Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoozey

Snoozey Bekend lid

19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ik heb een of andere nesteldrangvoorraad voor een heel vrouwenvoetbalteam. Had een lange lijst met dingen die ik moest doen in mijn verlof, heb nu 2 weken verlof gehad en alles is gedaan :roflmao:
    Zitten en liggen vind ik niet super comfortabel meer dus ben liever de hele dag bezig. Gisteren met vriendlief de kerstboom alweer afgetuigd en het hele huis ontkerst en wat meubels verplaatst en alles lekker schoongemaakt. Morgen alleen de badkamer nog dweilen en dan gaat Netflix maar eens aan voor tijdens het schrijven van de enveloppen van de geboortekaartjes :o:

Zit nog te wachten op de laatste bestelling van de prenatal, dan heb ik nog 1 babywasje te doen. Autostoeltje staat zelfs al in de auto :roflmao:

@MinnieMouse94 wij hebben een cosleeper tweedehands gekregen van een familielid. Daar kan ze de eerste weken in aangezien vriendlief ook 4 weken vrij is. Daarna moet ze langzaam naar haar wiegje verplaatsen zodat papa niet wakker wordt van het gehannes rondom de nachtvoedingen zodat die nog een beetje uitgeslapen aan het werk kan.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  2. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    @MinnieMouse94 wij hebben een co sleeper, bij de jongens ook gebruikt. Het is officieel een groot wiegje maar heel makkelijk om te bouwen. Al sliepen de jongens ook het liefst op mij, ook in de nacht maar vond in eigen bedje ook veiliger.
    Vind dat echt ideaal ook in combinatie met borstvoeding. Hoef ik er niet uit 's nachts maar schuif baby gewoon weer terug z'n bedje in.
    Ah dragen is zo fijn!!
    Hoe reageren de andere kids?

Hier bijna 37 weken! Zo'n fijne mijlpaal.

Kikker85 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  3. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

Wij hebben ook een co-sleeper bij dochter gebruikt en nu ook weer. Wel handig, zeker. Alleen moest ik er alsnog uit om de luier te verschonen. Hoe doen jullie dat misschien dan?

Mijn kleren en handdoeken in bed moesten ook steeds verschoond worden omdat alles nat was van de melk..
    Per voeding was ik zolang bezig met "opkuis"..

Werden jullie kindjes vanzelf wakker? Ik zette een wekker en maakte dl dan wakker, maar moest ook echt alle trukken uit de kast halen om haar wakker te hebben zodat ze kon drinken...

4. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    #2784 Frieke, 4 jan 2021
    Laatst bewerkt: 4 jan 2021
    (verkeerde lijst)

5. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021

15 januari
    MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡

16 januari

MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡
    Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡
    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡
    Margarethd - 25 jaar - 1e kindje ♡

17 januari

Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡
    Diddeltje- 38 jaar - 2e kindje ♡

18 januari
    Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡

21 januari
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡
    Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡

22 januari

Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡

23 januari

Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡

25 januari

Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡

26 januari
    Emsy - 31 jaar - 3e kindje ♡

27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡
    EvaD- 29 jaar - 2de kindje

28 januari

Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡
    Jodie1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Jolien1991 - 29 jaar - 1ste kindje ♡
    Orchidea - 24 Jaar - 2e kindje ♡

31 januari
    Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡

2 februari

Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡

--------------------------------------------
    Afspraken

4 januari
    Margarethd: controle vk

5 januari
    Frieke: controle gynaecoloog
    Kikker: controle vk

8 januari
    Mammavantwee: controle vk

11 januari
    Kikker85: voorlopige datum geplande keizersnede
    Frieke: inleiding (voorlopig)

12 januari
    Jodie1988: intake anesthesist

14 januari
    Jodie1988: controle gyn
    -------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (4) | verrassing (4)

Geboren!
    28-12-2020 ~ MinnieMouse94 ~ zoontje J. (37+3 weken)

✰Sterretjes✰
    MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82, EvaD

______Denkt---- het is
    Frieke: jongen --> jongen!
    Vindjelief: meisje
    Jodie1988: jongen --> jongen!
    Margarethd: meisje! —> jongen!
    Kikker85: jongen --> meisje
    Snoozey: jongen -> meisje
    MomK: Jongen - - > meisje
    Katsev: meisje + jongen
    Feyre: Jongen --> jongen!
    Amys01: jongen --> jongen!
    MinnieMouse94: meisje --> jongen!
    Bee80: meisje --> jongen
    EvaD: jongen -> jongen
    Gl0ria: Meisje -> Meisje
    Mammavantwee: Meisje
    Diddeltje: meisje ---> verrassing
    Orchidea:
    jongen -> jongen

6. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

37 weken is zeker een mooie mijlpaal, heel fijn idee als je die haalt. Wij hebben voor het eerst de 37 weken gehaald én J. is bijna een kilo zwaarder dan de andere meiden allemaal waren. Man wat een wereld van verschil! Dit is zoveel relaxter qua op temperatuur houden, flesjes drinken ed. Echt zó blij dat we dit mee mogen maken.

Ik geef geen borstvoeding maar kunstvoeding. Verschonen doe ik gewoon in bed, voor me tussen m'n benen zeg maar. :cool: Alleen ik of man moet er dan uit om z'n flesje klaar te maken. Maar veel co sleepers hier dus. Ik heb nu geboden op een ikea ledikantje op mp waar je makkelijk een co sleeper van kunt maken. Zoals vannacht wilde hij op zich prima zelf op z'n rug liggen in bed, maar wel af en toe een speentje of mijn hand op z'n buikje. In een wieg is dat niet te doen dus dan leg ik 'm toch weer tussen in want kapot moe, maar een co sleeper is dan wel fijner.

Vandaag laatste dag kraamzorg, ben er aan toe om het zelf te gaan doen. Kijk er naar uit, het gewone leven met onze lieve kleine J. erbij. Wandelen naar school, boodschappen doen en de uitstapjes in het weekend die we maken met de meiden met nu onze kers op de taart erbij. :D
    De meiden vinden 'm echt geweldig en zijn dol op hem. Wel heel onrustig door alles. Gelukkig mogen ze deze week om de dag een ochtend naar de noodopvang op school. Heb dat voor de kerstvakantie al aangevraagd, gezegd dat ik of pas bevallen ben of hoogzwanger en daar gingen ze volledig in mee.
    Werk zelf in het onderwijs en vanuit m'n werk en vanuit de persoonlijke omstandigheden nu met J. hoop ik zo dat het blijft bij deze twee weken nog de scholen dicht en niet dat het nog langer wordt.

Frieke, Kikker85 en Emsy vinden dit leuk.
  7. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier legde ik ook spullen voor te verschonen op het nachtkastje klaar. En dan gewoon op bed verschonen.
    Ik had ook giga melk productie bij beide. Sliep met BH aan en zoogcompressen. Soms ook nog extra van die kleine spuugdoekjes in m'n BH. Dan hoef je alleen dat te verschonen.

8. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    @Mammavantwee ik kijk er niet tegenop. Ben zo benieuwd naar ons meisje en weet natuurlijk al vanaf het begin dat het een keizersnede wordt dus ben mentaal goed voorbereid. Kijk ook niet uit naar heel de lichamelijke nasleep ervan natuurlijk, maar hoort erbij...

