Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Voelen jullie de kleine eigenlijk al regelmatig? Ik denk hem soms te voelen, maar dan moet ik bijvoorbeeld 10 minuten later naar de wc en dan denk ik dat het misschien toch mijn darmen waren, haha. Ik vind het dus nog moeilijk te herkennen.
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik dacht altijd een meisjes moeder te zijn. Maar ik heb twee jongens en nu vind ik mezelf echt een jongensmoeder en vraag ik me soms af wat ik in hemelsnaam met een meisje moet gaan doen :roflmao: Went direct hoor!
     
  3. Helena86

    Helena86 Actief lid

    8 okt 2017
    253
    209
    43
    Vrouw
    Hahahaa ik dacht hetzelfde, ik heb echt totaal geen idee wat te zien op die foto’s :roflmao:
     
    Tioman en Wensje92 vinden dit leuk.
  4. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Gaat helemaal goed komen! Je bent nu gewoon twee jongens gewend, maar zodra dat meisje is er lukt dat ook.
    Het zijn toch vooral ook baby's/kinderen/mensjes, niet zozeer jongen of meisje...
     
    Helena86, Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Precies! Al merk ik nu wel steeds meer dat ik jongens heb! Klimmen, stoeien, gamen, buitenspelen sporten... en jong was het al
    Auto’s en dino’s en dat heb ik ze niet bewust aangeboden. We hebben ook poppen maar die gebruiken ze als bal :roflmao:
     
    Helena86, Wensje92 en Chayammy vinden dit leuk.
  6. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    wij weten het zelf niet, maar omdat we al een meisje hebben.
    merken we dat we het vooral over haar en zij hebben.
    ondanks dat we het gevoel hebben (of vooral in het begin hadden) dat het een jongentje zal worden.
    maar inderdaad normaal gesproken wordt meestal over mannelijk gesproken... 'het' doe je toch minder.
    gooi er tussendoor wel een hij of zij tussendoor en niemand die het in de gaten heeft.
    ik zou het zelf nooit 'geheim' kunnen houden, ben heel slecht in liegen... dus zou me gelijk verspreken denk ik haha.
     
    Mapje en Chayammy vinden dit leuk.
  7. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    haha vooral die poppen al bal gebruiken:roflmao::roflmao:
     
    Helena86 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    ondanks dat het m'n tweede is, voel ik pas sinds een dag of twee af en toe een vage beweging.
    vooral als ik in bed lig.
    bij m'n dochter voelde ik haar ook pas vlak voordat het aan de buitenkant zichtbaar werd.
    misschien eerder ook niet herkend, maar ik dacht dat m'n placenta er ook voor lag.
    ik weet wel nog dat ik het na een paar weken alweer 'zat' was. ze hield me als snel wakker uit m'n slaap haha.

    maak je dus geen zorgen, komt vanzelf.
    en het geeft je nu nog wat (nacht)rust.
    over een paar weken verlang je daarnaar terug:roflmao:
     
    Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik voel haar regelmatig! Maar dat is wel uitzonderlijk hoor! De oudste voelde ik pas bij 24 weken af en toe (placenta voor) de 2e vanaf 20 weken (placenta voor) en nu voel ik haar ongeveer 2 weekjes al en steeds regelmatiger. Ze lijkt ook drukker dan de jongens (ook op echo’s haha) ik weet niet waar de placenta dit keer ligt. Maar maandag 20 weken echo dan hoor ik het vast :)
     
    Chayammy en Wensje92 vinden dit leuk.
  10. Arcoiris

    Arcoiris Actief lid

    20 aug 2019
    175
    161
    43
    Vrouw
    #1810 Arcoiris, 16 mei 2021
    Laatst bewerkt: 16 mei 2021
    Dat wisselt heel erg, de ene dag wel de andere dag niet zoveel.
    En ik twijfel ook vaak of ik het nou wel of niet voel.
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  11. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Ik voel het vrij veel, meerdere keren op een dag. Heb geluk ook met de ligging van de placenta..

    Heb vandaag nogal last van menstruatiepijn.. meer last van? Of dat nou mijn banden zijn of de groei vd baarmoeder, geen idee. Wel echt vervelend maar doe rustig aan. In rust zakt het af..
     
  12. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad. Deze was goed op alle punten waar ze op controleren. Er viel alleen iets op in de hersenen wat groter leek dan normaal.

    Aangezien ze hier normaal niet op checken wist de echoscopiste alleen ook niet wat de marges hiervoor zouden moeten zijn of wat het kan betekenen. Daarom zijn we doorverwezen voor een extra echo in het ziekenhuis.

    De kans is er zeker dat het dan mogelijk gewoon weer verdwenen is en het niks voorstelt. Wat het in het ergste geval kan betekenen konden ze ook niet zeggen, ze weten het gewoon echt niet.

    De emoties gaan het weekend dus alle kanten voor het meest zijn we positief en denk ik dat het allemaal wel losloopt. Maar soms toch onzeker wat als er wel iets is.

    De kleine beweegt wel vollop en mijn parnter heeft het ook al gevoeld zelfs. Placenta ligt rechts voor dus voel alleen de trapjes aan de linkerkant :roflmao:
     
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wat vervelend @Leeuwtje01! Ik heb dit bij de oudste gehad. Ze dachten iets te zien bij zijn hartje. Dat was op donderdag en ik kon pas op dinsdag voor een GUO. Het was ook nog eens Koningsdag die vrijdag en iedereen was aan het feesten en ik stond daar tussen alleen maar half gestresst...wat als... Gelukkig bleek het uiteindelijk helemaal niets te zijn (later bleek hij te korte beentjes te hebben kreeg ik ook nog 5 groei echo’s. Je snapt, haat liefde verhouding met echo’s want ik begrijp je zo goed, je emoties gaan alle kanten op!) Ik duim dag alles goed is!!!! Wanneer mag je?
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik viel gisteren van de trap :| omdat ik
    M’n handen vol had en niet op m’n buik wilde vallen zette ik m’n voet vast waardoor die gekneusd is. Maar missie volbracht ik viel niet op m’n buik. Maar nu wel spierpijn in m’n banden/onderbuik en bekken..

    Morgen 20 weken echo. Echt spannend :oops:
     
  15. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Dat is nog afwachten er was overal pas 28 mei plek. Als het goed is word ik morgen door het WKZ gebeld voor een plekje deze week.

    Ik bedacht me zaterdag ineens dat ze bij de eerste ook meer ocht oid dachten te zien aan de voorkant van zijn hoofdje. Was toen geen reden voor extra echo want was niet waar ze meten voor waterhoofd. Dit lijkt bijna hetzelfde te zijn, maar dat is alweer 2 jaar geleden dus weet niet of ik het me goed herinner ;)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Leeuwtje01

    Leeuwtje01 Actief lid

    1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Gelukkig niet op de buik inderdaad, maar auw! Hopelijk gaat het snel weer beter met de voet en duimen mee voor een mooie echo morgen :)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja hoe je dat weer vergeet hè? Ik lees in zwangerportaal echt dingen uit m’n vorige zwangerschap dat ik denk..oh ja? Haha!
     
  18. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    @Leeuwtje01 Ik begrijp goed dat je gevoel alle kanten op gaat! Ook al is het waarschijnlijk/hopelijk niets, je blijft er toch mee bezig in je hoofd. Hopelijk mag je deze week al langskomen. Wachten tot de 28ste is wel lang!

    @Mapje oh jee, pijnlijk! Goed dat je je buik zo hebt kunnen beschermen. Toch bijzonder je, dat je dat toch zo doet in luttele seconden.
    Veel succes morgen met de echo!

    Ik begin er steeds zekerder van te zijn dat ik hem af en toe voel trappen. Zo leuk en bijzonder!
    Mijn buik heeft de afgelopen week ook echt een groeispurt gemaakt. Hij steekt nu echt al behoorlijk uit. Mijn vriend vindt het helemaal fantastisch:)
     
    Ezzy120, Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  19. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    @Leeuwtje01, daar schiet je niet veel mee op.
    Hopelijk snel de nieuwe echo, en valt het allemaal mee. Net als de vorige keer.

    @Mapje, goed van je dat je je buik beschermde. Hopelijk is je voet snel beter.
    En op naar een mooie 20 weken echo
     
    Mapje vindt dit leuk.
  20. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat je al zo veel voelt! Ik heb zaterdag ook meer een menstruatie-achtige pijn gehad. Maar na een dagje wat rustiger aan doen was het ook weer weg. Gaat het bij jou ook weer wat beter?

    Veel echo's vandaag! @Mapje, @Melis94, @Euminee en @MoesCH veel plezier en succes vandaag!
     
    Euminee, Melis94, MoesCH en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina