Ik wil weer proberen tot 36 weken te werken, ondanks dat het vorige keer niet gelukt is. En dan 12 weken erna. Ik blijf voorlopig gewoon 32u werken. Wellicht als m’n zoontje naar de basisschool gaat wil ik m’n ouderschapsverlof nog gebruiken om de middag vrij te hebben die hij ook vrij heeft en dan de ochtend thuis werken. En dan hou ik 1 vrije dag (maandag) die ik dan de eerste maanden gezellig met allebei heb en dan vanaf september alleen voor de baby want dan gaat zoon naar school.
♡ Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021 ♡ 15 januari MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡ 16 januari MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡ Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡ Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Margarethd - 24 jaar - 1e kindje ♡ 17 januari Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡ 18 januari Mylittlepony - 3e kindje Katsev - 33jaar - 1e + 2e kind ♡♡ 19 januari 20 januari Shirrepur - 30 jaar - 1e kindje 21 januari Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡ Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡ 22 januari Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡ 23 januari Seurebeure - 3e kindje 24 januari 25 januari Jgr - 31 jaar - 3e kindje 26 januari Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡ Emsy - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 januari Bab17 - 24 jaar - 3e kindje EvaD - 29 jaar - 2e kindje ♡ 28 januari Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡ Jodie1988 - 31 jaar - 2e kindje♡ 29 januari Orchidea - 23 jaar - 2e kindje 30 januari 31 januari Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡ 2 februari Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡ ---------------------------------------------- Afspraken: 9 juli Seurebeure: Termijnecho Jodie1988: Termijnecho Lovebabys: Termijnecho Bab17: Termijnecho 10 juli Snoozey: Termijnecho 15 juli Mammavantwee: Controle vk en termijnecho 16 juli Jgr: Termijnecho en intake Vindjelief: Termijnecho 17 juli EvaD: 12 weken echo + NIPTtest 28 juli MinnieMouse94: controle vk 29 juli Amys01: Geslachtsecho 1 augustus Margarethd: Geslachtsecho 3 augustus MomK: Controle + hartje luisteren 6 augustus Feyre: Controle vk 10 augustus Amys01: Controle vk Kikker85: controle vk 12 augustus Jodie1988: controle vk Feyre: Geslachtsecho 18 augustus Snoozey: Controle + hartje luisteren 20 augustus Emsy: controle + hartje luisteren MomK: 20 weken echo 25 augustus MinnieMouse94: 20 weken echo 31 augustus Amys01: 20 weken echo 3 september Feyre: 20 weken echo 7 september Jodie1988: 20 weken echo 9 september Mammavantwee: 20 weken echo ---------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ✰Sterretjes✰ MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82 ______Denkt---- het is Frieke: jongen Vindjelief: meisje Jodie1988: jongen Margarethd: meisje! Kikker85: jongen Snoozey: jongen MomK: Jongen Katsev: meisje + jongen Feyre: Jongen Amys01: Jongen... ? MinnieMouse94: meisje
Nee excuus. Ik dacht 10 juli eerst, maar moest 10 augustus zijn. Die vergeten weg te halen helaas nog een maand wachten
Goed dat je er ff in verdiept hebt @MinnieMouse94 , 3 ochtenden lijkt me nog pittig zo n spits Mijn oudste heeft ass waar we afgelopen jaar giga veel energie in hebben moeten steken qua afspraken elke x jan en alleman bezoeken. Toen zou die vanaf 1 mei naar een medisch kdv gaan met schooltijden en dat tot hij 4 jaar is dan naar school. Maar door corona ging dit niet door en gaat die nu per augustus beginnen met z'n schooltijden. Maar daardoor had ik wel de keuze gemaakt van 24u vaste afdeling in ziekenhuis te switchen naar de flexpool met 8-16 u per week. Uiteindelijk lekker 8 uur gedaan en dat bevalt me voor nu heel prima, 1 avonddienst per week vanaf 15 tot 23.30 uur. Soms n x twee als t uitkomt. Financieel wel achteruitgang maar de rust in t gezin is het wel waard. En straks met n baby vind ik dat dus wel heel fijn idee dat ik maar 1 x per week hoef te werken en dat vind ik dan overigens ook heerlijk ff eruit ...
Klinkt heel verstandig. En idd, de rust in het gezin is veel waard! Pittig hoor, de ass van je oudste. Maar fijn dat hij dan in augustus eindelijk terecht kan op een plek waar ze 'm vast goed kunnen helpen.
@MinnieMouse94 fijn dat dat geregeld is! Ik werk nu op basis van een oproep contract 16 uur per week ongeveer. Hierdoor kan ik m'n eigen voorkeuren opgeven en heb ik ondanks de onregelmatigheid in de zorg een prima rooster zo. Nadeel van oproep is dat je natuurlijk wel meer onzekerheid hebt. In november doe ik dit een jaar en dan krijg ik waarschijnlijk een contract aangeboden van 16u. Ben alleen erg in dubio of ik echt weer vast wil met bijbehorende verplichtingen of door op oproep basis. Financieel wel aardig ingeleverd met 16u werk maar voor thuis ideaal.
T fijne is wel dat je ook met oproep als je ziek word of zwanger t gemiddelde wat je werkt via UWV gewoon vergoed krijgt dus als je de vrijheid lekker vind, lekker zo houden, heb dat ook n tijd gedaan
@MinnieMouse94 mooi op tijd al in verdiept, zou ik ook eens moeten doen haha. Ben wel van plan dat komende week eens te bekijken. Na m'n eerste zwangerschap een stuk minder gaan werken, ook op bepaalde dagen niet meer dat het eigenlijk echt moet, maar ivm onregelmatigheid van mijn partner kon ik niet anders, hoop gezeik mee gehad hoor. Maar ben blij dat ik het doorgezet heb, heb de afgelopen jaren altijd overal ja en amen op gezegd, en nu eens wat meer voor mezelf gekozen. Ook nu ga ik proberen tot 36 weken te werken als alles het toelaat. Ik twijfel om toch nog een nipt te doen, ik ga het vanavond eens overleggen thuis. Heb het idee dat het me toch meer rust geeft als dat goed zou zijn.. Twijfeltwijfel. Normaal ben ik niet zo'n twijfelkont maar nu lijk ik zo onzeker ineens! Hormonen maar weer de schuld geven Hoe gaat het met de kwaaltjes bij iedereen?
Ik heb sinds ik me een beetje heb verdiept in een kinderdagverblijf mega gestrest geworden.. heb ineens dat ik niet eens wil dat straks de baby bij me weg moet. Laat staan sowieso 3 dagen doordeweeks... hebben al een rondleiding gehad want het zat al aardig vol. het zit namelijk zo; Mijn vriend en ik werken allebei mega onregelmatig en fulltime. Allebei bij de overheid (iets met veiligheid ) en ik moet met een vroege dienst dus om 05:15 al weg. Mijn vriend met een vroege 06:00. Werken beide op een andere plek namelijk. Het kinderdagverblijf gaat open om 07:00 uur Als we een late dienst hebben, ben ik rond half 1 thuis en mijn vriend rond kwart voor 12 zoiets (zonder overwerk allemaal) en kinderdagverblijf sluit natuurlijk om 19:00. Nu is dit geen mega probleem want de moeder van mijn vriend kan dan wel ff oppassen. nu moeten wij het dus altijd zo plannen. Ik vroeg en dan mijn vriend laat. Dan brengt die de baby rond 12 uur naar het kinderdagverblijf en ik haal de baby dan om half 5 na mijn vroege dienst weer op.... Dat we doordeweeks dus niet meer dezelfde diensten kunnen pakken betekent dus ook weer niet gezamenlijk avond eten etc. En dan nog iets. We hebben nu om de week samen weekend dienst. Zo hebben we dus om de week ook een weekend samen.. jullie raden het al.. deze gaan we waarschijnlijk omwisselen zodat er elk weekend iemand thuis is voor de kleine... en dus hebben we nooit meer een weekend samen vrij...... Of we doen het niet en dan moeten we om het weekend een oppas... Oja we pakken allebei 1 ouderschapsdag doordeweeks. Dus 3 dagen opvang doordeweeks.. of ja 3 halve dagen dan eigenlijk. Ik vind het ineens vrij heftig en denk er elke dag aan, terwijl ik weet dat als het eenmaal zover is, het vast wel zal lopen allemaal.. Oja en ik wil ook kijken of ik nog een dagje minder kan gaan werken.. maar moet even kijken of dat kan op t werk enzo en hoeveel ik dan verdien. Sorry voor het lange verhaal
Niet om je de put in te praten. Maar dit lijkt mij eerlijk gezegd heel heftig, zo langs elkaar heen leven. Je hebt nog even de tijd natuurlijk om de boel rond te breien. Maar snap wel dat je hier mee zit.
Dit lijkt me ook heel heftig! Snap wel dat je daar mee zit. Ik zou het zelf zo denk ik niet trekken (dat bedoel ik niet lullig). Inderdaad leef je dan wel erg langs elkaar heen. Ik hoop dat jullie eruit komen!
Oef lijkt me ook best heftig en onrustig. Misschien als je naar 2 dagen werken kan dat het wel lukt? Dan leef je minder langs elkaar heen!
Jeetje wat heftig. Is er geen 24/7 kinderopvang bij jullie in de buurt? Die schijnen wel te bestaan..
Nou idd heftige situatie, nadeel altijd wel beide onregelmatige job, hoor er sommige van m'n collega s ook over. En anders misschien een gastouder... Zou proberen wat minder werken als t lukt maarja moet wel haalbaar zijn
Oef dat is inderdaad wel een hele puzzel! Misschien een gastouder of nanny aan huis nog een optie. Zo langs elkaar heen werken ken ik van collega's maar bij niemand werkte dit voor langere tijd. Hopelijk lukt het om minder te gaan werken. Wij zijn er financieel gezien echt heel erg op achteruit gegaan afgelopen jaren. Ik ben van 32 naar uiteindelijk 16 uur gegaan en van geen kinderen naar straks 3. Dit leek eerst onmogelijk maar we merken dat we echt met veel minder toe kunnen dan we vooraf dachten. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar wat eerst onmogelijk lijkt hoeft misschien niet zo te zijn
Wij hadden vanochtend een goede termijnecho ♡ Heftige situatie @Amys01, ik zou dat niet kunnen! Neem je tijd om er goed over na te denken en te kijken wat er kan. Ik heb eerst maar eens onze uitgaven enzo op een rijtje gezet en uitgerekend hoeveel kinderopvang ons ging kosten. Tenzij 1 van ons 1000 euro opslag krijgt kan de ander iig niet stoppen met werken ik werk nu 4 (lange) dagen en vriendlief ook, maar die moet waarschijnlijk terug naar 5. Ik kan 1 dag redelijk flexibel thuiswerken, beiden ouders willen 1 dag oppassen dus dan hebben we nog 1 dagje opvang nodig.
Het blijft een gepuzzel met die kinderopvang... Maar mijn ervaring is wel dat als het eenmaal loopt, het ook wel echt loopt. Mijn oudste gaat naar school en BSO op mijn werkdagen, jongste naar gastouder. Deze baby zij we druk aan het kijken hoe we het gaan doen, want de huidige gastouder heeft geen plek... gelukkig al een andere op het oog, maar dan dus ws wel 3 verschillende plekken ophalen. Als het goed is kunnen de jongste 2 wel met de gastouders mee vanaf school in de ochtend, dus dat scheelt... Ik werk 3 dagen en wil dat ook blijven doen. Houdt me mentaal gezond . Vorige 2x tot 36 weken gewerkt en dat is nu ook weer het plan.
Ah bedankt voor jullie reacties, moet zeggen dat ik nu wel nog meer ga twijfelen of dit wel echt te doen is inderdaad. Ook met je relatie er nog bij.. Zodra ze het op het werk weten, ga ik eens kijken of ik nog een dag minder kan gaan werken.