Nee, geen ervaring mee. Ik vind ze er wel mooi uit zien, maar vind het ook erg duur. Vanavond hebben wij een gewone 2d pretecho
Bevallings lijst 1 t/m 14 december 2013 1 Pline, 28 jr, 1ste kindje, bv, ziekenhuis en het wordt een meisje! 2 Juis*** 26jr, 1e kindje, bv/fv, ziekenhuis en het wordt een verrassing! Ellen 29 jr, 1e kindje, bv, ziekenhuis en het wordt een jongen! 3 4 Juudje1981 ..jr, ..e kindje bv/fv, ziekenhuis/thuis en het wordt een meisje! 5 Anousje .. jr, 1e kindje, bv, ziekenhuis en het wordt een jongen! 6 7 8 Lamee 26jr, 1e kindje bv/fv thuis en het wordt een meisje! 9 10 11 Merel 23jr, 1e kindje bv, ziekenhuis en het wordt een meisje! Sniffie, 28 jr, 1e kindje, bv/fv, ziekenhuis en het wordt een jongen! 12 13 Jayda 22jr, 1e kindje bv, ziekenhuis en het wordt een meisje! 14 Totaal 9 zwangeren! 5 meisjes 3 jongens 1 verrassing Afspraken Augustus: 20: Ellen VK 26: Sniffie VK September: 4: Ellen VK (bloedprikken ivm negatieve rhesusfactor) 9: Ellen liggingsecho (ivm laagliggende placenta) 9: Anousje VK (bloedprikken ivm negatieve rhesusfactor) 9: Pline gynaecoloog (controle in thuisland + suikertest) 10: Anousje (suikertest ivm pcos) 10: Pline groeiecho 10: Merel Petecho, groeiecho, controle vk
Anousje wij hebben 10 sept onze pretecho gepland met 26+6 weken ind 3d/4d. We zijn erg benieuwd maar met deze termijn schijnt het al erg mooi te zijn!
Nou we hebben besloten toch maar geen 3D echo te doen. We wilden het wel graag, maar wij moeten van eneco 800 bijbetalen ( ja belachelijk hoog, maar heb een paar keer gebeld, komt omdat wij in de winter zijn verhuisd en dus berekenen ze voor 5 maandrn ipv over een jaar genomen) dus helaas. @ merel123 veel plezier alvast! Hopelijk ligt jullie meisje er mooi voor.
Hoi (aanstaande) mama's, Kan ik hier meekletsen? Ik ben ook op 13-12-2013 uitgerekend... Tja, vrijdag de 13de en ook nog eens in 2013 Hopelijk beval ik op een andere dag hihi... Ik heb een zoontje van bijna 2,5 jaar en ik ben begin dit jaar een dochtertje verloren na 23 weken zwangerschap ivm de hartafwijking hlhs. De zwangerschap kan voor mij nu niet snel genoeg gaan zodat ons zoontje geboren gaat worden maar verder gaat alles goed, weinig tot geen klachten.
Joyofliving. wat een vreselijk verlies, was dit met de 20 weken echo te zien? Fijn dat alles nu goed verloopt, ben net 3 dagen eerder uitgerekend dan jij en heb ook nergens last van. Als ik soms dingen om me heen hoor geloof ik daat ik geluk heb Ik kan alles nog doen en laten
@ Merel, dat was inderdaad met de 20 weken echo ontdekt, alleen op dat moment was het nog niet zorgelijk... paar weken later bleek dus dat de groei van de linker hartkamer flink achteruit was gegaan en toen werd het wel zorgwekkend. Onzekere tijd was het dus wel helaas met een slecht einde. Ik ben ook blij dat ik me lichamelijk goed voel... al merk ik wel dat ik nu sneller moe begin te worden maar dat is alles.
Hej meiden! Rustig hier! Met mij gaat alles goed, kindje groeit goed en heb weinig last (nog). Ben vandaag begonnen met de babykamer latexen. We hopen het kamertje dan eind deze week of volgende ingericht te hebben..dat mag ook wel want ben dan 30 weken En dan moet ik nog geboortekaartje bedenken, naam bedenken. Uitzetlijst afwerken(moet nog meer dan de helft)..pff heb het idee dat ik er wat laat mee ben begonnen...waar blijft die nesteldrang??!!
