Hoi allemaal, Ik ben nog even een stille meelezer. Vrijdag a.s eerste echo. Na al mijn miskramen toch wel heel onzeker. Maar voor nu voelt het goed! Dit was bij de miskramen niet. Hopelijk mag ik mij vrijdag op de lijst erbij zetten.
Welkom! Ook een spannende periode voor jou! Duimen op een mooie echo vrijdag. Weten ze ook hoe het komt dat je zoveel miskramen hebt gehad?..
Hoe is het verder met jullie? Ik merk aan het einde van de dag dat ik wel soms wat krampjes heb en zo nu en dan last van mijn rug maar ik ben ook wel druk bezig steeds overdag.. vandaag volgens eigen berekening 5 weken..
Ik loop redelijk gelijk op met jou geloof ik. Woensdag ben ik ook vijf weken. Ik heb vlagen misselijkheid, gevoelige borsten en wel flink moe maar slaap zeer belabberd… Maarrrrr voor het goede doel dit allemaal
Ik heb een trage schildklier. De eerste 3 miskramen had ik hier nog geen medicatie voor. Toen heb ik ivf in België gedaan en van hun moest ik medicatie slaikken. Toen een blijvende zwangerschap. Nu bij positieve test is de medicatie opgehoogd. En hopelijk mag het nu wel goed gaan.
hier nog steeds minimale klachten, smiddags wel moe en met vlagen een klein beetje misselijk. Verder niks bijzonders. De tijd kan me niet snel genoeg gaan tot de eerste echo!
15 december DaJeLe - 4e kindje (3e uit mijn buik) Clarajilla - 3de kindje 16 december 17 december 18 december Mamavan123 - derde kindje LolaFie - eerste kindje 19 december 20 december 21 december 22 december Kim11 - derde kindje 23 december 24 december 25 december (kerstkindje): Appeltaartje121 - eerste kindje 26 december pcosxx - eerste kindje MarPJ97 - eerste kindje 27 december 28 december 29 december 30 december bonneil - eerste kindje 31 december ----------------------------------------- Afspraken april: 28 april - DaJeLe - 1e echo 28 april - Lolafie - 1e echo Afspraken mei: 2 mei - clarajilla- eerste echo 9 mei - mamavan123 - eerste echo 11 mei - appeltaartje121- eerste echo 15 mei - DaJeLe - intake 15 mei - MarPJ97 - eerste echo 16 mei - pcosxx - controle + eerste echo 30 mei - mamavan123 - termijn echo ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (1) ----------------------------------------- HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij
Hoi allemaal, Ik zou graag meeschrijven! Ik kan het haast niet geloven maar had gisteren een positieve test in handen. Wat een geluk! Leuk dat er zoveel hun eerste kindje verwachten! Mijn vragenlijstje: - hoe oud ben je? Morgen word ik 35! - wil je iets kwijt over je verdere leef/werk en woonsituatie? Ik woon samen met mijn vriend in de grote stad. - heb je al kinderen? Nee! Dit is wel mijn derde zwangerschap: ik heb in oktober een missed abortion gehad en in december een vroege miskraam. - hoe is deze zwangerschap voor je? Ik voel me gezegend dat het weer gelukt is zwanger te worden! Ben er ook best relaxed onder, hoewel het dus eerder mis is gegaan. - wat is je idee over opvoeding/moederschap? Dat laat ik volledig op me af komen. - zijn er dingen die je lastig vindt/tegenop ziet? Ik hoop dat ik de zwangerschap redelijk onbezorgd kan meemaken. Met een achtergrond in de verloskunde en de twee miskramen wellicht niet altijd even makkelijk. - wat hoop je in deze groep te vinden? Herkenning!
Hi meiden, Hoe gaat het met jullie? Hier vandaag als het goed is 5 weken . Sinds 2,5 jaar woon ik in België en wij zijn van plan deze zaterdag het te vertellen aan mijn schoonouders, mijn broers (2) en zussen (2). Ik heb een stiefzoontje van 7 jaar en wij gaan het zaterdag ochtend aan hem vertellen dat hij grote broer wordt met een shirt waarop staat: grote broer . We gaan dan die middag naar Nederland toe rijden naar mijn familie zodat hij het mag zeggen (hij wilt heel graag een broertje of zusje (liefst broertje )) dus aan hem de eer. Daarna naar mijn schoonouders in België om hun het nieuws te vertellen. Enorm spannend en erg zenuwachtig aangezien ik het ''kleine'' zusje ben die nu gaat vertellen dat wij een kleintje verwachten. (Zelf ben ik al vanaf mijn 4 jaar tante, grote leeftijdsverschil tussen mij en mijn oudste zus haha). Weten jullie al wanneer je iets gaat vertellen of hebben jullie dat al gedaan? Ik wou eigenlijk wachten tot de eerste echo 16 mei maar het begint steeds moeilijker te worden om het te verbergen (geen energie om naar Nederland te gaan, niet mogen drinken of bepaalde dingen eten).
Leuk! Ik wacht nog wel even de echo af.. mijn moeder en zussen weten het al wel ivm het traject. Mijn schoonouders willen we het na de echo vertellen.
Gefeliciteerd met je verjaardag! En welkom uiteraard! Ik kan me voorstellen dat je het weer spannend vind allemaal! Ik blijf me verbazen hoevaak miskramen voorkomen. Ben er zelf op de een of andere manier ontzettend bang voor terwijl ik het nog niet heb mee gemaakt. Gek hè. Fijn dat je er relaxed onder bent.
Oh heel leuk idee! Wij willen het met Moederdag hier in Nederland vertellen. Wil ze een sleutel hanger geven met alle namen van de klein kinderen en dan 1 met dec 2023 erop. Ben dan ook 1.5 week na de eerste echo dus kan na de eerste echo direct bestellen in de hoop dat het optijd binnen is! De kinderen willen we het de dag ervoor vertellen, zodat die het eerst weten. En zodra zij het weten, weet ook al snel de rest het denk ik haha
Hoi allemaal, Wil ook graag aansluiten. Als het goed is ben ik 31 december uitgerekend. De eerste afspraak bij de verloskundige is maandag 22 mei, spannend! Dit is mijn tweede kindje. Mijn eerste wordt dit jaar al 16 jaar. Niet gedacht dat ik nog überhaupt zwanger zou kunnen worden. Zal morgen even kijken hoe ik mij in het lijstje krijg en de vragen in vullen.
15 december DaJeLe - 4e kindje (3e uit mijn buik) Clarajilla - 3de kindje 16 december 17 december 18 december Mamavan123 - derde kindje LolaFie - eerste kindje 19 december 20 december 21 december 22 december Kim11 - derde kindje 23 december 24 december 25 december (kerstkindje): Appeltaartje121 - eerste kindje 26 december pcosxx - eerste kindje MarPJ97 - eerste kindje 27 december 28 december 29 december 30 december bonneil - eerste Afspraken april: 28 april - DaJeLe - 1e echo 28 april - Lolafie - 1e echo Afspraken mei: 2 mei - clarajilla- eerste echo 9 mei - mamavan123 - eerste echo 11 mei - appeltaartje121- eerste echo 15 mei - DaJeLe - intake 15 mei - MarPJ97 - eerste echo 16 mei - pcosxx - controle + eerste echo 30 mei - mamavan123 - termijn echo ----------------------------------------- jongen (?) | meisje (?) | verrassing (1) ----------------------------------------- HOE PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij[/QUOTE] weg
Wel, de eerste echo is achter de rug en ik zat stiekem toch in spanning. Maar! Er klopt een hartje. En we zijn berekend op 6w1d, wat in lijn zit met de '6w3d' die ik losjes had berekend. Voorlopig goed nieuws, goed overleg gehad ook over de vlokkentest. Over twee weken krijg ik nog een tussentijdse echo om een goed startpunt te hebben voor die test, gesteld dat alles tegen dan nog goed zit. Maar de eerste horde is genomen. Heel blij!
Wat leuk! Fijn om te horen dat het hartje klopt. Zodra die klopt is de kans dat het mis gaat nog maar 1-3 procent. Wij gaan vanmiddag naar de echo, we betalen m zelf. Mag eigenlijk pas vanaf 7 weken, maar als ik de eerste dag van laatste menstruatie aan hou, dan zit ik daarop. Al weet ik dat het een week scheelt, maar dat hoef ik die vrouw niet te vertellen. Ik ben gewoon zo benieuwd of het goed gaat, het is vaak genoeg niet goed gegaan. Geen zin om met m'n hoofd op een roze wolk te zitten terwijl die er misschien niet is.