Eigenlijk hetzelfde. Toen ik nog werkte paste de opa's en de oma's op wanneer mijn vriend en ik beide werkte. De jongste gaat in december naar de peuterschool. En de oudste maandag voor het eerst naar school. Tijd om te huilen heb ik niet want ik moet om 10.30 bij de verloskundige zijn voor een echo.
Hoe bereken je de juiste uitgerekende datum? Volgens mij heb ik het verkeerd gedaan.. Ik heb een cyclus van 49 dagen gemiddeld.. dus ben voor het laatst op 5 juli ongesteld geweest, Op 5 augustus heb ik een positieve ovulatietest gehad (of ja het streepje was wel lichter dan t controle streepje maar wel donkerder dan de dag ervoor en erna) dus ik denk dat het de 5e dan gebeurt moet zijn.. op elke app waar ik t invul komt iets anders uit, ben ik nu 4 weken of 5.. Heeft iemand hier meer verstand van??
Ik kom alleen maar sites tegen waarbij je niet eens een cyclus van 49 dagen kan invoeren. Kloppen de dagen wel? Dan ben je eens in de 2 maanden ongesteld zo ongeveer toch? Ik zou denken 5 weken. Op 5 juli zou je 2 weken zijn "zwanger zijn". Want je krijgt op de dag van altijd 2 weken cadeau. Dan kom ik vandaag uit op 5 weken
Ja ik ook. Toen ik nog werkte paste indd opa en oma op. Nu gaat zij in Jan naar de voorschool. Spannend joh! Hoe ver ben je dan?
Ja zag dat onze jongste ongeveer een maandje schelen. Ik ben morgen 7 weken als het goed is, dus 7.2 maandag. Wij waren helemaal niet bezig met zwanger worden, weet de conceptie datum daarom ook niet. We dachten veilig het condoom te gebruiken, niet dus...
ja dat klopt kan het idd meestal niet invoeren, Ben vorig jaar juli gestopt met de prikpil en sinds februari 4x ongesteld geweest.. soms 6 weken en 5 dagen maar ook soms 7 weken en 3 dagen dus das een beetje lastig.. ik dacht dat je 1 week cadeau kreeg, maar als dus de verwekking idd op 5 augustus is geweest ben ik met die 2 weken erbij nu 5 weken en 1 dag.. hopen dat ze de 6e daar misschien wat duidelijkheid over kunnen geven met de echo
Ja dan zou je 6 weken en 4 dagen zijn met de echo. Dan kunnen ze de lengte al meten en met een beetje geluk heb je dan ook al een kloppend hartje. Dat verschilt ook nog heel vaak per zwangerschap. De ene keer klopt het al met 5 weken en de andere keer pas tegen de 7 weken. Ze kunnen je dan iniedergeval vertellen wat de verwachte uitgerekende datum zal zijn.
klopt, maar 1 maand indd. Ownee wij waren wel echt bewust bezig. Zit ook in het ivf traject. Wij zijn al vanaf januari echt bezig. Wilde juist de kindjes kort op elkaar zodat ik in 1 keer klaar ben met die luiers.
Zo zijn wij nu ook gaan denken. Mijn vriend zei tot een jaar geleden echt niet meer dan 2. Laatst zei hij misschien een 3de over een paar jaar. Wanneer de jongste naar school gaat. Maar nu we een paar dagen de tijd hebben gehad aan het idee te wennen is dit eigenlijk wel ideaal. IVF lijkt me trouwens ook wel een heel heftig traject. Want voordat je aan IVF kan beginnen moet je al een heel traject door toch?
Pff meiden even mijn hart luchten.. ik kreeg vanmiddag steeds meer klachten wat me deed vermoeden dat ik een blaasontsteking heb, heb dat in de vorige zwangerschap ook gehad. Continu zo'n drukkend gevoel in mn buik alsof ik plassen moet maar ik komt vervolgens nauwelijks iets. Op een gegeven moment ook echt niet lekker er bij, en beetje koortsig, rond de 38 graden. Toen was het al 18.00u dus te laat voor de huisarts dus toch maar contact gezocht met huisartsenpost of het kon wachten tot maandag of dat er wat mee moest. Ze wilden wel dat ik kwam omdat ik zwanger ben en ook verhoging. Dus ik moest vast urine meenemen. Dat ga ik doen, plas ik in zo'n opvang bakje, is het bloed! Ik ben zo geschrokken! In mijn goede zwangerschappen nooit geen bloedverlies gehad alleen bij de miskramen dus ik dacht gelijk, dit gaat niet goed. Ik werd heel naar, duizelig zweten enz. Met een washandje ging het wel snel weer beter. Lig nu op bed heb de huisartsenpost afgebeld en gezegd ik denk dat het een miskraam word maar zei zegt dit kan ook bij een blaasontsteking horen dat je bloed in je urine heb. Ik veegde ook wel echt bloed af maar wat ik opving was echt ook bloed helderrood maar nu denk ik dat is dan toch uit mn blaas gekomen? Dus ze wilde eigenlijk dat ik evengoed kwam maar dat zag ik niet zitten dus gezegd ik kijk eerst hoe het verder vanavond en vannacht gaat. Maar mn man zegt als je weet dat het een blaasontsteking is dan weet je dat het daarvan is, terwijl ik echt zo bang ben dat het weer een miskraam is. Ik heb nog steeds kwaaltjes ben heel misselijk enzo, dat was bij mn miskramen weg voordat het begon maar dat zegt ook niets misschien. Als ik op internet kijk ben ik ergens ook bang voor een mola zwangerschap omdat mijn buik ook al best wel dik is. Pff heftig dit.. wat zouden jullie doen in mijn geval?
Bel nogmaals de huisartsenpost op en ga langs. Misschien is het inderdaad een blaasontsteking en kunnen ze een echo maken. Mocht het geen miskraam zijn dan ben je jezelf nu heel druk aan het maken wat ook niet goed kan zijn. Heel veel succes wat je besluit wordt!
Wat schrikken zeg! Ik zou ook bellen en alsnog langsgaan. Dan kunnen dan kijken of je iig een blaasontsteking hebt en misschien ook een echo maken.
Wat goed dat je toch gaat. Ik duim zeker mee! Laten we hopen op een blaasontsteking. Hou je ons op de hoogte?
Sorry duurde erg lang,moest al een uur wachten en toen nog bij de apotheek dus pas net thuis, wat een avond. Maar ik heb dus een blaasontsteking dus een kuur gekregen. Arts heeft mijn baarmoedermond gevoeld als die open stond zou ik een miskraam krijgen zei hij, maar die zat gelukkig dicht. Nog geen garantie en ik ben er nog niet helemaal gerust op maar ik hoop toch echt dat het goed afloopt! Nu alleen nog licht roze verlies met afvegen. Geen idee of dat positief is, ik hoop het! Bedankt voor jullie steun!
Ja ik weet hoe dat gaat bij de huisartsenpost. Je bent zo een halve dag kwijt. Je hebt nu iig je keur voor je blaasontsteking. Tijdens zwangerschap zijn wij daar sws wat gevoeliger voor. Wat betreft je bloedverlies, het is echt aankijken wat je lichaam nu verder gaat doen. Hoop dat je roze verlies snel stopt en dat verder alles goed gaat. Hebben ze gezegd waarom ze geen echo hebben gemaakt?