Het valt mij ook op dat het hier erg rustig is . Maar hier gaat het wel prima. Ik heb helaas zwangerschapssuiker, dat is wel een domper. Ik zit nu op een dieet en ipv de VK ben ik doorgestuurd naar de gyna. En maandag heb daar een controle. Ik ben erg benieuwd of de baby goed groeit. Ook zal ik een prik krijgen ivm dat ik een neg. Resusfactor heb en de baby een pos. Resusfactor. Verder heb ik weinig klachten, alleen snel vermoeid en maagzuur. De babykamer is klaar, alleen nog een rolgordijn en ik moet de kast en commode inruimen. Ik moet alles nog wassen. De naam hebben we sinds deze week ook eindelijk! Ik ben zo blij haha. Mijn man is turks en ik NL en dat is dan toch wel lastig om een geschikte naam te kiezen. Maar het is gelukt! Hoe gaaf het met de rest van de dames??
Hallo! Ook hier gaat het redelijk, op wat vervelende klachtjes na. Ik heb last van maagzuur en erge rugpijn bij het zitten - aangezien ik vaak voor mijn computer zit voor mijn werk is dat niet echt gemakkelijk... Verder vorige week een groeiecho gehad omdat mijn buik aan de kleine kant was (24 cm op 29 weken), maar baby groeit wel normaal - iets kleiner dan gemiddeld (P30) maar niets onrustwekkend! De kamer is hier allesbehalve af... Woensdag worden *hopelijk* de meubeltjes geleverd (ik zeg hopelijk, want heb geen goede ervaring met leveringen in de laatste maanden) en dan kunnen we beginnen in te richten. Ik heb wel al veel van de baby-uitzet in huis gehaald, dus hopelijk gaat het gewoon om alles inrichten. ML vindt trouwens dat we nog heel veel tijd hebben hiervoor en begrijpt niet dat ik dit liever al 2 maand eerder klaar had willen hebben :s. Groetjes
Ooh heel herkenbaar! Hier denkt meneer ook dat we nog alle tijd van de wereld hebben, terwijl ik me druk maak of ik alle puntjes optijd op de i heb. Maar wat vervelend dat de kamer zo laat pas komt. Nu kan je nog helemaal niks.
De reden dat de kamer pas deze week komt, is dat we redelijk laat (midden augustus) hebben besteld omdat we niet goed wisten wanneer we precies zouden verhuizen enzo - ml vond het dus overbodig om er vroeger aan te beginnen. Hij is nogal *rationeel* in die dingen. Grappige anecdote: Zaterdag waren we in een winkel om sokjes te kopen, en zag ik daar een super lieve knuffel die ik wilde kopen. ML vroeg: "en waar ga je die leggen, want de eerste tijd heeft dochter er toch niets aan, en als het is om het in de kast te leggen..." Uiteindelijk heb ik gezegd dat hij mijn hormonen maar best te vriend moest houden, en hebben we het gekocht, maar hij begrijpt het concept van "decoratie" enzo niet echt Die van jullie wel? Werken jullie nog? En tot wanneer doen jullie door? Ik was van plan om zo lang mogelijk door te gaan (tot 39 weken, kan ik de UK zonder problemen), maar merk wel dat ik veel minder energie heb... Daar waar ik vroeger 's avonds kon doorwerken, voel ik me nu om 4-5 uur 's middags uitgeput...
Pline wat vervelend dat de kamer zo laat klaar is. Bij ons was het juist andersom(vriendlief wilde de kamer eerst verbouwen, terwijl we de meubels in juni al thuis hadden)...vorige week is het kamertje ingericht(nog niet helemaal de puntjes op de i, maar dat komt wel). Ik ook last van mn rug de afgelopen week en rustig aan doen werkt niet omdat ik niet stil kan zitten. Ik moet nog 3 weken werken en mag dan lekker met verlof, maar werk in de zorg dus fysiek gezien best zwaar werk soms. Dus denk dat ik er dan ook wel aan toe ben.
