Hallo dames, Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb 4 dagen geleden voor het eerst positief getest. Vandaag precies 4 weken zwanger Het wordt ons 2e kindje. We hebben al een prachtige dochter. @Fluss1984 Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een test die ineens lichter was dan de knaltest. Toch heb ik nu een dochter van 1,5! Het kan dus ook helemaal goed zitten. Als je het echt niet vertrouwd zou ik idd bloed laten prikken. @Nipt/combinatietest. Wij gaan denk ik voor de NIPT. Vandaag een afspraak gemaakt bij de vk voor een vroege echo en ze gaf gelijk aan dat we ons hierover moesten inlezen zodat we het bij de 1e afspraak kunnen bespreken. Ik zie op internet eigenlijk weinig verschillen tussen de testen, behalve dat de NIPT een bloedonderzoek is en dat deze test nauwkeuriger schijnt te zijn. Hebben jullie enig idee wat verder de verschillen zijn?
UITGEREKEND 15 T/M 30 april 2018 15 april Elizia - 34 jaar, 3e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 16 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 18 april Lavender123 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje Cynnie1980 -37 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 21 april Saartje90 - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 22 april Nony - 40 jaar, 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje tamara78 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 23 april Lovely29 - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 24 april Tiarah - 28 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing! 25 april Olliebol - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Noah2013 - 4e kindje - Het is een Jongen/Meisje Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 26 april Sherra - 32 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Antoinet1- 25 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Sokkie87 - 1e kindje? - Het is een Jongen/Meisje 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Bulb - 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 28 april ano - 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje Lisetje - 29 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 29 april Muisske - Het is een Jongen/Meisje 30 april Freddel - 26 jaar, 2e kindje - Het is een: Verrassing! Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) __________________________________ AFSPRAKEN Robijn89: 23 augustus - Vroege echo Elizia: 29 augustus - Eerste echo tamara78: 5 september - Eerste echo Solidgold: 9 september - Vroege echo Sherra: 12 september - Eerste echo Olliebol: 13 september - Eerste echo Freddel: 19 september - Eerste echo Lovely29: 26 september - Eerste echo
Oh Flusss, wat vervelend. Ik snap het wel hoor! Ik weet zeker dat als ik nog een test zou hebben liggen, dat ik die dan ook zou doen (maar ik heb ze niet voor niets allemaal al opgemaakt ). Mijn grootste angst is dat MvM langskomt en dat de test dan niet goed is.. maar ik moet er gewoon op vertrouwen dat het goed zit! Meer kunnen we niet doen. Ik hoop dat het gewoon een slechte test was. En laat je niet gek maken hè! Probeer gewoon vertrouwen te hebben, hoe moeilijk dat ook is! Hopelijk goed nieuws morgen/vanmiddag
Thx. Ik denk dat ik straks nog een testje probeer te doen, vaak test ik wat duidelijker met middagurine. Met de combinatiestest wordt een soort van risicoinschatting gemaalt aan de hand van parameters, zoals je leeftijd, de nekplooidikte van de baby en wat stofjes in je bloed. Je krijgt dan niet te horen of het kindje wel of niet een afwijking heeft (ze kijken naar syndroom van down en nog 2 andere) maar een kans; bv 1 op 1000, of 1 op 25. Afhankelijk daarvan zou je dan extra onderzoek kunnen doen. Bij de NIPT test kijken ze naar dna van de baby dat in het bloed van mama circuleert. De test is heel betrouwbaar, dus je krijgt gewoon te horen of de baby iets wel of niet heeft. Omdat het allemaal nog nieuw is wordt er indien positief wel nog bevestigingsonderzoek gedaan met bv vruchtwaterpunctie.
qua kosten is het ongeveer hetzelfde toch?! Ik denk dat ik dan voor de NIPT ga. Als er bij de combi een hoog risico wordt ingeschat dan moet je weer verder gaan testen. Bij de NIPT weet je het dan dus al. Ik vind het toch weer spannend allemaal hoor! Sowieso ben ik bang voor een miskraam, maar ook al die testen en echo's. Iedere keer hoop je dan maar weer dat alles goed is en dat je een gezond kindje mag krijgen. Ik hoop dat er hier alleen maar gezonde kindjes geboren gaan worden over 7/8 maanden
@NORAH1979 wat een verdrietig verhaal. Bedankt voor het delen van jouw ervaring @Fluss1984 ik zou helemaal stoppen met testen. Ik heb zelf een miskraam gehad terwijl ik de dag daarvoor een knaller van een test had. Ik snap je onzekerheid wel heel goed!!! Bedankt dames, voor alle ervaringen met de combinatietest en de nipt. Ik ga dan denk ik ook voor de nipt. Die was er nog niet met mijn dochter. Voor de rest hele dag misselijk. Ik herken dit gevoel met mijn dochter's zwangerschap en dit bleef zo t/m de 12e week...
Ik dacht vandaag even de gyn te bellen om een afspraak te maken, maar tegenwoordig moet dat met een verwijzing van de huisarts. 8 jaar geleden kon ik dat gewoon rechtstreeks regelen haha... Nu de verwijzing afwachten en dan kan ik terugbellen voor het maken van een afspraak.
Hallo Allemaal, Zit al een tijdje mee te lezen en vindt dit echte een leuke en gezellige forum. Graag zou ik me ook bij jullie willen aansluiten Zelf ben ik nu 5 weken en 1 dag zwanger, dus 22 april uigerekend. Vanochtend afspraak gemaakt voor eerste bezoek vk. 19 september, dus duurt nog wel ff! Zijn er meer mensen hier die een vriend/ man heeft die langere periodes weg is voor zn werk?
Welkom @Dropke81 en gefeliciteerd! En uiteraard ook alle andere nieuwe dames @Fluss1984 Wat vervelend dat de test lichter leek te zijn! Ik moet zeggen dat ik zelf een middag tester ben, dus hij zou bij mij ook lichter uitvallen in de ochtend. Hoop dat je testje vanmiddag weer donkerder is. @NORAH1979 Hoop dat je de verwijzing snel binnen hebt En dan snel een nieuwe poging wagen. Ik had vanochtend contactformulier ingevuld voor de VK en ben net al teruggebeld voor een afspraak
UITGEREKEND 15 T/M 30 april 2018 15 april Elizia - 34 jaar, 3e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 16 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 18 april Lavender123 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje Cynnie1980 -37 jaar, 2e kindje - Het is een: Jongen/Meisje 21 april Saartje90 - 27 jaar, 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 22 april Nony - 40 jaar, 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje tamara78 - 38 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Dropke81 - - Het is een Jongen/Meisje 23 april Lovely29 - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 24 april Tiarah - 28 jaar, 3e kindje - Het is een: Verrassing! 25 april Olliebol - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Noah2013 - 4e kindje - Het is een Jongen/Meisje Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 26 april Sherra - 32 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Antoinet1- 25 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Sokkie87 - 1e kindje? - Het is een Jongen/Meisje 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje Bulb - 1e kindje - Het is een Jongen/Meisje 28 april ano - 3e kindje - Het is een Jongen/Meisje Lisetje - 29 jaar, 2e kindje - Het is een Jongen/Meisje 29 april Muisske - Het is een Jongen/Meisje 30 april Freddel - 26 jaar, 2e kindje - Het is een: Verrassing! Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) __________________________________ AFSPRAKEN Robijn89: 23 augustus - Vroege echo Elizia: 29 augustus - Eerste echo tamara78: 5 september - Eerste echo Solidgold: 9 september - Vroege echo Tiarah: 11 september - Eerste echo Tiarah: 12 september - Intake VK Sherra: 12 september - Eerste echo Olliebol: 13 september - Eerste echo Freddel: 19 september - Eerste echo Dropke81: 19 september - Intake VK Lovely29: 26 september - Eerste echo
@Dropke81 Hier geen man die langere periodes weg is, maar wel een man die middag/avond werkt. Zelf werk ik ochtend, dus de tijd dat we elkaar zien is minimaal. Maar dat is natuurlijk wel anders dan wanneer je partner echt weg is. BTW, heb je toegevoegd aan de lijst, weet alleen niet wat je leeftijd is en of je nog andere kinderen hebt
@Tiarah . Ben 36 jaar en het is m'n eerste zwangerschap Ik heb een man die in de zeevaart zit dus bijna 6 weken steeds weg is en een goed 4 weken dan weer thuis.
Welkom @Freddel en gefeliciteerd. Ik ga de nipt test doen, heb ik vorig jaar met mijn dochtertje ook gedaan (toen nog 390 euro en nu gelukkig gratis, ik woon in België).
Welkom @Dropke81 en gefeliciteerd. Ik ben ook 22 april uitgerekend en heb 5 september de eerste echo. Is het voor jou niet een omschakeling van man 6 weken weg en dan 4 weken weer thuis?? Mijn man was vroeger internationale chauffeur (2 weken van huis en dan 1 week thuis) maar ik kon er niet echt aan wennen.
Hé @nony , Ik had je een berichtje gestuurd, maar helaas niet helemaal goed gegaan met mijn telefoon. Ik ben benieuwd of je al een afspraak voor de eerste echo hebt gemaakt??
He @tamara78. Leuk dat je op dezelfde datum uitgerekend bent! Het is altijd weer ff omschakelen als hij weg gaat en weer thuis komt. De eerste 2a3 dagen moet ik echt mn ritme weer ff vinden alleen. En dan ist wel prima. Jammer genoeg is de communicatie niet optimaal in het land waar hij nu zit.. en als hij weer thuis komt moet ik ook zeker wel ff wennen dat ik weer met iemand rekeninge moet houden haha. Maar verder is het prima te doen, en went t wel. Is alleen nu wel zo dat ik in en na mijn zwangerschap veel alleen moet doen en dat is dan best wel spannend hoe dat gaan zal.
Wat kletsen jullie veel, moet even bijlezen welkom nieuwe meiden..gefeliciteerd! Wat hebben sommigen van jullie al veel meegemaakt Ik hoop voor jullie allemaal op een goede zwangerschap en veel mooie baby's! Ik heb sinds twee dagen een beetje weeïg gevoel. Vanochtend hele erge krampen en toen ging ik mij wel zorgen maken, maar gelukkig geen bloedverlies. Toch spannend Gisteren heb ik mij aangemeld bij de verloskundige en wacht nu op een belletje. Wij hopen daar wat informatie te krijgen over NIPT, wat wij mogelijk willen doen. Fijne dag meiden!