Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja mijn tip is vooral in je omgeving vragen naar waar ze goede ervaringen hebben. Wij hebben wel bewust voor kinderopvang gekozen en niet gashouder. Op zich kan ik mij helemaal vinden in die 1 op 1 aandacht bij een baby bij een gastouder hoor maar vriendin van mij had echt vaak gedoe dat de gastouder ziek was/3 weken vakantie nam in hoogseizoen waardoor zij dan geen opvang had. Met KDV heb je dat niet omdat er altijd opvang is. Daarnaast waren wij ook erg te spreken over meerdere leidsters op de groep.

    Wij zijn begonnen op een kinderdagverblijf met verticale groep(verschillende leeftijden) leek ons leuk zodat je kindje zich aan de anderen kon ''optrekken'' Alleen kwamen wij erachter dat we het fijner vinden als ze in een horizontale groep zitten dus kindjes in dezelfde leeftijdscategorie. Verder gaan onze kinderen naar het kinderdagverblijf en niet naar peuterspeelzaal en daarom vonden wij het belangrijk dat ze ook werkten met thema's en ontwikkeling. We hadden opvang waar ze dat helemaal niet deden en daar was ik niet tevreden over. Nu een opvang die helemaal mee gaat in de cyclus van peuterspeelzalen en ze ook echt voorbereiden op school, werken met thema's, veel knutselen/muziek/leren en dat begint al bij baby's met bijv als het thema natuur is hen ook zand o.i.d. laten voelen. Ik had daar van tevoren nooit over nagedacht maar op de opvang waar hij nooit wat ''deed'' dacht ik ineens wat is dit?

    Verder is onze opvang heel leuk omdat het een groot nieuw (mooi) gebouw is maar dat was niet iets waar ik specifiek op hebben gelet hoor. Ik heb wel erg gekeken naar buitenruimte en dat vind ik hier heel leuk: weiland met schaapjes, moestuintje, verkeerstuintje, modderkeuken, konijntjes.

    Eetbeleid vond ik ook wel belangrijk maar ik denk dat het tegenwoordig aardig standaard is. HIj eet gezond daar met af en toe een traktatie. En bij de baby's gaan ze gewoon mee in slaap en drink/eetritme van je kindje. Fruithapje enzo kan je meegeven als je dat wil. Vond ik ook fijn.

    Verder is onze opvang geen keten. Vind ik heel fijn. Wij zaten hiervoor bij een keten en ik vond dat allemaal heel log en gedoe met ruildagen, kreeg mijn kind bij elke kuch terug (voor corona) gewoon niet flexibel en relaxed. Maar dat lag misschien aan de specifieke keten. Hier zijn ze heel relaxed met ruildagen, tuurlijk hebben ze niet altijd ruimte maar als je op tijd aanvraagt komt het wel goed. En ze zijn ook niet gestresst met ziekte etc.

    En verder is het ook wel een gevoel dus ga vooral bij een aantal kijken.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Oh ja goede! Zindelijkheid! HIer doen ze daar echt actief in mee. Heel fijn!
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb ongeveer wel hetzelfde buikje maar ik heb het idee dat ik wel meer ben aangekomen (3 kilo) dan de vorige zwangerschappen. Het zit dit keer in mijn borsten heb ik het idee haha.

    Ik vind dit dus wel lastig dat aankomen terwijl ik altijd alles zo weer kwijt was en je niet kan zien dat ik twee kids heb zeggen mensen altijd. Maar gewoon dat veranderende lichaam. Uiteraard voor een goed doel maar altijd weer even wennen!
     
  4. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    218
    326
    63
    Vrouw
    Hier gaat ook alles goed! Kleine voel ik steeds vaker, buik groeit niet super hard heb ik het idee maar ook alleen nog maar afgevallen :roflmao:

    Qua opvang heb ik me toen der tijd gewoon bij verschillende ingeschreven en zijn we pas gaan kijken toen er plek was. We moesten opvang op di en do en die zitten veelal vol, dus vond het alvast ingeschreven staan wel belangrijk
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Fijne moederdag allemaal!

    Hier gaat alles prima. Buik groeit goed, nu ong 3 kilo aangekomen, heel tevreden over!
    Kinderopvang heb ik vrijwel direct geregeld toen ik zwanger bleek omdat ik hoorde dat het druk was qua inschrijvingen. En nee, ik woon niet in de randstad;)
    Dinsdag de 20w echo, spannend! De kamer is zo goed als klaar dus ik ga lekker van de tijd met m’n gezin genieten en rustig(er) aan doen. M’n rug begin namelijk wel echt te protesteren.....

    Hoop dat het bij de rest ook goed gaat en dat jullie een fijne dag hebben vandaag!
     
    Emma1995, Marleen1 en Mapje vinden dit leuk.
  6. Helena86

    Helena86 Actief lid

    8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Hallo lieve dames, wat heerlijk om weer even in alle rust bij te lezen, ik heb een hoop gemist zie ik. Misschien omdat ik zo weinig heb meegepraat kreeg ik ook geen meldingen meer? Hier zijn we vorige week geweest voor de medische echo, ik heb een wat trage schildklier waardoor we vaker echo´s krijgen dan dat hier normaal gebeurt. (op 12,20 en 28 weken) In plaats van elke 8 weken lijkt het erop dat we elke vier weken een echo krijgen, wat ik (uiteraard) heel fijn vind. De echo afgelopen week was op 17 weken en 2 dagen, we hoopten enorm dat we zouden zien wat het zou gaan worden, maar het kindje lag met de beentjes gekruist en was absoluut niet van plan om te gaan bewegen :p We moeten nu dus tot 27 mei wachten tot we meer weten, maar dat is prima. Ik heb al wel een voorgevoel, dus ben heel benieuwd.

    We komen nu ook op het punt waarop we aan het nadenken zijn hoe we de zorg gaan verdelen. Ik ben zelfstandig ondernemer dus heb veel ruimte om mijn werk in te delen op mijn manier. Hetzelfde geldt voor mijn partner dus we willen proberen de zorg zo te gaan verdelen dat we van niemand afhankelijk zijn. We hebben wel backup in de vorm van een opa en oma en er is hier een kinderopvang. Verder zijn hier veel grote gebeurtenissen gaande. Op 17 juli trouw ik met mijn fijne man, dus met een lekker ronde buik. Voordat ik zwanger was zijn we verloofd en ik wilde graag getrouwd zijn voordat we het kindje krijgen omdat we verschillende nationaliteiten hebben en het gewoon heel erg veel dingen heel veel makkelijker maakt. Dus nu lekker bezig met voorbereidingen voor de bruiloft.

    Afgelopen vrijdag hebben we een voorlopig koopcontract getekend voor een heerlijk huis, we zijn nu bezig met het rondmaken van de hypotheek en op 2 juli zouden we de sleuteloverdracht hebben als we het allemaal rond krijgen.

    Hoe voelen jullie je verder? Ik ben heel benieuwd. Veel liefs!! X
     
    Annefien, Mommy92, MamaJ86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Wat een heerlijke gebeurtenissen allemaal, wordt er helemaal blij van. Heel blij voor jou. Hoe fijn dat je zoveel leuke dingen hebt om naar uit te kijken!!
     
    Helena86 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    544
    456
    63
    Heel veel plezier en succes met de 20 weken echo vandaag @Mommy92 !!!
     
  9. Ezzy120

    Ezzy120 Bekend lid

    2 mei 2018
    800
    845
    93
    Vrouw
    Hier is ook alles goed, moet wel eerlijk bekennen dat deze zwangerschap de tijd echt voorbij vliegt. Nu ook sinds ik me weer wat beter begin te voelen is het soms nauwelijks te merken :)
    Verder maak ik me ook wel een klein beetje zorgen om de groei van deze gup, ben zo benieuwd of die ons gaat verrassen met de 20-weken echo en weer op normale lengte is, of dat we weer om de week een groei-echo krijgen.

    Verder heb ik een oproep gehad voor een coronavaccinatie, omdat ik met mijn longziekte in de risicogroep val. Na veel wikken en wegen toch besloten om hem te gaan halen. Dus daarvoor staat de eerste afspraak ook al.


    @Mommy92
    Wauw de eerste 20-weken echo alweer, hopelijk alles goed gegaan vandaag?
     
    Mommy92 en Mapje vinden dit leuk.
  10. Mommy92

    Mommy92 Actief lid

    18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Onze echo was helemaal prima! Ik was behoorlijk zenuwachtig, maar bij elk onderdeel van de echo werd duidelijk uitgelegd wat het was en ook direct of het goed was. Het is nog steeds een meisje en voor zover is ze helemaal gezond:)

    @Helena86 wat een leuke dingen allemaal in het vooruitzicht! Geniet ervan!

    Fijn ook dat het met iedereen goed gaat tot nu toe. Op naar nog meer goede 20 weken echo's!
     
    Helena86, Annefien, Mapje en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. daviloo

    daviloo Actief lid

    4 jul 2020
    253
    367
    63
    Hier ook een goede 20 weken echo! Alles zoals het hoort en nog steeds meisjes;)
     
    Mapje, Helena86, Tioman en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    544
    456
    63
    Hier ook alles goed met de 20 weken echo! We houden het geslacht nog even voor ons :)
     
    Mapje, Helena86, Tioman en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Mammavan1

    Mammavan1 Fanatiek lid

    28 okt 2020
    2.258
    1.477
    113
    Vrouw
    Ahh super :D
     
  14. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Fijn dat de echos goed waren! Hier nog 6 dagen en ben zo zenuwachtig!
     
  15. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik mezelf hier ook wil aanmelden.
    Ik ben 15 of 16 oktober uitgerekend.

    Volgens mij had het 16 oktober moeten zijn, maar door een foutje van de verloskundige is de officiële datum nu 15 oktober geworden.

    Het wordt ons 2de kindje, geslacht weten we nog niet. (Proberen we te bewaren tot de bevalling)
    27 mei hebben we de 20 weken echo
     
    Mapje, Mommy92 en Helena86 vinden dit leuk.
  16. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    553
    340
    63
    Vrouw
    Wij hebben vandaag ook een goede 20 weken echo gehad! Ze had niet echt zin in mee te werken dus steeds als de echoscopiste iets in beeld had draaide ze snel om :rolleyes: het duurde dus best lang voordat ze alles bekeken had maar het is gelukt.
    Het is ook nog steeds zonder twijfel een meisje.
     
    Mapje, Helena86, Ezzy120 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Pfff hier ook behoorlijk zenuwachtig! Af en toe bekruipt me ineens het gevoel dat het niet goed zit. De jongens voelde ik met deze termijn al zo goed bewegen en nu voel ik nauwelijks iets. Daarnaast heb ik het gevoel dat het kindje te klein is.

    Morgen de GUO, hopelijk is het snel 15:00 uur en is die stomme onzekerheid weggenomen. :confused:
     
    Mapje, Wensje92 en MoesCH vinden dit leuk.
  18. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    En fijn dat hier alle echo's goed waren en welkom @Wensje92 !:D
     
    Mapje en Wensje92 vinden dit leuk.
  19. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hopelijk een goede GUO morgen!!
     
    Mapje en Tioman vinden dit leuk.
  20. Arcoiris

    Arcoiris Actief lid

    20 aug 2019
    175
    161
    43
    Vrouw
    #1780 Arcoiris, 12 mei 2021
    Laatst bewerkt: 12 mei 2021
    Mooi nieuws van alle goede 20 weken echo's.

    Succes met de GUO vandaag Tioman.

    En welkom @Wensje92 ik heb je in de tabel erbij gezet.
     
    Mapje, Tioman en Wensje92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina