@Fluss1984 jeetje dat klinkt ook niet lekker zeg, doe maar even rustig aan, heel goed dat je pas op de plaats neemt en fijn dat je dochtertje even paar daagjes uit logeren kan, wat mis ik dat zeg! Helaas kan ik dat externe bureau niet achterna bellen want zij mogen zegmaar niet weten dat er ‘iets is’. Anders wordt je doorverwezen naar de huisarts/vk en dan krijg je ziekteverlof ipv speciaal zwangerschapsverlof (waarin je ook 100% uitbetaald wordt). Beetje anders werkt het hier maar het is dus puur wachten op hun beoordeling. Mocht er wat zijn kan ik gewoon naar de huisarts en krijg ik een ziekteverlof bijv tot aan de uitslag van dat externe bureau. Maar ik kijk t maar even aan.. hoor ook wel veel dat m’n werk niet zozeer invloed zou moeten hebben op de groei.. mijn zoontje was en is groot. Geboren met 53 cm en bijna 4 kilo met 40 weken. Mijn man is gemiddeld en ik ook, zijn familie is eerder klein en mijn familie juist groot (echte Hollanders haha), dus tsja.. het kan dat het gewoon kleine kindjes zijn dat ze de gyn ook. Maar blijkbaar moeten ze toch alles uitsluiten en dat is ergens maar goed ook..misschien maak ik alsnog deze week ofzo een afspraak met de huisarts, eens kijken wat zij zegt van de hele situatie. Babys bewegen sinds een aantal dagen juist echt meer voor m’n gevoel dus dat zit geloof ik wel goed..Vind t idd moeilijk me ziek te melden omdat ik me best goed voel (wel beetje moe en weinig zin in werken hoor hahah)..
UITGEREKEND april 2018 11 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Meisje L.☆23-10-17 12 april Mery - 5e kindje - Meisje 13 april Coco - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 15 april Elizia - 35 jaar, 3e kindje - Meisje 21 april Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Jongen Original - 34 jaar, 3e kindje - Jongen Muisske - 27 jaar - 2e kindje - Meisje 22 april MVP - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 23 april Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Jongen 25 april Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Jongen NinaB - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 26 april Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Verrassing! 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Jongen Saona - 38 jaar, 3e kindje - Jongen Lesley22x - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 29 april Lucindalice - 5e kindje - Jongen Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Meisje Meis28 - 32 jaar, 2e +3e kindje (TWEELING!) - Jongen + Jongen Avdh - 27 jaar - 2e kindje - Jongen 30 april Freddel - 27 jaar, 2e kindje - Verrassing! Jongen (10) | Meisje (9) | Verrassing (2) __________________________________ AFSPRAKEN Babylovebaby: 18 januari - groei echo gyn MVP: 22 januari - controle VK Meis28: 23 januari - groei echo gyn Meis28: 24 januari - controle Vk Original: 25 januari - vk bloed prikken/controle Freddel: 26 januari - controle Vk Original: 27 januari - pretecho Babylovebaby: 30 januari - groei echo vk MVP: 12 februari - 30 weken echo Original: 14 februari - 30 weken echo, groei placenta Freddel: 20 februari - 30 weken echo Original: 2 maart - pretecho
UITGEREKEND april 2018 11 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Meisje L.☆23-10-17 12 april Mery - 5e kindje - Meisje 13 april Coco - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 15 april Elizia - 35 jaar, 3e kindje - Meisje 21 april Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Jongen Original - 34 jaar, 3e kindje - Jongen Muisske - 27 jaar - 2e kindje - Meisje 22 april MVP - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 23 april Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Jongen 25 april Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Jongen NinaB - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 26 april Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Verrassing! 