Uitgerekend 15-30 april 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Reigertje, 14 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Hoi! Nou, het gaat nog niet super veel beter. Gisteren weer naar de huisarts geweest, want ik tikte de 40 graden aan en het zou binnen 24-36 uur moeten verbeteren. Zat toen op 24 uur, maar was alleen maar aan het verslechteren. Toen wel alvast andere antibiotica voorgeschreven gekregen mocht het vanmorgen niet verbeterd zijn. Vanochtend nog steeds ruim 38 graden dus de andere medicijnen opgehaald en nu vanmiddag was het ineens gezakt naar 36.9. nu dus toch door met de oorspronkelijke antibiotica en de andere achter de hand houden. Helaas heeft m'n andere borst ondertussen ook een rode plek, dus we zijn er nog niet..
     
  2. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    he wat naar! Een newborn in huis en je dan zo beroerd voelen! Heel veel beterschap!
     
  3. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Wij hebben vandaag de lactatiekundige op bezoek gehad. En idd wat is het fijn om een proffessional over de vloer te hebben. Onze dochter blijkt een korte tongriem en strak lipbandje te hebben. Ze kan onmogelijk zonder tepelhoedje drinken. Dat ze het met tepelhoedje wel kan was al best knap en kost haar veel energie en moeite. Een deel van de krampjes zal voortkomen uit de problemen met de mondmotoriek.

    het advies is om iets haar te laten behandelen, dat gaan we ook doen! Ook heeft ze ons een nieuwe voedingshouding aangeleerd die nu helpt om minder lucht aan te zuigen en straks zonder hoedje te gaan drinken. Vanavond hadden we al een heel ander kind, veel rustiger, geen krampjes en geen frustratie bij ons beiden. We zijn er nog niet maar het voelt als een stap in de goede richting!
     
  4. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je nu al vooruitgang merkt, super! Hopelijk snel helemaal zonder hoedje en krampjes!
     
  5. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn! Wat goed dat je die ingeschakeld hebt. Had kraamzorg dat trouwens ook niet beetje moeten zien?

    Ik kan naar zo'n inloop van lactatiekundige en ik twijfelde maar dit overtuigd weer dat ze echt goed zijn en nuttig is. Ipv zelf proberen. Wij hebben geen grote issues hoor, kleine vraagjes.
     
  6. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    @Rnsk balen! Hoop dat nu wel echt beter blijft gaan en je snel weer beter bent. Had eerst fit getypt maar bent natuurlijk net bevallen dus voor we fit zijn duurt nog even.
     
    Rnsk vindt dit leuk.
  7. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Zwaluwtje13. Wat goed dat je hulp gehad hebt van een lactatiekundige. Wij hebben daar ook zoveel aan gehad. O.a het tekorte tongriempje en strakke lipbandje was hier reden voor de ziekenhuisopname. Omdat ze niet meer dan 30 cc per keer dronk.
    In het ziekenhuis al veel tips gekregen van de lactatiekundige.
    Wij zijn uiteindelijk naar Hoorn gegaan om haar te laten helpen aan het tongriempje en lipbandje. Weet natuurlijk niet wat jullie keuze gaat worden.maar heel fijn geholpen daar.

    En we merkten al zo snel verschil... Wat zo'n kleine ingreep al kan doen.

    We zitten hier nu een beetje te kijken naar de nacht voeding. Ze heeft hem nog wel nodig, soms word ze uit zichzelf wakker. Maar die voeding gaat nooit helemaal op.. Of die wel maar dan de 1e ochtend voeding niet. We hebben over 1, 5 week weer het consultatiebureau. Dus dan ook maar weer even met hun sparren erover. Oudste dochter dronk al meer op deze leeftijd. Dus had al een ander schema
     
  8. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Inderdaad zo’n kleine ingreep kan voor haar een groot verschil maken. Wij gaan naar Hoorn of Alkmaar, net waar we eerder geholpen kunnen worden.

    @Mentos8 het is op haar advies dat ik de lactatiekundige heb ingeschakeld. Ze heeft inderdaad wel eens benoemd dat we daar naar kunnen laten kijken.
     
  9. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Wij konden binnen 2 dagen al terecht in Hoorn. :roflmao:
    Tip: Je krijgt ook oefeningen mee (de nazorg) Toen ze dat voor deed hebben we het gefilmd, zodat we het thuis nog even rustig konden nakijken. Vooral ik had vaak : Hoe moest het ook alweer precies? Haha. Tot grote hilariteit van mijn man. Ik heb het maar op mijn hormonen gegooid...9 maanden lang ontzwangeren.
     
  10. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    o wat goed! Ik heb gebeld met Hoorn, we kunnen op z’n vroegst 1 juni terecht, dus ik ga morgen nog even bellen met Alkmaar. Anders wordt het toch naar Hoorn. Vanmiddag bij het CB bleek dat onze dame heel goed groeit, zij konden de tongriemproblematiek niet uit haar groei halen. Dat is natuurlijk fijn!
     
    Jojo2021 vindt dit leuk.
  11. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? Druk met jullie kindjes?
     
  12. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Druk inderdaad en merk echt wel het verschil van 1 naar 2 kinderen. Alhoewel grote zus heel lief en zorgzaam is.
    Merk dat we wel steeds meer onze draai vinden. En langzaam aan het gewone leven weer oppakken.

    Qua voedingen gaat het goed. We blijven voorlopig nog maar wel even de nachtvoeding geven. Ze krijgt nu 7 keer een flesje van 100 ml. 5 hiervan drinkt ze op en de andere 2 bijna op. Overdag komt ze echt wel om de 3 uur. En we hadden geprobeerd om 120 ml te doen. Alleen dat drinkt ze echt nog niet. Dus dan nog maar even zo en ze gaat het vast vanzelf wel weer aangeven. Dat was bij de hoeveelheid van 80 naar 90 en van 90 naar 100 ml ook zo. Keurig kind. Hihi

    Vrijdag mogen we weer naar het consultatiebureau.
     
    oktober91 vindt dit leuk.
  13. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Ik vind juist van 1 naar 2 kinderen minder groot verschil dan 0 naar 1. Maar alsnog blij met de dagen dat grote zus naar opvang gaat of als papa haar meeneemt naar speeltuin/dierentuin etc.

    Mijn kleine slaapt alleen steeds dramatischer :(. Komt 2x vor voeding en dat is prima maar duurt dan 1 a 2 uur voor hij weer echt rustig slaapt ( en ik dus ook). Dus blijf lekker mijn middagdutjes erin houden.

    Hoe lang zijn jullie blijven vloeien? Is nu maand na bevalling en dacht 2x dat voorbij was maar werd dan weer erger en verlies nu zelfs weer mini stolsels.. ben er wel klaar mee eigenlijk.
     
  14. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Bij mij was het tot ongeveer 5 weken na de bevalling en rond 6,5 week kwam mijn menstruatie weer. Het vloeien ging hier van minder naar weer wat meer en toen met 5 weken dus helemaal over.

    Wat vervelend dat het slapen snachts onrustiger gaat... De nachtvoeding is hier altijd de meest relaxte voeding..flesje maken, baby uit wiegje, lekker zitten in de stoel, half slapend drinken en zelf ook half slapen. Haha.
    Ik zal duimen dat het snel beter gaat en niet 2 uur voordat hij weer slaapt
     
  15. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Ik ben nu 5 weken verder en vloei ook nog steeds. Wel steeds minder gelukkig maar moet echt nog wel maandverband in.

    Dat van dat slapen en 2 uur bezig zijn herken ik helaas ook, het is een fase toch? ;)
     
  16. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Haha ja en dit hoort wel echt die eerste 3 pittige maanden en daar is 1 al gewoon van voorbij. Dus gaat waarschijnlijk heel snel beter! Hoop ik..
     
  17. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    448
    63
    Vrouw
    Pff zo snel na vloeien weer menstruatie. Blijft aan de gang met bloed verliezen. Bjj mijn eerste duurde het gewoon 1.5 jaar ofzo. Wel tijdje borstvoeding gegeven en was voor zwangerschap ook soms paar maanden niet ongesteld maar na zo lang begon ik wel onderhand te twijfelen of er ooit een 2e kon komen.
     
  18. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Hier inderdaad erg druk met 3 kindjes.
    Ik merk dat ik toch weer angsten en lichte paniekaanvallen begin te krijgen, dus eerdaags even langs de huisarts.
    Onze dochter doet het sinds we thuis zijn enorm goed. We worden wel bij de cardioloog in de gaten gehouden omdat ze een verdikte hartspier heeft. Dit gaat gelukkig al de goede kant op maar we blijven voorlopig controles houden.
    Borstvoeding loopt ook erg goed, soms wel zwaar met nog 2 kindjes die aandacht willen. Hoop dat ik het nog wel lang kan en mag blijven geven.
     
  19. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Vermoeiend die nachten hè, hopelijk gaat het snel beter!

    Ik vloeide tot vorige week ook nog best veel, 6 weken na bevalling. Ook stolsels enz. Vorige week controle gehad bij de gynaecoloog daarom, omdat ze bang waren dat er toch nog wat achtergebleven was in de baarmoeder, omdat ik een baarmoeder ontsteking gehad heb in de kraamweek en ik nu nog steeds buikpijn bleef houden en dus vloeien. Gelukkig was de baarmoeder wel schoon, maar wel nog bloed te zien. Gynaecoloog zei, achteraf was je toch zieker als dat gedacht werd en had ik toch aan het infuus gemoeten, nu heeft de kuur de ontsteking wel onderdrukt maar weggehaald zeg maar, dus dan moet je lichaam het zelf oplossen, daarom duurt het herstel langer en daarom blijf ik ook zo moe waarschijnlijk. Maar ben allang blij dat een curretage niet nodig is. En nu sinds het weekend is het vloeien zo goed als over dus hopelijk knapt het nu op.

    Met de kleine gaat het gelukkig ook steeds beter, hij heeft t kiss syndroom, krijg behandelingen bij manueel therapeut wat wel lijkt te helpen. Hij lijkt minder onrustig ieder geval, wel erg overstrekken nog. De borstvoeding gaat nu wel goed.

    Ik vind het ook heel pittig eerlijk gezegd, met 4 kinderen. Ik doe weinig in het huishouden helaas, kom er niet aan toe. En weinig slaap ook door de gebroken nachten, maakt dat je ook minder kunt hebben hè;)
     
  20. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Jammer dat de angsten toch weer opspelen, goed om langs de huisarts te gaan! Ben je bekend hiermee?

    En wat spannend van de verdikte hartspier, wisten jullie dat in de zwangerschap al? Moet daar iets mee op termijn of kan het geen kwaad?
     

Deel Deze Pagina