Uitgerekend 15 t/m 28 Februari

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Indy89, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik doe de nachten zo goed als alleen. Mijn vrouw kan totaal niet tegen weinig slaap en allebei wakker zijn heeft dan ook geen nut. Ze maakte wel de kruik opnieuw terwijl ik aan het voeden was. Was een mooie verdeling haha.
    Ik sliep overdag niet bij dus was na een paar weken helemaal op. Zeker met veel kraamvisite.
    Hoe gaan jullie dat doen? Wij hebben toen zo'n 4 maanden visite gehad. 3/4 keer in de week. Werd er op het laatst helemaal kriegel van! Dat wil ik dus anders gaan aanpakken, maar weet nog niet hoe... Meer kruizen op de kalender zetten denk ik en minder kaartjes sturen :p Babyshower heeft ook geen nut. De mensen komen toch wel. Is best allemaal naaste familie en zo'n feest is ook weer zo druk.

2. Bebe3

Bebe3 Actief lid

28 jan 2016
    171
    0
    0
    Brabant
    Wij doen dat zeker wel, hier de familie van mijn man ook allemaal in de buurt maar eerder worden er gewoon geen afspraken gemaakt 😉 De eerste dag komt er trouwens helemaal niemand alleen de kindjes zodat we een dagje samen hebben met z'n 5en.

Mijn man slaapt ook gewoon hoor tijdens de voedingen hahah wordt ie nieteens wakker van. Zie t al voor me dat ie naast ons zit te kijken een half uur 😜 Zou er zenuwachtig van worden denk ik!

3. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Mis een kraamfeest? Vrienden van mij gaven gewoon 1 groot feestje kon iedereen komen en de kleine bewonderen. Ben je er in 1 x vanaf!

Ik denk dat ik de voedingen ook alleen zal doen. Mijn man kennende zal hij in het begin wel proberen mee te helpen kijken, hem pakken of verschonen.. maar uiteindelijk zal hij ook wel doorslapen

4. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Even snel een vraagje kan ik nog meedoen met de facebook groep dat is toch besloten?

5. Bebe3

Bebe3 Actief lid

28 jan 2016
    171
    0
    0
    Brabant
    Pffff jongens ik heb griehiepppp 😩 Bleghh.
    Warm/koud/bibberen/hoofdpijn ooooveral spierpijn, ben er alweer klaar mee.

6. dddddddddddd

dddddddddddd Actief lid

10 mei 2016
    129
    24
    18
    Vrouw
    Hier met de vorige ook borstvoeding gedaan en ja daar hoef je niemand bij te gebruiken maar als we flesvoeding zouden moeten doen dan zal het wel fijn zijn om af en toe een nachtje te kunnen door slapen en het af te wisselen. Al zeg ik dat nu maar als de kleine er eenmaal is dan wil ik het graag zelf doen!! Hier ook verkouden niet fijn. Last van mijn heupen soms loop ik als een oud wijf haha. En de kinderkamer denk dat we daar mee gaan beginnen in november. Tel de weken af om naar de echo te gaan!!!

7. mama2be 3

mama2be 3 Actief lid

10 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames !! De helft is in zicht !!

Ik ook nog af en toe wat misselijk in de ochtend maar trekt gauw weg.

Wij hebben nog het ledikantje van de 1e 2 en die is nog goed.
    Commode gebruikte ik bij nr 2 al niet meer. Dus deze kleine gaat ook nog even bij ons op de kamer.

Mn jongste zoon wil graag gaan winkelen voor de baby kleertjes kopen. Normaal wil hij nooit winkelen hihi.

Ik moet nog n box en heb volgens mij verder alles dan nog.
    Ik merk dat ik nu wat meer wil doen ( minder moe).
    Vrijdag met de boys naar kidzcity geweest (studiedag) ,zaterdag stond ik alweer om 7.45 op de voetbalclub tot smiddags .
    Maar vind t leuk om weer lekker druk te zijn.

Wij hebben de naam ook al hihi.
    Ging toch vrij vlot .
    Zijn jullie er al mee bezig ?

Mamasenl lijkt me geen probleem toch. Ben alleen geen beheerder weet ff niet meer wie maar komt vast goed . Gezellig !!

8. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Mamasenl als je mij even een berichtje stuurt met je fb naam en waar ik je aan kan herkennen voeg ik je wel toe

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    De 20 weken in zicht meiden:)! Fijn dat je je energie weer terug hebt mama2be:)
    Op fb is nog genoeg plek hoor!
    wij hebben de naam ook al, moet er alleen op letten dat ik me niet verspreek dus ik praat nog over het en beebje:p

Ik vraag me alleen wat geks af. Op de banner hou ik de groei bij, vandaag rond de 15 cm en de beeb groeit nu dus 0,1 of 0,2 cm per dag, maar bij de 20 weken staat de teller ineens op 20cm.. hoe kan dit en klopt dit? Dan moet het volgens de banner in een week 5 cm groeien....

Gister heeft vriendlief de baby heel goed kunnen voelen trappen, heel bijzonder gevoel. Vanmorgen werd ik wakker met een harde bal in mijn buik die naar rechts stond... harde buik???

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hoi allemaal, hier net terug van 2wk vakantie. Fijne tijd gehad met de kindjes. Ook paar dagen griep blehg gelukkig nu alleen nog maar snot.

Mijn man voelde de baby gisteren ook voor het eerst schoppen weer bijzonder!

Morgen 20wk echo, toch spannend weer. We krijgen een GUO ivm aangeboren aandoening in de familie. Bij de vorige zwangerschappen gelukkig goede echo's maar toch weer spannend.

Morgen middag ook weer werken blegh... niet zoveel zin in. Nog 1 weekje met kerst vrij en verder door werken tot verlof. Ach ja de tijd vliegt. Over een paar dagen alweer 20wk!

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Indy, bij mij neemt de baby een soort van slaaphouding in. Dan word ik ook wakker met een bal/puntje. Gebeurd vanaf uurtje of 22.30 dus ik denk maar dat ie dan ook braaf gaat slapen 😝

Kraamfeest heeft bij ons weinig nut. De mensen die ons juist veel energie kosten zijn dichtbij familie en wachten echt niet op een kraamfeest haha.

Banners zijn allemaal verschillend. De ene gaat uit van kruin tot stuit en een andere app of banner kijkt gewoon van top tot teen. De baby zou met 20 weken zo rond de 25 cm zijn denk ik incl voetjes.
    Wij hebben vandaag de 20 weken echo. Heel spannend.

12. dddddddddddd

dddddddddddd Actief lid

10 mei 2016
    129
    24
    18
    Vrouw
    Spannend vliegje veel succes!!

13. Bebe3

Bebe3 Actief lid

28 jan 2016
    171
    0
    0
    Brabant
    My god! Hier een persoonlijk record 😳 M'n tepels lekken nu al! Natte plekken in m'n shirt en bed. Bij mm vorige 2 zwangerschappen gebeurde dit rond week 25 dus dit is wel erug rap. Zit nog niet écht te wachten op de koffiepads. Had afgelopen 2 dgn ook ineens wat meer steken enzo in beide borsten en een stuk "voller". Blijkbaar beginnen ze nu met groeien.

Vanmiddag ook de 20 weken echo. Heb al sinds donderdagnacht buikgriep dus vindt het wel erg fijn even te kijken hoe het met ons buikmeisje is! Zenuwachtig weer hoor pfff

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Oei das niet fijn nee lekkende tieten! Dat vond ik het ergste van bv, ik sliep in bh's en strakke shirts met pads erin omdat anders overal melk zat... Zalig was het weer om naakt of met een los shirt in bed te kunnen liggen haha.

Succes vanmiddag, ik ben ook zenuwachtig. Vind het toch spannend!

15. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Succes met jullie echo's! Zien de foto's wel weer graag tegemoet 😍

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Afgelopen vrijdagavond nog in het zkh gezeten. Toen ik onze dochter op bed had gelegd kwam ik haar kamer vrij vlot uitgelopen en loop zo vol met mijn buik tegen het traphekje aan wat nog half open stond (die zijn vrij breed en boven is het vrij krap op de overloop). Ik schrok me wild natuurlijk en deed goed zeer ff. Mijn vrouw vertrouwde het niet dus vk gebeld en die wilde toch dat we zouden langskomen voor een echo, hartje luisteren en misschien zou ik zelfs hebben moeten blijven ter observatie... Dus ik schrok me dood en had ook de baby sindsdien niet meer gevoeld. Dus gauw oppas geregeld voor onze dochter en op naar het ziekenhuis (vk zit in het zkh omdat wij in behandeling zijn geweest op de fertiliteitspoli). Gelukkig was alles goed met de baby, placenta goed nog. Kregen nog een fotootje mee. Dus vind het vandaag extra spannend. Buik wordt gewoon wat blauw en voelt beurs maar verder lijkt alles weer goed.
    En heb veel last van mijn bekken. Veel eerder en erger als bij de 1e.

17. Tijgertje1980

Tijgertje1980 Actief lid

17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

hier weer een echo gehad
    alles was goed gelukkig
    volgende week de 20 weken echo..

Bijgevoegde bestanden:

18. KimmyCalypso

KimmyCalypso Actief lid

13 mrt 2015
    124
    3
    18
    NULL
    3e boompje na Arnhem
    Hier weer terug van een weekje Corfu. Heerlijke vakantie gehad!
    Wat leuk dat veel van jullie de kleine ook al voelen. Heb m 1 x aan het zwembad gevoeld, en meteen ook de buitenkant een hobbeltje. Maar toen had manlief niet het geduld om te wachten tot het volgende trapje.

Vanmorgen hier op de bank en toen weer een golfje in mijn buik en meteen ook voelbaar aan de buitenkant. Manlief heeft hem nu ook gevoeld. Ons eerste kindje, dus we vinden het allemaal erg bijzonder <3

De babykamer komt morgen, deze komt van babydump.
    Ik twijfel nu erg aan het thema van de babykamer.. ik wilde een muurschildering met Me to You beertjes (of Tetty Teddy) maar dan moet ik na 2/3 jaar weer opnieuw beginnen met een wat meer jongensachtig thema... dus waarom niet meteen wat 'mannelijkers'? Ben er nog niet uit.. Jullie een idee?

Ook ik zie een kraamfeest wel zitten eigenlijk. Alles in 1 x gehad.
    @Vliegje, juist tegen familie kan je toch eerlijk aangeven dat het erg veel energie kost als ze iedere keer langskomen. Als het goeie familie / vrienden zijn tonen ze wel begrip toch?
    Succes!

Mijn borsten groeien nu ook, maar gelukkig niets van lekken. Wel doen mn doppen erg zeer!! Ik kan ze amper aanraken. Heel gevoelig. En ja.. mn buikje groeit ook al goed.
    Toch even mijn buikje showen aan jullie, ben er trots op :p

Vreemden denken nu wel 'goh die meid is zwanger' maar het is nog TE klein om écht met zekerheid te zeggen: 'Joh, ben je zwanger!? Wat leuk' haha.

Deze week hebben we nog vakantie met heerlijk nazomer. Vrijdag de 20-weken echo.
    Hoe is deze bij jullie gegaan? 2 dames vandaag toch? Vliegje en?

Ik duim voor jullie!!

Bijgevoegde bestanden:

19. Bebe3

Bebe3 Actief lid

28 jan 2016
    171
    0
    0
    Brabant
    Ahaa nu snap ik waarom ik nog niets voel! De placenta bedekt bijna de gehele voorkant!! Alleen rechtsonder niet &#128584; Nog ff geduld dus.

Over 2 weken mogen we nog eens, ze verschool zich zo achter de placenta dat ze niet alles mooi in beeld kon krijgen.

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Mooie echo gehad!! Baby doet het perfect. Alles goed en alles zit erop en eraan &#9786;&#65039; Zo mooi! Is wel stuk rustiger als de 1e qua bewegen haha. We hebben braaf weggekeken bij het geslacht, maar is moeilijker dit keer! We denken ook iets te hebben gezien, maar het verassingseffect speelt toch een te grote rol dus we houden vol haha.

Deel Deze Pagina