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Jongen Saona - 38 jaar, 3e kindje - Jongen Lesley22x - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 29 april Lucindalice - 5e kindje - Jongen Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Meisje Meis28 - 32 jaar, 2e +3e kindje (TWEELING!) - Jongen + Jongen Avdh - 27 jaar - 2e kindje - Jongen 30 april Freddel - 27 jaar, 2e kindje - Verrassing! Jongen (10) | Meisje (9) | Verrassing (2) __________________________________ AFSPRAKEN Babylovebaby: 18 januari - groei echo gyn MVP: 22 januari - controle VK Meis28: 23 januari - groei echo gyn Meis28: 24 januari - controle Vk Original: 25 januari - vk bloed prikken/controle Freddel: 26 januari - controle Vk Original: 27 januari - pretecho Babylovebaby: 30 januari - groei echo vk Mery:30 januari. Controle Vk MVP: 12 februari - 30 weken echo Original: 14 februari - 30 weken echo, groei placenta Freddel: 20 februari - 30 weken echo Original: 2 maart - pretecho[/QUOTE]
Yuhuuuu allemaal.Ik heb even tijd genomen om alle berichten te lezen.Ruim een uur mee bezig geweest!!!@freddel ik hoop dat het nu goed met jou en de baby gaat! Dat is schrikken zeg!Hopelijk wordt het geen zwangerschapsvergiftiging.@nieuwe dames hier:gefeliciteerd en welkom!Wat een leuke kamertjes en leuke spulletjes voor de babys.Ik heb mijn dochters spulletjes allemaal nog op zolder opgeslagen.De baby heeft geen eigen kamertje en komt dus met haar wiegje op onze kamer.Ik vind het nog te vroeg om de wieg vast in de kamer neer te zetten omdat we ook geen grote kamer hebben.Dat vind ik echt jammer maar het is niet anders.We hebben ook nog geen kledingkast voor haar,dus kan ik de kleertjes ook nog niet wassen en opruimen.Dat gaan we binnenkort kopen.Verder heb ik al haar kleertjes en andere spulletjes al klaar.Af en toe klim ik helemaal naar de zolder om alleen maar te kijken naar haar leuke(rose)spulletjes. Verder gaat het heel goed hier,behalve de gebruikelijke mankementen.Ik voel me lekker in mijn vel en gelukkig,dan zijn de pijntjes makkelijker te dragen.Ben nu in ziekenhuis voor de gtt onderzoek,suiker ofzo.Ik kwam er in aanmerking voor omdat 3 van de 4 kindjes zwaarder dan 4 kg waren.Dus dat heb ik dan maar gehad.Vandaag 27 weken zwanger,nog maar 13 weken te gaan ongelooflijk snel gaat het nu.Ik geniet met volle teugen van deze laatste weken.
Hahaha we praten niet veel hoor valt wel mee Jaa leuk he al die minnie kleertjes! Hier word spul vrijdag geleverd.. benieuwd wanneer schoonvader het hier heen brengt pff kan ik ook inpakken en spulletjes daar neerzetten
Gelukkig alles goed met jou @Mery ! En gelijk heb je, we moeten er echt van proberen te genieten meiden, voor je het weet is het allemaal weer voorbij en het is zooo bijzonder! Ik vergeet het vaak genoeg hoor.. Dus moet me ook voornemen meer te gaan genieten en minder druk te maken om de groei bijvoorbeeld, al blijft het lastig. Weet ff niet meer of ik het gezegd had, maar uitslag van mn suiker en urine was goed. Gelukkig! Nu nog bloed uitslag maar neem aan dat dat okee is. Volgens mij is er een brief van dat externe bureau op mn werk aangekomen.. ik wacht tot de administratie m open maakt, aarghh wat irritant! Zie de envelop gewoon liggen daar op het bureau..!! Weet niet zeker of de uitslag er in staat hoor, maar zou maar zo kunnen..
Nou..ik kreeg het benauwd toen ik zag dat iets van 230 ofzo berichten warenmaar ja ik ben nu weer bij.Leuk dat de spulletjes morgen komen.Dan kun je alles leuk klaarleggen.Laat je alles hier zien of op fb alleen?
Weet je wat het is meis? Met druk maken zullen de babys echt niet beter groeien miss zelfs minder door jouw stress.Geniet gewoon van je actieve buik en strakjes heb je gewoon 2 wondertjes tegelijk.Hoe mooi is dat vooruitzicht? Ik weet nog hoe ik me een paar weken geleden voelde.Het is ook best moeilijk om toch positief te blijven,maar het is me wel gelukt.En jou ook wel!!
