@Fluss1984 je bent meteen lekker aan het nestelen geslagen zo te lezen! Ik zag dat je wat de naam betreft Sam ook evt. als optie zag toch of niet meer? Leuke naam iig vind ik. Wat betreft de opvang van onze andere twee kinderen als ik ga bevallen zal mijn schoonmoeder dat doen, dus die staat ook ‘s nachts al op red alert momenteel. Er is ook niemand die er verder voor in aanmerking komt moet ik zeggen. Hoe snel ben je vorige keer bevallen? Ik ben ook benieuwd naar en zelfs wat huiverig voor hoe snel mijn bevalling dit keer zal gaan. Lees termen als stortbevalling enzo bij een derde en dat sommige vrouwen amper echte weeën hebben gekregen , dus dat maakt me best een beetje bang aangezien het ziekenhuis zeker drie kwartier rijden is en ik niet zo’n zin heb om hier op de bergweg zelf mijn baby op te moeten vangen in de auto.. De gyn zei ook al om snel te komen als het begint..
Sam staat inderdaad op de nominatie, en ik denk dat als ik er groen licht voor geef dat mijn vriend dan een gat in de lucht springt En ik denk dat dat ook gaat gebeuren, want ik heb eigenlijk de naam voor onze dochter gekozen (hoewel hij hem ook wel mooi vond hoor). Bij mijn 1e bevalling had ik rond 19.30 de eerste harde buik waarvan ik dacht "hmm, die is toch anders dan anders". In de uren daarna werden ze steeds wat pijnlijker, wel al meteen 3-4 per 10min, maar nog heel goed te doen. Middernacht in t ziekenhuis, toen alles nog heel goed te doen, 3cm. En toen ging het los! Weeenstorm en in 1uur van 3 naar 10cm, daarna met 20min persen bevallen. Dus ik ben ook een beetje bang dat als het doorzet dat hij er dan in een half uur is of zo Maar vriendin van mij had bij de 1e beetje vergelijkbare bevalling als ik en is nu net bevallen van de 2e. Weeen waren beetje t zelfde, alleen persen wel korter. Dus het hoeft niet echt veel harder te gaan
Zo’n weeënstorm is wel echt heel heftig he? Hier ook ervaring mee bij de eerste. Vliezen braken rond 8:30 ‘s ochtends, in bad, verloor toen ook meteen mijn slijmprop (die bleef achter bij het leeg laten lopen van het bad ). Nog geen echte weeën verder, alleen wat harde buiken. Maar rond 13:30 ging het los in het ziekenhuis, direct een weeënstorm. Rond 15:45 volledige ontsluiting, alleen de persweeën waren naar mijn mening echt niet krachtig genoeg plus dat alles bij mij erg nauw was nog... Drie uur later was zoontje nog niet geboren (ik voelde ook al die tijd al dat het ‘m niet ging worden).. Toen kwam er ineens een gyn binnen die direct en zonder aankondiging haar elleboog met haar volle gewicht in mijn maag stootte en toen floepte hij eruit... Tweede bevalling was er best wel een volgens de boekjes. Rond 1:30 ‘s nachts begonnen de weeën, ik ging in bad om te kijken of ze zouden afzwakken zoals de nacht ervoor, maar nee. Dus gaan timen en ze kwamen al meteen regelmatig. Waren goed te doen trouwens. Om 4:30 kwam schoonmoeder en rond 5:30 waren we in het ziekenhuis (weeën op een bergweg is geen aanrader overigens ). Ik bleek 5 cm ontsluiting te hebben. Maar toen zwakte het af en om 7:00 zat ik nog steeds op 5 cm. Vk was alles al aan het voorbereiden om het verder op te gaan wekken, maar door haar adviezen op te volgen kwam het vanzelf weer op gang. Toen wel heviger, maar geen weeënstorm gelukkig. Met 9 cm brak ze mijn vliezen, meteen daarna (om 10:00) kreeg ik persweeën en een kwartiertje later was dochtertje er. Prima bevalling was dat eerlijk gezegd. Ben ook erg benieuwd naar de bevallingsverhalen van de anderen die al een of meerdere kinderen hebben? Of zijn ze vervelend/te heftig om te lezen voor diegenen die zwanger zijn van hun eerste?
@Elizia wauw! Van je tweede klinkt idd goed zeg, begrijp dat je wat angstig bent ivm de weg die je moet afleggen .. hier is het streek ziekenhuis zegmaar waar wij altijd heen gaan op 25 min rijden ongeveer dus prima te doen. Grote universitaire ziekenhuis 30-40 minuten, maar daar hoef ik waarschijnlijk niet heen (wil nog wel even peilen bij de vk maar zij zal wel zeggen dat dit niet nodig is mocht er niets raars gebeuren of ze bijv nu ineens al komen).. mijn eerste bevalling was niet echt prachtig.. met 40 weken sochtends een Ctg en echo om te kijken hoe het ging en daar zagen ze dat er nog weinig vruchtwater was. Ik mocht blijven en ze gingen me inleiden (ik was helemaal in shock haha). Beetje bij beetje kreeg ik smiddags wat weeen maar had nog weinig ontsluiting. Eind Vd middag steeds heftiger en alles in mijn rug waardoor ik geen houding kon aannemen, daarbij zat ik continue aan de Ctg op zon stoel dus ik werd helemaal gek! Ineens braken m’n vliezen toen ik daar zat en de weeen waren heel hevig (moest ook nog ineens overgeven!). Kort daarna had ik 4cm en mocht ik naar de verloskamer. Om de twee minuten heftige rug weeen en ik wist niet meer hoe ik me houden moest, toen maar ruggenprik gevraagd (tegen zin in!) en rond 20:30 zat die en voelde ik me weer heerlijk, totaal geen pijn meer, niks! Maar de weeen waren ook zwak, had toen ineens meteen al 9cm. Denk dat het die laatste heftige weeen storm was die voor zoveel ontsluiting had gezorgd achteraf.... het duurde en duurde maar en er gebeurde niets. Na een tijd kreeg ik oxytocine toegediend maar ook dat deed niets. Toen begon er toch haast bij te komen, er waren alweer uren voorbij. Ik mocht proberen te persen want had al even volledige ontsluiting (maar ja zonder gevoel en zonder weeen gaat dat lastig). Daarbij drukte een vk op mijn buik en gebruikten ze de vacuüm pomp en werd ik ingeknipt etc. Hij moest er nu echt uit, ik mocht nog een laatste keer proberen en toen ineens voelde ik iets heel groots, daar was ie! Meteen werd ie weggepakt, navelstreng doorgeknipt, placenta kwam er ook al snel achteraan. Ik hoorde een klein huiltje en toen niets meer, ze namen hem mee en ik wist niet wat er aan de hand was. Hij had vruchtwater en bloed ingeslikt en ademde slecht daardoor, het had gewoon te lang geduurd! Ik werd gehecht en pas na een kwartier of langer kregen we nieuws van de kinderarts dat hij stabiel was, Pff... hij is om 00:43 geboren. Ik lag pas een tijd later op de kamer en m’n zoontje in de observatie zaal dus had m nog niet eens echt gezien m’n man wel even en had een foto gemaakt. Uur of 3/4 kon ik gaan slapen en pas de volgende ochtend na het plassen en douchen zijn we naar m toe gegaan voor het eerst. Gelukkig ging alles goed en mocht hij de volgende dag op mijn kamer en de dag daarna naar huis. Dat was mijn verhaal ik hoop dat het met de tweeling beter zal gaan en hopelijk alles natuurlijk (zowel het op gang komen van de bevalling als de geboorte)..!
@Original nog gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een leuke dag gehad? Wat onwijs leuk van die babyshower! Had ik ook graag gewild! Maar hier doen ze dat minder en heb natuurlijk m’n familie hier niet en slechts wat vriendinnen die ook niet allemaal elkaar kennen. @Fluss1984 lekker bezig, ben benieuwd of jullie er uit komen qua naam wij hebben ook nog steeds niet besloten, ergggg! Ik heb nu wel twee namen waarvan ik denk: die moeten het gewoon worden, m’n man geeft niet echt duidelijk antwoord over of ie het wel of niet wil, denk dat ik het even laat rusten haha want anders krijgen we er nog discussies over..! Stom is dat hahah! Ik begrijp wat je voelt over het achterlaten van je dochtertje. Hier hetzelfde..geen ouders in de buurt en vrienden moeten zelf ook werken. Een stel, zij werkt niet en is thuis (hebben zoontje van 8) en die kent m’n zoontje wel redelijk dus daar gaat hij in principe heen als er overdag iets is. Maar als er snachts iets gebeurt.. geen idee. Vind het echt zielig m midden in de nacht uit z’n slaap ergens heen te brengen, dus ik denk dat ie dan maar even mee moet en later misschien door hun opgehaald kan worden of dat m’n man m tussendoor brengt (als daar tijd voor is Pff)..ik maak me daar best druk om. Ik wil m’n man echt graag bij me hebben. En ik wil ook m’n zoontje niet helemaal in t diepe gooien. Overdag heeft hij de creche in principe van 09:00-15:00 dus dat scheelt ook eventueel nog maar vind het dan ook zielig als iemand anders hem daar komt Ophalen omdat ie dat niet gewend is.. scheelt dat hij wel bepaalde dingetjes een beetje begrijpt nu en als hij eenmaal weg is bij ons gedraagt ie zich altijd super en gaat t vast heel goed. Maar dat loslaat moment is voor hem altijd moeilijk en natuurlijk helemaal in deze situatie en bij mensen die hij eigenlijk weinig ziet..
@Elizia pfoe nee weeen op de bergweg lijken mij ook niet fijn. Wij moeten 20min rijden, ik weet nog dat mijn uik de rotondes en hobbels ook niet fijn vond, zelfs tussen de weeen door. En mijn vriend nam ze natuurlijk net wat bruusker dan normaal want die vond het ook wat spannend allemaal. Je ziet overigens wel vaker dat t even blijft hangen tijdens verplaatsing; is toch een soort stress dat dat geeft en stress is de beste weeenafzwakker. @Meis28 dat klinkt ook heftig zeg! Ik heb gelukkig geen rugweeen gehad, ik hoor vaak dat dat heel pijnlijk is (niet dat andere weeen een pretje zijn haha). Maar t lijkt mij wel heel erg dat je dan net alles achter de rug hebt en dat ze er dan met je kind vandoor gaan En dat je die dan zo lang niet mocht zien joh, dat gaat hier toch anders hoor! Hier mag je als bevallen moeder gewoon bij de baby op de kinderafdeling slapen, tenzij dan dat ze voor 32 weken geboren worden dan liggen ze wel vaak op zo'n zaaltje (NICU). Dus dan is t hechten en douchen en dan naar je kindje toe... Ik had mij voorgenomen om te proberen zonder pijnstilling, en als het nodig was dan voor het remifentanylpompje te gaan. Toen ik om middernacht in t ziekenhuis kwam en ze mij aansloten op het CTG had baby een hele trage hartslag die ook enkele minuten rond de 50 bleef hangen. Ipv even kletsen en voorstellen werd er dus op de noodbel gedrukt en stond er opeens 6 man personeel op de kamer; kreeg ik gelijk een infuus, de arts-assistent ging gelijk toucheren zonder zich voor te stellen en werd alles klaargemaakt voor een spoedkeizersnede. Gelukkig trok het toen weer bij en vertrok iedereen weer behalve de verpleegkundige die er eerst was. T komende uur ging het dus los, en om 1u kwam de arts-assistent weer binnen om zich even netjes voor te stellen. Ik heb haar toen gevraagd of ze nog een keer wilde toucheren (uur eerder dan gepland) omdat ik zelf al het gevoel had dat het heel hard ging, en toen had ik dus al 10cm. Wilde het ook even weten voor mijn eigen gemoed want die pijnstilling spookte toen wel door mijn hoofd; als ik toen met een uur in zo'n heftige weeenstorm maar 1cm was opgeschoten was ik denk ik toch wel overstag gegaan
Zoooo Net bij de jumbo pampers baby dry maat 3 60 in 1 pak voor 18 euro Lagen er nog 2 dus meteen maar meegenomen haha Hoe is het hier? Lopen is echt belabbert en doet zeer ben net zo waggelende pinguin
Haha jij bent al lekker vooruit aan t kopen Ik heb vorige week bij AH ingeslagen op de zwitsal-luiers, die waren 1+1 gratis. Had eerder ook al 1+1 gratid pampers gekocht. Maar ik ga nog niet verder dan maatje 2 haha, denk dat mijn dochter die pas vanaf 6+maanden had (of nog later zelfs). Ik heb net het babybadje helemaal uitgeschrobd. Die baby-olie is zo hardnekkig !
@Fluss1984 : genoten in de dierentuin? @Elizia : ik zal straks mijn verhaal hier plaatsen. Heb net weer controle gehad, baby wordt nu op 3100 gram geschat. Flink dus. Keizersnede wordt tussen week 39 en 40 gepland, volgende week wederom controle en daarna gelijk naar de opname planning toe. Ik word tijdens de keizersnede gesteriliseerd, arts stelde het zelf al voor. Arts die vandaag controle deed was de arts die keizersnede van mijn zoontje ook heeft gedaan. Dus mijn zoontje gaf hem aan t einde een hand en zegt: bedankt dat u me op de wereld heeft gezet
@NORAH1979 ja t was heel leuk in de dierentuin! Ook alles ging goed qua organisatie haha en dochterlief is superflink geweest (voor haar toch een zware dag). We waren allebei wel helemaal kapot gisteravond
Jaa dacht voor 8 euro haha beebje was 3 weken geleden al bijna 2 kilo Dacht is nooit weg mooi meenemen haha Jaa hardnekkig spul he daarom gebruik ik het ook niet
@NORAH1979 wat fijn dat alles in 1 operatie kan! 3100 gram.....lopen onze kids redelijk gelijk hahaha. Lekkere bulletjes. Heb je ook al een datum gekregen?? Jeetje wat een verhalen van de bevallingen. Heftige ook. Ik heb er uiteraard ook 2 meegemaakt haha 1 heftige (sterrenkijkertje 24 uur weeen en 2,5 persen. Uiteindelijk met knip en met een vacuümpomp gehaald) en de andere ging redelijk snel, 3 uur weeën en nog 2 uur persen hoppa weer een sterrenkijkertje. Haha. Die kwam wel zelf. @Fluss1984 al lekker van je verlof aan het genieten?? @Mvp nog een paar dagjes mag je ook lekker genieten toch? Heerlijk..... al plannen? @Meis28 was super verrast en onwijs leuk. Snap dat je het ook had gewild. Heb het bij de andere kids niet gehad dus vond het zo bijzonder. Hoe is het met je werk? En dat bureau?? @Elizia leuk dat je er weer bent. Heb wel alles gelezen maar ben het ook wel weer kwijt (sorry) Bedankt voor alle felicitaties. Ben flink verwend. Vanmorgen vroeg iemand hoe ver ik was. Ik was het gewoon kwijt. Wist het niet meer..... zo erg!! Uiteindelijk maar op mijn telefoon (agenda) gekeken. Hebben jullie dat ook? Bij de eerste hield ik alles bij, elke dag was er 1. Bij de 2e wist ik het ook nog wel maar nu was ik het gewoon kwijt :-0. Net de uitslag van mijn praktijkexamen binnen en ook die is in the pocket!!! Hoppa! Diploma binnen. Zo blij en opgelucht vooral omdat mijn collega gezakt was kneep ik hem ook een beetje. Vraagje; ik wil vriendlief iets geven als de kleine geboren is. Maar weet niet zo goed wat. Kettingen en ringen draagt hij niet, hij heeft een iWatch dus ook geen horloge en armbanden (leer) heeft hij ook al zoveel. Iemand tips???
@NORAH1979 pfoe wat een flinke baby, als ik vergelijk met de laatste echo die ik had (vorige week) toen was ze namelijk 3250 gram. @Original Wat een leuk idee om je vriend iets te willen geven, ik kan niets bedenken maar misschien schiet me nog iets te binnen Voor mij de laatste dagen inderdaad. Morgen en overmorgen nog. Jij nu ook in de laatste week toch? Hoor je trouwens een bevestiging te krijgen van het UWV dat je zwangerschapsverlof is geregeld o.i.d?
@Original jaaaaa gefeliciteerd dat je geslaagd bent, supergoed! Dat is toch al een grote opluchting lijkt mij! Goh een cadeau voor je vriend; moeilijk. Ik ben heel slecht in cadeau's haha, wij geven elkaar meestal etentjes of weekendje weg of zo (ik heb hem zelfs een keer een stofzuiger gegeven toen die van ons stuk was ) . Je kan misschien elders op het forum een topic openen, krijg je vast leuke tips. Voor iedereen inmiddels dus verlof of de laatste loodjes. Mijn ouders zijn vandaag net als elke dinsdag komen oppassen, dus ik heb lekker wasjes kunnen doen en strijken, lamp kunnen ophangen, bedje weer in de hoge stand gezet en opgemaakt en ook lekker mee gaan wandelen etc. Was dus zowel een beetje relaxed als productief dagje het schiet hier dus al lekker op met de klusjes Nu is dochter naar schoonouders daar blijft ze slapen en die passen dan morgen op, en ik heb met een vriendin afgesproken om te lunchen, heerlijk!
@Mvp ik heb nooit iets gekregen van het UWV, alleen dan over mijn zwangerschapsgerelateerd ziek zijn. Misschien kan je het terugvinden in "mijn uwv"
@Original oh wat heerlijk zeg, wat betreft je praktijk! Gefeliciteerd!! Zal toch een last zijn die van je schouders valt! Wat een cadeau betreft, pff geen idee... Ik vind het ook altijd moeilijk, als ik ineens iets weet koop ik het dan meestal ook snel en wacht niet op een gelegenheid. Meestal zijn het praktische dingen zoals een muts, sloffen etc. Mijn man is ook niet van de sieraden. En poeh, 24 uur weeën is heftig! En dan nog zo lang persen ook, had je überhaupt de energie?? Hier was dochter ook een sterrenkijker trouwens, maar daar heb ik verder niks van gemerkt. Al vond ik de persfase bij haar wel erg pijnlijk, alsof ik explodeerde van onder. Heb keihard NEEEE geschreeuwd hahah en gegild als een valse operazangeres, echt een geluid wat ik normaal niet zou kunnen produceren. @Fluss1984 veel plezier morgen! Fijn ook dat je opschiet met de klusjes, is hier even niet het geval, maar morgen weer een nieuwe dag. En een stofzuiger vind ik een hilarisch cadeau haha @Meis28 jeetje wat heftig wat betreft je bevalling, ik zou geloof ik echt in paniek raken als ze mijn kindje meteen zo lang weg houden en je weet niet hoe of wat, lijkt me echt vreselijk! En dan die rugweeën...al vaak gehoord dat die verschrikkelijk zijn en niet op te vangen idd! @NORAH1979 wat lief en netjes van je zoontje! En goed dat die sterilisatie meteen kan, waarom krijg jij eigenlijk een ks? Hier erg moe vandaag en een zwaar en zeurend gevoel in mijn bovenbenen, dus bijna niets gedaan. Hopelijk morgen een betere dag!
@Elizia : hier mijn bevallingsverhaal: bij ongeveer 41.4 (op een vrijdag) had ik vanaf een uur of 9 's ochtends lichte krampen en 's avonds rond 20.00 uur verloor ik wat vruchtwater. Daarna werden de krampen heviger en kwamen ze om de paar minuten. Zo rond elf uur 's avonds naar t zkh gegaan. 1 cm ontsluiting. Omdat die gedurende de nacht niet vorderde heb ik een infuus met weeënopwekkers gekregen. Al met al zat ik zaterdagavond rond 23.00 uur op een uur of 3 op 6 cm en dat schoot niet op, waardoor de arts had besloten over te gaan tot een keizersnede. Achteraf bleek dat mijn bekkenvorm iets afwijkt wat in combinatie met een wat groter babyhoofdje de verklaring kan zijn dat ontsluiting niet vorderde. Nu wederom een grote baby, dus mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt en voor een geplande keizersnede gekozen.
@Mvp Jep ook laatste week alhoewel alleen morgen. Heb vandaag en gister calamiteitenverlof gekregen. Eerst wilde ik het niet maar toch blij met even 2 dagen niets. Morgen alleen overleg. Mag niet langer blijven . Super werkgever! Ik heb bij de eerste toen wel bericht gehad maar bij de 2e niet.... volgens mij hoeft het niet, gaat naar je werkgever als ik het goed heb. De dagen al aan het aftellen? Nog eventjes...... @Fluss1984 whahaha stofzuiger. Geweldig. Heb voor de opa’s en oma’s en kids ook een kleinigheidje. Vind ik leuk . Ja een enorme opluchting. Diploma is in the pocket haha. Wat fijn dat je ouders en schoonouders oppassen. Lekker even me-time. Hoe hangen je lampen? Goed bezig geweest vandaag. @Elizia bevallen doe je op adrenaline hè....dus je gaat maar door. Al was ik er op een gegeven moment ook wel klaar mee hoor. En 2 sterrenkijkertjes gebeuren niet zei ze....ja ja nou dan had ik een staatslot moeten kopen die dag want ik had ze hahaha. Heb jij niet lang hoeven persen toen? Wees maar blij!. Ach achteraf is het het allemaal waard . Vervelend dat je benen zo aanvoelen. Heb je dat vaker?
UITGEREKEND april 2018 11 april Robijn89 - 27 jaar, 2e kindje - Meisje L.☆23-10-17 12 april Mery - 5e kindje - Meisje 15 april Elizia - 35 jaar, 3e kindje - Meisje Jutje85- 32 jaar- 2e kindje- Meisje 21 april Norah1979 - 38 jaar, 2e kindje - Jongen Original - 34 jaar, 3e kindje - Jongen 22 april MVP - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 23 april Beyzam - 31 jaar, 2e kindje - Jongen 25 april Solidgold - 28 jaar, 2e kindje - Jongen 26 april Nugget - 26 jaar, 1e kindje - Verrassing! 27 april Fluss1984 - 33 jaar, 2e kindje - Jongen Saona - 38 jaar, 3e kindje - Jongen Lesley22x - 27 jaar, 1e kindje - Meisje 28 april Lucindalice - 5e kindje - Jongen 29 april Babylovebaby - 24 jaar, 2de kindje - Meisje Meis28 - 32 jaar, 2e +3e kindje (TWEELING!) - Jongen + Jongen 30 april Freddel - 27 jaar, 2e kindje - Verrassing! Jongen (10) | Meisje (10) | Verrassing (2) __________________________________ AFSPRAKEN Freddel: 26 maart - groeiecho (35 weken) Meis28: 4 april - vk
@Mvp bedoel je 3250 gram of 2250 gram? De mijne wordt nu op 3100 geschat, idd flink ja. Ik heb van t uwv een bevestiging gehad dat er een zwangerschapsuitkering is aangevraagd en per ingangsdatum verlof de bevestiging dat t is goedgekeurd en de hoogte van dagloon. Ging idd via mijn uwv. Mijn werkgever betaald overigens zelf mijn loon en hij ontvangt de uitkering. @Original gefeliciteerd! Idd in the pocket. Goed gedaan! Ik heb nog geen datum, volgende week naar de opname planning dus ben benieuwd. Wat betreft kadotip: ik wil ook graag iets cadeau doen, maar dan aan ons als gezin en dacht aan een soort van beeldje wat symbool staat voor ons gezin. Zelf vind ik de Willow Tree beeldjes erg mooi. Ik zat ook te denken aan een naambordje voor bij de voordeur. Die hebben we nog niet, wonen hier nu 10 maanden dus zoiets zou ook nog een idee zijn.