Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Original

Original Niet meer actief

Ze zeiden tegen mij dat een luchtbed op het bed tijdens de controles ook voldeed maar heb vanmiddag een nieuw gesprek met Mn nieuwe kraamzorg dus eens horen wat zij zeggen.
    Dank je wel!! Hoop het ook (dat de placenta omhoog is gegroeid en de kleine gewoon goed groeit, en niet het standaard praatje ‘hij is te zwaar, paniek’ hahahaha)

2. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Ja ze bellen vandaag dus ben benieuwd

3. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Klopt ik had het bij mijn dochter niet
    En ik was eigelijk ook altijd beneden

4. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Houden jullie ook zo lekker vocht vast?

Bijgevoegde bestanden:

5. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Extra matras zou idd ook mogen of bijvoorbeeld bierkratjes onder je bed.

@Babylovebaby : wanneer plannen ze met jou de datum voor de keizersnede?

Vanochtend (om half 8 al) zijn de meubels voor de babykamer geleverd. Muv de kast. Die komt tweede week van maart. Dit weekend in elkaar zetten, ben echt benieuwd.

6. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik begin t te merken aan mn handen. En 's avonds mn enkels. Dan zie je echt zo'n naadje van mn sokken.

Wel veel last van kramp. En niet alleen mn kuiten, maar ook aan de binnenkant van mn bovenbenen. Auwww...

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Die bedklossen moeten inderdaad eigenlijk wel, maar het is per kraamzorgorganisatie en kraamverzorgende wisselend hoe streng hiermee omgegaan wordt. Ik had 2 jonge meiden en moest elke dag alleen even op bed voor controle van de hechtingen, plus wij hebben al een vrij hoge boxspring dus zij vonden het niet nodig dat ik het bed op de klossen zette. Maar als je iemand hebt met rugklachten bv kan die daar wel op staan, en zelfs zorg weigeren als het bed te laag is. Extra matras werd bij ons afgeraden, omdat dat slecht is voor je rug en het bed doorgaans nog niet hoog genoeg komt. Ik zou ze gewoon in huis halen, als het nodig is zijn ze er snel genoeg onder gezet. Voor wie thuis bevalt is het sowieso verplicht trouwens.

Ik hou gelukkig (nog) geen vocht vast, bij de 1e ook niet gehad...
    Kramp in voeten heb ik wel heel veel, als ik mn voet op een koude vloer zet is het al raak. Vervelend is dat!

8. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Jaa ik heb vooral kramp onder me voet
    Zook irritant..

9. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Onder mijn bed kunnen ze niet, toen was het trouwens ook geen probleem
    Controleren van de hechting deden ze beneden op de bank
    Hier ook een boxspring alleen is die niet al te best meer is al een plank doormidden die provocories vast zit haha

Ja hier ook kramp in mijn voeten zoo vervelend haha

10. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Zoals ze toen zeiden rond de 36ste week
    En bij jou?
    Ik had gister eigelijk echo controle en vso
    Stond het verkeerd in mijn telefoon nu morgen controle en echo, en vrijdag vso

11. Original

Kindje groeit goed en zit nog in de curve (83%). Niets mis mee dus en volgens de echoscopiste (die ook 1 van mijn vk is) zijn de kids waar ik woon gewoon groter. Gezonde woonomgeving haha. In ieder geval geen zorgen of suiker test. Hij weegt nu ongeveer 1885 gr en zag dat bij age 31+5 stond. Dat scheelt even een week.... placenta is helaas niet erg omhoog gegroeid en zit 0,5 cm van de baarmoedermond en dus te weinig. Ze stuurt ons nog niet naar de gyn toe omdat ze zelf even wil kijken met 35 weken nog. Wel gaat ze het morgen bespreken tijdens het overleg met de gynocologen die al gepland stond maar zij heeft er alle vertrouwen in. Ik inmiddels niet meer dus heb wel even flink gehuild. Er is genoeg vruchtwater dus dat was prima. We kregen nog een prachtige foto in 3D mee van ons kleine knapperd. Toch een fijne ‘afsluiting’. Straks naar de vk (collega van haar haha, zitten er 4 waarvan 1 ook medische echo’s maakt) en eens horen wat haar ervaringen is. Maar voor nu is het gewoon afwachten weer......

12. lesley22x

lesley22x Lid

13 jan 2017
    42
    9
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oeh van die klossen wist ik helemaal niet... Ik heb over 2 weken de intake met de kraamzorg, misschien dat ze me er dan op wijzen. Heb wel een boxspring, dus al een redelijk hoog bed.

Dames zijn er nog tips te geven over de kleding die je voor/tijdens/na een bevalling aan wil? Of andere gouden tips over dingen die je écht mee moet nemen naar het ziekenhuis (ik wil liever niet thuis bevallen, tenzij t niet anders kan natuurlijk).

Vervelend van die krampen bij jullie, ik heb dat gelukkig (nog) niet! Wel heeeel veel brandend maagzuur, bleh zo vies!

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @lesley22x ooh wat vervelend! Dat heb ik gelukkig vrijwel niet, bij mijn zoontje nooit gehad ook. Vocht vasthouden doe ik ietsjes, maar heb dat al snel bij mijn enkels, dus niet opvallend meer nog. Qua klossen, dat hoef ik hier niet omdat er geen kraamhulp is hier hihi.. :(
    @Original goed volgehouden zeg! En wat fijn van de echo! Wel balen van de placenta.. denken ze dat deze nog omhoog kan gaan groeien of rond dit termijn niet zo heel waarschijnlijk meer?
    Ik heb net even met mn baas gesproken, even gezegd van: Het kan zijn dat ik over een aantal dagen moet stoppen (ik zei maar MOET, maar eigenlijk WIL ik zelf gewoon haha, aangezien er dus voor mij momenteel geen specifiek moment/termijn nog is vastgesteld :mad:...)..Hij is super lief en vindt altijd alles prima, dus helemaal goed. Hij zei dat hij er al rekening mee hield en dat ik gewoon aan mezelf moest denken etc. Hij vroeg ook of ik na het verlof meteen weer terug zou komen of niet. Ik zei nou ja, 4,5 maand is weinig want zit dan met een tweeling en een kindje van 3 en een werkende man, dus het is even aankijken hoe en wat. Hij zei: Ook dat is te begrijpen en we wachten gewoon op jou, hou ons gewoon op de hoogte en wij passen ons aan. WOW!! Vooral in dit land...! Nu moet ik zeggen dat ik voor een internationaal bedrijf werk en hij zelf Engels is, hele andere instelling dan Spanjaarden.. Dus gerustgesteld.

14. Original

@Meis28 de echoscopiste/vk heeft er vertrouwen in dat de placenta nog omhoog groeit en vandaar dat we over 4 weken nog een keer terug moeten komen. De buik gaat nu enorm groeien en dus de placenta ook, omhoog, zegt ze. Ze zei dat een natuurlijke bevalling nog steeds groter is dan een ks. We wachten het af al was mijn vertrouwen daarin volledig weg. Net vk controle ook gehad en zij gaf ook aan dat het nog gewoon kan dus gaf toch wel weet wat meer vertrouwen (2 keer zo een antwoord is toch beter dan 1x). Afwachten maar (al moet ik wel bekennen dat ik vreselijk heb gehuild hoor haha)
    Wat onwijs fijn dat je baas zo reageert! Ook voor jou om op deze manier makkelijker te stoppen. Wel een fijn gevoel toch, straks lekker alleen focussen op de baby’s. Zijn Spanjaarden zo stug dan wat bevallingen betreft enzo? Fijn die medeleven!

15. Original

UITGEREKEND april 2018

11 april
    Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Meisje L.☆23-10-17

12 april
    Mery - 5e kindje - Meisje

15 april
    Elizia - 35 jaar, 3e kindje - Meisje
    Jutje85- 32 jaar- 2e kindje- Meisje

21 april
    Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Jongen
    Original - 34 jaar, 3e kindje - Jongen

22 april

MVP - 27 jaar, 1e kindje - Meisje

23 april
    Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Jongen

25 april
    Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Jongen

26 april
    Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Verrassing!

27 april
    Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Jongen
    Saona - 38 jaar, 3e kindje - Jongen
    Lesley22x - 27 jaar, 1e kindje - Meisje

28 april
    Lucindalice - 5e kindje - Jongen

29 april

Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Meisje
    Meis28 - 32 jaar, 2e +3e kindje (TWEELING!) - Jongen + Jongen

30 april
    Freddel - 27 jaar, 2e kindje - Verrassing!

Jongen (10) | Meisje (10) | Verrassing (2)

Freddel: 20 februari - 30 weken echo
    Meis28: 23 februari - gyn+groeiecho
    Meis28: 28 februari - controle vk
    MVP: 1 maart - controle vk
    Original: 2 maart - pretecho
    Original: 5 maart - controle vk
    Original: 14 maart - placenta/groeiecho (34+4)
    MVP: 15 maart - groeiecho
    Norah1979: 19 maart - groeiecho

16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    @Original wat naar zeg dat de placenta nog steeds zo dicht tegen de uitgang ligt, ik snap wel dat je je zorgen maakt. Ben je vorige keer wel natuurlijk bevallen of heb je toen een keizersnede gehad? Is het sowieso de bedoeling dat je in het ziekenhuis gaat bevallen ook als de placenta toch nog wat omhoog kruipt of niet?

@lesley22x ik hen toen ik naar t ziekenhuis ging gewoon comfortabale kleding aangetrokken; een zwangerschapsjoggingbroek met een lekkerzittend tshirt. Eenmaal in t ziekenhuis ging broek en onderbroek uit en die is ook niet meer aangegaan ;)
    Kies vooral iets uit wat voor jou comfortabel zit, een wat langer tshirt of nachthemd is wel fijn omdat je dat wat over je billen kan trekken als je rondloopt. Ik had vorige keer een gewone bh aan, maar ik had een infuus en dat krijg je dan lastiger uit als ze aanleggen voor borstvoeding. Dus die laat ik deze keer ook uit denk ik, of ik doe zo'n flexibele voedingsbh aan. Voor na de bevalling vooral comfortabale kleding meenemen en een "grote" onderbroek waar kraamverbamd inkan. Je gewone broeken zullen nog niet terug passen dat was bij mij pas na een paar weken.
    Ik had kleding bij voor mij en voor baby voor 2 dagen, thuis had ik nog een stapeltje klaargelegd wat mijn vriend zo mee had kunnen nemen als we toch langer hadden moeten blijven. Op die manier heb jij de spullen die je wilt, en hoeft hij niet te zoeken ;)
    Verder is het fijn om slippers mee te nemen voor in t ziekenhuis, en evt een ocjtendjas (die zat in mijn reservepakket) evt iets van muziek+oortjes voor tijdens de bevalling of als je langer moet blijven. En natuurlijk je ID en verzekeringspasje niet vergeten. Verder iets wat je lekker vind eventueel, en druivensuiker of een reep voor snelle energie.
    Ik had in de vluchtkoffer ook wat spulletjes voor mijn vriend gestopt; extra tshirt, onderbroek, tandenborstel, zijn lenzenbakje en vloeistof. Had hij zelf niet aan gedacht natuurlijk ;)

@Meis28 wat fijn dat je werkgever zoveel begrip toont! Ik blijf het wel bizar vinden dat je van tevoren geen duidelijkheid krijgt over hoe lang je moet werken. Ik vind het sowieso knap van je dat je het nog zolang volhoudt fulltime met al een rondrennend kind thuis.

17. Original

@Fluss1984 bij de andere kids ‘gewoon’ natuurlijk bevallen. We gaan sowieso in het ziekenhuis bevallen maar wil graag dat de kleine komt als ie klaar is. En het is mijn vriend zijn eerste dus een natuurlijke bevalling is zoveel mooier. Als het niet anders is dan is het zo..... maar goed afwachten. Vk en echoscopiste hebben nog hoop....

Meis28 vindt dit leuk.
  18. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.007
    1.053
    113
    Jaa hier ook brandend maagzuur blergh

19. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Begrijpelijk dat je je wat ongerust maakt over de placenta Original. Maar nog niet te druk om maken, het heeft allemaal nog tijd om naar boven te groeien. Aangezien de VK er nog positief over is, kun je dat zelf ook maar het beste zijn.

Fijn Meis28 dat je werkgever meedenkt en al aangeeft dat hij verwacht dat je wel eerder weg bent. Geeft toch wat minder druk voor jezelf.

Ik heb sinds een paar dagen krampen in mijn buik. Ben er nog niet helemaal over uit of de baby aan het indalen is of dat ik gewoon krampen heb.

20. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Wie gebruikt trouwens zwitsal producten? Er is zoveel keuze, ik weet niet zo goed welke ik nodig heb voor de baby.

Deel Deze Pagina