Ja t is nog steeds laag opmaken en een hydrofiele luier onder t hoofdje. Maar dat moest ik ook even uitzoeken, want ik was t echt vergeten. Maar gelukkig bestaat er kraamhulp.
Hahaha @Fluss1984 heel herkenbaar, dat is hier ook hoor, en nog steeds pakt meneertje alles en legt het overal en nergens neer, steeds alles kwijt, steeds een zooitje, aargh! Haha.. @Babylovebaby gelukkig viel het allemaal mee! Heb je een idee van gewicht? Dan heb je ook beetje vergelijkingsmateriaal. Hier is dus ook een aan de kleinere kant maar de meningen zijn wel verdeeld merk ik dus weet zelf ook niet zo wat ik er van moet denken. Ik heb dus ook extra controle, iedere twee weken echo (bij gyn) momenteel. @NORAH1979 leuk kamertje, hoe beviel ie in t echt? Oh sommigen van julie hebben echt al veel klaar! Hier moet het ledikant nog in elkaar gezet worden en er nog 1 bijgekocht worden, de logeerkamer en onze kamer omgewisseld en opgeruimd/leeggeruimd, nieuwe ladekast voor m’n zoontje zodat commode op babykamer kan, etc etc! Heb al wel de kinderwagen en aardig wat kleertjes, plus gratis baby boxen onderweg haha.. m’n moeder komt in februari dus dan gaan we veel doen en sowieso deze maand wil ik de kamers juist ingedeeld hebben, iig de grote dingen zegmaar.
Laag opmaken en hydrofiele luier onder het hoofdje wist ik wel. Ik gebruikte die dingen overal, in de box en in de wagen Haha. Maar had ‘vroeger’ gewoon een dekbedje en nu zie ik alleen dekens en lakentjes in de winkels.
Gewicht hebben ze noet gezegd Nee ik weet ook noet wat ik er van moet denken, over 2 weken weer echo bij gyn en dan 2 weken later bij de vk Ze zouden het doorsturen dus miss hoor ik het dan wel Kreeg wel 3d echos mee Kijk Moet nog een betere foto maken haha
Heerlijk! Mijn dochter was net zo haha vond ik op dat moment totaal niet grappig natuurlijk zij wist ook zelf dr kast open te maken (met een clip bovenaan de kast!!) en dan lag alles eruit. Ach wat pit in de kids heeft ook wel wat hoor. Eigen ik. Maarja dat opruimen hè...... haha
Ik weet niet hoeveel ik kreeg verder niks te horen van de gyn enzo En anders ga ik zoiezo overleggen met de gyn Scheelt wel dat ze me meteen doorsturen na het ziekenhuis
@Original, klopt een meisje ja daar wil ik best bij op fb, laat je me even weten hoe ik dat kan regelen? Ik moet ook eens een uitzetlijst gaan opzoeken, omdat het mijn eerste kindje is ook wel bang dat ik iets belangrijks zal vergeten aan te schaffen ofzo, haha Doen jullie ook iets van een zwangerschapscursus of iets met sport?
Mijn zoon is nu bijna 8 en toen hij baby was waren dekbedjes de eerste twee jaar niet toegestaan zeiden ze. Ik had wel een dekentje in een overtrek gedaan.
@Babylovebaby schattig! Ja even kijken of daar meer info uit te halen is, en anders zou ik het gewoon even vragen volgende keer. Ik vind dat ze hier ook vaak niet alle info meegeven, zo jammer, dan moet je alles zelf vragen steeds. @lesley22x ja een uitzetlijst is idd best handig vooral bij een eerste! Ik denk dat ik er nu ook nog weer even doorheen ga, maar weet wel ongeveer wat ik wel en niet nodig heb, sommige dingen zijn ook een beetje overbodig vond ik, maar daar kom je pas achter als je het zelf allemaal meegemaakt hebt, dat is het stomme Ik moet de 19e weer naar de vk, en dan gaat ze me vast indelen voor het zwangerschapsclubje omdat ik natuurlijk eerder kan bevallen dus mag ik eerder beginnen (Dat loopt via haar zelf), het is geloof ik iedere donderdag middag, half uurtje oefeningen (ademhaling, bekkenbodem spieren etc, best relaxed hoor) en daarna een uurtje over bepaald onderwerp praten (bijv borstvoeding, de bevalling, verzorgen vlak na de geboorte, etc). Ik vond het met mn zoontje toen erg leuk en ook om beetje in contact te komen met andere aanstaande moeders want kende hier nog niet zoveel mensen (nu wel wat meer natuurlijk, ook daardoor hoor!). Dus hoop dat ik nu weer kan gaan, al zal het nu wat minder boeiend zijn, maar ivm werk, even kijken.. Heb gisteren de papieren voor verlof eindelijk allemaal afgegeven en gaat nu in behandeling...! Binnen een paar weekjes hoor ik wanneer ik mag stoppen, denk en hoop wel dat het al binnenkort zal zijn, misschien eind deze maand of begin volgende maand. Kijk er wel naar uit, lange dagen zo..
ik stuur je even een pb Ik doe geen cursus, heb dat bij de 2e gedaan maar vond het zonde van Mn tijd. Als het mijn eerste was had ik het waarschijnlijk heel anders ervaren. Heb wel gezwommen. Nu deed ik veel crossfit (4/5x Pw) maar doordat de placenta aan de voorzijde zit en nog laag adviseren ze dit even te laten dus doe al een aantal weken niets helaas. Mis het enorm. Maar als het je eerste is dan is een zwangerschapscursus misschien wel erg leuk hoor!
Bij Mn dochter (nu 9) mocht het wel, dus bij Mn zoon ook gewoon gedaan eigenlijk Hahahaha. Nu maar niet meer doen dan voor ik straks een ‘standje’ krijg hahaha @Meis28 spannend, even afwachten dus! Zou wel lekker zijn als je eind deze maand al met verlof kan. Ik werk nog 36 uur maar merk dat dat ook wel een opgave is ondanks dat ik zelf mijn uren mag/kan indelen. Soms blijf ik gewoon wat langer in bed liggen (met laptop) en de andere keer als ik vroeg wakker ben ga ik lekker naar kantoor. Ondanks dat ik me echt afvraag wat ik in mijn verlof moet gaan doen verheug ik me er ook wel op haha Maar geloof direct dat met 2 het toch even iets zwaarder wordt.... Net het kraampakket van de verzekeraar binnen gekregen. Even wachten op manlief (die is hardlopen) en dan vanavond even samen open maken.... ook mijn pyjama van prenatal binnen, heerlijk!!! Lekker luieren. Oftewel ik spring onder de douche, kids kijken toch tv, en ga lekker de rest van de dag/avond bankhangen
Hoi meiden! Misschien zijn jullie me inmiddels vergeten haha, ik ben een hele tijd niet online geweest. Alles is goed hoor, we zijn alleen zo druk geweest met het kopen van een nieuw huis. Er komt dus nog een hectische periode aan met veel inpakken, klussen en verhuizen voordat de baby komt! Forummen kwam even niet in me op. De komende tijd zal ik er ook geen tijd voor hebben, dus ik wilde eigenlijk alleen even netjes afscheid komen nemen Heel veel succes met jullie zwangerschappen en natuurlijk bevallingen over een aantal maandjes! Liefs
@Solidgold veel klus plezier in jullie nieuwe huis!! En natuurlijk gefeliciteerd! @Babylovebaby ik zou wel een shirtje over het rompertje doen denk ik.... schattig pakje!