Ik ook. Hier vanochtend weer even spreekuur gebeld. Litteken van de keizersnee begint pijn te doen en wilde toch weten of dat normaal is. Gelukkig is dat normaal.
Ik heb daar ook af en toe last van. Alles wordt opgerekt dus ook de huid rond het litteken. Bij mij is het gelukkig niet echt pijnlijk, alleen gevoelig. Hopelijk bij jou ook niet al te pijnlijk?
Nee valt mee. Het trekt en dat is irritant. En af en toe wel echt korte pijnlijke steekjes, maar ook dat hoort bij het groeien zei ze.
Hier vandaag voor eerst hartje bij VK gehoord, net zo n galloperend paardje altijd hihi Baarmoeder iets onder navel, ook zelf even goed gevoeld waar die precies zit, kan k beetje voelen zelf wel leuk
Hier ook een super goed kloppend hartje te horen. Dus wel weer opgelucht. Ze zei ook dat het kindje erg actief was en tegen het apparaatje aanschopte.
♡ Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021 ♡ 15 januari MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡ 16 januari MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡ Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡ Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Margarethd - 24 jaar - 1e kindje ♡ 17 januari Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡ 18 januari Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡ 21 januari Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡ Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡ 22 januari Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡ 23 januari Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡ 25 januari Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡ 26 januari Emsy - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 januari Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡ EvaD- 29 jaar - 2de kindje ♡ 28 januari Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡ Jodie1988 - 31 jaar - 2e kindje ♡ 31 januari Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡ 2 februari Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡ ---------------------------------------------- Afspraken: 5 augustus Frieke,: controle echo Katsev: 16w echo EvaD: echo medisch en evtl vruchtwaterpunctie 6 augustus Feyre: Controle vk & geslachtsecho 7 augustus 15 weken echo medisch + evt geslacht 8 augustus Jodie1988: geslachtsecho 10 augustus Amys01: Controle vk Kikker85: controle vk Mammavantwee: Controle vk 12 augustus Jodie1988: controle vk 14 augustus definitieve geslachtsbepaling medisch 18 augustus Snoozey: Controle + hartje luisteren 20 augustus Emsy: controle + hartje luisteren MomK: 20 weken echo 25 augustus MinnieMouse94: 20 weken echo 31 augustus Amys01: 20 weken echo Katsev: 20weken echo 1 september Bee80: 20 weken echo 3 september Feyre: 20 weken echo Margarethd: 20 weken echo 7 september Jodie1988: 20 weken echo 9 september Mammavantwee: 20 weken echo 16 september Momk: Controle VK 17 september Margarethd: 23/24 weken echo + controle 22 september MinnieMouse94: controle vk ---------------------------------------------- jongen (7) | meisje (1) | verrassing (2) ✰Sterretjes✰ MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82 ______Denkt---- het is Frieke: jongen --> jongen! Vindjelief: meisje Jodie1988: jongen Margarethd: meisje! —> jongen! Kikker85: jongen Snoozey: jongen MomK: Jongen Katsev: meisje + jongen Feyre: Jongen Amys01: jongen --> jongen! MinnieMouse94: meisje Bee80: meisje --> jongen EvaD: jongen -> jongen Gl0ria: Meisje Mammavantwee: Meisje
♡ Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021 ♡ 15 januari MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡ 16 januari MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡ Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡ Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡ Margarethd - 24 jaar - 1e kindje ♡ 17 januari Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡ 18 januari Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡ 21 januari Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡ Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡ 22 januari Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡ 23 januari Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡ 25 januari Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡ 26 januari Emsy - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 januari Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡ EvaD- 29 jaar - 2de kindje ♡ 28 januari Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡ Jodie1988 - 31 jaar - 2e kindje ♡ 31 januari Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡ 2 februari Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡ ---------------------------------------------- Afspraken: 5 augustus Frieke,: controle echo Katsev: 16w echo EvaD: echo medisch en evtl vruchtwaterpunctie 6 augustus Feyre: Controle vk & geslachtsecho 7 augustus 15 weken echo medisch + evt geslacht 8 augustus Jodie1988: geslachtsecho 10 augustus Amys01: Controle vk Kikker85: controle vk Mammavantwee: Controle vk 12 augustus Jodie1988: controle vk 14 augustus definitieve geslachtsbepaling medisch 18 augustus Snoozey: Controle + hartje luisteren 20 augustus Emsy: controle + hartje luisteren MomK: 20 weken echo 24 augustus Snoozey: geslachtsbepalingsecho 25 augustus MinnieMouse94: 20 weken echo 31 augustus Amys01: 20 weken echo Katsev: 20weken echo 1 september Bee80: 20 weken echo 3 september Feyre: 20 weken echo Margarethd: 20 weken echo 7 september Jodie1988: 20 weken echo 9 september Mammavantwee: 20 weken echo 16 september Momk: Controle VK 17 september Margarethd: 23/24 weken echo + controle 22 september MinnieMouse94: controle vk ---------------------------------------------- jongen (7) | meisje (1) | verrassing (2) ✰Sterretjes✰ MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82 ______Denkt---- het is Frieke: jongen --> jongen! Vindjelief: meisje Jodie1988: jongen Margarethd: meisje! —> jongen! Kikker85: jongen Snoozey: jongen MomK: Jongen Katsev: meisje + jongen Feyre: Jongen Amys01: jongen --> jongen! MinnieMouse94: meisje Bee80: meisje --> jongen EvaD: jongen -> jongen Gl0ria: Meisje Mammavantwee: Meisje
Toch maar een geslachtsecho geboekt voor 24 augustus, dan is vriendlief terug van vakantie en ik hoop van harte dat het hem een beetje gaat helpen in zijn 'ik word papa'-proces want nu heb ik nog niet echt wat aan hem
Oeh leuk dat je dat gaat doen! Oh die mannen he.... hier begint hij nu met ruim 16 weken het er steeds meer over te hebben, straks als de baby echt te voelen is waarschijnlijk nog meer. Was bij de 1e ook. Ben benieuwd weer haha.
Ik heb persoonlijk (nog) niet zo’n behoefte aan Facebook of whatsapp groep, ik vind het hier heel fijn. Maar goed dat het is aangemaakt en voor degene die het wel fijn vinden, mooizo! Ik vind anoniem blijven nog wel fijn Wat leuk al die kloppende hartjes! Hoe gaat het voor de rest met jullie meiden?
Voor de mannen is het ook allemaal nog heel abstract. Wij voelen van alles in ons lijf, maar zij merken niks. Bij manlief ging het hier pas echt leven toen hij de baby kon voelen beide keren. Echo's hielpen ook wel, maar het voelen van die bewegingen maakte het grootste verschil.
Jaa hij zegt dat het wel wat gaat helpen als ie weet wat het is omdat ie er dan al wat meer een beeld bij heeft. Ik erger me er gewoon aan dat ie na 10 weken beroerd zijn nog steeds niet snapt dat ik na 9 uur werken niet nog even op mijn gemak de vaatwasser ga in en uitruimen en boodschappen doen en eten koken, maar dat ik een soort van half slapend op de bank voor de TV lig onder een dekentje. Ik ben tenslotte niet ziek hè en je ziet het nog niet aan me. Althans, niet als je er niet op let. Ik ga er gewoon vanuit dat mijn buik ergens in de komende 2,5 week *plof* zegt en ik er ineens zwanger uit zie als ie thuis komt
Wat bij mij helpt is hem ook een zwangerschaps app te laten downloaden. Zwangerschap+ laat heel mooi zien hoe het kindje er nu uitziet. Dat maakt het voor de man ook wat tastbaarder. En in die kun je volgens mij ook aangeven dat je de vader bent en krijg je ook tips
Hier was het eerst ook minder vanuit mijn man zijn kant, alhoewel hij wel begrip heeft als ik bijv. even een uurtje op bed ga liggen bijv. Toevallig sinds deze week heeft hij het er wel vaker over, maar wij hebben donderdag de geslachtsecho dus is ook een beetje voorpret haha. Ooh ik was gisterochtend bij balorig en daar was een moeder met zo'n portable box. Daar lag echt zo'n heel klein hummeltje in te slapen❤!! Ik zei tegen mijn schoonmoeder als je dat zo ziet begint het toch gelijk te kriebelen. Wij waren zondag trouwens bij de bakfiets geweest en de meiden vonden het super leuk. Het lijkt mij ook heel fijn, gaat wel echt wennen worden aan het fietsen maar dat komt vast goed. We hebben er gisteren eentje besteld, ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Levertijd is 5-6 weken dus duurt nog eventjes. We hadden nog eventjes geprobeerd met de maxicosi houder op de onderkant van de bak maar dan heeft de oudste echt geen been ruimte meer, dus moeten eventjes iets anders bedenken als de bakfiets hier is. Het hoofdje van de baby zit dan ook wel op trap hoogte, ik denk dat de jongste dat een heel leuk spelletje vindt
Ik word ook echt benieuwd door al die geslachts bepalingen! En wat een hoop jongetjes! Ik heb zelf ook geen behoefte aan een Facebook of app groep maar leuk voor de dames die dat wel leuk vinden! Hier gaat het langzaamaan steeds beter gelukkig. Week geleden voor het laatst gespuugd dus dat geeft hoop. Nu op vakantie en continue buiten doet ook goed.
Nou inderdaad veel jongetjes zeg. Wordt daardoor ook steeds nieuwsgieriger, haha. Maar over drie weken de 20 weken echo. Hier voel ik me ook best wel goed. Twee weken terug voor het laatst gespuugd. Echt blij dat het nu al zo'n tijdje goed gaat. Hier ook geen fb groep of WhatsApp groep behoefte om eerlijk te zijn. Mijn ervaring is dat het dan zoveel tijd gaat slurpen. Vandaag lekker gepoetst boven en dingen gesorteerd. Wat ruimte maken voor de baby. Die komt de eerste tijd bij ons te liggen en daarom maken we een ander kamertje vrij voor onze kledingkasten. Later komen die weer terug en wordt dat kamertje de kamer van deze spruit. Maar eerst een tijd bij ons.
Voor mij ook geen Facebook en/of whatsapp-behoefte. Kan dit al niet bijhouden, haha. Fijn dat de misselijkheid eindelijk minder lijkt te worden dames! Zeker veel jongetjes! Mijn collega vertelde vandaag ook dat ze een jongetje krijgt. @MinnieMouse94 Bij ons komt de baby ook eerst bij ons op de kamer, maar alleen de eerste weken/maanden afhankelijk van hoe dat gaat. Onze oudste was zo luidruchtig in zijn slaap dat we hem na 3 weken al naar zijn eigen kamertje hebben verhuist, haha. De jongste ging pas na een maand of 3 geloof ik.
Sterkte morgen weer @EvaD Hoe gaat het nu met jullie? @Frieke Jij morgen controle. Veel plezier bij het hartje luisteren! @Katsev Jij morgen 16 weken echo. Ga je vragen of ze ook even spieken naar het geslacht?
Hier gaat de baby ook de eerste maanden bij ons op de kamer. Heb toen ik zwanger was van m’n zoon de oude familiewieg gekregen en opnieuw laten bekleden. Die mag nu nog een ronde mee.
Hier zal de baby de eerste tijd ook wel bij ons slapen. Maar ik maak de kamer binnenkort wel al helemaal klaar. Kleerkast en verzorgingstafel zullen er staan en dagelijks gebruikt worden. Dus ik maak alles wel al in orde. En ook al snel, zodat ik het tijdens de vakantie nog kan schilderen en dan rond oktober nieuwe vloer en zo rustig afwerken!