Wat leuk, gefeliciteerd zeg ! Wij willen ook graag verhuizen maar zijn nu aan het wachten op de jaarcijfers van mijn man. Kan maar zo zijn dat we hoogzwanger wat huizen gaan bekijken in april.
Dank je wel dames! @Mvp Wat leuk! Het is ook echt iets om je enorm op te verheugen, ik hoop dat jullie ook gauw iets leuks vinden. Hier bij ons is de huizenmarkt momenteel een gekkenhuis, daarom hebben wij supersnel knopen moeten doorhakken... Maar dat is t huis wel meer dan waard en daar gaat t om Al ben ik wel heel benieuwd hoe dat straks gaat, verhuizen met een baby!
Goedemorgen allemaal @lesley22x gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Super leuk en spannend! Nu je eigen huis verkopen of wonen jullie huur? @Beyzam fijn dat alles goed was! Hopelijk kan je een mooie deal sluiten idd met de bedrijfsarts. Wauw, dat de kleine al ‘vast’ ligt joh! Wat lekker! Hier zal hij waarschijnlijk niet vast gaan liggen haha @Meis28 bijna je man en zoon weer thuis. Heerlijk zeg! Huisje weer schoon? Ik heb ook over een schoonmaakster nagedacht maar nog geen geschikte kunnen vinden. Cravings, perenijsje!!!! Zooooo lekker. En dronk veel casis. Dat is nu wel weer afgezakt en drink ik weer veel spa rood (ben niet van het water) maar verder niet echt cravings @Fluss1984 hoe gaat het bij jou op je werk?? @Mvp ook leuke plannen in het vooruitzicht dus.... Namen, wij geven ons kindje 3 namen. Hebben mijn kids en ik ook dus gezegd dat dit kindje het ook krijgt. Tja hij krijgt al mijn vriend zijn achternaam dus dan vind ik dat hij de hoeveelheid initialen maar van mij moet krijgen, 3 dus haha. We hebben er 2 waaronder de roepnaam en moet zeggen dat ik die nog niet gehoord heb in mijn omgeving terwijl het geen samengevoegde naam ofzo is. Maar wij noemen hem ook gewoon baby of kleine. Kaartje, ga ik me in Mn verlof wel in verdiepen haha Vandaag weer aan de studie en merk dat het toch wel zwaar is. Studie (die in werktijd gedaan wordt, daarnaast nog werken en huishouden). Maandag tot en met woensdag gaat prima maar woensdag is de 2e dag school en ben ik kapot (heb dan ook al 30 uur gewerkt) dus gister alleen de ochtend gewerkt en vandaag dus ook maar dan in het kader van studie. Ach nog een paar weken. En alle uren vandaag zijn al overuren pff. Vanmiddag belt de kraamhulp voor een intake dus dan hebben we dat ook gehad haha. Hebben jullie de intake al gehad??
@lesley22x o wat leuk een nieuw huis! Gefeliciteerd! Hoe dat gaat verhuizen met een baby? Anderen het (zware) werk laten doen hahaha @Meis28 zijn die 2 weken alweer voorbij??? @Original sterkte nog met de laatste loodjes deze week, hopelijk kan je t weekend een beetje bijkomen of moet je dan ook nog studeren? Hier hebben ze toevallig gisteren gebeld van de kraamzorg. Heb ook gisteren kraampakket aangevraagd via zorgverzekeraar; omdat we 1jan zijn overgestapt komt dat blijkbaar niet automatisch. Hier vannacht een goede verklaring gekregen waarom dochter zo vervelend was gisteren: ze heeft rond middernacht alles ondergekotst. Alles wat ze gegeten had overdag, incl de halve mandarijn van haar ontbijt. Heel zielig, alles (incl zijzelf em haar knuffels) zat onder, dus alles moeten verschonen, in bad, was opzetten etc. Heb haar daarna bij mij laten slapen, maar vooraleer die dan slaapt (ze vindt het dan veel te gezellig dus kletst er op los) Ook regelmatig een hand in mijn gezicht gekregen of opeens haar gezicht tegen t mijne. Wel heel lief ♡ maar veel geslapen heb ik dus niet... Vanochtend lijkt ze wel beter dus ze is naar de creche. Ik heb thuiswerk (halve) dag dus ga eerst nog even slapen voor ik begin.
@Fluss1984 wat sneu.... fijn dat ze wel opgeknapt is. Wat een werk dan hè, alles verschonen en wassen. Snap dat ze het wel gezellig vond bij je in bed haha. Ik leg meestal een kussen tussen mij en zoon/dochter in ALS ze al bij me mogen slapen haha want anders heb ik ook die ongein idd (hand in het gezicht enzo). Helaas vandaag niets meer gedaan, mijn ogen branden al sinds vanmorgen dus ben gewoon kapot. Heb het even gelaten voor wat het is en ga morgenochtend wel weer even verder. Als je vragen maakt en van de 25 al 7 fouten maakt doordat je niet goed leest/opneemt dan kan je beter stoppen. Morgen weer een dag. Ach 26 feb theorie examen en 15 maart praktijk en dan bijna verlof haha nog eventjes. Kraampakket hadden wij al binnen. Moet je idd aanvragen, komt niet vanzelf helaas haha
@Original wij wonen nu in een huurhuis dus dat is gelukkig zo opgezegd jij hebt inderdaad flinke drukke weken zeg, jeetje! Hoeveel weken moet je nog tot je verlof? Intake van kraamzorg hebben wij eind februari. Ben benieuwd, weet niet goed wat ik daarvan moet verwachten. @Fluss1984 dank je wel! Jazeker, vooral veel delegeren en aanwijzigingen geven denk ik Wat sneu van je dochter, het verklaart wel waarom ze gisteren niet zo’n goede dag had! Beterschap, was het wel goed gegaan op de creche vandaag?
Oh ideaal!. Leuk joh! Nu lekker bedenken hoe je het in gaat delen. Had je de babykamer al klaar? Ja best wel druk haha. En dan nog mijn gewone werkzaamheden erbij, gelukkig mag ik in werktijd ook studeren Maarja dan maak je veel plusuren. Ik werk door tot 4 weken voor de bevalling. Nu zou ik dus nog 7 weken moeten werken. Heb mijn ena laatste week nog wachtdienst ook haha. Even kijken hoe ik me daarna voel en anders ga ik mijn plusuren inzetten en stop ik wat eerder, maar mijn planning is wel door tot 4 weken. Bij de andere kids moest ik eerder stoppen en baalde daar wel van. Voel me nu zo goed dus zie wel. Tja het is even niet anders maar dan heb ik iig wel het diploma waarvoor deze studie is op zak voor mijn verlof begint. Jij? Dit is jullie eerste kindje? Dan komen ze thuis.... meer een beetje je wensen doorspreken, misschien het kamertje bekijken en wat je van hun kan verwachten. Het kwam bij mij wel binnen van ‘nu komen we dichtbij de bevalling’
Hey dames! Het is gelukkig redelijk goed gegaan met dochter op de creche vandaag. Ze had wel wat minder energie (ze is natuurlijk ook enkele uren wakker geweest vannacht) en ze heeft weinig gegeten. Ik heb haar wat eerder opgehaald uit de creche omdat mijn vriend op skivakantie vertrok, konden ze elkaar nog even zien Nu sta ik er dus alleen voor, morgen ga ik op bezoek bij mijn ouders in Antwerpen en dan breng ik mijn moeder mee hierheen. Zondag vertrekken we dan voor een weekje naar Gran Canaria
@Fluss1984 fijn dat het met je dochter beter gaat vooral zo vlak voor de vakantie. Veel plezier in gran canaria
@lesley22x gefeliciteerd! Leuk zeg, idd wel vermoeiend straks verhuizen maar hopelijk hoef je niet super veel te doen in het nieuwe huis? @Original druk allemaal zeg, wel heel goed van je dat je er voor gaat en het probeert, petje af! Als je je goed voelt dan moet je daar idd toch een beetje van profiteren nu het kan @Fluss1984 wat vervelend dat je dochtertje ineens ziek was! Gelukkig gaat het beter en is t niet zon rottig buik virus oid.. ga je met z’n drieën naar gran canaria, met man en dochtertje? Heerlijk even weg! Hier druk geweest, merk wel dat ik echt minder aan kan haha maar probeer het toch. Onze hele kleding kast uitgemest (pf wat een helse klus), twee zakken kleding weg, schoongemaakt, alles in de andere kast gedaan (ook die uitgeruimd en schoongemaakt). Vanmorgen gewerkt, toen gelunched en vanmiddag kast van m’n zoontje uitgemest en alles in onze oude kast gedaan, dat wordt de kinderkleding kast. Wat een boel kleren! Voor m’n gevoel heb ik genoeg voor een tweeling hahaa, ben wel gesloopt nu (ondertussen wassen gedraaid en opgehangen, opgevouwen).. zometeen komt een vriendin eten. Morgenavond m’n man en zoontje halen, zo zin om ze weer te zien! Ze hebben het wel heerlijk gehad.. m’n schoonouders wonen op t platteland en hebben dieren en landbouw zegmaar, dus echt een paradijs voor een kind, hele dag buiten. Op de ezel zitten, helpen met van alles en lekker alle aandacht van de fam natuurlijk.. ben zo benieuwd naar z’n terugkomst. Twee weken zonder hem was echt lang! Tijd ging snel maar hem zo lang niet zien is heel gek
Meiden het moment is hier aangebroken: ik kan niet meer onder mijn buik kijken, dus ik kan me niet meer normaal scheren..! Whaa. Wat vervelend!! Haha! Ik denk echt dat mijn buik groter is dan bij mijn vorige zwangerschap aan het einde want volgens mij kon ik altijd nog net IETS zien.. misschien de laatste week of twee weken niet meer, maar niet dat ik me duidelijk kan heugen...
Oh nee, haha! Ik vind dat ze je officieel met verlof moeten laten gaan dan Heb het bij vorige zwangrrschap gelukkig ook niet meegemaakt, kon mij tot op t laatst zelf scheren (zonder snijden ). Wat fijn dat je zoontje en man morgen weer terug zijn, zou ze ook heel erg missen na 2 weken! Mijn vriend is een weekje op skivakantie, die is gisteren vertrokken. Omdat ik nu niet mag skien en ook geen hele week alleen met dochter wilde blijven ga ik met mijn moeder een weekje naar de zon (al is het weerbericht het daar niet helemaal mee eens...). Mijn nichtje is er ook met mijn tante en haar dochtertje (6 weken jonger dan de mijne). Wordt dus sowieso gezellig! Helaas heeft L. Daarnet weer overgegeven. Verder lijkt ze helemaal niet ziek, maar ze heeft heel weinig gegeten de afgelopen dagen. Toch nog niet helemaal okee dus
@Original ja dit is ons eerste kindje! Voor ons is dus alles nieuw... Erg spannend! We hebben de babykamer idd wel klaar, het kindje zal er dus een week of 4/5 slapen en dan verhuizen we Maar komt vast allemaal goed! @Fluss1984 wat lekker even naar de zon, hopelijk is het weer ook echt goed en voelt je dochter zich snel iets beter! Goeie reis! @Meis28 het is gelukkig een instapklaar huis, op wat verfwerk na hoeft er niets te gebeuren, we kunnen er dus wel meteen in! Geniet ervan morgen weer lekker met je man en zoontje, fijn om weer samen te zijn dan heb
@Meis28 heerlijk, vanavond man en kind weer lekker thuis. Wel zo fijn na 2 weken. Is evengoed snel gegaan. Niets meer kunnen zien....heel herkenbaar. Ik kan er ook al een paar weekjes niet bij dus tja is even niet anders. Heb tegen vriendlief gezegd dat die voor de 30 weken echo en de bevalling alles even mag scheren. Incl benen wat dat wil ook niet helemaal meer Ach nog een paar weekjes. Had je al een nieuwe verlofaanvraag gedaan eigenlijk? Ben wel benieuwd wat ze nou gaan zeggen @Fluss1984 hopelijk knapt ze snel op, goede reis en fijne vakantie! Klinkt als een gezellige vrouwenboel haha. Gistermiddag en avond toch wel met pijn in de onderbuik gelopen door al dat gedoe met kraamzorg (voor degene die geen fb heeft of lid is van de groep; ik had me met 16 weken ingeschreven, kijk even na of je zorgverzekeraar een contract heeft met kraamzorg want anders laten ze je rustig stikken (en hier dus met 29 weken zelfs na de intake dat bericht per post gehad waar bij de intake niet eens over gesproken is terwijl ze wisten waar we verzekerd zijn). Gelukkig is het opgelost maar heb me er knap boos om gemaakt en gevoeld. Goed geslapen gelukkig en de pijn is weg. Vandaag lekker rustig dagje en morgen begint de werk/school week weer....
@Fluss1984 hoe is jullie vakantie? Beetje lekker weer? Hier op Mallorca is t nu bagger weer, regenachtig en ook niet echt warm. @Original weer een beetje bijgekomen van dat kraamhulp gedoe? Echt vervelend hoor.. nu weer druk aan de studie/werk? Gisteravond kwamen m’n man en zoontje terug, zo heerlijk dat ze er weer zijn. M’n zoontje was helemaal opgewekt en blij met ophalen en ook een beetje verlegen..! Praten voor tien, m’n handje vasthouden zo cute. Hij heeft t daar heerlijk gehad.. vond m ook echt beetje veranderd ofzo! Laat geworden dus lekker uitgeslapen (ik had vrij genomen vandaag) en om 13:00 echo gehad. Zijn weer gegroeid gelukkig, nu 912 en 1037 gram. Vorige keer was dat in de 600 en 800 gram dus ik vind t best netjes. Gyn gaf aan dat de grotere klein is maar wel binnen normaal waarden zegmaar. En de kleinere is echt te klein, ondergewicht. Die zou ook rond een kilo horen te zitten. Maar de flow is okee en zolang deze goed blijft en ze aan blijven komen dan is het gewoon hopen dat ik minstens de 34 weken haal (dan zullen ze waarsch wel zon 1800 gr wegen zei hij en hij zei dat dit een acceptabel geboorte gewicht is ofzo). Mochten ze zien dat de flow slecht wordt dan moeten ze eerder gehaald worden brrr dus ik hoop echt dat dit niet gebeurd. Over twee weken de 23e weer controle en dan kan m’n moeder mee de gyn zou met z’n baas overleggen of ik weer bij hem terecht kan, nadat ik dat gevraagd heb aan m. Doen ze normaal niet haha maar hij zou me mailen. Vind het namelijk fijner gewoon bij hem te blijven want hij heeft me nu in totaal drie keer gezien en vind hem dus beter dan bijv die vrouw van vorige keer! Verlof is nog steeds onduidelijk, wordt niks via dat externe bureau! Dus ik meld me over twee weken ziek.. dan komt m’n moeder en ben dan 30 weken, vind t dan leuk geweest, vooral gezien de situatie, ik draag er twee en mochten ze eerder gehaald moeten worden of een gebeurd wat..
@Meis28 dag 1 van deze week zit erop . Drukke werkdag gehad en toen nog geleerd en vragen gemaakt. Maar alles wat ik las kwam niet binnen en deed een toets (is gewoon voor jezelf) en had van de 40 vragen 22 fout. Ik was zo verbaasd, snapte er niets van, voor het eerst gewoon. Gekeken waar het aan lag maar las dus gewoon verkeerd en als het niet binnen komt tja dan ga je stomme fouten maken. Dus mijn vriend heeft alle boeken afgepakt en verplicht een avondje rust haha. Morgenochtend vroeg eruit voor een nieuwe serie lesdagen (weer 2 dagen). Dus zal donderdag wel weer half aanwezig zijn op mijn werk haha. Maar ze weten hoe zwaar het is en hoeveel tijd erin zit plus de zwangerschap en zijn heel meegaand dus dat scheelt. Wat fijn dat je man en zoontje weer thuis zijn! Wat kan een kleintje veel ‘veranderen’ in een paar weekjes hè. Leuk dat ze zo genoten hebben. Als ik het gewicht zie dan zijn ze toch lekker gegroeid inderdaad. En zoveel scheelt het voor de kleinste niet om bij die kilo te komen. Hopelijk kan je bij deze gyn blijven. Je hebt gelijk dat je dan stopt. Zou wat zijn als je door moet tot 34 weken en dan ook misschien wel moet bevallen al. Ongelofelijk joh dat het zo moet.... wat zegt je werkgever er eigenlijk van?? Ik ga slapen, morgen weer vroeg op.... slaap lekker meiden!!
Hallo dames! Hier even berichtje vanuit Gran Canaria. Hoewel het weerbericht erg matig was voor vandaag (zon met wolk, 17gr) was het toch een heerlijke dag. Eigemlijk de hele dag zon met wat wolkjes op afstand, en denk zo'n 22gr in de schaduw. Het hotel is heerlijk! 5* en half pension, en het personeel is echt geweldig! Gisteravond laat aangekomen, hadden ze eten voor ons bewaard en ondanks dat het eigenlijk niet mag toch naar de kamer gebracht omdat we een "baby" bijhebben. Vandaag lekker gezwommen, dochter kon er geen genoeg van krijgen. Helaas heeft ze daarnet toen ik haar in bed wilde leggen weer overgegeven, t zat tot in mijn bh en ook helemaal over haar bedje en slaapzak heen (ik maakte net de transfer naar haar bedje). Dus alles met de hand staan wassen want heb helaas maar 2 slaapzakken etc. bij. Ik had daarstraks ook echt last van mijn buik; krampen en harde buiken. Bleek van mijn darmen te komen want heb ook al op de wc gezeten. Zal dus toch virus zijn of zo vrees ik Hopelijk blijft het hierbij...
Fijn dat je mannen weer thuis zijn Meis! Original, idd gewoon te veel gedaan en dan lukt t allemaal niet meer. Goed van je vriend dat ie het heeft afgepakt He bah Fluss, dat is niet fijn op vakantie. Hopelijk is t snel voorbij! Hier een 3d echo laten maken. Wat denken jullie? Jongen of meisje? Iedereen in mijn familie zei gelijk dat het een jongenshoofd is nog 3 maanden wachten