Uitgerekend 1 tot en met 15 oktober 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tioman, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    Ooh ik geniet hier zo van! Alleen vergeten om goed in te smeren, dus op sommige plekjes ben ik flink verbrand. Oeps. Straks maar de aftersun tevoorschijn toveren en morgen een shirt aan met een hoge hals.

De meubels hebben we staan. Ik ben bezig met gordijnen uitzoeken en wat wanddecoratie. Verder zijn we de lijsten een beetje aan het afwerken met wat er nodig is aan baby-uitzet. Maar ik wil ook weer niet te snel gaan, anders is er straks niks meer te shoppen... rond 32 weken wil ik wel alles klaar hebben.

Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  2. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Oh dankjewel heel erg duidelijk antwoord op m’n vraag. Nu neig ik er naar om het niet te doen

3. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Dat maagzuur, daar heb ik ook zoveel last van! Dat bederft ook een beetje mijn eetlust helaas. Het is dan wel weer heel leuk om hem te voelen!

Fijn dat alles goed was!

Wensje92 vindt dit leuk.
  4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Voelen jullie de babytjes heel de dag door? Ik voel wel schopjes maar nog niet aan de buitenkant. Maar bv vandaag heel weinig gevoeld.

5. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Wij doen geen 3D echo. Om eerlijk te zijn vind ik dat er altijd een beetje creepy uitzien:$

Ik ben een beetje bezig met de kinderkamer. Op dit moment is het nog mijn kantoor aan huis en probeer langzaamaan door alle stapels papieren en boeken heen te werken om het leeg te krijgen. We mogen het ledikantje, commode en nog wat andere spulletjes van mijn zus gebruiken. Ze liggen al voor ons klaar, nu dus alleen nog ruimte maken.

Ik ben nog in dubio over de kleuren voor op de kamer. Ik wil niet echt voor babyblauw gaan. De volgende kleuren vind ik wel mooi. Het kamertje is overigens niet zo groot, maar dat is ook nog niet nodig. Mijn vriend maakt het niet zo veel uit. Hij is erg nuchter en heeft de instelling 'de baby merkt er toch nog niets van, pas als hij ouder is hoeven we het pas echt mooi te maken'. Maar hij keurt het ook niet af hoor dat ik wel wil gaan schilderen.

Bijgevoegde bestanden:

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee hoor, ik voel haar soms vooral in de avond op de bank. En toevallig vandaag voor het eerst kort aan de buitenkant. Maar een baby slaapt ook een groot gedeelte in je buik plus dat er nu nog alle ruimte is voel je nog niet altijd alles...

7. daviloo

daviloo Actief lid

4 jul 2020
    253
    367
    63
    Ik voel ze wel de hele dag door maar ben misschien niet de beste om mee te vergelijken. Draag er 2 en ben ook verder in de zwangerschap, dat maakt behoorlijk wat uit denk ik met deze termijn. Als ik een drukke dag heb voel ik ze ook niet, als ik stil zit/lig dan gaan ze los.

Chayammy vindt dit leuk.
  8. Mommy92

Mommy92 Actief lid

18 dec 2020
    109
    141
    43
    Vrouw
    @3decho, wij laten er 1 maken op 19 juni, dan ben ik 25.2. Nu hielp het ook wel dat ik weet dat we niet de volle mep hoeven te betalen als het niet lukt met de beelden.

Mooie kleuren heb je uitgekozen voor de babykamer. Waar gaat je voorkeur naar uit?

Ik voel Elsje (zoals we haar noemen zolang ze nog niet geboren is:roflmao:) veel. Ondanks de placenta die aan de voorkant ligt. Sinds deze week eigenlijk wel een keer of 10 per dag, en misschien nog wel vaker als ik er echt op ga letten. Afgelopen week was het voor het eerst ook zichtbaar aan de buitenkant:)

Chayammy vindt dit leuk.
  9. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Super leuke inspiratie foto’s, de eerste twee vind ik echt heel leuk! Vind je het niet mindblowing dat na een traject je opeens bezig bent met een babykamer? Soms dan besef ik het en dan kan ik echt emotioneel worden. Of soms denk ik nouja ze moet er eerst nog gezond komen. Echt een achtbaan aan hormonen, waren de ivf hormonen niks bij :roflmao:

Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  10. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Oh wauw! Er is nog hoop, ik voel haar heel heel weinig. Ze is ook een rustige baby en placenta aan de voorkant

11. Arcoiris

Arcoiris Actief lid

20 aug 2019
    175
    161
    43
    Vrouw
    #1931 Arcoiris, 30 mei 2021
    Laatst bewerkt: 30 mei 2021
    Een paar keer per dag, maar als ik druk bezig ben dan voel ik het niet. Maar sowieso in de ochtend en bij het naar bed gaan als ik even rustig lig.

Leuke foto's @Chayammy heerlijk om op pinterest rond te snuffelen.

@Mommy92 , oeps, uitkijken met het zonnetje, goed insmeren. ;)

Chayammy vindt dit leuk.
  12. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Het is alweer even geleden dat we wat hebben laten weten. In het zkh is uiteindelijk op de echo een cyste gezien in zijn hersenen en vermoedde van een andere afwijking. Afgelopen week dus bloedonderzoek en MRI gehad qaarin dit werd bevestigd.

Eigenlijk wilde ze ook een vruchtwaterpunctie doen, maar aangezien alles op de echo er super goed uitziet, een goede nipt hebben en deze afwijking bij 1 op de 150 mensen voorkomt vonden wij het risico op een miskraam te zwaar wegen om nu een punctie te doen.

Het is een zware periode geweest maar al met al vooral heel blij dat er verder niks uit de MRI gekomen is :)

Het is even schakelen, maar voor nu weer volllop proberen te genieten van de kleine man die enorm veel schopt en beweegt in de buik. Ook de hele babykamer al in mijn hoofd zitten (als je voor een verfmerk werkt wordt je ook wel de hele dag geconfronteerd met inrichtingen :roflmao:) Onze oudste heeft een jungle kamer en deze keer gaan we voor een onderwaterthema.

13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Poe, wat heftig. Kan mij voorstellen dat het een zware tijd is. Dat er niets uit de MRI is gekomen, betekent dat ook dat ze denken dat die cyste geen kwaad kan? Omdat je schrijft over een afwijking. Hopelijk lukt het je om ook nog te genieten!

14. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ja, het is inderdaad bizar. Ik vind het nog het meest raar dat ik nu dus op de natuurlijke manier zwanger ben geworden en vooral dat alles helemaal goed gaat. Nog steeds ben ik nog wel eens bang voor bloed als ik naar de wc ga, maar over het algemeen begin ik er gewoon echt vertrouwen in te krijgen en er van te genieten! En nu komt het ineens heel dicht bij, al over de helft. Dus dat genieten moet nu ook wel, want de zwangerschap is zo voorbij...

@Mommy92 ik vind dat donkergrijs/blauwe mooi, maar ik ben bang dat het voor een kleine kamer misschien een beetje te donker wordt. Maar nog geen sterke voorkeur. Dat maakt het ook lastig om al te beginnen met het kopen van spulletjes. Die wil ik dan toch een beetje passend hebben.

Ik voel de kleine best veel. Vooral 's ochtends en 's avonds als ik rustig aan doe, maar soms ook als ik rustig achter m'n bureau zit. Mijn vriend heeft hem nu al twee keer kunnen voelen. Maar met de echo bleek ook dat deze wel heel erg veel bewoog. Dat wordt straks nog wat als het krachtiger gaat worden. Kan ik dan nog wel slapen?! :roflmao:

Mapje vindt dit leuk.
  15. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Het is een wat ingewikkeld verhaal, maar wat er nu gevonden is heeft bij 70% helemaal geen effect en is niets van te merken. Bij andere ksn het leiden tot een wat langzamere ontwikkeling of milde gedragsproblemen.

Cyste lijkt gewoon los te zitten en schijnt vaker voor te komen. Maar we hebben deze week nog een gesprek met de kinderneuroloog.

Mijn gevoel was afgelopen week heel sterk dat het wel goed komt. Dus dat schrijf ik maar toe aan moederinstinct :p wat ook zorgt voor rust en dag ik nu wel weer echt geniet van de zwangerschap.

16. Leeuwtje01

Leeuwtje01 Actief lid

1 feb 2021
    219
    328
    63
    Vrouw
    Wat grappig wij denken ook aan zo'n soort kleur op 1 muur! En als je de kleur nou gebruikt als een lambrisering dat maakt het missvhien wat minder donker?

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    30 september
    Mommy92 - 29 jaar - 2e kindje ♥

1 oktober

2 oktober
    Daviloo - 32 jaar - 2e en 3e kindje ♥♥
    Leeuwtje01 - 29 jaar - 2e kindje ♥

3 oktober

4 oktober
    Marleen1 - 33 jaar - 3e kindje ♥

Tioman - 34 jaar - 3e kindje

5 oktober
    Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje
    Melis94 - 26 jaar - 2e kindje ♥

6 oktober

Mamastier - 31 jaar - 3e kindje ♥
    Euminee - 37 jaar - 1e kindje ♥
    Mapje - 36 jaar - 3e kindje ♥

7 oktober
    Annefien - 35 jaar - 2e kindje ♥

8 oktober
    Emma1995- 24 jaar- 1e kindje ♥
    Arcoiris - ♥

9 oktober

10 oktober
    Wendy041085 - 35 jaar - 3e kindje ♥
    MamaJ86 - 34 jaar - 2e kindje ♥
    Helena86 - 34 jaar - 1e kindje ♥
    Liz1980 - 40 jaar - 3e kindje ♥

11 oktober

12 oktober
    Mammavan1 - 33 jaar - 2e kindje ♥
    MoesCH - 36 jaar - 4e kindje

14 oktober
    Ezzy120 - 25 jaar - 3e kindje ♥

15 oktober
    Chayammy - 33 jaar - 1e kindje ♥
    Wensje92 - 29 jaar - 2e kindje ♥

Afspraken:
    25
    Ezzy120 - 20 weken echo
    27
    Annefien - controle verloskundige
    Helena86 - 20 weken echo
    28
    Daviloo - controle echo
    31
    Mammavan1 - controle gyn

Juni
    1
    Arcoiris - echo + controle gyn
    Mommy92 - controle vk
    14
    Melis94 - controle vk
    15
    Mamastier
    Arcoiris - echo + controle gyn
    17
    Wensje92- controle vk
    28
    MoesCH - controle gyn

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wat heftig! Gelukkig lijkt het allemaal wel goed te gaan ondanks de cyste? Fijn dat je nu wel weer kan genieten van je zwangerschap.

19. Arcoiris

Arcoiris Actief lid

20 aug 2019
    175
    161
    43
    Vrouw
    #1939 Arcoiris, 31 mei 2021
    Laatst bewerkt: 31 mei 2021
    Wat een stressvolle periode Leeuwtje. Fijn dat je nu wel weer kunt genieten in ieder geval.

Heeft iedereen nu de 20 weken echo gehad?

Hebben jullie al een afspraak gemaakt voor de 22-weken prik?
    Ik ga het van de week even regelen.

20. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Ja ik heb een afspraak, maar eerst de tweede vaccinatie voor covid in week 24 en dan in week 26 de 22wekenprik.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina