Uitgerekend 15-30 april 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Reigertje, 14 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    En hoe gaat het met jullie dames? Ook zo moe . Van mij mag hij snel naar 1x drinken en rest van de nacht ook echt slapen overstappen. Hij is nu nog zo onrustig hele nacht. Moet 100x speen terug stoppen.

    We wilden eerst niet op vakantie maar ik kan&wil net na verlof ook niet direct vrij nemen, dus hebben toch maar wat geboekt voor volgende maand. Helemaal zin in!
     
  2. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw
    wij hebben 2 hele leuke cadeaus gehad! De eerste is een gepersonaliseerde speelgoedkist en t andere is een tafel en stoeltje van het geboortekaartje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mandytje vindt dit leuk.
  3. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw

    Ah heerlijk! Lekker van je vakantie genieten :)
    Max begint gelukkig steeds beter te slapen, hij krijgt rond 2230/2300 laatste voeding en dan slaapt hij tot 5/6 dus dat is al heel fijn! maar lijk toch ook chronisch moe haha, denk dat we allemaal gewoon nog veel in te halen hebben.
    Is het niks om de speen eruit te halen als hij slaapt? Dat doen wij bij max vanaf t begin en die slaapt dan gewoon door..

    Vandaag beginnen om af te bouwen met borstvoeding dus benieuwd hoe dat gaat! Iemand ervaring hiermee?

    we hebben namelijk ‘goed’ nieuw gehad want ze gaan m’n tumor eruit halen, en dan krijg ik teveel medicatie waardoor ik geen borstvoeding meer mag geven, maar het is voor het goede doel! Heel spannend allemaal nog maar wel voorzichtig optimistisch en moet t maar zo bekijken heb dan wel extra tijd met de kleine thuis.:rolleyes:
     
  4. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    :) wat fijn, maar ook heel spannend! Hopelijk gaat de operatie goed.
     
    Rxll vindt dit leuk.
  5. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    We zitten nu op 6 flessen van 120 cc. Om de 4 uur. Om 23.00 laatste fles en dan 3 uur en 7 uur. Die van 3 uur wisselen we af. Dus zo kan 1 van ons altijd even een nachtje slaap pakken. Verder hebben we ook niks te klagen. Ze slaapt verder door. Maar ik verlang stiekem naar 5 flessen van 150 cc. Dan is de nachtvoeding eraf :)

    We hadden vandaag extra controle bij het cb. Helemaal goed qua gewicht. Ze volgt nu mooi haar eigen lijntje.

    Vakantie.. Wij gaan zodra de zomervakantie begint gelijk een weekje. Zin in
     
  6. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Wij hebben als stoeltje met naam in de stijl van het geboorte kaartje gehad. Heel erg blij mee. Voor onze zoons hebben we deze ook gehad en super veel plezier van nu.


    IMG-20220605-WA0001.jpg IMG-20220605-WA0002.jpg
     
    Rxll vindt dit leuk.
  7. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Wat fijn dat ze de tumor kunnen verwijderen! Wel heel spannend natuurlijk. Lukt het afbouwen van de borstvoeding een beetje of heb je daar nog wel even de tijd voor?
    Ik zou denken bij snel moeten afbouwen aan alleen voeden of kolven bij bijna stuwing. Als je te snel gaat blijft de productie misschien hoog.
     
    Rxll vindt dit leuk.
  8. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Ooh wat fijn & spannend. Wel tijd met kleine thuis, maar neem aan dat je hem niet kan verzorgen als je aan herstellen bent? Is wel heftige operatie denk ik (al heb ik er totaal geen verstand van).
     
  9. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw
     
  10. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw
    ja ik blijf een week in het ziekenhuis en vanaf dag 3 mag hij gewoon bij me blijven als alles goed gaat, maar de chirurg adviseerde mijn vriend om die week vrij te nemen dus dat gaat hij ook doen. Het herstel erna duurt ongeveer 2/3 maanden en de voornaamste kwaal zal vermoeidheid zijn, maar daar heb ik nu soms ook last van haha dus ik hoop dat dat verder weinig problemen oplevert.
     
  11. Niena01

    Niena01 Bekend lid

    3 jan 2014
    736
    492
    63
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en succes. Ik vind het knap dat je er ogenschijnlijk zo relaxte instaat. Zet hem op
     
    Rxll vindt dit leuk.
  12. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    En lukt het afbouwen @Rxll ? Wanneer gaan ze de tumor verwijderen?
     
  13. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Heb je al.me-time ingebouwd @Zwaluwtje13 ? Mijn vriend zei gister nog dat hij gillend gek zou worden als hij net zoals mij zo geclaimed door onze kinderen zou worden. Met name door borstvoeding. Maar echt tijd voor mezelf inbouwen is nog maar 2x gelukt en denk ik alsnog na 1.5 ik wil naar huis!
     
  14. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Hoe krijgen scholen het altijd voor elkaar... In 2 1/2 weken tijd 6 uitjes/feestjes op school.. Eigenlijk 7. Want oudste mag trakteren omdat ze in de zomervakantie jarig is.
    Volgens de kalender waren er maar 3 uitjes gepland. Maar we hoorden dat ze geld over hadden van vorig schooljaar. Door corona niet kunnen besteden dus hadden de kinderen dit jaar geluk. Dochter geniet tot nu toe ook van alles.. Het is meer de ouders die denken: hoe dan, kind in huis die weinig kan hebben omdat het toch wel vermoeiend is.

    Dat was even het klaagstukje. Verder gaat het goed hier. We zijn nu echt door de krampjesperiode heen. We hebben wel een echt beweeglijk meisje. Ze slaapt in een slaapzak omdat ze de deken al snel van zich af schopte. Met de warme dagen lag ze zonder slaapzak. En toen bedacht ze dat ze wel kon draaien rondom haar as. Lag ze dus dwars in haar wiegje. Gisteren en vannacht deed ze het ook met slaapzak aan. Dus waarschijnlijk is het wiegje hier al snel te klein en kan ze al in het ledikantje. #kleintjeswordengroot
     
  15. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Die drie geplande waren er al best wat voor die leeftijd...

    Fijn dat de krampjes voorbij zijn! Merk dat wij nu al over piek heen zijn (8 weken).

    Ik voel mij weer zo'n slechte moeder. Heb een huidplooi ik zn nek niet zo goed in de gaten gehouden en het is nu helemaal rood en ruikt zelfs een beetje. Dus dat wordt veel bepanthen.
     
  16. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Ja echt he. Me-time gaat iets beter, ik zie het ook maar als mn man en kind samen tijd gunnen zonder dat ik op hun lip zit. Het scheelt ook wel dat sprongetje 2 op z’n retour is waardoor de mini-me mij iets minder nodig heeft en er tijdens de slaapjes tijd ontstaat om iets anders te doen.
     
    Mentos8 vindt dit leuk.
  17. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw
    Ik stond eigenlijk ingepland op morgen voor de operatie (4juli) en dat kreeg ik 1,5 week geleden te horen dus in een snel tempo gaan afbouwen.. nu 3 dagen geleden te horen gekregen dat er een spoed is dus ik krijg dus hopelijk binnenkort de nieuwe datum. Max krijgt nu sinds 2 dagen dus volledig flesvoeding.. 1e fles had hij wel moeite mee (2dagen niet gepoept) maar nu gaat het gelukkig wel heel goed. En moet zeggen dat ik het nu ook wel prima vind zo met de fles.. kan m’n vriend ook wat meer helpen haha:p
     
  18. Mentos8

    Mentos8 Bekend lid

    2 nov 2020
    748
    449
    63
    Vrouw
    Aah dat uitstel lijkt mij zo naar! Hopelijk snel een nieuwe datum en dat het dan wel echt doorgaat.

    Wel fijn als je zorg zo kan verdelen. Ik voel mij soms wel wat 'geclaimed'. En ik was laatst best wat uren weg zonder kolf en dat heb ik gewetem (naja gevoeld).
     
    Rxll vindt dit leuk.
  19. Jojo2021

    Jojo2021 Actief lid

    12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Rxll hoe is het met je? Ik denk dat je nu inmiddels al wel de operatie gehad hebt?

    @iedereen: Hoe is het?

    Wij zijn vorige week weer terug gekomen van een weekje vakantie in Drenthe. Prima huisje, leuk park. Wel weer even wennen om met een baby erbij op vakantie te gaan. Expres al zo weinig mogelijk meegenomen qua spullen en het paste allemaal net.
    Was voor de 1e keer met haar zwemmen. Ze vond het geweldig. Dus waarschijnlijk gaan we straks ook weer ouder en kind zwemmen doen in het zwembad in de buurt.
    Verder ook lekker genoten en de oudste vond het ook leuk om iedere dag te zwemmen, in de klim en klauter gedeelte te spelen en meedansen met bollo de beer.
    Nu nog even genieten van beide meisjes. Maandag begin ik weer met werken.

    We zitten inmiddels op 5 flessen!! Yes, geen nachtvoeding meer. Ze doet het er ook goed op. Volgens het consultatiebureau mochten we binnenkort ook gaan starten met de groente en fruit hapjes. Maar daar wachten we toch nog even mee. Doen jullie al wel met 4 maanden starten?
    Reden waarom wij nog even wachten is omdat onze oudste obstipatie problemen kreeg. Dus daarom zijn we nu nog wat voorzichtiger.
     
  20. Rxll

    Rxll Actief lid

    8 mrt 2021
    140
    69
    28
    Vrouw

    Helaas ben ik nog niet geopereerd en zijn de klachten erger geworden maar heb iniedergeval weer een datum; 22 augustus.
    Dus nog ff volhouden.

    Wat leuk om te horen dat de vakantie goed is bevallen en het zwemmen ook, ik wil dat met Max ook gaan proberen na de operatie.
    En hij zit nu ook op 5 flesjes, inderdaad een hele opluchting en heb gelijk meer slaap zo! denk dat wij wel gelijk gaan beginnen met een paar hapjes als hij 4 maanden is, of 4,5 maar heb dan wel weer gelezen eerst groente te doen omdat hij anders t zoete van het fruit lekker vind en dan geen groente meer wilt..
    Hij doet trouwens wel iets raars, weet niet of jij of een andere mama dit ook herkent maar hij wilt sinds deze week perse rechtop zitten. Als ik hem gewoon in m’n armen hou of in de box leg begint hij met brullen. Terwijl hij voorheen alleen maar huilde als hij krampjes had…
    En als hij rechtop zit dan is het allemaal prima.. maar volgens mij is dit helemaal nog niet goed voor z’n ruggetje.
    Verder gaat hier alles goed en groeit meneer als kool (overal +1 boven de curve :oops:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina