Uitgerekend 13-12-2013 wie nog meer rond deze periode?

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Jayda, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    borstvoeding / flesvoeding

2. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahh oke dankje Pline en welkom en gefeliciteerd jij ook een meisje super leuk.

@ Harde buiken etc: Bij mij ging het beetje de verkeerde kant op dus de VK was met spoed gekomen en dacht aan vroegtijdige weeën dus ik moet het goed in de gaten houden en heel rustig aan doen. Heb veel harde buiken ook.

@ Aangekomen ik woog eerst 63 voor me zwangerschap en ben nu 74kg maar heb echt onwijs veel gesnoept (wat ik NOOIT deed voor me zwangerschap) en eet veel nu haha maar daar tegenover geen 1 keer misselijk geweest of overgegeven.

3. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Bevallings lijst 1 t/m 14 december 2013

1
    Pline, 28 jr, 1ste kindje, bv, ziekenhuis en het wordt een meisje!

2
    Juis*** 26jr, 1e kindje, bv/fv, ziekenhuis en het wordt een verrassing!
    Ellen 29 jr, 1e kindje, bv, ziekenhuis en het wordt een jongen!

3

4
    Juudje1981 ..jr, ..e kindje bv/fv, ziekenhuis/thuis en het wordt een meisje!

5

6

7

8
    Lamee 26jr, 1e kindje bv/fv thuis en het wordt een meisje!

9

10

11
    Merel ..jr, ..e kindje bv/fv, ziekenhuis/thuis en het wordt een meisje!

12

13
    Jayda ..jr, ..e kindje bv/fv, ziekenhuis/thuis en het wordt een meisje!

14

Totaal 7 zwangeren!

Afspraken

Augustus:
    19: Pline (huisarts)
    20: Juis VK
    15: Lamee VK[/QUOTE]
    20: Ellen VK

September:
    4: Ellen VK (bloedprikken ivm negatieve rhesusfactor)
    9: Ellen liggingsecho (ivm laagliggende placenta)

4. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Welkom Pline en ook gefeliciteerd!
    Dat moet spannend voor je zijn geweest, Jayda, die harde buiken!? Hoe gaat het nu? Helpt het wat om rust te nemen?
    Ik zie dat het heel wisselend is, hoeveel eenieder is aangekomen. Ach, het gaat er na de zwangerschap wel weer af, hopelijk!

Ik doe zelf nu aan zwanger en fit; één keer in de week cardio en krachttraining. Bevalt me goed! In september ga ik nog een borstvoedingscursus volgen. Eén keer in de maand ga ik naar een moedercafé (ook voor zwangeren), waar wisselende zaken aan bod komen. Nu in augustus babytaal en in september komt een draagdoekconsulent. Ook erg leuk vind ik. Ik twijfel nog over een volledige zwangerschapscursus; kost ook weer €200,-.

Hoe is het bij jullie met de baby-uitzet? Zijn jullie ook al helemaal los gegaan qua aankopen? Hier is alles al bijna compleet en het kamertje al volledig af! Alleen de gordijntjes moeten nog opgehangen worden. Zo leuk vind ik al dat babyspul!

5. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @ Jayda: dat moet inderdaad beangstigend zijn!

Ik heb zelf nog quasi geen last van harde buiken. Ik begin in september met zwangerschapsyoga. Verder fiets ik elke dag naar mijn werk dus ik blijf wel actief. ML en ik gaan begin oktober een "hypnobirthing" workshop volgen (ben nogal stressgevoelig) en daarna volgen we dan ook 5 weken prenatale lessen. We wonen momenteel in het buitenland dus de zorg is hier anders (beperkter) dan in Nederland of Belgie. Vandaar dat ik ook deels wordt opgevolgd door de huisarts in plaats van VK/gynaecoloog.

@ Ellen: Qua baby-uitzet heb ik me nog niet laten gaan. We verhuizen wellicht eind deze maand naar een nieuwe flat, en ik wil nog een beetje zien hoeveel plaats we gaan hebben. We hebben wel al een kinderwagen, autostoel, matras, etc. gekozen en die nemen we in september mee naar huis.

6. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lol ik ga niet nog een keer die lijst invullen hoor dames hahah jullie vullen de lijst in waar bij mijne niks staat terwijl ik het nu al 2x heb ingevult hahaha.

Maar me harde buiken heb ik nogsteeds. Ik doe rustig aan maarja moet alles zelf doen niemand die het voor me doet dus qua huishouden en boodschappen (zonder auto) moet ik toch echt doen.

@Cursussen: Helemaal nog niks gevolgd. Weet ook niet of ik dat wel wil. Komt in september of iets later een mevrouw die gaat me leren om te gaan met weeën etc maar voor de rest weet ik het nog niet.

@Babyuitzet: Heb alles al klaarstaan van kinderwagen tot badje etc.
    Heb dat al een paar weken maar dat is puur omdat het straks te zwaar is om het te doen en paar weken geleden kon ik het nog wel aan.

7. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
    Jayda 22jr, 1e kindje bv, ziekenhuis en het wordt een meisje!

14

Totaal 7 zwangeren!

Afspraken

Augustus:

September:
    9: Ellen liggingsecho (ivm laagliggende placenta)

8. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Juis!
    Ik heb ook 15augustus een checkup.
    Moet trouwens als ik 27 weken ben nog een keer bloedprikken heb ook negatieve rhesus maar dat wil niks zeggen hoor heel veel hebben dat. Moet er bloed voor prikken om te kijken of de baby rhesus positief is dan krijg ik nog een prik. Dus ik hoop van niet hou niet van naalden :( maar dat is pas over 5 weken.

9. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Jayda aub hahaha

Eline8 leuk gefeliciteerd! Mooie datum ook hahaha.

Pline ook welkom en gefeliciteerd :) in welk land woon je momenteel?

Buikje: voor mijn doen gaat het hard maar de rest valt het soms amper op. Sinds weekje of 2 valt het iedereen op. Dacht echt van zagen jullie mij altijd al als zoon dik persoon (gewichts problemen hier ofja.... vind ik zelf hahaha)

Gewicht: ik schommel behoorlijk maar lijk sinds weekje rond de 5,5/6 kg te zitten

Voorgevoel: Ik dacht in het begin heel sterk een meisje maar denk nu sinds de 20 wk echo een jongen... Geen idee waarom.

Voelen: Ik voel onze Robin (zo noemen we hem/haar nu) al een aantal weken goed. Mijn vriend ook en heb al paar filmpjes van mijn buik dat je het ziet schoppen! Echt zo super!

Klachten: harde buiken af en toe, maar weet dat ik dan veel te veel heb gedaan. Heb vooral last van de vermoeidheid die gaat bij mij wss ook niet meer weg. Werk daarom niet meer fulltime. (Daarbij loopt mn contract af op 1 oktober dus ben mn uren aan heet opmaken ivm de vsle vakantie uren die ik nog had staan dus is voor mij nu erg relaxed) heb sinds paar dagen ook last van maagzuur! Woow dat kende ik helemaal niet! En vaker migraine. Maar echt lastig vind ik nu de maagzuur en vermoeidheid.

Cursus: ik ga nu wekelijks zwangerschaps zwemmen en wilde kijken voor yoga! Lijkt me erg leuk!

Uitzet: kamertje en kinderwagen hebben we verder weinig nog eigenlijk. Maar dat zal niet lang meer duren gok ik, zijn nu druk met het kamertje bezig ik ga morgen beginnen aan een muurschildering (erop tekenen). Dan alles in elkaar zetten en gaan we alles aanschaffen ;)

Zooo volgens mij weten jullie nu bijna alles van mij, heb ook een half boek getypt volgens mij hahaha.
    Hoop dat ik niemand ben vergeten!
    Ik ga nu mn bedje opzoeken, weltrusten girls ;)

10. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    hey meiden,

Ik wil me ook graag aanmelden. Ik ben 9 dec uitgerekend van onze 3de. We verwachten weer een jongetje de derde. Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm een keizersnede bij de eerste. Ik wil weer borstvoeding gaan geven kijken of het nu lukt.
    Ga morgen alles even goed doorlezen.

@ellen waar is die moedercafe dan?

11. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Het wordt al een aardig clubje zo! Gezellig!
    @Jayda: ben jij rhesus c of rhesus d negatief? Ik rhesus c. Mochten er wel antistoffen in mijn bloed worden gevonden (de kans daarop is heel klein), dan is daar geen injectie voor. Er wordt geloof ik ook pas sinds een jaartje of 2 op deze rhesusfactor getest.
    Nog een vraagje, jij doet het alleen? Ben je een bewust alleenstaande moeder? Hoef je natuurlijk niet te beantwoorden (ik ben nogal nieuwsgierig...). Heb je wel hulp uit je omgeving?

@Juis, ja, een hele mooie datum! Leuk dat je jullie Robin al zo goed voelt! Ik ook en inderdaad erg leuk om die buik zo heen en weer te zien gaan. Is het bij jou af en toe ook pijnlijk? Jullie schrijven allemaal over harde buiken; die heb ik geloof ik niet. Af en toe wordt mijn buik wel hard, maar dat is dan op één punt en daar voel ik onze baby dan ook goed liggen. Dat kan wel eens pijnlijk zijn.
    Van maagzuur heb ik geen last. Lijkt me knap vervelend! Slik je Rennie?
    Leuk een muurschildering! Ik ben helaas niet zo creatief, dus ben nog aan het kijken voor een muursticker.

@Pline: spannend om nog te gaan verhuizen! Hebben jullie al een huis/appartement op het oog?

@Ramoontjuh: welkom en gefeliciteerd! Een derde jochie; wat leuk! Hoe oud zijn de andere twee? Dat moedercafé is iets dat vanuit mijn verloskundigenpraktijk wordt georganiseerd (friesland).

Fijne dag allemaal!

12. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Ja, al duurt het nog even eer we zekerheid hebben dat we er in wonen. We wonen in Engeland en ze moeten eerst onze achtergrond nakijken (of we schulden hebben, of we een vaste baan hebben, of we vroeger onze huishuur op tijd betaalden, etc etc) alvorens we een contract kunnen tekenen. Hopelijk kunnen we er eind augustus in! En kan ik eindelijk aan mijn nesteldrang toegeven ;).

13. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @ Juis: We wonen momenteel in Engeland, en als alles goed blijft gaan, zou ik hier ook bevallen!

14. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
    Sniffie, 28 jr, 1e kindje, bv/fv, ziekenhuis en het wordt een jongen!

12

13
    Jayda 22jr, 1e kindje bv, ziekenhuis en het wordt een meisje!

14

Totaal 8 zwangeren!

Afspraken

Augustus:
    26: Sniffie VK

September:
    9: Ellen liggingsecho (ivm laagliggende placenta)[/QUOTE]

15. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hmm, ik ben ook rhesus negatief. Heb net in mijn papieren gekeken en daar staat Rhesus C. Maar de verloskundig heeft tegen mij wel gezegd dat er een injectie voor is :S Nog maar een keer navragen.

16. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi Sniffie,

Welkom! Leuk, ook een jongen! Voor zover mij bekend is er geen injectie bij rhesus c negatief. Het schijnt echter maar zelden voor te komen dat je als moeder antistoffen aanmaakt. Dus mij is op het hart gedrukt me daarover geen zorgen te maken!

@pline: leuk Engeland! Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over de woning; met nesteldrang is die onzekerheid niet fijn stel ik me zo voor! Wonen jullie daat allang? En voor werk?

17. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    @Ellen8: dank je! Misschien snap ik het formulier niet helemaal dan en ben ik toch rhesus D negatief. Nou ja, verloskundige heeft inderdaad ook tegen mij gezegd dat ik me er (nu) geen zorgen om hoef te maken.

18. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Wat betreft babyuitzet hebben wel al bijna alles, zeg 75%:)
    Babykamer zijn we nog niet aan begonnen..dat doen we in september en dan natuurlijk alles inrichten:)!

19. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ellen Rhesus C negatief. Ik moet wel een prik krijgen als blijkt dat me kleine dus positief is. Voor de rest, heb ik niet zelf gekozen om alleenstaand te zijn. Heb me hele verhaal gedaan bij het alleen en zwanger forum. (Mocht je het willen lezen).

Hoi dames die nieuw bij ons groepje zijn gekomen.
    Gefeliciteerd! Ik zie ook dat er nog een jongetje opkomst is erg leuk!
    Hoop dat het goed gaat met jullie allemaal!

@Maagzuur: Hier ook voor het eerst in me hele leven ervaar ik wat maagzuur is en wat AFSCHUWELIJK is dat. Grr.. !!

20. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Jayda! Net even je verhaal gelezen! Jeetje wat heftig zeg allemaal!
    Enige wat ik kan zeggen wees een trotse alleenstaande moeder :) iedere simpele ziel (hiermee doel ik niet op jou;) ) lukt het op de ene of andere manier dus moet het jou ook zeker lukken!

Deel Deze Pagina