Hoi dames, Hier gaat alles z'n gangetje, heb wel steeds meer last van m'n bekken waarvoor ik bij de fysio loop. Beetje last van brandend maagzuur s nachts maar goed dat hoort erbij Het kamertje schiet bij ons nu aardig op de meubeltjes staan moet alleen nog een plankje opgehangen worden en een lampje etc. Vandaag bij de verloskundige geweest voor de groei-echo, ze groeit goed maar ligt nog in een stuit nou kan ze nog draaien maar maak me er toch wel een beetje druk om.. Ik wou tot 36 weken werken maar door m'n bekken heeft de verloskundige gezegd dat ik dat niet ga redden en ik moet nu al gaan afbouwen wel jammer maar ik merk wel dat ik minder pijn heb als ik minder werk. Slapen jullie ook al slechter? Ik word elke nacht wakker rond 4 uur en dan lig 2 uur wakker en te piekeren over van alles en nog wat.. Wat er nog gedaan moet worden hoe het met de baby zal gaan of het geboortekaartje wel echt leuk is etc.
lamee, dus ook lekker eerder met verlof! Ik ook met ongeveer 34 weken dus straks alle tijd om lekker met de babyspulletjes etc bezig te zijn Verheug me er nu al op. Ik heb volgende week ook mn 2e en laatste groeiecho, ons meisje zit ietsje onder het gemiddelde qua groei, dus ben benieuwd of ze hier nog steeds net onder zit.. iemand een idee wat normaal is voor 32 weken?! Verder is had ik na de 30 weken erg last van mn rug en sliep slecht maar sinds een paar dagen gaat dat allemaal weer prima en heb ik dus eigenlijk nog steeds weinig beperkingen. Wat ik wel heb sinds een paar dagen zijn opkomende krampen(voelt als darmkrampen) waarbij je je adem echt even inhoudt en je voelt ze dan na 1 minuut weer wegtrekken...een heel raar gevoel..zijn dat nou harde buiken of voorweeen?! Of is het wat anders? Ik hoef overigens niet in beweging te zijn, want ze spelen ook op in bed of als ik zit etc...
Denk indalingsweeen. Maar ik weet er niet zo veel van, haha. Als ik een harde buik heb doet het in ieder geval geen pijn. Misschien dit even lezen? Soorten weeën | Brabbels
Hebben jullie nu ook dat het voor je gevoel nog eeuwig duurt voordat je je kind in je armen hebt? Ik kan echt niet meer wachten... Nog 4 weken werken dan eindelijk verlof! Lekker alle puntjes op de i zetten. Ik ben nu alles langzaamaan gereed aan het maken. Zoals kleertjes wassen en de laatste dingetjes doen. Ooh nog 8 weken, hopelij gaan die snel voorbij .
Oh Anousje dat heb ik eigenlijk niet, ik wil juist dat de tijd langzamer gaat..die 9 maanden zijn voor mn gevoel zo om. Heb ook echt een zwangerschap volgens het boekje dus daarom gaat de tijd misschien erg snel voor mij. Plus dat we nog vollop bezig zijn met de verbouwing...ik heb eigenlijk helemaal geen voorstelling bij het idee misschien over een paar weken al moeder te zijn. Hoop echt niet dat ze eerder komt haha! Vandaag weer controle, ijzer was 8,4 mmol/l dat is maar 0,1 lager dan het begin vd zwangerschap en ben tot nu toe 8 kilo aangekomen. Allemaal netjes vlgns vk
Hallo dames, Ik zag het forum, dus maar aangemeld want het is wel erg leuk om met dames in contact te zijn die ongeveer tegelijk met mij zijn uitgerekend! Even voorstellen, ik ben Spookymeid, echte naam is Janneke ben 22 jaar oud en ik verwacht samen met mijn vriend op 16 december onze kleine boeffie. We noemen onze kleine boeffie, we weten het geslacht wel, maar we houden het nog voor ons. Dit zet ik ook hier op het forum niet neer want deze gebruikersnaam is bekend bij vrienden van mij en sommige zie ik er zelfs nog voor aan om op mijn gebruikersnaam te zoeken en er zo achter te komen wat het geslacht is Ja echt, er zijn een paar bij..... maar ik hou wel van ze hoor! Lijkt me leuk om de laatste loodjes (want ja het einde is echt in zicht) gezellig te kunnen bespreken. Liefs Spooky