Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

@Bee80
    Ik snap dat je van weinig symptomen dan ook weer niet heel blij word. Het is gewoon eigenlijk nooit goed haha, gewoon moeilijke tijd, dat eerste trimester.
    Bij mijn oudste ben ik tot aan het eind toe blijven overgeven, bij de jongsten was het voor de 20 weken wel klaar, dus daar gaan we nu ook weer voor!

Bee80 vindt dit leuk.
  2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ook de afgelopen 3 dagen heel misselijk wakker geworden. Zodra ik weet trek krijg ook gelijk misselijk. En ben zo ontzettend moe en nergens zin in.. arme kindjes :(. Ik hoop toch dat ik snel weer ergens de energie vandaan kan halen om wat met de te doen

3. MinnieMouse94

Dat snap ik. Zit jouw dochtertje al op school?
    Hier ook heel weinig puf hoor. Gelukkig hebben mijn jongste twee meiden die nog niet op school zitten elkaar...

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Katsev ik heb van de huisarts macrogol voorgeschreven gekregen. Verstopping is de enige kwaal waar ik echt last van heb, maar de macrogol helpt enorm. Ik kan nu in ieder geval 1x per dag

5. MinnieMouse94

Voor de dames met zwangerschapsmisselijkheid, hoe doen jullie het met koken?
    Ik trek dat zó slecht. Iemand tips? Vanavond maak ik maar een blik soep warm, want ik weet het echt niet meer. Mijn man is vaak rond 18 uur thuis en als hij dan nog moet koken, is het helemaal zo laat.

6. Mammavantwee

Nee die gaat eind december pas naar school ;)! Hier is het derde laatste dagen regelmatig water en vuur, ik zit deze week ook bij m'n ouders dus ook niet heel ideaal voor de kids. Maarja, we komen er wel ;)

7. Snoozey

Snoozey Bekend lid

19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ik kook met de afzuigkap aan en de keukendeur en het raam open :roflmao:

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  8. Katsev

Katsev Actief lid

4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Mijn man kookt altijd :roflmao:

9. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Ohhh @Katsev ik heb zooooo last van m'n darmen gehad bij de eerste , echt niet grappig enige wat helpt is wc gang idd

En koken, gruwel heb weer een paar gerechten erbij waar ik alleen al misselijk van de gedachten word omdat ik dan strondje misselijk dat stond te maken.
    Bij m'n andere twee kids was met 9 weken al de misselijkheid over dus ik hoop dat zooo
    En ben blij dat ik niet met ze naar school hoef nog maar lekker in m'n pyama de ochtend kan doorbrengen haha en de middag :p nee hoor ga wel lekker speeltuin met ze soms helpt frisse neus ook. En zure matten. Die helpen me ook al twee vorige x haha

10. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Bij mij helpt eten tegen de misselijkheid vreemd genoeg. Kleine beetjes tegelijk over de hele dag. Warm eten valt minder goed en eet ik maar een heel klein beetje van. Als ik teveel eet in 1 keer wordt de misselijkheid erger dus is wel een kwestie van trial and error... en ik vermijd zuivel omdat ik veel last heb van slijm in mn keel. Had ik vorige keren ook. En dat helpt niet echt mee als je al misselijk bent...
    Bij mn oudste was ik vooral in de ochtenden misselijk, verder alleen af en toe. Bij mn jongste hele dagen waardoor zelfs een maand ziek thuis geweest omdat ik amper functioneerde door het vele spugen. Deze keer lijkt het, vooralsnog, dus redelijk te managen door gespreid te eten. Zolang het niet zo erg wordt als bij de jongste teken ik er voor!

Verder veel licht in mn hoofd en enorm moe vooral!

11. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Hier kookt manlief ook. Toch handig dat thuiswerken. Normaal was hij altijd laat thuis. Nu niet.

12. Vindjelief

Vindjelief Actief lid

14 mrt 2020
    220
    154
    43
    Vrouw
    Oh meiden wat verveld zeg al die misselijkheid! Ik lees over kleine beetjes eten iedere keer, wat eten jullie dan zoal? Ik heb een redelijk drukke baan en moet echt naar de keuken om wat te gaan eten, iemand tips voor makkelijke kleine tussendoortjes ?

13. Bab17

Bab17 Actief lid

22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Pakje sultana s zoiets doe ik tijdens werk bijv

Vindjelief vindt dit leuk.
  14. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Druiven zijn makkelijk. Of rozijntjes. In de middag wat pinda’s. Aardbeien pak ik ook wel eens.

15. Katsev

Katsev Actief lid

4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw

Goede tip! Bij mijn volgende controle ga ik het ter sprake brengen. Hele dag weinig krampen, nu weer terug daar en kan niet gaan naar de grote wc... het begint duidelijk te worden waar het van komt. Normaal kan ik vlot 2x per dag gaan, nu met moeite 1x om de 3 dagen...

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  16. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Gewoon een boterham, een klein krentenbolletje, plakje ontbijtkoek, banaan, appel, druiven, van die pakjes met toastjes die je doormidden kan breken, dat soort dingen. En veel water drinken met een paar kleine slokjes per keer. Gister had ik erg behoefte aan zout. Toen heb ik een klein zakje naturel chips gekocht en daar af en toe eentje van genomen.

17. Mammavantwee

Hoe doen jullie het met werken en zo misselijk? Ik ben echt beroerd en licht in m'n hoofd! Wordt een lange lange dag!

18. MinnieMouse94

Sinds ik echt goed misselijk ben, heb ik nog geen dag gewerkt ivm corona klachten. Inmiddels zo goed als klachtenvrij dus morgen ga ik weer werken. Ik hoop dat de afleiding me goed zal doen, maar zie er ook wel tegen op.
    Wat doen jullie voor werk? En al ideeën hoe jullie het na de geboorte gaan doen qua aantal uur werken en opvang ed?
    Ik werk drie dagen als onderwijsassistent op een basisschool. Soms vliegt 't me allemaal wel aan, vraag me af of het me lukt, zelfde uren blijven werken straks met vierde kindje.

19. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik heb wisseldiensten en dat was zondag echt op m'n tandvlees, moest tot 23:45 werken. Nu gelukkig een week vrij maar daarna ook nachtdienst weet nog niet hoe.
    Ik heb vorige 2 zwangerschappen emesafene geslikt en dat hielp wel aardig maar heb me toen ook een paar keer ziek moeten melden omdat het echt niet ging.

20. Mammavantwee

Dat is wel fijn! Hopelijk lukt het werken morgen.
    Ik werk bij een bedrijf op de klantenservice, dus moet veel bellen en daar staat m'n hoofd helemaal niet naar. Ik werk nu 2 dagen, als de oudste straks naar school gaat ga ik naar 1.5 dag:)!
    Begrijp wel dat het je aanvliegt, is er een mogelijkheid om minder uur te gaan werken?

Deel Deze Pagina