Onze kleine gaat eerst in een familiewiegje. Hebben beide boys ook in gelegen. Beginnen bij ons op de kamer en kijken even hoe lang we dat gaan doen. Onze oudste was een erg onrustige slaper waardoor wij ook steeds wakker werden. Dus die heeft maar kort bij ons gelegen. De jongste sliep heel rustig die die mocht langer bliiven, haha. Vanwege mijn 'verminderde mobiliteit' na de keizersnede moet manlief er sowieso de eerste tijd snachts uit om haar uit bed te halen, te verschonen en de kruiken te vervangen. Ik voed dan vanuit bed. Gelukkig is hij straks 4 weken vrij. Vorige keren sliep ik ook met een voedingsbh met compressen. Scheelt een hoop lekkage, haha. Ik maakte de jongens eigenlijk nooit wakker voor een voeding. De ene keer zat er 2 uur tussen en de andere keer 6. Zolang ze niet afvallen is mijn gedachte dat ze wel komen als ze honger hebben. Voordeel van borstvoeding is het voeden op verzoek. En slaap is toch ook wel heel fijn en nodig haha.

Mijn jongens gaan deze week ook 3 dagen naar noodopvang op school en gastouder. Manlief moet gewoon werken nog en lichamelijk trek ik het niet meer hele dagen in mijn eentje met die 2. Oudste komt dan wel na school naar huis, gaat niet ook nog naar de bso. Voor volgende week staan ze ook aangemeld, met de opmerking dat we even moeten kijken hoe het loopt ivm de geboorte van dochterlief. Hopelijk daarna school en opvang weer gewoon open...

9. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik ben zo benieuwd wanneer meneer zich aandient, en wanneer al jullie baby’s komen. Kan eigenlijk niet meer wachten :D:oops:

Frieke vindt dit leuk.
  10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

@Snoozey heerlijk die nesteldrang!! Hier van het weekend de babykamer helemaal afgemaakt, nu in huis nog de laatste klusjes en zijn we er klaar voor!

Vorige week ook onze nieuwe kinderwagen binnen gekregen, hij is zo gaaf❤️

@Frieke ik had bij de andere 2 een verschoonkussen naast het bed staan, luiers en doekjes bovenop de bedrand. Heel lui :p. Bij deze baby voor het eerst flesvoeding, dus hebben al een goede thermoskan en bakjes gekocht, hoef ik er ook niet perse uit!
    Hier werden ze allebei vanzelf wakker, hoefde ze op een gegeven moment ook niet meer wakker te maken omdat ze in de kraamweek alweer op geboortegewicht zaten

@Kikker85 Fijn, en heerlijk dat de jongens naar school kunnen! Scheelt toch weer..

11. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Zijn jullie niet vang voor een suikerdip? Ik dacht dat dat de voornaamste reden was waarom je ze moet wakker maken snachts? Niet perse honger of gewicht..

Ik had ook wel compressen en ook een voedingshemd met voedingsbh in verwerkt. Ondanks de compressen was alles doorweekt .. ook mijn dochter... Als ik de ene borst gaf, dan lag ze let haar buik tegen de tweede borst, haar hele lijfje was kletsnat... Hopelijk zijn mijn borsten deze keer wat zindelijker. Dit vond ik echt het meest verschrikkelijke van de hele borstvoeding.

Trouwens... Ik herinner het me dus echt niet goed meer... Hadden jullie de eerste weken last van pijnlijke tepels? Of kan het dat je dat niet hebt?

12. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    @Frieke ik kreeg 2 honger lappen dus heb ze nog nooit wakker hoeven maken voor een voeding. Altijd kwamen ze wel om de 3 uur ongeveer.
    Maar inderdaad is het goed om vanwege de glucose spiegel in het begin niet meer dan 4 uur ertussen te laten.

Ik had wel zere tepels maar geen kloven gehad gelukkig. Gebruikte rite aid borstcompressen de eerste week, dat blijft echt mijn nummer 1 tip zó fijn die dingen.

@Gl0ria hoe is het nu bij jou? Heeft het al wat doorgezet?

@margarethd snap ik! Vind die weken vanaf 37 zo gek altijd. Het kan elk moment gebeuren maar toch ook nog dagen/weken duren. Spannend!

margarethd vindt dit leuk.
  13. MomK

MomK Bekend lid

27 okt 2019
    568
    425
    63
    Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021

15 januari
    MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡

16 januari

MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡
    Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡
    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡
    Margarethd - 25 jaar - 1e kindje ♡

17 januari

Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡
    Diddeltje- 38 jaar - 2e kindje ♡

18 januari
    Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡

21 januari
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡
    Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡

22 januari

Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡

23 januari

Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡

25 januari

Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡

26 januari
    Emsy - 31 jaar - 3e kindje ♡

27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡
    EvaD- 29 jaar - 2de kindje

28 januari

Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡
    Jodie1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Jolien1991 - 29 jaar - 1ste kindje ♡
    Orchidea - 24 Jaar - 2e kindje ♡

31 januari
    Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡

2 februari

Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡

--------------------------------------------
    Afspraken

5 januari
    Frieke: controle gynaecoloog
    Kikker: controle vk

8 januari
    Mammavantwee: controle vk

11 januari
    Kikker85: voorlopige datum geplande keizersnede
    Frieke: inleiding (voorlopig)

12 januari
    Jodie1988: intake anesthesist
    MomK: Controle vk

14 januari
    Jodie1988: controle gyn
    -------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (4) | verrassing (4)

Geboren!
    28-12-2020 ~ MinnieMouse94 ~ zoontje J. (37+3 weken)

✰Sterretjes✰
    MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82, EvaD

______Denkt---- het is
    Frieke: jongen --> jongen!
    Vindjelief: meisje
    Jodie1988: jongen --> jongen!
    Margarethd: meisje! —> jongen!
    Kikker85: jongen --> meisje
    Snoozey: jongen -> meisje
    MomK: Jongen - - > meisje
    Katsev: meisje + jongen
    Feyre: Jongen --> jongen!
    Amys01: jongen --> jongen!
    MinnieMouse94: meisje --> jongen!
    Bee80: meisje --> jongen
    EvaD: jongen -> jongen
    Gl0ria: Meisje -> Meisje
    Mammavantwee: Meisje
    Diddeltje: meisje ---> verrassing
    Orchidea:
    jongen -> jongen

14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik heb bij allebei wel last van m'n tepels gehad, en heel veel borstontsteking.. daarom nu ook de keuze voor flesvoeding ;). Weet anders niet hoe ik straks alles moet gaan doen, de oudste hoopt straks ook voor het eerst naar school te gaan en een nieuwe baby. Wordt weer even zoeken naar een ritme ;).

15. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ik zit in mijn bubbeltje uit te rusten en koffertje 10 keer te checken :roflmao: Het heeft heel erg gerommeld maar helaas steeds niet doorgezet. Wegens medische redenen word ik deze week ingeleid, ik verwacht zelf vrijdag maar dat hoor ik vanmiddag.

MomK, margarethd en Kikker85 vinden dit leuk.
  16. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend zeg! Ben je bij je andere kindje ook eerder ingeleid?

17. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Wauw spannend! Alvast veel succes! Zet 'm op!

Sorry, sinds ik in de app-groep zit vergeet ik telkens hier te kijken, maar ik ben er nog hoor! Baby ligt al zo diep dat ik vandaag een echo kreeg omdat de vk het hoofdje niet kon voelen. Dus kom maar op!

Ben ook wel heel benieuwd hoe het met @Katsev is. Zag dat ze al heel lang niet online is geweest, dus hoop maar dat alles goed is.

18. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ja! Ben heel erg benieuwd of het vergelijkbaar wordt. Vind het wel érg spannend weer :eek::roflmao:

Frieke vindt dit leuk.
  19. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

Veel succes!!
    Vorige keer was ik niet ingeleid, deze keer wel. Tenzij hij eerder komt. Ik ben benieuwd of het dan anders zal verlopen

20. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Zo spannend dames, kan voor ons allemaal elk moment zover zijn nu. Ik had vanmorgen de laatste keer controle bij de vk en alles was weer goed. Nu aftellen tot maandag...

margarethd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina