Ja snap ik zo leuk om het kindje weer te zien, termijn echo was voor ons 9 weken geleden dus zo'n verschil alweer, zo groot ineens! Spannend voor jullie ook, is de epilepsie wel onder controle met medicijnen? Heeft de zwangerschap daar nog invloed op?
Willen jullie het geslacht weten? Meisjes zijn idd super leuk, ik heb nog niet echt een voorgevoel maar na 3 meisjes ga ik er al haast van uit dat het weer een meisje is, een jongen zou een grote verrassing zijn denk ik maakt me ook echt niets uit, allebei welkom!
Hebben jullie geen 13 weken echo gehad?? Idd de verschil is echt groot vergeleken met de termijnecho!!! Yes, de epilepsie is goed onder controle met medicijnen! Nee, tot nu toe is het ook prima te combineren met de zwangerschap omdat ik nogsteeds wel medicijnen neem.. niet dezelfde als voorheen, maar de veilige variant ervan! Ik dacht eerder dat de medicijngebruik invloed zou hebben op de zwangerschap maar dat is ook niet het geval!
Gezellig gekletst hier! @oktober91: dat lijkt mij na 3 meiden ook wel echt dat je dan zou moeten wennen dat het een jongen zou zijn. Wat fijn van alle goeie echo’s! Hier groeit mijn buik ook echt al wel behoorlijk. Ik ben ook al zo’n 4kg aangekomen. Bij de eerste ben ik in totaal maar 9kg aangekomen dus dit gaat niet echt de goeie kant op. Maar ik eet nu ook veel vaker om de misselijkheid enigszins onder controle te houden. En dat zijn kleine dingetjes en vaak ook alleen groentjes maar toch meer calorie-intake. Ik ga mij na de bevalling ook aansluiten bij het afvalclubje geloof ik . Maandag had ik controle bij de verloskundige en ook bij mij schoot de kleine dame steeds weg bij het hartje luisteren. Het is echt een actief kleintje, dat voel ik ook echt al goed.
Nee geen 13 weken echo gedaan, had voor ons geen meerwaarde omdat we nooit zouden besluiten een zwangerschap af te breken, vandaar. Fijn dat het goed onder controle is!
Oh geven ze de 13 weken met die achterliggende gedachte? Mij werd verteld dat ik de 13 weken GUO kreeg om te kijken hoe het met Baby gaat. Maar je bedoeld het zeker, van dat die echo bedoeld is voor als er iets aan de hand zou zijn met de kleine dat je dan de kans hebt om afbreken van de zwangerschap te overwegen?
Ja wat ik begrepen heb is het een proef om de 20 weken echo naar 13 weken te vervroegen zodat ouders meer tijd hebben om een beslissing te maken, vanaf 20 weken is er best wel tijdsdruk. Alleen de verloskundige vertelde dat het kindje met 13 weken nog zo klein is dat veel afwijkingen sowieso nog niet gezien kunnen worden, plus dat er soms nog dingen in ontwikkeling zijn waarbij dan nog niet zeker is of het goed is of niet wat dan voor heel veel onzekerheid zorgt. Sowieso al zien ze een afwijking op de echo dan kun je daar verder niets meer mee dan na 20 weken, behalve dan om de zwangerschap af te breken. Ook is het goed om te bedenken dat ook op de 20 weken echo lang niet alle afwijkingen worden gezien, al zijn de echo s goed dan nog is het geen garantie natuurlijk dat er een gezond kindje geboren word. Als ik het goed heb zien ze 60% vd afwijkingen. In mijn omgeving, naast onze eigen ervaring, meerdere keren mee gemaakt. Maar grote/bekende afwijkingen zoals hartafwijking, schisis, open ruggetje enz word doorgaans wel gezien.
Ja precies, dit had de gynaecoloog mij ook uitgelegd. Oke wauw, bedankt voor je uitleg, is wat uitgebreider.
Ladies, the Little Nugget is helemaal goed gekeurd! Alles is mooi ❤. Vandaag niet echt een zwaai, ik denk dat ie meer druk bezig was met z'n andere bewegingen wat we wel kregen was een duim dus dat betekent dat alles goed gaat hahahahaha .. Wij krijgen een zoon ❤.
♡ Uitgerekende datum♡ 12 april: Laragh - 41 jaar - 3e kindje 15 april: Oktober91 - 29 jaar - 4e kindje 16 april: 17 april: 18 april: Luipaard88 - 33 jaar - 3de kindje een meisje 19 april: 20 april: Mandytje - 28 jaar - 2e kindje 21 april: Jojo2021 - 33 jaar- 2e kindje 22 april: Rosavdk - 29 - 2de kindje 23 april: 24 april: GabrielaH - 26 jaar - 1e kindje - een zoontje Mentos8 - 34 jaar - 2e kindje 25 april: Miii - 35 jaar - 3e kindje - een Jongen 26 april: Rnsk - 30 jaar - 2e kindje 27 april: 28 april: Niena01- 35 jaar- 3e kindje Rxll - 29 jaar - 1e kindje 29 april: KJB - 30 jaar - 1e kindje 30 april: Zwaluwtje13 - 32 jaar - 1e kindje 5 mei Dompiewompie - 29 jaar - 4e kindje - meisje 6 mei: Sillemie - 32 jaar - 2e kindje 10 mei: Nicky1983 - 38 jaar - 3e kindje (1e kindje samen) Jongen (3) | Meisje (3) | Verrassing (1) | Onbekend (12) ♡ Afspraken♡ 22 november Sillemie - controle verloskundige 23 november oktober91- 20 weken echo GUO Luipaard88 - controle verloskundige 25 november Mentos8 - 20weken echo Jojo 2021- controle vk/cp GabrielaH - 20 weken echo GUO 26 november Laragh - 20 weken echo 29 november Rxll - controle verloskundige 30 november Luipaard88 - 20 weken echo 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Rnsk - 20-weken echo 2 december Rxll - 20 weken echo 15 december Laragh - controle vk 17 december Sillemie- 20 weken echo Dompiewompie - 20 weken echo Sterretjes Lintje Reigertje Joy20 SamirsVrouwtje mama20152018
Mooi! En schattig die duim! Bij ons ook alles goed bij 20 weken echo. En leuk een zoon! Ik wil het geslacht (nog) niet weten maar aangezien wij zo gelijk op gaan is dat vast ook een jongen
Hey mentos, meid ik was helemaal vergeten dat jij vandaag ook je 20 weken echo had wat mooi dat bij jullie ook alles goed zit! Oh wat spannend al deze verassing babies ik wilde het wel maar al te graag weten
@Mentos8 en @GabrielaH :Wat fijn dat alles goed was met de mini mensjes! Hier langzaam aan het aftellen. Woensdagochtend hebben wij de 20 weken echo. Vanmiddag weer controle bij de verloskundige en de centering Pregnancy. Weer fijn het hartje kunnen luisteren. Ik had zelf het idee dat het kindje aan de rechterkant van mijn buik zat en dat klopte ook precies met waar ze het hartje goed kon beluisteren. Bloeddruk was iets aan de hoge kant dus maandag even een extra check.
@GabrielaH en @Mentos8 fijn dat de echo's goed waren, wat een geruststelling! en leuk @GabrielaH een zoontje! @Jojo2021 fijn dat de controle goed was! Hopelijk zakt je bloeddruk weer wat, had jij nu ook medicijnen voor je bloeddruk of was dat iemand anders?
Ik gebruik ascal idd. Bij de zwangerschap van mijn mijn dochter ging het ook zo qua bloeddruk. En werd ik vanaf week 23 overgenomen door het ziekenhuis. Alleen toen gebruike ik geen ascal.
♡ Uitgerekende datum♡ 12 april: Laragh - 41 jaar - 3e kindje 15 april: Oktober91 - 29 jaar - 4e kindje 16 april: 17 april: 18 april: Luipaard88 - 33 jaar - 3de kindje een meisje 19 april: 20 april: Mandytje - 28 jaar - 2e kindje 21 april: Jojo2021 - 33 jaar- 2e kindje 22 april: Rosavdk - 29 - 2de kindje 23 april: 24 april: GabrielaH - 26 jaar - 1e kindje - een zoontje Mentos8 - 34 jaar - 2e kindje 25 april: Miii - 35 jaar - 3e kindje - een Jongen 26 april: Rnsk - 30 jaar - 2e kindje 27 april: 28 april: Niena01- 35 jaar- 3e kindje Rxll - 29 jaar - 1e kindje - een jongen 29 april: KJB - 30 jaar - 1e kindje 30 april: Zwaluwtje13 - 32 jaar - 1e kindje 5 mei Dompiewompie - 29 jaar - 4e kindje - meisje 6 mei: Sillemie - 32 jaar - 2e kindje 10 mei: Nicky1983 - 38 jaar - 3e kindje (1e kindje samen) Jongen (3) | Meisje (3) | Verrassing (1) | Onbekend (12) ♡ Afspraken♡ 26 november Laragh - 20 weken echo 29 november Rxll - controle verloskundige 30 november Luipaard88 - 20 weken echo 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Rnsk - 20-weken echo 2 december Rxll - 20 weken echo 15 december Laragh - controle vk 17 december Sillemie- 20 weken echo Dompiewompie - 20 weken echo Sterretjes Lintje Reigertje Joy20 SamirsVrouwtje mama20152018
Wat fijn al die goeie 20 weken echo's! @GabrielaH: Leuk een jongen! @Mentos8: Ik vind het echt knap dat je het geslacht een verrassing kan houden. Wij hebben zelfs een geslachtsbepalingsecho ingepland omdat ik niet langer wilde wachten . Afgelopen maandag had ik weer controle bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was eindelijk goed! Na de 2e ophoging van de medicatie dus ik sprong zo'n beetje een gat in de lucht. Nu was het de laatste keer bij de gynaecoloog ook al een heel stuk beter hoor. Maar toen zat het nog net op het randje om toch de dosis op te hogen. Daardoor mocht ik ook al een week langer tussen de controles bij de gynaecoloog laten. Woensdag had ik mijn eerste centering pregnancy, ging deze keer vooral over dingen die je wel en niet mag tijdens de zwangerschap.
♡ Uitgerekende datum♡ 12 april: Laragh - 41 jaar - 3e kindje 15 april: Oktober91 - 29 jaar - 4e kindje 16 april: 17 april: 18 april: Luipaard88 - 33 jaar - 3de kindje een meisje 19 april: 20 april: Mandytje - 28 jaar - 2e kindje 21 april: Jojo2021 - 33 jaar- 2e kindje 22 april: Rosavdk - 29 - 2de kindje 23 april: 24 april: GabrielaH - 26 jaar - 1e kindje - een zoontje Mentos8 - 34 jaar - 2e kindje 25 april: Miii - 35 jaar - 3e kindje - een Jongen 26 april: Rnsk - 30 jaar - 2e kindje 27 april: 28 april: Niena01- 35 jaar- 3e kindje Rxll - 29 jaar - 1e kindje - een jongen 29 april: KJB - 30 jaar - 1e kindje 30 april: Zwaluwtje13 - 32 jaar - 1e kindje 5 mei Dompiewompie - 29 jaar - 4e kindje - meisje 6 mei: Sillemie - 32 jaar - 2e kindje 10 mei: Nicky1983 - 38 jaar - 3e kindje (1e kindje samen) Jongen (3) | Meisje (3) | Verrassing (1) | Onbekend (12) ♡ Afspraken♡ 26 november Laragh - 20 weken echo 29 november Rxll - controle verloskundige 30 november Luipaard88 - 20 weken echo 1 december Jojo2021 - 20 weken echo Rnsk - 20-weken echo 2 december Rxll - 20 weken echo 9 december Sillemie - bloeddruk controle gynaecoloog 15 december Laragh - controle vk 17 december Sillemie - 20 weken echo Dompiewompie - 20 weken echo 21 december Sillemie - Controle verloskundige Sterretjes Lintje Reigertje Joy20 SamirsVrouwtje mama20152018
Jaa ik ga het niet tot einde volhouden hoor. Geslacht ligt in een envelop in de kast dus zodra ik wil kan ik kijken. Maar ik vind die spanning zo leuk en allemaal theorieën bedenken en vergelijken met mn vorige zwangerschap en die van mn moeder&familie. Ik ben veel fitter en mn huid (en ikzelf ) ziet er beter uit dus we denken deze keer een jongen. En heb je nog tips die je kan delen? Wat je echt niet wist wat wel en niet mag?
Herkennen jullie trouwens het kwaaltje: geen keuze kunnen maken. Net half uur in de prenatal gestaan (hele lunchpauze naar de haaien) omdat ik een simpele romper wilde kopen (want ik heb nog helemaal niets gekocht). En afgelopen weekend uit eten en ik kon echt niet kiezen. Ik had het vorige zwangerschap ook heel erg en ik word ook nog gierig om de keuzes nog lastiger te maken. Heel handig als je net veel moet kopen.