Uitgerekend 15-30 april 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Reigertje, 14 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niena01

Niena01 Bekend lid

3 jan 2014
    736
    492
    63
    NULL
    NULL
    @Sillemie qat spannend hopelijk valt het mee.

@Dompiewompie fijn dat het door de voorliggende placenta komt, toch een geruststelling

Fijn weekend lieve meiden

2. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    We worden dinsdagmiddag in het LUMC verwacht. Ik probeer er nu gewoon zoveel mogelijk vanuit te gaan dat alles goed is. Aangezien de rest van de echo alles perfect was. En op internet te vinden is dat er maar in 25% van de SUA gevallen een onderliggende aandoening is. Dat is toch positief denk ik dan.

@Dompiewompie: wat goed dat jouw echo helemaal perfect was! Bij mijn oudste lag mijn placenta ook voor. Daarmee heb ik de laatste weken heel vaak met een niet gevoelsconsult aan de ctg gelegen. Dus best logisch dat je nog weinig voelt lijkt mij.

Dat meten in de baarmoeder is altijd een benadering. Bij mijn eerste bevalling bleek het wel redelijk kloppend te zijn. Maar ik heb ook al heel andere ervaringen gehoord.

3. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    @Sillemie sterkte, ik hoop ook dat alles goed is en meevalt. Maar blijft toch spannend. Wel fijn dat internet eens een beetje kan gerust stellen. Normaal maakt het dingen in je hoofd alleen maar 10x erger. Tenminste bij mij.

4. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Weten jullie nog hoeveel onze borsten nog gaan groeien? Ik ben alweer uit mn zwangerschapsbh's gegroeid maar twijfel hoe groot ik ze nu zal kopen. Op de groei of nu passend zeg maar.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Spannend inderdaad, heb vaker gehoord hoor dat er maar 2 ipv 3 aders in de navelstreng lopen waarvan in een enkel geval er wel een reden was misschien, beide kindjes hadden een hartafwijking. Maar als dat bij jullie kindje zo was was dat op de echo wel te zien lijkt mij? Hun wisten het wel op de 20wk echo ieder geval. Maar in de andere gevallen was er verder niets aan de hand, dus dat hoop ik voor je! Succes!

6. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    ik denk dat dit bij iedereen anders is!

Bij mij merk ik vooral de eerste weken dat ze groeien en daarna is het wel klaar (gelukkig:roflmao:)

Ik heb nooit borstvoeding gegeven (of iets van stuwing oid gehad), dus hoeveel groei je erna nog kan verwachten weet ik niet.

7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Tja, ik was al goed voorzien voordat ik de eerste keer zwanger werd. Bij mijn vorige zwangerschap groeiden ze 3 volledige cupmaten. En tijdens de eerste weken borstvoeding was het helemaal dramatisch. Daarna stabiliseerde het wel weer. Ik heb toen halverwege de zwangerschap hele goeie meegroei borstvoedingsbh’s (van cache coeur) gekocht. Die kon ik toen tot Vajèn stopte met drinken dragen. Al zaten die bh’s in de eerste weken bv niet helemaal optimaal maar wel goed genoeg.

8. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Gisterenavond voelde ik voor de eerste keer schopjes :cool::cool::cool:

Eindelijk :roflmao:

Rnsk, Sillemie, Jojo2021 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Dompiewompie: Heerlijk hè :D!

We zijn net terug van de GUO. Er was helemaal niks aan de hand. Er was zelfs te zien dat er toch 2 slagaders in de navelstreng zitten. De echoscopiste had wel de grootste moeite om alles goed in beeld te brengen want onze kleine druktemaker bewoog iedere keer weer weg als ze eindelijk iets in beeld had :roflmao:

Rnsk, Rxll, Laragh en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Wat een goed nieuws!

Sillemie vindt dit leuk.
  11. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    @Sillemie: wat fijn dat alles toch goed was.

@Dompiewompie : leuk dat je de 1e schopjes hebt gevoeld.

Hier vandaag extra controle in het ziekenhuis. Helaas blijft de bloeddruk aan de hoge kant. Dus nu starten met medicatie, vrijdag weer controle en advies om meer te rusten. Dus halve dagen gaan werken... Was al wel uitgegaan van controle nu bij de gynaecoloog ipv de verloskundige. Maar eigenlijk nog niet van het starten van de medicatie en het rustiger aan gaan doen. Hierdoor dus ook weer een heel abonnement bij het ziekenhuis met alle afspraken die nu daar gepland staan.

Ben wel blij dat ze het allemaal goed in de gaten gaan houden.

Word straks nog gebeld of urine en bloedwaarden goed waren. Want dat werd vanmiddag ook nog gecheckt. Was weer bijna 2 uur zoet in het ziekenhuis vandaag.

12. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Jojo2021: zeker fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt. Wel vervelend dat je nu al meer rust moet houden en minder moet gaan werken.

13. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    @Sillemie wat fijn dat de GUO goed was! Hopelijk nu verder een zorgeloze zwangerschap!
    @Dompiewompie wat fijn dat je het kindje nu gevoeld heb, heerlijk die bevestiging hé! Je zou verwachten dat je het bij een vierde kindje eerder duidelijk voel maar ik voelde het deze zwangerschap ook lang niet goed, heel vaag of dan weer een paar dagen, dan weer dagen helemaal niet enz. Nu sinds een week of 2/3 echt duidelijk en vaak. Ben nu 23+4 weken zwanger.
    @Jojo2021 hé wat jammer dat je toch medicatie moet! Hopelijk helpt dat wel goed!

14. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Lieve dames ik wil jullie allemaal fijne feestdagen toe wensen :)

Niena01, Luipaard88, Rxll en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Fijne kerstdagen voor iedereen!

Gisteren check om te kijken of de bloeddrukmedicatie aanslaat. En dat doet het. :) hij was echt perfect met 120/80. Dus we kunnen relaxed de kerst vieren. :thumup: donderdag weer terug voor controle of het ook echt zo mooi blijft.

Gisteren weer een buikfoto gemaakt. Jeetje wat gaat het opeens toch snel.. En vergeleken met de vorige zwangerschap echt al veel meer buik.
    Straks maar eens even kijken wat nog een leuke kerstoutfit is. Iedereen slaapt hier nog, straks kerstontbijt maken, smiddags naar mijn zus en gezin.

16. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Fijne Kerstdagen allemaal!!

Rxll, Jojo2021, GabrielaH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Rxll

Rxll Actief lid

8 mrt 2021
    174
    92
    28
    Vrouw
    Fijne kerst allemaal! :)

18. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Fijne kerstdagen allemaal!

@Jojo2021: wat fijn dat jouw bloeddruk nu onder controle is. Hopelijk blijft het idd zo

Rxll, Jojo2021, Luipaard88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Iedereen al klaar voor oud en nieuw? Hier doen we lekker relaxed. Vandaag bij de boodschappen makkelijke hapjes gehaald en morgen de oliebollen en appelflappen ophalen. Savonds op de bank voor de tv en smikkelen.

Vandaag had ik weer een controle, bloeddruk was nu zo goed dat ik ipv 3 maal daags naar 2 maal daags medicatie mag. Over 2 weken weer terug komen. Hartje geluisterd. Alles weer oké. Nu precies 24 weken. Ook al zit ze nog lekker warm en mag ze echt nog wel even blijven zitten, ze is nu wel levensvatbaar. Toch weer een mijlpaal.
    Morgenochtend nog werken en dan vakantie! Had graag een rondje ikea gedaan voor de babykamer spulletjes maar nu word het online en afhalen.. Iets minder romantisch haha. Maar dan kunnen we volgende week een mooi begin maken met de babykamer.

20. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Uitgerekende datum

12 april:

Laragh - 41 jaar - 3e kindje

15 april:
    Oktober91 - 29 jaar - 4e kindje

16 april:

17 april:

18 april:
    Luipaard88 - 33 jaar - 3de kindje een meisje

19 april:

20 april:
    Mandytje - 28 jaar - 2e kindje

21 april:
    Jojo2021 - 33 jaar- 2e kindje een meisje

22 april:
    Rosavdk - 29 - 2de kindje

23 april:

24 april:
    GabrielaH - 27 jaar - 1e kindje - een zoontje
    Mentos8 - 34 jaar - 2e kindje

25 april:
    Miii - 35 jaar - 3e kindje - een Jongen

26 april:
    Rnsk - 30 jaar - 2e kindje

27 april:

28 april:
    Niena01- 35 jaar- 3e kindje een jongen
    Rxll - 29 jaar - 1e kindje - een jongen

29 april:
    KJB - 30 jaar - 1e kindje

30 april:
    Zwaluwtje13 - 32 jaar - 1e kindje

5 mei
    Dompiewompie - 29 jaar - 4e kindje - meisje

6 mei:
    Sillemie - 32 jaar - 2e kindje

10 mei:

Nicky1983 - 38 jaar - 3e kindje (1e kindje samen)

Jongen (5) | Meisje (4) | Verrassing (1) | Onbekend (11)

Afspraken

13 januari
    Jojo2021 - controle ziekenhuis en glucosetest
    20 januari
    Jojo2021- resus bloedbepaling prikken (rond deze tijd)
    27 januari
    Jojo2021 - 28 weken groei echo + controle ziekenhuis
    10 februari
    Jojo2021- controle ziekenhuis
    25 februari
    Jojo2021- 32 weken groei echo +controle ziekenhuis

Sterretjes
    Lintje
    Reigertje
    Joy20
    SamirsVrouwtje

mama20152018