Goedemorgen dames mag ik mij hier ook nog aanmelden? Ik ben 30 april uitgerekend (net zoals vorig jaar ) Ik moet nog een afspraak maken voor een eerste echo, maar ik wacht tot na mijn 2de vaccinatie, deze krijg ik 7 sept. Ik had deze graag uitgesteld tot het tweede trimester maar dat mocht niet hier (belgie) En aan alle dames met spotting, vorig jaar heb ik tot week 20 regelmatig bloedverlies gehad (en dan felrood, ik had een voorliggende placenta). Mijn gyn gaf aan dat zolang het niet meer is dan wat je verliest met een menstruatie het meestal goed zit. Maar je schrikt je wel rot elke keer als je op wc gaat natuurlijk.
De kinderwens was er al langer, dus ik ben echt gestopt omdat we er beiden klaar voor zijn! Toen dat duidelijk was ben ik eerst met foliumzuur begonnen en bewust een maand later gestopt met de pil. Alleen ondanks dat het stoppen met de pil gepland was had ik nooit verwacht zo snel zwanger te zijn. In m’n hoofd had ik er echt wel een half jaar tot een jaar voor gezet juist omdat we ook bij vrienden zo vaak zien dat het niet (meteen) lukt om zwanger te raken of dat het langer duurt.
Hallo goedemorgen, gefeliciteerd en welkom!! Wow, ik zie dat je net bevallen bent, klopt dit?! Oh wauw, dan ben je er wel snel bij na je bevalling zeg
Nee precies! Ik begrijp je volkomen! Daarom ook mijn verbazing want ik weet dat je het echt niet verwacht! In praktijk neemt het ontpillen ongeveer een half jaar ja , ook heb je dan situaties waar dames gewoon "door de pil heen" zwanger raken, bv door het maar 1 keer te hebben gemist ofso of bv als ze ziek zijn geweest, overgeven en diarree kunnen ervoor zorgen dat de pil niet goed te werk gaat ..
Jaa hier ook vanochtend de digitale test van CB gedaan! Dus kan me ook eindelijk aansluiten bij jullie
ja klopt 3 mei is de jongste geboren. Het is een beetje sneller gegaan dan verwacht maar tussen mijn 2 oudsten zit ook maar 13 maanden dus ik heb al wel ervaring met kindjes snel op elkaar
@Mandytje @Dompiewompie @KJB Welkom gezellig dat jullie komen meeschrijven. Op de vorige pagina vind je de lijst waar je jezelf bij kan zetten. Wanneer je op reageer klinkt dan vind je dit in het schrijfscherm. Even de code weghalen boven en onderaan[tekst] daarna kan je jezelf erbij zetten en de reactie plaatsen. En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie positieve testen! Nog een uurtje dan heb ik mijn eerste echo Ben nu zo misselijk dat ik niet weet of het komt door de zenuwen van de echo, door de zwangerschap of omdat ik net mijn 4jarige voor het eerst naar de basisschool heb gebracht
Ja ik ga 16e naar Spanje. Zoveel zin in. Bij mijn vorige zwangerschap (en vlucht naar Mexico) werden soort steunkousen aangeraden voor de doorbloeding en minder kans op trombose.
@Luipaard88 pfff al een heftige ochtend achter de rug dus! Het is idd zo bijzonder de allereerste schooldag. Dan is hij ineens al zo groot! Heel veel succes bij de vk, ik hoop dat je een prachtige echo hebt straks!
@Dompiewompie Gefeliciteerd! Wauw, het lijkt me best pittig om tijdens je zwangerschap ook nog zo'n kleintje te hebben. Wel fijn dat je die ervaring al hebt en weet wat je te wachten staat.
Welkom ! ❤️ Bij mijn eerste kindje vond ik het ook allemaal zo spannend! Een hele nieuwe wereld. Heel fijn om dan alles te kunnen delen met een groepje zoals hier. En dat vind ik nu bij mijn tweede kindje ook weer !!
♡ Uitgerekende datum♡ 15 april: 16 april: Luipaard88 - 33 jaar - 3de kindje 17 april: Oktober91 - 29 jaar - 4e kindje Laragh - 41 jaar - 3e kindje 18 april: 19 april: 20 april: Mandytje - ... jaar - 2e kindje 21 april: 22 april: Rosavdk - 29 - 2de kindje 23 april: SamirsVrouwtje - 31 - 3e kindje 24 april: 25 april: 26 april: 27 april: GabrielaH - 26 jaar - 1e kindje Mentos8 - 34 jaar - 2e kindje 28 april: Rnsk - 30 jaar - tweede kindje 29 april: 30 april: Rxll - 29 jaar - 1e kindje Sillemie - 32 jaar - 2e kindje Zwaluwtje13 - 32 jaar - 1e kindje Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (12) ♡ Afspraken♡ 30 augustus Luipaard88 - 1ste echo en belafspraak met verloskundige 6 september GabrielaH - 1e afspraak verloskundige Rxll - 1e echo verloskundige oktober91 - 1e echo verloskundige Laragh - intake en echo verloskundige Rosavdk - 1ste echo 7 september GabrielaH - 1e echo verloskundige SamirsVrouwtje - 1e echo ziekenhuis 8 september Miii - 1e echo Rosavdk - 1ste afspraak verloskundige 13 september oktober91 - intake verloskundige 15 september Miii - intake verloskundige 16 september Rxll - intake verloskundige + echo 17 september Rnsk - intake VK + echo 20 september Zwaluwtje13 - intake verloskundige + echo Sterretjes Lintje Reigertje
Hier ook vanochtend positief getest en dus zwanger van eerste kindje. Voor mij ook alles nieuw, dus heel blij met dit forum en alle ervaringen van de dames. Grappig! Zie dat jij ook op 20 september de eerste echo hebt staand. Spannend
@KJB weet jij misschien al je vermoedelijke uitgerekende datum? @Dompiewompie mag ik even je leeftijd weten om jou ook op de lijst te zetten?