Uitgerekend 15 t/m 30 april 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Robijn89, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Pfff vandaag zware en drukke dag gehad; door krappe bezetting op t werk kon ik geen halve dag werken vandaag; maar t is uiteindelijk een dag van 11 uur geworden! En dan ook nog met drukte/stress op de SEH.
    Nu dus weer last van mn buik....
    Hopelijk slaap ik vannacht beter. Geen zieken meer hier in huis gelukkig. Mijn vriend is ook net terug van skivakantie.

Vluchtkoffer moet ik nog maken, ga ik volgende week doen als mijn verlof geweest is.
    Verder heb ik t grootste deel van de kraambedanljes al gemaakt. Ik moet nog stickers laten maken met de naam erop, maar dat kan pas als we er uit zijn voor de naam :oops: We willen volgende week de knoop doorhakken als we samen een weekendje weg zijn. Kaartjes wel al eens rondgekeken maar ook nog niet gekozen.
    Geboortebord heb ik wel al; gewoon een ooievaar gekocht op marktplaats, moet alleen nog de naam op het bordje schrijven/schilderen.

Pff ik zal blij zijn als het vrijdag is en mijn verlof ingaat :thumup:

2. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Vluchtkoffer e.d. ben ik nog helemaal niet mee bezig. Ga ik over nadenken wanneer ik met verlof ben :). Ik vermoed dat ik dan zeeën van tijd heb, en dan kan ik mij mooi met dat soort dingen vermaken.

3. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Original : maandag is altijd dweildag hier, dus gisteren vooral druk geweest met huishouden .
    Van mijn vriend moet ik nu echt rustiger aan gaan doen met de poetsdrift.

Zit nu dus maar tv gemist te kijken,
    ..'vet fit' van vorige week. Om alvast gemotiveerd te raken om straks de kilootjes weer weg te werken :roflmao:

Overigens hangen we hier waarschijnlijk ook alleen slingers op hoor.

@Fluss1984 nog ff en dan kun jij ook van je verlof genieten. Wel balen van zo'n lange dienst. Mag dat officieel wel? Of hebben ze daar geen boodschap aan?

4. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Oja vluchtkoffer..die moet ik ondanks geplande keizersnede wel gaan klaarmaken. T kan ook maar zo spontaan op gang komen. Maar dat doe ik over een week of 3 wel.

Heb al wel van die oma onderbroeken gekocht voor na de geboorte. Om die grote verbanden op de plek te houden. Charmant is t niet, maar praktisch wel en t gaat ruim over het litteken heen.
    Vraagt de verkoopster ook nog: gaat t zo mee? Euhm wat denk jezelf? Een tasje graag :D

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja; ik trek ze gewoon even over mn broek aan :roflmao:

NORAH1979 vindt dit leuk.
  6. Original

Original Niet meer actief

Vloei je bij een keizersnede ook nog zo heftig na van onder?? Heb je al een datum? Ik hoor morgen hoe of wat en vind het best spannend eigenlijk....

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Normaal mogen ze je als je zwanger bent maximaal 10uur laten werken. Ze hebben wel begrip hoor en proberen zoveel mogelijk dat ik inderdaad halve dagen kan werken, maar deze week is er gewoon echt onderbezetting dus t is een beetje overmacht, en als t nu echt niet zou gaan zou ik dat gewoon kunnen aangeven, maar dan krijgen mijn collega's het nog zwaarder. Dus ik bijt maar even op mijn tanden, t zijn de laatste dagen...

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja dat maakt niet zoveel verschil met een normale bevalling; je vloeit na uit de "wond" waar de placenta heeft gezeten en die is bij een keizersnede of een normale bevalling hetzelfde.

9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wat ik nog weet na de vorige keizersnede is dat ik t vergelijkbaar vond met een hele heftige menstruatie.
    Maar ik had geen enorme stolsels.
    Dat had mijn collega wel na haar natuurlijke bevalling zei ze. Leek op drilpuddinkjes :confused:

Ik ga trouwens volgende week gelijk vragen of ze me tijdens de keizersnede willen steriliseren. Ik weet 100% zeker dat ik hierna geen kinderen meer wil. Mijn vriend ook niet. Ik word 40 en hij 45.
    Ik hoop dat de arts het wil doen.

10. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Nee geen datum. Maandag weer naar de gyn en dan hoop ik meer te horen.

Eigenlijk hoop ik dat ze het vandaag of morgen over 5 weken willen doen. Dan zijn we voor t weekend weer thuis en dat is voor mn zoontje het fijnst. Die vind t echt verschrikkelijk dat ik in het ziekenhuis moet blijven. Doordeweeks kan hij toch naar school gaan.
    Eerst maar even aanhoren maandag.

Ben benieuwd hoe je afspraak morgen verloopt. Ik hoop echt voor je dat je natuurlijk mag bevallen.

Original vindt dit leuk.
  11. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Haha @NORAH1979 heel herkenbaar dat je niet veel meer mag doen in het huishouden! Mijn man heeft ook het liefst dat ik gewoon niets meer doe alleen koken.

@Original Heel veel succes morgen! Ik ben heel benieuwd hoe de echo was, maar dat lees ik hier vast wel. Hoe laat heb je de afspraak staan?

Ik heb sinds vandaag af en toe druk op de onderkant, voornamelijk bij mijn anus. Heeft vast met indalen te maken denk ik.

12. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw

Nou volgens mij heeft de mijne ineens een nesteldrang gevoel..komt thuis uit zn werk en moest met stel en sprong naar de bouwmarkt om de radiatorombouw af te maken.
    Daar moet nog een plank op. Al 3 maanden ofzo...
    Maar nu ineens moet t..want er is niet veel tijd meer.

Hormonen? Haha...

Ja die druk kan goed indalen zijn. T zit toch dicht op elkaar daar van onder.

13. Original

@Fluss1984 wat vervelend die lange dagen maar snap je wel. Je wilt je collega’s ook niet te veel belasten. Ik werk de afgelopen 6 weken ook iets van 45 uur per week. Wil de andere collega’s ook niet belasten met extra werk. Alleen deze week moet je nog toch?? Nu inderdaad aftellen.....

@NORAH1979 ohhh oké, ik heb 2 ‘gewone’ bevallingen gehad (ze waren beide sterrenkijkertjes dus de bevallingen waren best drama haha) en nu is er twijfel. Maar hoop zeker op een gewone bevalling. Ook voor mijn vriend, is zijn eerste en dan wil je toch dat natuurlijke maarja dat heb je niet altijd voor het zeggen. Morgen maar afwachten. Die drilpuddinkjes herken ik wel ja haha had ik ook, was zo schrikken toen. Wist niet wat me overkwam. Hopelijk hoor je maandag een datum en kan je aftellen. Meestal doen ze een keizersnede vanaf 39 weken toch? En niet geschoten is altijd mis, gewoon vragen of de gyn dat wil doen. Whahaha je man/vriend is goed bezig! Lekker door laten gaan, zou een lijstje maken haha.

@Mvp die druk kan idd indalen zijn, ligt de kleine al met het hoofdje naar beneden? Afspraak voor de groei en placenta om kwart voor 3 en om half 4 een afspraak met de gyn. Ben wel bang dat ze zeggen dat de placenta niet omhoog gegaan is en het een ks wordt en dat ik begin te huilen :). Hormonen....... gelukkig geen bloedverlies gehad en dat schijnt een goed teken te zijn. Worden spannende dagen, morgen de echo en donderdag nog even examen haha. Nog nieuws over de eventuele koop van een nieuwe woning?

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Helaas weer zo'n bagger nacht :( van middernacht tot 1u wakker gelegen, en daarna vanaf 4u niet meer geslapen :(
    Ik hoop dat ik vandaag toch tegen 16u of zo weg kan van t werk, maar ik vrees ervoor met de bezetting. Vandaag is wel mijn laatste dag dat ik echt werk. Vrijdag heb ik nog een administratiedag om alle ontslagbrieven etc op orde te maken.
    Aftellen!

@Original succes vandaag met de echo, ik ga heel hard duimen dat de placenta naar omhoog is gegaan en dat je normaal mag bevallen!

@Meis28 jij ook succes vandaag met de echo!

15. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    #3855 Mvp, 14 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2018
    @Original & @Meis28 veel succes vandaag beide met de echo!
    Original, ik ga duimen voor goed nieuws! Ik kan het wel begrijpen dat je emotioneel zou worden als blijkt dat de placenta niet omhoog is gegroeid.

@Fluss1984 Fijne werkdag, bijna met verlof! Doen jullie nog iets als soort van 'afscheid' voor jullie collega's? Ik zit er aan te denken om misschien een paar cake's te bakken.

Wat betreft huizenjacht. We weten nu wat de mogelijkheden financieel zijn. Deze week is ook de makelaar geweest voor een oriënterend gesprek. Op dit moment staat er geen huis te koop die we graag zouden willen kopen maar we weten wel hoe we er nu voorstaan in de huizenmarkt. Wanneer er een geschikt huis te koop komt kunnen we dan actie ondernemen :)

16. Original

@Fluss1984 dank je wel. Ben ook onwijs benieuwd. Werkse vandaag en hopelijk kan je idd eerder weg, die nacht klinkt echt beroerd. Gelukkig is dit je laatste ‘drukke’ werkdag. Fijn idee hè dat je bijna klaar bent. Even bijslapen straks.

@Mvp dank je wel, nu ben ik op zich wel nuchter. Hoorde vorige week het verhaal van een collega van mijn vriend die was bevallen maar zo dramatisch dat het een spoedkeizersnede was met een ritje naar een ander ziekenhuis en zij dr kindje pas de volgende dag zag dan denk ik, laat het dan maar gepland zijn i.p.v. al die hectiek. Maar gevoelsmatig is het toch een dingetje ofzo. Nog een paar uur..... fijn om te weten waar je staat mbt eventueel verhuizen toch. Jullie hebben onderdak dus je hoeft niet gelijk weg natuurlijk. Al is de rente nog wel gunstig haha. Eerst maar bevallen toch ;)

Ik heb best goed geslapen eigenlijk. Zo even een ochtendje nog werken, kids zijn thuis vanwege de staking pff (snap het staken echt wel hoor maar er zijn zoveel beroepen die een te kort hebben en niets krijgen, zorg, politie enz enz en heb nou niet het idee dat staken helpt. Plus dat ik het bijzonder vind dat bij staken of ziekte leraar een kind thuis moet blijven maar als je een dagje eerder of langer op vakantie wil mag het niet. Maar goed hoop voor ze dat het wat oplevert).

17. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Fluss1984 : wat vervelend zeg, die rotnachten. Nog heel ff en dan klaar.

@Mvp ik wou wel iets lekkers meenemen, maar dat hoefde niet. Vrouw van mijn werkgever kwam met gebak. Ik ben echt in de watten gelegd.

@Original en @Meis28 : hoe was jullie echo?

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    @Original heeel veel succes! Zal voor je duimen. Begrijp heel goed wat je bedoelt.. je hoopt dat het zo goed mogelijk verloopt sowieso, en ivm je vriend kan ik ook heel goed begrijpen dat je een natuurlijke bevalling zou willen. Spannend. Hoop op het beste.
    Hier echo gehad en alles was goed, dus ben nu echt beetje van de zorgen af! Ze zijn heel goed gegroeid weer, twee en halve week wogen ze 1300 en 1400 gram en nu rond de 1800 en 1900 gram! Dus al tegen de 2 kilo aan, echt blij mee! Ze bewogen als een malle en de gyn moest er ook wel om lachen :) eentje ligt hoofdje naar beneden en de ander billen naar beneden, dus eens kijken hoe dat de komende weken nog zal gaan, ze kunnen nog best draaien namelijk maar hoop dat de eerste met kopje naar beneden blijft natuurlijk.. @Fluss1984 bah wat een rot nacht, hopelijk valt je dag mee.. nog even doorbijten! Heerlijk meiden, allemaal al richting verlof! Ik heb niet getrakteerd omdat t allemaal vrij snel ging ineens maar ben vandaag even langs gegaan om koffie met ze te drinken en moest nog wat tekenen. Kreeg ik heel lief een bosje bloemen van m’n baas (hij is zooo attent en lief) en ik had zelfgemaakte snickertjes meegenomen gewoon voor de leuk.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Meis28. En inmiddels al bijna 34 weken!

Mmm zelfgemaakte snickers..dat is nog wel een idee om te maken :D

20. Original

@NORAH1979 wat leuk dat je zo in de watten gelegd bent door je werkgever!!

@Meis28 wat een goed nieuws!!! Nu relaxed je laatste weken in! Wat zal dat een opluchting zijn. Nog nieuws omtrent je werk?

Net een echo gehad en zit nu in de wachtkamer van de gyn. Placenta is welgeteld 0,08 mm omhoog gegaan. Hij zat op 0,5 en nu 0,58 mm. Oftewel drama! Gebeurt eigenlijk zelden zei ze, uniek. Ja zal wel.....maar is gewoon k*+#$%%t. Kindje groeit enorm en is nu al 2906 kg!! Niet super lang zei ze maar de ‘age’ stond geloof ik op 36 weken. Loopt lekker voor dus pfff. Zo eens horen wat de gyn zegt maar ik heb nu zoiets van ‘draag me maar over en laten we maar plannen. Want ik geloof er niet meer in’. Oh hij lag dwars weer. Verbaasd me ook niets. Zo lag mijn zoontje ook hahahaha. Op naar deel 2

Deel Deze Pagina