@Beyzam jeetje wat schrikken gisteren zeg! Fijn dat ze je nog wat langer houden in het ziekenhuis, zodat er mooi veel controle op is. Al wil je vast ook wel weer naar huis toe. Veel sterkte in ieder geval!
@Beyzam ..veel sterkte meid! Gelukkig gaat het goed met de baby en mag je hopelijk snel naar huis. Sinds deze week ben ik op ‘dieet’.Mijn suiker is te hoog.Na afloop van de maaltijden moet ik mezelf controleren.Vandaag een uitschieter gehad waar ik best van schrok.Ik moet echt opletten op wat ik eet.Hopelijk is het voldoende om alleen op dieet te gaan zodat ik geen medicatie nodig heb.Volgende week afspraak bij de gyn,krijg dan ook een groeiecho.Ben benieuwd hoe ons meisie groeit.Verder ook net als de meeste dames hier slapeloze nachten.Gelukkig heb ik overdag soms tijd om een dutje te doen.
Iedereen de storm overleeft? Hier vandaag gyn geweest en echo gehad Dametje groeit mooi op haar eigen lijntje En is 832 gram Gesprekje gehad en heb besloten om onder het ziekenhuis te blijven staan De vorige keer had de vk echt slecht gemeten en liep kindje volgens hun 2 weken achter wat dus eigelijk maar 2 dagen is Hoofdje loopt wel voor En hartslag en functie placenta is allemaal prima 13 februari weer nieuwe afspraak
@Mery pff dat is vervelend te hoge suiker. Heb je dat vorige keer ook gehad? Hopelijk blijft het idd binnen de perken zodat je niet moet gaan spuiten. @Babylovebaby o wat fijn dat ze gewoon goed groeit! Ik zou ook lekker bij de GYN blijven, anders blijf je over en weer gaan. Hier gaat de soap over de diensten gewoon door. Kreeg daarstraks een mailtje van diegene die het rooster maakt: ze vindt het mijn "voorkeur en keuze" om geen diensten meer te doen, dus ik moet zelf zorgen dat ik iemand vind die mijn diensten over wil nemen. Ik kook gewoon! Zij heeft ervoor gekozen om die diensten toch in te plannen ondanks dat ik al had aangegeven geen diensten meer te willen doen (en volgens de arbo wet hoef ik die dus uberhaupt niet te doen) en nu maakt ze t mijn probleem. Ik kán ook nooit iemand vinden voor die diensten want er zijn maar 3 mensen die in therorie die diensten zouden kunnen overnemen, en niemand gaat dat doen want het zijn klotediensten (weekenden en late dienst gevolgd door vroege). Ik ben 2u bezig geweest met het terugschrijven van een uitgebreide mail, hij is zeer politiek correct geworden, vriendinnen laten lezen en die waren trots op mij Ook meteen doorgemaild naar mijn "baas" die ook al op de hoogte is van hoe t met mij gaat en al had aangegeven vooral goed voor mezelf en baby te zorgen en mijn grenzen te stellen. Maar dit gaat vannacht weer door mijn hoofd spelen vrees ik. Heb ook alweer de hele avond hartkloppingen en dat voelt niet fijn Waarom moet t toch allemaal zo moeilijk? Dacht dat ik in de "zachte sector" werkte
Knap @Fluss1984 dat je er tegen in gaat en een email terug hebt gestuurd. Je werkt in de zorg toch? Je zou daar inderdaad meer begrip verwachten van collega's e.d. Ik werk op een echte mannen afdeling, 40 mannelijke collega's en 1 vrouwelijke. Daar zou je dat misschien juist minder verwachten. Maar zij zijn juist heel begripvol. Mn leidinggevende zei laatst al dat het natuurlijk ook zo maar kon dat ik paar weken voor mijn verlof al uit zou vallen. Ook wou ik na mijn verlof beginnen met wat minder uren en vond het heel spannend om dat te vragen, maar ze vonden het heel vanzelfsprekend toen ik het vroeg. Zo naar het ziekenhuis voor zwangerschapsdiabetes test. Ik heb er zo geen zin in. Sowieso al angstig voor bloedprikken, het drankje moet om te kotsen zijn en daar 2 uur lang zitten wachten.
Ja inderdaad in de zorg. Mijn "baas" is ook een man, die wist meteen hoe laat het was toen ik zei dat ik zoveel harde buiken heb en is ook heel begripvol. Diegenen die dat niet zijn zijn vrouwen die (nog) geen kinderen hebben. Vannacht de zoveelste baggernacht op rij, deze keer vooral door mijn dochter. Om 3.30 fles, 5-5.45 weer wakker en met haar opgezeten, 6.15 weer, 7u weer. Dus na 3.30 weer niet meer geslapen Bem gelukkig vrij vandaag en dochter is naar de creche. Ga dus zo weer naar bed. Dit is nog mijn compensatiedag van 2e kerst, is die dienst toch nog ergens goed voor geweest @Mvp sterkte, ben niet jaloers op je ochtend...
@Beyzam hoe gaat het nu?? Nog steeds in het ziekenhuis? @Babylovebaby groot gelijk dat je onder de gyn blijft nu @Fluss1984 jeetje wat een zeikerd zeg die planner. Ook ik werk eigenlijk alleen met mannen (we zijn met 9 in het veld waarvan ik alleen als vrouw, op kantoor voor ondersteuning/administratie nog 2 dames en 1 man maar die zijn allemaal wat ouder en zien we nauwelijks) maar die maken zich nog meer zorgen als ik soms doe qua controles en werkzaamheden. Laatst liet ik een manderijn vallen, die rolde onder tafel en 2 doken gelijk onder de tafel om hem te pakken zodat ik niet hoefde te bukken enzo. Wat een contrast dan met jou werk zeg. Goed dat je een mail hebt gestuurd, je baas als cc erin?? En dan ook nog zo een fijne nacht pff wat een begin van het weekend. Hopelijk kan je nog een beetje bijslapen. @Mvp succes in het ziekenhuis. Is voor een goed doel zeg maar . Moet zeggen dat ik dat drankje toen der tijd wel mee vond vallen haha. Hier stront chagrijnig. Eerst al een klote nacht achter de rug, dan een weegschaal die ineens omhoog schiet (+2 kilo in 1 week tijd!!!), dan 2 kids die allebei vinden dat ze moeten doen wat zij willen i.p.v. wat ik wil of elkaar tegemoet te komen en daarna niet kunnen inloggen op mijn werkcomputer. Dan maar even tanken voor Mn weekendje weg morgen, doet die slang raar dus sta er een half uur, eenmaal thuis weer aan de gang op de laptop en lukt niets meer (inloggen/mailen) ICT gebeld Maarja die kunnen ook maar beperkt dus laptop dicht gegooid. Ik heb gelukkig veel gister uitgeprint en kan op mijn tablet ook nog wel aan de gang maar het is nog maar 9 uur en ik ben er nu al klaar mee pff *nu die zeikmodus maar weer uit want schiet er toch niet mee op. Gelukkig is er verder niemand thuis*
Ja inderdaad vind het zelf ook fijner Dametje ligt nog steeds met hoofd na beneden en zelfs al iets achter het schaambot
@Mvp ik hoefde gelukkig geen suikerdrankje. 1 x nuchter prikken, dan een gewoon ontbijt en na 2 uur opnieuw prikken . Waardes waren hier 4.5 nuchter en 4.4 niet nuchter. @Fluss1984 : wat een *** planner zeg. Geen stress van krijgen hoor. Is t niet waard. Vriendlief is aan t behangen..schiet al aardig op. Vlek in t midden is van zijn lens haha...
Gezellig, samen de 27 weken aantikken haha. Inmiddels wel afgekoeld hoor haha maar als alles dan slecht gaat en ook nog slaap te kort, tja dat is een dodelijke combi. Wat is je vriend goed bezig!! Ziet er wel super schattig en lief uit hoor. Is ‘er was eens’ het thema ook van het hele kamertje of alleen het behang??
O wat leuk zeg! Ben heel benieuwd hoe het wordt als het af is (jij vast ook haha). Perfecte waardes trouwens, dan hoeft t verder niet meer of wel? Pff er komt maar geen einde aan het dienstenverhaal. Na mijn mail is die collega die t rooster maakt wel bijgedraaid, zij dacht dat ik alleen vrijgesteld was van nachtdiensten, en ze had niet door dat ik het zo zwaar heb dus ze heeft begrip getoond en haar excuses aangeboden. Maar nu begint mijn baas, je weet wel diegene die vorige week had gezegd dat t goed was dat ik mijn grenzen aangaf en vooral goed voor mezelf en de baby moest zorgen. Die komt er nu mee dat hij de cao er nog eens op nageslagen heeft en niet kon terugvinden dat ik geen diensten hoef te doen "gewoon" omdat ik zwanger ben. Hij vindt dus dat ik ze toch moet doen, omdat we een team zijn en allemaal ons steentje bij moeten dragen. Dit dus NADAT ik heb aangegeven dat de diensten mij te zwaar vallen en dat ik de gewone werkzaamheden nog maar nauwelijks trek omdat ik bijna niet slaap en heel veel harde buiken heb. Wat ik aangeef wordt dus vervolgens compleet genegeerd. Ik denk dat hij een nieuwe bril nodig heeft, t staat toch echt zwart op wit in de CAO. Oooo wat word ik hier boos van! Ik ga gewoon de hele cao printen en die maandag onder zijn neus schuiven. En dan is t gewoon klaar.
@Fluss1984 Misschien ook de bedrijfsarts maar vast inlichten.... het is toch van de zotte. Weten die beste mensen ook dat ze met mensen werken? Of denken ze dat ze robots in dienst hebben?? Ongelofelijk zeg.
Met 27 weken begint toch ook trimester 3 of niet? Ik heb dat 'er was eens' thema erbij gezocht, maar volgens mij is dat een ander draakje. Iig is t alleen het behang. Anders wordt t wel erg veel draak haha..zeker als de kleine straks geboren is Ik heb t net in t echt gezien...maar ondanks alle voorbereidingen schijnt t nog steeds door op een aantal plekjes Zo zonde, want mijn vriend had de muren vlakgeschuurd, voorbehandeld en wit geschilderd. Morgen nog even kijken. Misschien moet t nog wat beter drogen. Oh @Fluss1984 : wat zitten daar voor mensen zeg? Jeetje..schuif m dat papiertje maar onder zn neus en dan idd klaar ermee. En anders zou ik serieus overwegen om me ziek te melden. Je draagt een klein mensje met je mee en stress is voor jou niet goed, dus voor je kleintje al helemaal niet. Je hebt niet zomaar harde buiken he?
Ja de baas wil maandag in gesprek, ik wacht dat even af. Denk dat ik wel nog een mail naar hem ga sturen met mijn punten want ik ben zo hormonaal dat ik waarschijnlijk tijdens dat gesprek of in huilen uitbarst of dichtklap, en ik wil wel gewoon mijn punt kunnen maken. Woensdag heb ik controle bij de Gyn, die weet dat ik ook arts ben (in hetzelfde ziekenhuis) en probeerde mij hiervoor al te behoeden. Zonodig kan hij ook helpen denk ik. En als dat nog niet voldoende is dan idd maar via de bedrijfsarts, maar ik wil wel proberen om gewoon door te gaan tot mijn verlof. @NORAH1979 denk dat de kans groot is dat je er nog doorheen ziet door de natte lijm, hopelijk is t morgen weg. Ze hebben ook hele leuke draakjes van t merk noukie's, zijn nu in de sale. De lijn heet "victor" ze hebben er vanalles in.
Dat las ik ook overal..... ik dacht zelf bij 28 weken maar begon nu ook te twijfelen dus heb even gegoogled en ja hoor, ons 3e trimester begint morgen..... de laatste loodjes/maandjes..... alhoewel ik net ook lees volgende week bij 28 weken Zou morgen even afwachten inderdaad. Ik zag bij ons ook wat bobbels en een paar uur later was alles glad. Vlies moet dan even strak trekken ofzo. Valt het heel erg op?? Morgen even met daglicht bekijken. En dan inrichten? @Fluss1984 heeft nog wel een staartje dus... hopelijk komen jullie eruit. Hoeveel weken van te voren zou je ook alweer stoppen?
@Fluss1984 nou zeg..! Heel flauw ook dat hij daar nu ineens op terugdraait..! Hij zei toch dat het goed was dat je je grenzen aangaf en een stapje terug moest doen.. en nu... Bovendien al stond het niet in de CAO (wat dus wel zo is) kon hij wat begrip tonen en jou deze diensten niet meer laten doen. Iedereen zou dat toch moeten en kunnen accepteren lijkt mij. Nou ik ben heel benieuwd naar je gesprek maandag en hopelijk kun je je ei kwijt. Ik ben daar ook geen held in en idd al helemaal met die hormonen erbij.. Anders zou ik ook gewoon naar de bedrijfsarts gaan, harde buiken is niet de bedoeling! @NORAH1979 wat schattig! Misschien trekt het nog bij, ik heb zelf geen ervaring met behangen dus ik zou het niet weten? @Original brrrr soms heb je van die dagen he? Ik ben hier ook al steeds sjaggie en beetje janken tussendoor hihi, omdat mn zoontje zooo vervelend is sinds hij ziek is geweest. Hij wil letterlijk NIKS en is alleen maar boos, sjaggerijnig en tegendraads. Gisteravond en vanmorgen heel ietsje beter dus mag hopen dat dit weer over gaat want het is niet leuk zo! Hij heeft ook (geloof ik) een afte op zijn tong? Voor het eerst.. hij eet dus nauwelijks en krijgt zo ook totaal geen vitaminen oid binnen. Iemand idee wat ik daarmee kan? We hebben straks een verjaardag (ben nu nog aan t werk) van een meisje uit zijn klasje dus ben benieuwd hoe hij dat vindt. Morgenavond vertrekken mijn man en zoontje naar Marokko voor twee weken, heb ik het ook wel moeilijk mee hoor! Is zoo lang voor mijn gevoel..! Maar ik wilde niet meer mee, heb nu zo vaak afspraken en vind het ook te riskant worden. Bovendien moet ik eigenlijk gewoon werken. @Babylovebaby oh wat goed zeg, mooi gewicht ook volgens mij?