@Meis28 spannend!! Ik zou de neiging hebben om te vragen of ze die brief misschien open zouden willen maken hahaha. Weet je inmiddels al wat? @Mery fijn dat alles goed gaat!!!
Heb je helemaal gelijk in! Ik voel me ook niet stressig oid gelukkig, ik denk er alleen natuurlijk met regelmaat over na en probeer een beetje uit te vinden hoe het bij anderen was, etc etc. Het moment in het ziekenhuis maakte ik me wel even druk ja, tijdens/na de echo, maar dat is weer gezakt gelukkig! Ok ik heb het idd gevraagd whahha, en ik ben zooooo sjaggie nu!! In de brief staat gewoon dat het geweigerd is omdat mijn baan niet als risicovol gezien wordt! IK BEN ECHT KWAAADDD, de huisarts en vk zeggen allemaal dat een tweeling zwangerschap al risicovol op zichzelf is. Nu kijken wat ik kan doen.. Kan me sowieso ziek melden bij de dokter, wanneer ik maar wil. Maar via dat externe bureau is gewoon beter, je krijgt 100% uitbetaald, beter voor het bedrijf etc etc.. moeilijk uit te leggen want hier is alles natuurlijk weer anders dan in NL. Anyway.. ik snap er nu niets meer van want ik moet nu gaan kijken wanneer ik dan wel ´officieel´ met verlof mag in deze situatie, zonder mij zegmaar ziek te melden bij de dokter. GRRRRRRRRRRRR
@Meis28 aaargh meen je niet, dus eigenlijk ben je nog geen stap verder Nu moet je dus weer uitzoeken wanneer je dan met verlof mag, en kan het ook zo zijn dat t net als bij een eenlingzwangerschap pas 6 tot 4 weken voor uitgerekende datum is? Ik zou dat wel gek vinden... Tweelingzwangerschap is toch sowieso al meer risicovol! Wel balen dit zeg!
@Meis28 dat is helaas slecht nieuws,kun je er geen bezwaar tegen maken mbv de verklaringen van de artsen? Ik heb vandaag de uitslag gekregen van het onderzoek van vanmorgen.Suikergehalte zit net boven de grens.Nu moet ik naar een dietist en onder controle van gynacoloog.Ik krijg binnenkort ook een groeiecho en waarschijnlijk moet ik op dieet,het moet maar,als dat het beste is voor de baby.Morgen of maandag word ik erover gebeld.
Jeetje dat klinkt ook best heftig. Komt die suiker ergens vandaan (erfelijk)? Hoe voel je jezelf eronder? Wat een rotnieuws allemaal meiden
Geen idee waar het vandaan komt.Denk echt door de zwangerschap.Ik voel me toppie verder.Komt wel goed hoor.No worries
Oh hmm dieet is niet echt iets waar je nu op zit te wachten denk ik! Maar komt idd goed! Misschien valt t mee! Ja echt balen.. punt is dat dat externe bedrijf puur kijkt naar de werkomgeving en of dat risicovol is (meestal wel maar soms dus niet-in mijn geval dus niet grrrr). Wel raar want iemand die ik ken doet soortgelijk werk wel bij heel ander bedrijf, maar die kreeg met 28 weken verlof! Anyway.. ik kan me ieder moment bij de huisarts ziek melden en dan kom je gewoon in de ziektewet tot aan je verlof. Dan krijg je niet 100% uitbetaald wat bij dat externe bedrijf wel zo is en het bedrijf waar je werkt heeft er dan ook geen kosten aan, dan wordt alles zegmaar door hun vergoed, is een soort arbo. Maar baal dus dat dit nu niet doorgaat en ik er werk aan heb gehad voor niets! Ga dinsdag even gesprekje aan met de huisarts.. verloskundige raadde me dit ook aan en even af te wachten tot volgende echo om te zien hoe t allemaal gaat..