Bah wat vervelend @Katsev. Ik snap dat je op deze manier je hoofd niet naar werken hebt staan. Even niet boos op me worden hoor, ik ga advocaat van de duivel zijn nu.... Je hebt last van bruinverlies. Bruin = oud bloed... Geen probleem. Stel met 1 van de 2 gaat het niet goed... Wat zouden ze in deze fase van de zwangerschap kunnen doen? Krampen horen erbij in het begin, vooral bij een tweeling rekt alles flink uit, dus is je lichaam hard aan het werk. Ik snap je ongerustheid en wat zou het toch fijn zijn om via een luikje in je buik te kunnen kijken, niet? Probeer vast te houden aan de goede echo die je hebt gehad al. En als je er echt niet gerust op bent... Gewoon bellen! Knuff
@Katsev probeer het een beetje los te laten bruin bloed is inderdaad niet erg! 2 is ook niet niks hè haha alles heeft 2 keer zoveel plek nodig en alles is daar zo goed doorbloed dat het echt niet gek is dat er eens een anderen springt, probeer te genieten
Wat ik mezelf nou afvraag.. ik ben nu 6 weken zwanger en buiten het feit dat ik wat last heb van m’n banden en borsten en af en toe wat lichte krampjes ben ik nog niet misselijk of moe geweest. Als je bijvoorbeeld een leeg vrachtzakje zou hebben, heb je dan ook symptomen of niet ? Niet dat ik daar bang voor ben maar vroeg het mezelf ineens af
Dag lieve meiden. Wie van jullie is ook een beetje bang om seks te hebben zo vroeg in de zwangerschap? Ik heb net seks gehad met mijn partner, en ik las dat sperma ook een stofje heeft (prostaglandine) wat weeën en dergelijk kan opwekken. Nu heb ik ook lichtjes wat krampen, ik denk dat dat er wel bijhoort toch? Misschien beetje te angstig maar wou het toch even met jullie hierover hebben, en hoe jullie dit ervaren?
Toen er ruim 2 jaar geleden bij mij niks zat had ik vantevoren al bloedverlies. Maar weet niet of dat altijd zo is. En nu had ik eigenlijk helemaal geen symptomen, behalve wat gevoelige tepels maar toen ik de echo kreeg was dat ook al 2 dagen weg. Verder helemaal niks. En toch een mooi kloppend hartje! Nu nog duimen dat hij/zij blijft zitten natuurlijk, maar symptomen zeggen dus niet alles.
@margarethd het zou niet uit moeten maken. Het is gewoon veilig. Al moet ik zeggen dat mijn libido ver te zoeken is al weken lang... Arme man van mij. @Vindjelief hier ook alleen wat steekjes en zere borsten bij vlagen. Niet misselijk of wat ook. Ben enorm aan het struisvogelen voor de echo van morgen... Ik ga straks verder met klussen in huis, zodat mijn hoofd niet de hele tijd zit te malen.
Dankjewel allemaal! Ik ga mijn best doen het los te laten, verandert er iets, dan bel ik gewoon naar verpleegkundige! Cru gezegd, ik kan er inderdaad niets aan doen! Enige wat ik wel gelezen heb, is dat als je er 1 van de 2 verliest (met echt bloed), dat je dan wel even rustig aan moet doen, omdat de baarmoeder dan instabiel is... Maar, zoals jullie zeggen, eerst afwachten!! Haha, wat betreft die seks... Mja... ik hoor van sommigen dat ze juist meer zin erin krijgen. Dat is iets dat voor mij onvoorstelbaar lijkt op dit moment Inderdaad, hier dus ook... mijn arme man.... Wat betreft klachten: zowel bij mijn buitenbaarmoederlijke als nu, had ik veel symptomen. Denk gewoon echt dat het afhangt hoe je reageert op verandering in hormonen. En zelfs hier, er is bruinverlies wat je echt niet wilt hebben, maar de andere symptomen zijn er precies ook in kwadraat deze dagen. Terwijl sommigen fluitend door hun zwangerschap gaan, geen klachten en perfect gezonde baby krijgen. Dus kortom... de natuur is iets bizar
@Katsev snap dat je je ongerust maakt, maar bruin bloed is idd niet erg. En de krampen horen en ook bij helaas. Het enige advies dat ik je kan geven is om je met andere dingen bezig te houden, afleiding te zoeken. En anders idd gewoon nog een keer de vk bellen. Symptomen verschillen idd per persoon en zelfs per zwangerschap. Lijkt me heerlijk om weinig kwaaltjes te hebben; hier inmiddels bijna de hele dag misselijk en zooooo moe. Mijn libido is daardoor ook op een alltime low...
Het gekke vind ik soms dat ik mezelf niet super zwanger voel, het lijkt wel of ik het soms niet besef en soms “vergeet” ik het ook gewoon een beetje, en dan bedoel ik als ik aan het werk ben dat ik dan ineens denk “ owja ik ben zwanger! “ ik vind het misschien heel gek om te geloven dat er iets in mij groeit en echt moeite hebben we er ook niet voor hoeven doen want het was de tweede keer al raak. Ook probeer in mezelf er nog niet te veel aan te hechten omdat ik dondersgoed weet dat het nog mis kan gaan en ik wil daar dan ook vrede mee kunnen hebben. Snapt iemand mijn gevoel of klink is nu al een volstrekte idioot
Ow wat een rot nieuws lijkt me dat, bloedverlies heb ik nog geen een keer gehad gelukkig maar dat wil denk ook niet alles zeggen.. ik moet helaas nog wachten tot 26 juni voor een echo dan ben ik bijna 9 weken dus helaas redelijk laat en moet nog lacht wachten
@Dubbeltje82 denk dat bij mij tegen de echo de zenuwen ook wel hoog oplopen haha denk dat als ik eenmaal het hartje zou horen dat ik dan pas besef dat ik zwanger ben en misschien de tranen wel over m’n wangen lopen haha heel veel succes morgen
Ik heb helemaal precies hetzelfde, dus dan ben ik op z'n minst net zo'n idioot als jij Bij mijn dochter had ik ook geen klachten, maar toen 'wist' ik dat ik zwanger was. Voelde me echt zwanger. Ook toen was ik bang, maar dat kwam door een aantal (heel vroege) miskramen. Toen duurde het 9 rondes voordat ik blijvend zwanger was. Nu was het de tweede ronde raak en daar had ik eigenlijk totaal niet op gerekend (zeker gezien mijn leeftijd). Ik was 'gewend' dat het eerst een aantal keer fout 'moest' gaan. Ook de eerste ronde had ik een licht positieve test die niet opliep. Dat was voor mij de bevestiging dat het precies zo zou gaan als de vorige keer en dat het wel weer een tijdje zou gaan duren (mocht het uberhaupt lukken) met een hoop teleurstellingen. Nu dus al raak. Maar voelde me totaal niet zwanger (wel heel even tijdens de innestelling want toen voelde ik duidelijk dat het raak was maar daarna helemaal niks meer) en ging er vanuit dat het dan wel mis zou zijn. Was dus ook heel bang voor de echo. Maar vooralsnog alles dus goed. Inmiddels voel ik me af en toe wel iets meer zwanger. Ben nu regelmatig wat moe en 'niet helemaal lekker'. Dus het kan nog komen. Maar ook ik durf me nog niet te hechten (ook omdat de kans op een mk of afwijkingen vanwege mijn leeftijd groter is)...misschien zelfs pas als de baby er gezond en wel uit is
@Bee80 fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha die roze wolk van mij moet gewoon nog komen denk ik! In jouw geval snap ik wel dat je je zo voelt als het al een aantal keer mis is gegaan, soms ben ik ook gewoon een beetje “bang” dat ik nog niet zo op een roze wolk zit omdat het nog mis gaat maargoed dat moet Ik uit me hoofd zetten dat weet ik natuurlijk helemaal niet! Wat ik begrijp is dat jij je echo dus al hebt gehad ? Dat is wel snel zeg ik heb er pas eentje met 8,5 week pfff
Dit heb ik dus ook!! Bij de andere 2 ging het wel elke x 1 x mis voordat ik blijvend zwanger was. Dus ik durf nu ook een soort van niet te geloven dat het in 1 keer goed zou gaan! Verder ook weinig last nog steeds, alhoewel ik me vanmorgen niet echt lekker voel. Moe en misselijk!
@Katsev balen meid!! Hopelijk is het gewoon iets onschuldigs. Heb je gister een inwendige echo gehad? Zou het daar anders ook niet van kunnen komen?
ja, vrijdag namiddag gehad... in de avond begonnen de krampen wat, volgende dag bruinige afscheiding. Krampen sinds toen aangehouden.... Ik vind het toch een serieuze reactie dan Vroedvrouw maakte er niets van, zei dat het normaal was.... Maja, die hormonen maken dat je het moeilijk kan geloven eh
@Katsev wat een onzekerheid he, houd de moed erin en meer tips dan wat de rest al heeft gezegd heb ik niet, ik blijf duimen voor je!❤️