Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beyzam

Beyzam Actief lid

9 mei 2016
    312
    139
    43
    den bosch
    Mooie duidelijke fotos. Ik vind het inderdaad ook echt een jongentje.

2. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ik vind het ook op een jongetje lijken haha
    Wat een mooie echo's

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Haha grappig dat iedereen het een jongenshoofd vindt! Ik ga zo hard lachen als het in april een meisje blijkt te zijn:roflmao:
    Het maakt het wachten alleen wel moeilijker zeg! Ik ben zooooo benieuwd:rolleyes:

Babylovebaby vindt dit leuk.
  4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Freddel haha! Mooie foto´s zeg, zo schattig!!! Pff ja een jongetje lijkt het idd wel maar ik vind het niet overduidelijk ofzo, kan best ook een meisje zijn! Geen idee :-D
    Krijg helemaal kriebels gewoon om ook nog een 3D echo te doen, alleen hier heb ik geen idee waar je dat kan doen en is sowieso ook duurder dan in NL dus denk niet dat we het nog doen. Volgens mij is bij een tweeling ook het termijn daarvoor veel vroeger dan bij een eenling.
    Vanmorgen naar de endocrinoloog geweest vanwege mn schildklier, alles was helemaal in orde en hoef niet terug tot 2 maanden na de bevalling. Gelukkig want is altijd maar voor 5 min en daar weer helemaal voor naar het ziekenhuis.. Ben al 15 kilo aangekomen, 1 kilo meer dan wat ik woog met de bevalling van mn zoontje haha..! Op mn werk vroeg mn collega hoe alles ging en hoe de echo gisteren was en zo bleven we door praten, en heb toen meteen maar gezegd dat ik waarschijnlijk nog zo´n twee weken door blijf werken en dan stop. Ze vroeg al van oh maar dan gaat je verlof nog niet officieel in toch, meld je je dan ziek? Toen zei ik ja, klopt. Hebben zij verder geen problemen mee en ze begrijpen ook dat 30 weken wel een keer leuk geweest is. Ze doen er verder niet moeilijk over, vinden het alleen heel jammer dat ik dan weg ben ! Maar ja..:p Ik vind 30 weken fulltime gewerkt te hebben wel goed hoor.. omgerekend naar een eenling zwangerschap zou dat zegmaar 34 weken zijn, aangezien een tweeling toch vaak een paar weekjes eerder komt.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
  6. Original

Original Niet meer actief

@Fluss1984 ohjeetje dat is wel even schrikken als zoiets gebeurd. Hoe gaat het vandaag met jullie??

@Freddel was idd wel even goed. Enne ik denk ook een jongen maar ik heb er niet zo een kijk op als een vk of echoscopiste haha. Nog eventjes wachten.

@Meis28 wat kost een 3D echo gemiddeld daar dan? Je hebt gelijk, als de kleintjes wel wel 34 weken komen heb je officieel maar 4 weken verlof... en als het niet gaat dan gaat het niet hè....

Cursusdag 1 zit er weer op (Nouja dag 5 al eigenlijk) en weer een hoop besproken. Had weer wat inkak momenten maar moet zeggen dat ik me nu wel redelijk fit nog voel. Of komt dat door de cola die ik onderweg had? :rolleyes: Morgen nog een dag en dan zit het voor deze week er weer op. Maar nu eerst weer even huiswerk maken

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Meis28 goed dat je de knoop hebt doorgehakt om met 30 weken te stoppen. Dan heb je tenminste iets om naartoe te leven. Anders val je misschien opeens uit, en dat voelt ook niet zo fijn.
    En 30 weken lijkt mij inderdaad lang genoeg met een tweeling.

Hier vandaag wat betreft weer een minder dagje; grotendeels bewolkt. We zijn dus vandaag lekker gaan shoppen, nog wat dingetjes gevonden voor dochter in de sale :)
    Ze is gelukkig niet meer ziek, maar ja ze heeft de afgelopen week vaker overgegeven en dan dagje tussengelaten. Haar achternichtje is er ook bij; ze schelen 6 weken in leeftijd. Merk ik toch wel goed het verschil. Onze dochter is veel meer ondernemend en daardoor ook veel vermoeiender; gaat er continu vandoor en wil niet lang blijven zitten. Ook is het zo'n slechte eter, niet normaal. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

8. Original

Ligt dat aan het leeftijdsverschil of aan de persoon ;). Het ene kind is het andere natuurlijk niet. Zelf hou ik wel van ondernemende kids (hoe vermoeiend ze ook zijn soms hahaha) maar er moet wel wat ‘in zitten’ ;). Mijn dochter ging er ook altijd vandoor en wou nooit stil zitten en ik kan met recht zeggen ‘het komt wel goed :).

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja, 6 weken is natuurlijk niets meer nu ze 19 en 20 maanden zijn ;)
    Maar ik doelde meer op het slechte eten; ik ken intussen best veel kindjes van haar leeftijd maar zo slecht eten als zij zie ik er geen eentje doen. Wij geven haar nog steeds fles voor t slapen omdat ze anders bijna niets opheeft op een dag.
    Voorbeeld van hoeveel ze eet:
    Ochtend: niets, of iets in de orde van 2 blauwe bessen. Ook al vanalles geprobeerd: brood/ontbijtkoek/verschillendee soorten ontbijtgranen/pap/yoghurt/fruit. Ze wil niets. Als we geluk hebben eet ze t beleg van de boterham af.
    10u: halve mandarijn (mits ze die krijgt in de kinderwagen/AH, als we thuis zijn gooit ze t meestal op de grond.
    Middag: halve boterham (als we geluk hdbben, vaak ook alleen het beleg)
    16u: 1/4 peer
    Avond: varierend van niets tot 3/4 potje olvarit. Als ik vers eten maak eet ze meestal niets, of 3 erwtjes of zo.
    Soms dan een paar lepeltjes yoghurt
    In de creche eet ze vaak wat beter, het zien eten lijkt dan te helpen. Maar nu hier op vakantie lijkt ook dat geen effect te hebben, we zetten haar naast het andere kindje en dat is echt een veelvraat.

De momenten dat ze wel wat eet is vaak als ze afleiding heeft; dus in de kinderwagen tijdens wandeling, of in het boodschappenwagentje in de supermarkt. Ook lijkt het te helpen als we een filmpje opzetten op de tablet tijdens t avondeten, maar ja om dat nu altijd te doen lijkt mij ook geen goed idee. Word er een beetje radeloos van :(

10. Original

Dat is niet veel inderdaad. Bijzonder dat ze wel zo actief is dan, want daar heb je brandstof voor nodig. Heb je het al overlegd met je arts? Een kennis van me haar zoontje at ook niet veel en heeft toen ‘eet therapie’ gehad. Weet niet hoe het precies in zn werking ging maar het wierp zn vruchten af.

11. Original

Hier plafonddienst. Lig al een uur wakker pffff straks weer een lange dag cursus. Een paar goede nachten zouden welkom zijn. Meerdere met dit ‘probleem’?

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Plafonddienst, haha oh vreselijk.. Ik ben ook vannacht meerdere keren wakker geweest, ook nu mn zoontje er weer is, slaapt hij bij ons in bed (vanavond denk ik dat we hem maar weer in zn eigen bed gaan proberen te doen hoor..papa zal er wel bij moeten liggen om in te slapen..afkicken want hele vakantie lekker met papa geslapen). Hij knarsetand de laatste tijd en dat is zooo naar! Ook waren de babys heel druk, gisteren de hele middag ook al. Daarnaast droomde ik van alles en bij het omdraaien voel ik me nu een soort walrus dus tsja..!
    @Fluss1984 at ze altijd zo slecht of is het sinds kort? Mijn zoontje at eigenlijk altijd heel goed/veel/alles, maar op een gegeven moment hield dat ook op, geloof iets voor zijn tweede jaar. Sindsdien zijn het een beetje fases. Heb gehoord dat ze soms ook even een tijdje weinig groeien en dan gewoon weinig honger hebben. Nu heeft hij ook al weer een tijdje dat hij weinig eet. Eerder dacht ik dan achja.. hij eet iig goed fruit. Maar dat doet ie nu ook niet echt meer! Gek genoeg wil hij soms wel kiwi bijv en hij houdt ook echt van vissticks met rijst en spinazie a la creme (door elkaar)..! Terwijl hij verder al het ´groen´ niets van wil weten, geen groente niets.. kaas is ie wel dol op bijv en zo zijn er nog een paar andere dingen. Maarja ik vind het altijd zon rot gevoel als er geen groente en fruit in gaat :-/ Wij pushen hem niet, het is frustrerend maar het heeft hier echt geen zin hem te dwingen. Nee is nee bij hem en anders wordt het alleen maar strijd. Wil hij niet eten, dan niet maar er komt ook niets anders. Soms gaat hij met weinig eten in zijn buikje slapen maar meestal gaat dat eigenlijk wel goed.. Toetje mag hij eigenlijk altijd wel als hij daar om vraagt. Maar pas als wij klaar zijn met eten en als we merken dat hij echt niet wil..Soms helpt het ook anders aanbieden. Bijv gehakt balletjes op een sate prikker, vond mn zoontje ineens wel leuk en at hij het ineens wel..

13. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hallo dames, even wat rustiger vanaf deze kant. Ben best moe en een drukke baby in mn buik. Binnenkort examen en heb volgende week 2 dagen vrij genomen om me daarop voor te bereiden.

Vandaag weer echo gehad. Ik draag een grote baby bij me. P95...pfff vorige week bij pretecho was t p80.
    Mijnheer groeit erg goed dus. Binnenkort 2e x prikken voor suiker.

Ik kijk echt uit naar mn verlof. Nog 1 maand werken en dan is t klaar.

Hopelijk alles goed hier met iedereen.

14. Original

Oh dat is wel groot inderdaad. Wat gaat hij hard! Hebben ze gezegd of ze er wat aan doen? Eerder bevallen misschien? Ik moet volgende week voor een placenta en groei echo. Hier denken ze ook dat hij groter is.... hopelijk heb je geen suiker..... heerlijk vooruitzicht, het verlof

15. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    De artsen doen geen inleiding ivm eerdere keizersnede. Er is iets verhoogd risico op scheuren litteken en dat risico willen ze niet nemen.
    Mijn zoontje had een flinke hoofdomtrek en daarom kwam ik maar tot 6 cm (na 36 uur) en toen vond de arts t welletjes.

Nu afgesproken hoe de groei zich verder ontwikkelt, maar als t zo doorgaat wordt t direct een keizersnede.

16. Original

17. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    19 maart krijg ik weer een groeiecho bij de gyn. Maar ik mag tot op het laatst besluiten wat ik wil. Keizersnede of natuurlijk. Stof om over na te denken dus. Overigens is t iets genetisch, die grote babies. Mijn zusjes hadden dit bij hun jongens ook. 1 was 59 cm en 4600 gram en 1 was 54 cm en 5 kilo. Beide onder de 40 weken.
    Mijn eerste zoon was 52 cm en 4170 gram bij 41.5

18. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ze eet inderdaad niet veel
    Me dochter is nu 5 en kan ook totaal niet stil blijven zitten, van klein af aan is ze ondernemend en gaat er ook vandoor haha sorry dit geeft niet echt hoop:roflmao:

Qua eten heeft ze ook momenten dat ze niet goed eet met de telefoon eet ze ook wel meer dus als ze weer zo periode heeft dan mag ze gewoon even op de telefoon zodat ze toch wat binnenkrijgt

Kan het niet zijn doordat ze s'avonds de fles nog krijgt dat se sochtends nog vol zit? Een fles vult natuurlijk ook al weet ik niet wat ze krijgt

Hier hielp het dat ze eten mocht kiezen en helpen met eten maken

En wat je kan proberen met vers is het in zo potje doen misschien trapt ze er wel in haha

Lijkt me wel lastig

19. Original

UITGEREKEND april 2018

11 april
    Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Meisje L.☆23-10-17

12 april
    Mery - 5e kindje - Meisje

15 april
    Elizia - 35 jaar, 3e kindje - Meisje
    Jutje85- 32 jaar- 2e kindje- Meisje

21 april
    Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Jongen
    Original - 34 jaar, 3e kindje - Jongen

22 april

MVP - 27 jaar, 1e kindje - Meisje

23 april
    Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Jongen

25 april
    Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Jongen

26 april
    Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Verrassing!

27 april
    Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Jongen
    Saona - 38 jaar, 3e kindje - Jongen
    Lesley22x - 27 jaar, 1e kindje - Meisje

28 april
    Lucindalice - 5e kindje - Jongen

29 april

Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Meisje
    Meis28 - 32 jaar, 2e +3e kindje (TWEELING!) - Jongen + Jongen

30 april
    Freddel - 27 jaar, 2e kindje - Verrassing!

Jongen (10) | Meisje (10) | Verrassing (2)

Jutje85: 8 februari - controle vk
    MVP: 12 februari - 30 weken echo
    Fluss1984: 12 februari - gyn+groeiecho
    Original: 14 februari - 30 weken echo, groei placenta
    Original: 14 februari - controle vk
    Freddel: 20 februari - 30 weken echo
    MVP: 1 maart - controle vk
    Original: 2 maart - pretecho
    MVP: 15 maart - groeiecho
    Norah1979: 19 maart - groeiecho

20. Original