Uitgerekend 15-30 april 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Reigertje, 14 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier nog geen beweging. Mijn oudste 2 voelde ik ook pas rond week 20.

Mijn (voorlopig) jongste voelde ik al vanaf 14 weken. En ook doorheen de zwangerschap voelde ik hem altijd heeeeel erg actief zijn. Nu als baby is hij ook 1 brok energie, kan nooit stil liggen of rustig knuffelen :roflmao:

Ik wacht geduldig af tot het eerste getrappel. Vind het altijd wel een geruststelling wanneer je de baby elke dag even kan voelen.

2. Rnsk

Rnsk Bekend lid

7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Hee dames! Eventjes niet geschreven, maar hier gaat alles wel z'n gangetje. Van de week controle gehad en weer het hartje gehoord en verdere controles waren goed! Ik begin de baby ook al te voelen, nog niet heel vaak, maar wel elke dag een keertje, dus dat is fijn! Het is nog niet heel overtuigend, want bij de 13-weken echo zei ze dat ik waarschijnlijk weer de placenta aan de voorkant heb liggen. Helaas hier ook ziek geweest met heel veel hoesten, gelukkig gaat het nu weer beter.
    Wat vervelend dat er nog zoveel meiden zijn die last hebben van misselijkheid, ik hoop echt heel erg voor jullie dat het snel weg is!!

@Zwaluwtje13 wauw, wat een goed nieuws!! Het zal inderdaad moeilijk zijn om nu ineens te gaan genieten, maar ik wens jullie dat toch echt toe!

Rxll en GabrielaH vinden dit leuk.
  3. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    @Zwaluwtje13 wauw even helemaal gemist, maar wat een fantastisch nieuws!!! Ik snap dat je nu weer helemaal moet omschakelen. Maar ik hoop dat jullie uiteindelijk nog een beetje van de zwangerschap kunnen genieten. Al wil je misschien de rest van de zwangerschap nu het liefst overslaan en de kleine zsm in je armen hebben...

4. Rxll

Rxll Actief lid

8 mrt 2021
    174
    92
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het met de buikies? (en de kilo’s? Haha, deze zijn gelukkig wel beperkt gebleven, ben een kilo aangekomen tot nu toe)
    hier al echt een babybuikje aan het krijgen :oops:

Bijgevoegde bestanden:

Niena01, GabrielaH en miii vinden dit leuk.
  5. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Mooi buikje :) Hier was het eerst nog een "je hebt net iets teveel gegeten vetrol buikje" . Inmiddels sinds 2 weken ongeveer dat het een mooi babybuikje is.
    Tot nu toe 2 kilo aangekomen.. Minder dan bij mijn dochter. Alleen is mijn buikje nu al wel groter.
    Voel het kindje nu ook wel iedere dag 1 of soms meerdere keren. Zo fijn weer

Rxll vindt dit leuk.
  6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oef, de Kilo's :oops::D:D bij 13 weken was ik 4Kg aangekomen.. ik weet niet hoe ik er nu voor sta :confused:.
    En tja m'n buikje werkt ook niet echt heel erg veel mee, soms is het wel echt mooi en merk je ook wel dat ik zwanger ben, dat is voor na het eten enzo maar voor de rest merk je gewoon dat ik wat ben aangekomen :(:$:$..
    gelukkig voel ik wel al een tijdje, iets van anderhalf weekje ofso de Baby bewegen, zo nu en dan, niet echt elke dag, maar wel regelmatig.. en ja door de controles bij de vk vorige week het hartje gehoord ( ookal speelde Baby behoorlijk verstoppertje met de doppler ) dus dat stelt me wel weer helemaal gerust! Anders zit ik echt in de twijfel of het wel nog goed gaat o_O..
    Maar het is mijn eerste kindje en ben ook niet echt slank van mezelf dus ik leg het daarbij dat ik nog niet echt een zwangere buikje hebt, die echt kan onderscheiden :)

Rxll vindt dit leuk.
  7. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @Zwaluwtje13 wat een enorm goed nieuws zeg, daar had niemand meer op durven hopen denk ik! wat bijzonder! wat zal dat een omschakeling voor jullie zijn, maar wel ten goede natuurlijk! Wat ontzettend fijn joh, ben oprecht blij voor jullie!

Hier al wel echt een zichtbare zwangere buik, maar het is dan ook de vierde, dat scheelt wel denk ik. En de kilo's, oeps, helaas ook al wel 5 kilo aangekomen.. Mijn misselijkheid wordt wel steeds minder maar was er lang heen vooral in de avond (overdag ook wel, maar doordat je dan bezig ben lukte het langer ofzo, misschien dat ik er in de avond meer aan toe gaf), wat eten helpt dan maar ja 's avonds maak ik vaak niet de meest gezonde keuzes zeg maar.. Ga er nu echt opletten want die kilo's gaan me iets te hard.

Qua baby voelen is het hier heel wisselend, en dat maakt me onzeker.. soms voel ik het dagen heel goed, dan weer dagen heel minimaal of niet. Nu ook al een aantal dagen dat het zo ver weg is, ik lijk dan wel wat te voelen maar het is zo vaag zeg maar.. Vorige week met controle bij de verloskundige was het ook steeds weer zoeken met de doppler, als ze hem gevonden had, een paar seconden en hup, weer weg. Dus ze zei denk dat je baarmoeder wat verder naar achteren ligt en de placenta weer voor (had ik bij de andere 3 ook, oudste voelde ik ook altijd weinig, maar dan werk je nog volledig dus dan merk je dat minder, andere 2 voelde ik wel goed). Ondanks dat zal ik echt blij zijn als ik het beter ga voelen dat ik weet dat alles goed is, nu blijf je je maar afvragen of alles goed gaat daar binnen.
    Heb morgen de 20 weken echo (GUO), heel spannend, hopelijk is alles goed.

8. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Ik kan ook mijn buik bijna niet meer verbergen. Ook bijna 4 kilo aangekomen. Schrok ik wel van, maar had het kunnen weten met weinig sporten en bewegen en heel veel eten.
    Ben wel vrij lang en slank van mezelf dus kan wel wat extra hebben en vorige keer was ik mn kilo's bijna direct kwijt (en kon direct weer in oude kleding). Maar ben toch wel bang waar het nu gaat eindigen.

GabrielaH en Rxll vinden dit leuk.
  9. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier al weer 3 kilo erbij. Vorige zwangerschap was ik nu al 12 kilo aangekomen dus dit is netjes :roflmao:
    Na deze zwangerschap ga ik flink aan de bak mogen om terug op een gezond gewicht te komen, maar dat zie ik tegen dan wel :rolleyes:

mijn buik is ook al goed zichtbaar en zeker niet meer te verbergen. Maar dat was het met 8 weken ook al niet meer met een 4de zwangerschap.

De misselijkheid is hier sinds een paar dagen ook volledig weg :thumup:

GabrielaH en Rxll vinden dit leuk.
  10. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @oktober91 : Een heerlijk eigenwijs kindje in je buik als ik het zo lees. Hier was het bij de controle met 11 weken een echte stuiterbal, controle met 15 weken ook een steeds wegglippend kindje. Toen ik extra hartje mocht luisteren schoof het ook steeds alle kanten op. Ben benieuwd donderdag..
    Hopelijk ga je je kindje wel snel wat vaker voelen. Moet volgens pas met 24 weken echt dagelijks zijn dacht ik.

Vandaag de zomervakantie voor 2022 geboekt... Ik had goedkeuring gekregen voor verlof na mijn zwangerschapsverlof dus vanmiddag gelijk geboekt. Het is de 1e keer dat we echt in het hoogseizoen moeten omdat we nu leerplichtig zijn met onze dochter. Viel me nog mee qua prijs (mede daarom nu ook al geboekt omdat we niet denken dat het nog goedkoper gaat worden)

Smiddags zou dochter zwemles hebben, maar storing dus geen zwemles. Toen zijn we maar even naar het tuincentrum gegaan om de kerstshow te bekijken. Gelijk wat kleine dingetjes meegenomen voor het juffen cadeautje wat ze voor de kerstvakantie mag geven. Allemaal uit de opruimingsbak. Dus voor nog geen 5 euro per juf wat leuks. Hopelijk kan ze het gewoon voor de kerstvakantie begint geven en gaan we niet al eerder weer in een lockdown.. Vrees er soms wel voor als ik alle berichten weer hoor. Duim hard van niet want het gaat nu juist zo goed op school.

Rxll vindt dit leuk.
  11. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw

12. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Jojo2021 dan kunnen we nadat we bevallen zijn samen een afvalgroepje beginnen :thumup:

Ik heb nog 20 kilo van de vorige zwangerschap eraan zitten. En ik gok dat ik nu ook wel weer tussen de 15-20 kilo erbij ga hebben. Dus zelfs in het beste geval moet ik er straks 35 kwijt zien te geraken :| maar heel eerlijk zit er nu niet zo mee, ik ben veel te druk om me zorgen te maken over mijn gewicht :roflmao:

GabrielaH en Jojo2021 vinden dit leuk.
  13. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Dankjulliewel voor alle lieve berichten. Het goede nieuws begint steeds iets meer te landen.

Sinds 15 weken heb ik al het idee dat ik ons kindje zo af en toe voel. Maar dat is denk ik bij een eerste toch lastig inschatten. Het gevoel is wel echt heel anders dan dat ik ken van mn darmen of kriebelende kleding.

Vandaag mocht ik voor een reguliere controle naar de verloskundige en het was fijn om het daar even over gewone zwangerschapszaken te hebben ze was zelf ook nieuwsgierig dus hebben we onze kleine weer even gezien. Ik grapte al dat we straks al een heel fotoboek met echo’s hebben. Ik ben deze week ook maar in een zwangerschapsboek begonnen, zo’n invulboek. Toch fijn om alles even op te schrijven, ik denk dat we straks toch ook weer een hoop vergeten.

@Rxll het buikje begint bij mij nu ook te komen, alsof het mag ofzo dus hoppa daar issie dan ook opeens! Qua kilo’s valt het nog mee, 2,5 kilo nu. Maargoed daar zullen er nog genoeg bij komen. Ik sport nog wel, al loop ik toch echt minder hard dan voorheen.

Dompiewompie en Rxll vinden dit leuk.
  14. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hier zou ik ook graag bij willen, ik denk dat het ook echt nodig gaat zijn na de bevalling :oops::D

Dompiewompie vindt dit leuk.
  15. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    @oktober91 succes vandaag bij je echo!!!
    En ook veel plezier trouwens!

16. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dankjewel! Echo was goed gelukkig, hele opluchting. Ik weet uit ervaring dat het geen garantie is, ons 2e kindje is geboren met een afwijking die op geen enkele echo is gezien, maar toch is het een geruststelling dat het voor nu allemaal goed is. Kindje was enorm bewegelijk dus ze moest veel moeite doen om alles in beeld te krijgen. Het leek eerst of de placenta voor de baarmoedermond lag maar na een inwendige echo bleek dat gelukkig mee te vallen. Kindje is wat kleiner dan gemiddeld maar nog binnen de lijntjes. Zijn jullie ook al bijna aan de beurt voor de 20wk echo?

GabrielaH vindt dit leuk.
  17. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig meid, hier wordt ik blij van! Mag ik vragen met welke afwijking jou tweede kindje geboren is? En hebben ze kunnen uitleggen waarom er op de echo's of de NIPT test niks te zien was??
    Ja, wij hebben donderdag de 20 weken GUO !!! Echt über spannend vind ik het altijd tussen de echo's en controles !!! Ik denk tot ik de Baby elke dag gaat voelen gaat het wel zo blijven helaas :oops:
    Wilde jullie het geslacht weten of blijft het een verassing?

18. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dankjewel! Ons 2e kindje is geboren met een omphalocele, anders gezegd een buikwanddefect of open buik. Heb geen nipt test gehad en achteraf was het op de 20wk echo wel gezien maar niet herkend als een omphalocele. Als ik nu zelfs de termijnecho van toen terug kijk is het zelfs daarop te zien, maar niet herkend door de verloskundige denk ik,omdat het niet zoveel voor komt. Wij voelen daar ook geen nalatigheid in ofzo hoor, omdat het gelukkig goed is gekomen, al blijft het een aandachtspunt maar als het toch anders afgelopen was was het toch anders misschien. Nee geslacht blijft een verrassing, maar ben wel héél nieuwsgierig ;)

Spannend donderdag jou echo! Mag ik vragen waarom je ook een GUO krijg? Heel veel succes alvast!

19. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oh, wat heftig zeg! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen! Rete spannend en het blijft een verassing tot de geboorte toch.. oh God ik weet niet of ik dat wel zou kunnen:confused: hele dappere beslissing :oops::oops:

Ja, ik verheug me echt op de echo.. meer omdat ik graag wil weten hoe het met m'n Little Nugget gaat en ik wil de Baby natuurlijk ook graag zien. Ik krijg GUO door mijn medicatie gebruik. Ik heb namelijk epilepsie en die medicatie die ik daarvoor nam is schadelijk voor ongeboren kind. Neuroloog heeft mij wel in de eerste trimester de meest veiligste versie van de medicijn gegeven maar het geeft geen garantie.
    Maar bij de 13 weken echo was alles goed, nekplooi was mooi dun en ruggetje zat mooi gesloten. Maar er werd wel gezegd dat bij de 20 weken echo alles beter gezien kon worden..

20. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Fijn dat de echo goed was @oktober91.

Wij mogen volgende week woensdag, 1 Dec voor de 20 weken echo. Bij de 1e zwangerschap was het een Guo ivm de icsi behandeling. Nu ondanks dat het weer via icsi gelukt is een "gewone" 20 weken echo. Iedereen in de omgeving denkt een meisje. Ik heb zelf geen voorgevoel.en ook geen voorkeur . Ik vind nog een meisje leuk omdat we uit ervaring weten hoe leuk die zijn. Jongen is leuk omdat we dan beide hebben.

oktober91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina