@Beyzam wat zal je geschrokken zijn! Mijn placenta ligt ook dicht voor de uitgang en krijg daar met 30 weken nog een echo voor maar toen zei ze ook al dat rond de 24/25 weken bloedverlies mogelijk is omdat de placenta dan dus het meeste groeit. Gelukkig is alles goed met het kindje en jou verder.... doe maar rustig aan dan. Goed dat ze je even in de gaten houden. Is het vloeien al gestopt? @NORAH1979 heb idd gekeken maar was erg rood en kan er niet goed bij dus dan maar even een paar dagen uitzitten tot het weer afzakt. Heerlijk een dutje doen! Ik merk ook wel dat ik weer wat vermoeider wordt en alles weer wat zwaarder. Wat leuk dat je dat gaat doen met je zoontje. Vind hij ook wel erg leuk gok ik zo. Ik ga in Mn verlof met beide kids nog het een en ander doen om de beurt. En wil met manlief nog even een weekendje weg.....
@Original je moet eens even googelen op bartholinische cyste (of cyste van bartholin) of dat niet dat is wat je hebt, want als het dat is en die ontstoken is (klinkt dan wel zo als het rood is en pijn doet) dan moeten ze daar vaak wel wat mee om te voorkomen dat je koorts krijgt en vaak werkt dat ook snel tegen de pijn. Ik ben maandag en dinsdag thuis geweest. Slaap enorm slecht door harde buiken en hartkloppingen, waardoor ik 's ochtends ook weer moet overgeven, hoofdpijn heb en regelmatig sterretjes zie als overeind kom. Vandaag weer gaan werken, was gelijk weer volle bak. Heb eerder deze week al aangegeven dat ik de diensten die ik er weer bijgekregen heb in februari en maart (ja zelfs de week dat ik op verlof ga) niet meer ga doen. Krijg ik antwoord dat ik dan maar zelf vervanging moet zoeken Dat is toch van de zotte?! Ik hoef vanaf 12 weken al geen diensten meer te doen, heb er wel nog gedaan om hun tegemoet te komen en dan mag ik het nu zelf oplossen, terwijl ik die diensten heb "gekregen" NADAT ik al had aangegeven dat ze mij te zwaar vallen. En niemand heeft zin om die diensten over te nemen natuurlijk, want het zijn weekenddiensten en late diensten die gevolgd worden door een vroege dienst (dus weinig rusttijd tussendoor). Nee die geven we maar aan de zwangere Had daarstraks gesprek met verpleegkundige collega die nu 29 weken is, zij is al 6 weken 50% aan het werk vanwege precies dezelfde klachten als ik, haar verloskundige wilde zelfs dat ze volledig zou stoppen. Bij hun is het niet meer dan normaal dat je minder gaat werken als je dat soort klachten hebt, maar bij mij lijkt niemand zich er wat van aan te trekken. Gewoon volle bak, extra activiteiten en diensten erbij. Maar de knop gaat wel om bij mij hoor, ben ik te moe dan meld ik mij gewoon telkens ziek, kunnen ze t zelf oplossen... Zo, dat lucht op
@Fluss1984 het neemt al wat af (de zwelling en pijn bij vooral afvegen) dus denk gewoon een puistje maar ga het wel even in de gaten houden. Dank je wel! Wat bizar zeg dat ze zo met je omgaan. Kan je geen bedrijfsarts bezoeken en dit bespreken met hem eerst?? Dan sta je misschien al 1-0 voor en moeten ze zich daar wel aan houden.
@Fluss1984 ; bizar zeg! Je zou juist verwachten dat ze juist bij jou op het werk beter zouden moeten weten.
Ja dat is helaas de cultuur; niet miepen gewoon doorgaan. Het is bij ons ook niet meer dan normaal dat je 10 uur per week overwerkt zonder daar iets voor terug te krijgen. Ik zou het via de bedrijfsarts kunnen spelen maar vind het eerlijk gezegd jammer als ik het zo moet gaan doen. Volgende week controle bij de gynaecoloog, zal het daar ook eens aankaarten. @Original vaak helpt het om warme natte washandjes tegen je doos aan te leggen Sterkte ermee
Echt absurd..kan er met mn pet niet bij. Je zou zowat zelf op de spoed belanden omdat je tijdens je werk onderuit gaat. Vraag me af of ze dan wel adviseren dat je toch echt rustiger aan moet doen.
Ik had je bericht even gemist, maar wel even schrikken zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen. Wel goed dat ze t serieus nemen, hopelijk ben je snel weer thuis! Welterusten daar in t ziekenhuis
@Fluss1984 het is al stukken minder dus was gewoon een puistje maar bedankt voor alle info en tips . Echt van de zotte dat ze zo denken en die cultuur daar zo is. Is er een hoog ziekteverzuim? Kan bijna niet anders als je werknemers tot het uiterste laat gaan. En als zij geen gehoor geven aan jou signalen dan zal het toch anders moeten. Snap dat je het liever anders wilt maar het belangrijkste ben jij en de kleine. Toch bijzonder dat die andere collega wel al vanaf 23 weken 50% werkt maar bij jou gooien ze extra diensten erin. Beetje geslapen dames? Was wat meer wakker vannacht maar voel me gelukkig niet brak. Eens zien wat vandaag brengt. Denk dat ik wat uren opneem (of morgen inhaal) en vandaag een ledikant gaan uitzoeken met vriendlief maar eerst even kijken wat het weer gaat doen.
Ja verschil tussen cultuur onder de verpleegkundigen en die bij de artsen Ze snappen het echt niet, heb weer teruggekregen dat ik zelf vervanging moet vinden voor die diensten, terwijl er maar 2 mensen zijn die de dienst potentieel kunnen overnemen. Als ik het vraag klinkt het als een verzoek waarop waarschijnlijk niet ingegaan zal worden, terwijl de roosteraar het simpel kan oplossen door gewoon t rooster aan te passen. Ik heb nog maar eens aangegeven dat het voor mij geen "liever niet" is, maar gewoon een "nee". Ben het een beetje beu aan het raken, dit speelt s nachts allemaal door mijn hoofd en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Vannacht alweer bagger geslapen: pas rond 12u in slaap gevallen en om 3.30 wakker door gesnurk van mijn vriend. Kon niet meer in slaap komen, vervolgens steekt hij oordopjes in omdat hij het vervelend vindt dat ik mij af en toe omdraai. Dus onze dochter hoorde hij niet huilen om 6u--> ik kon eruit om 6u, kreeg haar niet meer terug in bed omdat ze niet lekker was, dus niet meer geslapen Hopelijk slaapt ze overdag een paar uurtjes, kan ik mee naar bed...
@Fluss1984 wat een baggernacht zeg. Het malen is meestal s’nachts en nu met alle rust die je nodig hebt is dat niet best nee. Het is gelukkig ook echt weer om in je bed te gaan liggen dus lekker doen! Anders alvast erin liggen met een filmpje voor je dochter aan ofzo.... evengoed lekker rusten.
Ben nig steeds in het ziekenhuis. Mag helaas nog niet weg omdat ik nog wat bloed. Baby is in iedergeval wel actief en doet het goed gelukkig.
@Beyzam wel fijn dat ze je houden voor een zekerheid en alles goed controleren. Hebben ze gezegd wanneer je wel naar huis zou mogen of wordt daar nog niet over gesproken? @Babylovebaby het waait best hè.... ik was al voor mijn werk onderweg toen ik bericht kreeg van ons afdelingshoofd dat iedereen terug moest en niet meer de auto in mocht vandaag. Bedje hebben we maar besteld. Belde de winkel op en hij was niet op voorraad daar (staat op de site van wel) dus we konden hem dan niet gelijk meenemen. Dan maar bestellen. Scheelt ook een ritje met dit heerlijke weer pff
@Beyzam vervelend nog steeds wat bloed, is het nog oud bloed of wel vers? Willen ze dat je 24u bloedvrij bent voor je naar huis mag? Was je al medisch of nog bij de VK? Met t weer mis je iig niets vandaag... @Original welk bedje hebben jullie gekocht?
Fijn om te horen dat het met de baby goed gaat en dat ze je in de gaten houden. Ik heb de middag vrij genomen. Zometeen ga ik ff slapen. Zoonlief zit op de bso vanmiddag, dus ik maak ff gebruik van die tijd. Ergste storm is wel gaan liggen hier gelukkig.
@Beyzam vervelend dat je nog in het zkh ligt, maar iid wel fijn dat ze alles even in de gaten houden. Hopelijk stopt het bloeden snel en mag je gewoon weer lekker naar huis. Ik hoorde al dat het zulk noodweer is bij jullie, allemaal maar lekker rustig aan doen vandaag! @Fluss1984 nou wat een vreemd gedoe zeg, dat je dan zelf ook nog voor vervanging moet gaan zorgen? Laat ze dat inderdaad maar zelf oplossen, je hebt al een tijd geleden aangegeven dat je dit niet meer wilde/kon ivm de zwangerschap dus daar mogen ze nu wel rekening mee houden. Hopelijk lost het zich op want ik kan me indenken dat jij die diensten niet meer ziet zitten! Nu bijna in het derde trimester dus een tandje terug is wel op zijn plaats. Bij ons in Spanje zou dat ´normaal´ zijn haha maar dat dit bij jou zo gebeurd kijk ik wel van op. @Original, ben benieuwd naar jullie bedje! Ik denk dat ik hier een Hensvik ikea bedje erbij koop. Van mijn zoontje heb ik nog een Gulliver, maar de Hensvik is nu mooi afgeprijsd en die is ook erg leuk vind ik (wilde ik toen ook alleen was er niet meer). Alleen niet zo leuk dat de bedjes dan niet hetzelfde zijn maar ach, ik probeer nu toch ook een beetje op de centjes te letten, over twee en half jaar ongeveer gaan ze toch alweer de deur uit en krijgen ze weer een ander bed. Ik ben weer aan het werk, nog niet echt fit maar het gaat wel.. thuis werd ik ook een beetje gek. Zoontje ook weer naar de creche maar hij slaapt al een aantal nachten bij ons omdat hij ziek was (en manlief m steeds bij ons laat slapen grrrrr) dus hier ook weer een slechte nacht. Veel wakker en bewegende baby´s. Zoontje wel opgeknapt (beetje hoesten en snot nog) maar hij huilt en zeurt aan een stuk door, we zaten echt met de handen in ons haar, hij lijkt zo niet lekker in zijn vel te zitten de laatste dagen. Vanmorgen ook onwijs tegendraads en huilen toen ik m afzette en dat doet ie normaal nooit. Hij wil ook niet naar buiten, gewoon niks.. Heb tegen mn man gezegd dat ie m anders even naar de kinderarts moest nemen na de creche maar vraag me af of hij dat gedaan heeft..
@Meis28 snap dat je dan even met je handen in het haar zit. Misschien vond hij het wel veel te gezellig met jou thuis, ondanks het ziek zijn . Mooi bedje! Net even gekeken en vind hem super leuk. Niet elk kindje is hetzelfde toch en met 2 bedjes kan je ze ook mooi uit elkaar houden . Is het eeneiig eigenlijk? @Fluss1984 Ik wilde een bedje met platte spijlen dus gekozen voor bopita (vind ik ook een mooi stevig merk). Wilde eerst een andere maar die prijs vond ik eigenlijk even te belachelijk. En toen was ie uitverkocht (gelukkig want ben bang dat ik hem anders wel besteld had) en hebben we deze gekozen. Zal even een foto plaatsen van de site @NORAH1979 wat heerlijk, even bijslapen! Wou dat ik dat kon. Net klaar met werken en zo naar school de kids halen en vanavond na het eten naar de kapster..... geniet lekker van je vrije uurtjes....jippie
@Original jaaa mooi je bedje! Ze weten niet helemaal zeker nog twee eiig of een eiig. Aangezien ze in het begin dachten dat er twee placenta´s waren, kunnen ze heel goed twee eiig zijn, meer kans op dan een eiig. Maar nu het en twee jongetjes zijn EN het lijkt of er maar 1 placenta is (je kan nu niet meer zien of ie aan elkaar is gaan groeien of dat ze het toch in het begin mis hadden..).. zou dat weer betekenen dat er hogere kans op 1 eiig is. We zullen het zien, zodra ze geboren worden en ze lijken sprekend op elkaar dan heb je bijna zeker het antwoord :-D Het grappige is dat mn broertjes hoogstwaarsch ook 1 eiig zijn en dat schijnt dus niet erfelijk te zijn. 2 eiig weer wel.. al denk ik dat ook 1 eiig wel degelijk met erfelijkheid te maken kan hebben.. je ziet niet voor niets vaker tweelingen in een familie voorkomen. In mijn familie zijn er ook een aantal 1 eiige..
@Fluss1984 mocht jij nog zo´n aanbieding zien van aden anais laat je het dan weten? Ik zat er naar te kijken en die lijken me idd heerlijk alleen wel vrij prijzig ja. Ik heb ook al heel veel hydrofielen incl. 2 XL. Alleen als dit zo´n fijn materiaal is, hier in de zomer gebruik ik die natuurlijk vast heel veel!