens met de dames over het vaccin. Onzeker over wat er gebeurt als ik Corona krijg en wel op de ic verlang maar ook onzeker over de bijwerkingen van het vaccin op de lange termijn. De 22 weken prik ga ik wel halen!

Mommy92, Annefien, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wij hebben maandag over een week de 20wkn echo. Als ik er aan denk word ik er wel zenuwachtig van. We mogen gelukkig ook in de ochtend, want weet nu al dat ik op ga zijn van de zenuwen.

Mommy92, Annefien en Melis94 vinden dit leuk.
  13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Hey meiden. Het is al weer even geleden dat ik hier gepost heb. Hier gaat het goed. Sinds een paar weken ga ik er steeds meer in geloven dat het allemaal goed gaat. Ik heb met 14 weken nog een extra echo gehad en vorige week is er naar het hartje geluisterd. Met vlagen komt de onzekerheid terug, maar steeds minder vaak.

Wij weten nog niet wat het wordt. Eerst dacht ik daar nog helemaal niet over na, maar zo langzaamaan word ik toch wel nieuwsgierig.
    Volgende week vrijdag heb ik nog een extra echo. Hopelijk kunnen we het dan zien. En zo niet, dan wordt het een week later met de 20 weken echo.

Inmiddels heb ik al een zwangerschapsbroek en bh aangeschaft en sinds 2 weken begin ik al een beetje te showen. Maar ik ben nog helemaal niet aangekomen! Aan het begin een kilo afgevallen en dat is er nog niet helemaal bij. Terwijl ik echt al meer honger heb en eet.

Langzaamaan begin ik steeds meer na te denken over namen, de kinderkamer en dat soort dingen. En we moeten nu toch wel snel nadenken over wat we willen rondom kinderopvang. Locatie, aantal dagen, enz. Best ingewikkeld allemaal, bij zo'n eerste kind! Hebben jullie dit allemaal al geregeld?

Annefien, Mommy92, Emma1995 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Melis94

Melis94 Actief lid

2 aug 2020
    295
    290
    63
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed, zijn lekker even 2 weken op vakantie in friesland:). Maandag 17 mei de 20 weken echo, vind het toch wel weer spannend. Vanmiddag een eerste shirtje gekocht maar verder nog niks. @Chayammy wij hebben de kinderopvang wel al geregeld gelijk met 12 weken al. Ik werk zelf op het kdv en weet dat er best wel wachtlijsten staan .. Ligt er wel een beetje aan welke dagen je opvang nodig hebt. (Hier tenminste)

Annefien en Mommy92 vinden dit leuk.
  15. Mapje

Mapje Niet meer actief

Bij de eerste was dit inderdaad een dingetje. Zoeken naar de juiste opvang, dagen etc. Nu hoef ik dat niet meer want alles is wat dat betreft al geregeld bij ons natuurlijk welke dagen we werken en de jongens naar de opvang en bso gaan. En we zijn heeeeel tevreden over de opvang (en we hebben uiteindelijk dus 2 opvangcentra gehad..) dus bij 10 weken al ingeschreven en mijn baby kan pas in februari 2022 terecht terwijl ik januari wilde omdat dan m’n verlof afliep. Dikke wachtlijst dus.

Wil je ergens tips in hebben o.i.d?

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

#1756 Mapje, 7 mei 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2021
    Hier ook alles goed! Even bijgekomen dat het een meisje is maar sinds ik dat weet ook wel wat gaan shoppen. Heel leuk! Ook bezig met namen en babykamertje enzo maar toch ook veel momenten dat ik het nog vergeet. Toch wel druk met de jongens en werk en studie. Wij hebben de 20 weken echo 17 mei in de ochtend! Oh ja en ik voel haar sinds deze week ook echt regelmatig! Heel leuk!

Annefien vindt dit leuk.
  17. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

ik ben 18 weken en nog steeds geen opvang. Heb ook echt geen idee waar we op moeten letten. Heb je misschien tips voor het zoeken ban een goede opvang?

18. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Fijn dat alles goed gaat bij iedereen! We gaan nu weer een hele nieuwe fase in. Hier gaat alles ook goed. Buik begint nu echt hard te groeien. Zodra we maandag de echo gehad hebben rij ik het liefst door naar de winkel om van alles en nog wat te kopen:roflmao:

Opvang hebben wij niet nodig. Ik ben volledig thuis (ik heb een wia uitkering en ben afgekeurd). Over een jaar hoop ik weer te reïntegreren, en dan zullen de opa's en oma's gaan oppassen.

Ik heb even een fotootje van mijn buik bijgevoegd. 19 weken alweer... De foto is alleen gedraaid. Krijg 'm niet goed.

Bijgevoegde bestanden:

Annefien vindt dit leuk.
  19. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    #1759 Annefien, 7 mei 2021
    Laatst bewerkt: 7 mei 2021
    Ik heb nu sinds 2 weken mijn zwangerschapsbroeken aan. Tot die tijd bleef mijn buik echt achter vergeleken met mijn vorige zwangerschap, maar ineens ging hij groeien en nu is hij wel al iets groter vergeleken met de vorige keer bij 18 weken. Maar ondanks dat sta ik pas op +1 kg tov mijn startgewicht. Ben ook eerst war afgevallen van het overgeven, maar als je ziet hoe hard mijn buik is gegaan valt +1 me alles mee.

Ik herken wat je schrijft over al die regeldingen nog wel van onze eerste, dan moet je een hoop keuzes maken. En net als wat @Mapje al schreef merk ik ook dat je daar nu niet meer over na hoeft te denken.
    Ik heb toevallig vandaag de baby ingeschreven bij de opvang. Wij hebben bij ons zoontje eerst een gastouder gehad, daar waren we niet zo tevreden over, nu een kdv en daar wel heel blij mee. Het scheelt dat wij geen opvang nodig hebben op di en do want anders had ik ook al eerder moeten inschrijven, die dagen zitten standaard vol bij ons kdv. Met de huidige dagen verwacht ik geen problemen maar nog wel even de bevestiging afwachten natuurlijk.

Mapje vindt dit leuk.
  20. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij hebben dus eerst een gastouder gehad en zitten nu bij een kdv.
    Ik heb meerdere vriendinnen die heel tevreden zijn met hun gastouder, maar je moet het treffen, ik was er niet blij mee en was echt blij toen de laatste dag erop zat.

Wat het kdv betreft, wat ik in ieder geval qua praktische zaken belangrijk vond is hoe ze omgaan met ruilen van dagen en dat soort dingen. Bij een kdv waar wij zijn wezen kijken mocht dat bijv alleen in de week zelf.
    Verder hebben we ook verschillen gemerkt over hoe (streng) ze omgaan met verkoudheden, koorts en ziek zijn (was wel voor corona). Zeker van tandjes/kiesjes kunnen ze soms wat koorts hebben en als je ze dan bij het eerste beetje verhoging meteen moet halen dan hadden wij in ieder geval vaak vrij moeten regelen van het werk.
    Iets anders, voor mocht je het belangrijk vinden, wordt er warm gegeten en zo ja, tussen de middag of eind van de middag. En wordt dit vers gemaakt of kant en klaar aangeleverd en evt nog opgewarmd.
    Voor naar de toekomst toe, wat doen ze aan zindelijkheidstraining?

Anderen kunnen me vast nog aanvullen, maar dit zijn alvast wat dingen die me te zo binnen schieten.

Emma1995 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina