@NORAH1979 wij hebben nog een fauteuil nodig voor de babykamer, ik weet welke maar ik kan die zelf niet in de auto krijgen dus moet nog even wachten tot ik een keer met vriendlief naar de ikea kan zonder dochter (want de autostoel moet er dan even uit). Verder moet ik ook nog 1 kruik bijhalen. Ik hoorde dat veel kraamverzorgsters tegenwoordig de kruiken in hydrofielen wikkelen/binden, dat zou veiliger zijn. Ik koop dus geen kruikzakken maar leuke hydrofielen. Done by deer heeft er zo'n leuke, in verschillende kleuren. Ik heb nog een hele stapel hydrofielen maar heb er een paar van deze bijgekocht om dus de kruiken in te wikkelen en om in het bedje te leggen onder t hoofdje van de baby. Hier geen hemeltje trouwens, voor een jongetje vind ik dat eigenlijk alleen maar als ze echt heel klein zijn idd. Onze dochter heeft nu wel een hemel over haar ledikant en slaapt er heerlijk in
@Meis28 wat leuk die reacties. Ik werk er ook nu 1,5 jaar maar voelt zo bijzonder. Liever zo dan anders hè. En als je een bloemetje en zo een appje krijgt dan voel je je wel gewaardeerd . Wat lief met dat pakje met die sterretjes. Ik heb iets wat erop lijkt van Noppies. Ook wit met zwarte/grijze sterretjes. Ach maakt toch niet uit of je iets 2e hands koopt of niet. Gaat erom dat je het leuk en mooi vind. @NORAH1979 wij hebben ook geen hemeltje. Bij mijn dochter wel gehad, bij mijn zoontje toen geloof ik ook maar nu vind ik het niet in het kamertje passen haha
Net nog een boxkleed besteld, had hem al vaker gezien maar toen helaas niet in de juiste maat voor onze box, en nu wel! Vind m zo leuk
@NORAH1979 dan snap ik helemaal je keuze voor een keizersnede ja, lijkt mij heftig als de bevalling wel normaal begint en je dan uiteindelijk alsnog een ks moet. @Original ik heb bij beide zwangerschappen dan denk ik een adrenalinedip gehad. Bij de eerste was ik door de weeënstorm echt uitgeput toen de persfase aanbrak en bij de tweede zijn de weeën dus op een gegeven moment tijdelijk afgezwakt. Toen voelde ik me ook vreselijk moe, doordat ik al twee nachten 0 uur geslapen had. Maar de vraag is natuurlijk of ik die vermoeidheid toen juist voelde doordat de weeën waren afgezwakt en er een adrenalinedip plaatsvond. Beetje kip/ei verhaal haha. Nee bij mijn sterrenkijkertje duurde de persfase ern kwartiertje, heel netjes dus. Maar het verklaart wel weer dat gevoel volledig uit elkaar te barsten down under. Ik was zelf trouwens ook een sterrenkijker, dus mijn dochter had het niet van een vreemde. @Mvp goede instelling idd wat betreft je bevalling. Je weet toch niet hoe het zal gaan, het kan gewoon heel vlot verlopen, ook bij een eerste. En spannend wat betreft het huis, succes! @Meis28 wat jij beschrijft wat betreft het nog niet klaar zijn voor de bevalling heb ik ook heel lang gehad. Pas sinds een of twee weken is er echt een rust over me heen gekomen en kijk ik er eerlijk gezegd ook naar uit als die buik weg is. @Fluss1984 wat een lieve pakjes, ik zou voor de eerste gaan geloof ik. Hier krijgen mijn kinderen ook cadeautjes als de baby komt. Ik heb voor beiden een klein knuffeltje en mocht de bevalling ‘s nachts beginnen en zij wakker worden dan krijgen ze die dan alvast en anders als ze ons komen bezoeken in het ziekenhuis. En als ik thuis kom met de baby uit het ziekenhuis krijgt mijn zoontje nog een doos Lego en mijn dochtertje een doos Hello Kitty duplo. Moet zeggen dat ik er naar uit kijk dat de baby er straks uit is en ik me weer normaal kan bewegen, kan slapen zonder pijn en mijn blaas niet meer in de verdrukking is. Tot een week geleden sliep ik nog regelmatig best oke en moest ik een keer of 2-3 plassen ‘s nachts, maar nu is dat veel vaker. Ik kan ook niet meer uren achtereen slapen, word steeds wakker na een halfuur a drie kwartier, dan moet ik plassen, slaapt mijn been, doet mijn bekken pijn, moet ik hoesten etc. En dan lig ik weer een uur of langer wakker daarna... Het is echt uurtjes slaap bij elkaar sprokkelen momenteel, maar veel zijn het er niet. Dus als ik eerlijk ben dan ben ik er wel een beetje klaar mee.
@Elizia pff vervelend dat je fysiek zoveel last hebt. Hier valt het gelukkig nog mee, al dat ik er ook elke nacht wel 2x uitmoet en vaak lang wakker lig als baby druk is. Maar pijn heb ik gelukkig niet. Maar bij jou komt het nu echt al dichtbij, 36+4!!
@Elizia vervelend van dat slechte slapen.. hier vannacht ook niet goed geslapen want heb sinds kort echt behoorlijk last van mijn bekkenbodem (gewoon de hele onderkant voelt dan zooo beurs) als ik me omdraai. Ook als ik te lang op een kant lig voelt m’n heup beurs aan. Toch ben ik nog niet helemaal klaar met het zwanger zijn omdat ik t zo speciaal vind! Hoop dat ik wel normaal kan persen want nu lijkt het soms net alsof alles op breken staat daar beneden! Leuke kadootjes, ik twijfel nog steeds, zoals ik zei speelt ons zoontje heel weinig met speelgoed etc dus vind ik t moeilijk iets te vinden waar hij ook daadwerkelijk wat aan heeft/mee doet @Fluss1984 wow wat een super leuk boxkleed! Mooi!@NORAH1979 nee klopt ook, maakt niet uit of iets tweedehands is, gaat er om of je het mooi vindt. Twijfelde alleen van: moet ik niet even verder kijken en echt iets nieuws kopen wat ik ook super mooi vind...? Nou heel toevallig toen ik net even door het dorp wandelde, heb ik twee pakjes in de uitverkoop gevonden (20 euro bij elkaar!), weet niet of jullie het mooi vinden maar ik hou er wel van, echt beetje zo Spaans klassiek. Lekker klein, 0 maanden (ong 50 cm) voor t geval ze dus klein zijn, heb niet veel hele kleine kleertjes. Dus denk dat deze het worden ze hadden nog een ander setje met truitje en broekje maar iets dunner, durfde ik niet aan ivm het weer, het is nog niet heel warm hier.. ik heb trouwens geen hemeltje boven de bedjes en bij m’n zoontje ook niet gehad, vind het wel heel mooi! Ik bedacht me dat ik maar 1 kruik heb, heb m niet veel gebruikt bij m’n zoontje terwijl hij in januari geboren is. Maar kunnen altijd nog bij kopen mocht het nodig zijn. Misschien houden ze elkaar lekker warm haha! Moet ook nog een nagelvijltje, die heb ik ook niet meer. Thermometer heb ik afgelopen jaar nieuw gekocht dus die kan iedereen gebruiken, gewoon goed schoon houden met alcohol..
@Meis28 ik vind het wel een schattig pakje! Grappig dat die smaak zo verschilt; toen we laatst op gran canaria waren viel me dat ook op. En toen we vorig jaar in Madeira waren dacht iedereen dat ons dochtertje een jongen was omdat ze niet van die hele stijve jurkjes aanhad met strikjes en lintjes en zo. Dat ze roze droeg maakte niet uit haha Hier moet het dan weer allemaal "stoer" zijn, moet mij toch nog even over de kleertjes met dinosaurusprint heen zetten hoor Ik denk dat het hier toch het pakje met de bolletjes wordt, vind het heel schattig maar wel unisex. Maar ik vind het wel het leukste dat ik daar echt het bijpassende mutsje bij heb, en dat heb ik niet van het pakje met de sterren (wel in andere kleur, maar dat is het dan zo net niet ).
@Meis28 leuk pakje! Normaal hou ik niet zo van kraagjes en frutsels, maar als ze nog zo klein zijn vind ik het juist wel weer schattig. Vervelend dat je zoveel meer last hebt van je bekkenbodem nu. Ik herken het wel deels trouwens, heb er ook meer last van nu en als ik me ‘s nachts omdraai kraakt de boel vaak. Al voelt het niet echt beurs bij mij, dat heb ik in het tweede trimester wel een tijdje gehad trouwens. Toch denk ik dat het wel normaal is, de boel moet gewoon allemaal losser en flexibeler worden daar voor de bevalling. Tenzij het echt richting bekkeninstabiliteit gaat natuurlijk. @Fluss1984 zo grappig dat ze daar dachten dat het een jongetje was ondanks het roze! Is idd zo land/cultuurafhankelijk... Mijn man heeft twee Pakistanen (broers) in dienst en zij nemen altijd kleertjes voor onze dochter mee uit Pakistan, ontzettend lief, maar heeele andere stijl haha en allemaal jurkjes. Terwijl ze niet vaak jurkjes draagt en als ze ze draagt zijn het wat stoerdere jurkjes. Het past gewoon ook niet bij haar, het is nogal een stoer meisje, al houdt ze wel erg van roze en paars ook. Dat pakje met die bolletjes is ook heel leuk en als je daar al een mutsje bij hebt zou ik ook voor die kiezen. Leuk boxkleed idd ook! Fijn dat de box staat, hier nog steeds niet. Maar goed, dat kan mijn man ook doen als wij in het ziekenhuis liggen, al zou ik zelf graag het muziekmobiel voor boven de box willen gaan zoeken in de berging, alleen ik kan nergens bij nu momenteel omdat ie dus te vol staat. Zolang we in het ziekenhuis slapen krijgt de baby kleertjes van daar aan, maar als we weggaan zal ik haar één van deze pakjes aandoen. Neem ze gewoon beiden mee denk ik. Vanmiddag ouderspreekuur op school van onze zoon. Zal allemaal wel oke zijn, hij had ook een heel mooi rapport. En we zullen wel weer te horen krijgen dat hij nog wat verlegen is, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
@Elizia schattige pakjes!! Hier krijgen ze ook eerst een truitje van het ziekenhuis aan en ze hoeven pas echt aangekleed als we naar huis gaan. Ben erg benieuwd hoelang ik in t ziekenhuis moet blijven. Normaal gesproken geldt hier bij een normale bevalling altijd minstens 2 nachten en bij een keizersnee minstens 3 nachten. Mochten ze in de couveuse moeten oid weet ik niet hoe het dan gaat. Maar ben dan ook erg benieuwd naar de echo dinsdag, hoeveel ze nu weer zijn aangekomen. Ik voel ze wel beide wat minder bewegen vandaag, gisteren voelde ik een sowieso ook minder dan de ander. Misschien dat ik vanmiddag naar bevallings klasje ga, zal dan even aankaarten bij de vk. Vond het te vroeg om meteen al langs te gaan vandaag, misschien eerst even aankijken. @Fluss1984 ja haha soms is het zo overdreven hier met al die strikjes en kant! Een beetje hou ik wel van (als ze klein zijn), maar moet niet TE worden..! Bij een meisje hou ik ook wel van stoer maar ook wel van meisjes achtig, beetje een combi. Ik zie soms zulke leuke spijker jurkjes bijv met een leuke legging of maillot eronder, haartjes leuk doen etc..! Voor jongens vind ik het vaak lastig. Zolang ze klein zijn kleed ik ze graag wat schattiger zegmaar, ik ben niet het type die een pasgeboren baby al een spijkerbroek etc aan gaat doen! En hou ook totaal niet van al die felle kleuren en Spider-Man/minions/cars opdrukken haha! Maar vind de keuze echt behoorlijk beperkt (waarschijnlijk ben ik gewoon kritisch)
Hallooo Vandaag weer ziekenhuis geweest en jeetje wat liep dat uit zeg pff 10:10 had ik mijn eerste afspraak maar werd 10.40 pas geholpen Toen weer wachten tot 11.00 Moest ik afspraak maken en wachten op de ok planner Al met al was ik pas half 1 klaar! 23 april vind mijn keizersnede plaats! Nog even het komt nu wel heel dichtbij zo Ze woog nu 2.295 ongeveer. En als ze zo door blijft groeien schatten ze haar als ik haar 40weken zou dragen op 3.5 kilo!
@Meis28 nee hoor je bent niet kritisch. Ik vind die cars en spiderman prints ook verschrikkelijk. Gelukkig geeft mijn zoontje er ook niet veel om. Mijn moeder had bijna 3 winnieh de pooh schilderijtjes gekocht voor de babykamer. Heb eerlijk gezegd dat we ze niet gaan ophangen. Matcht ook totaal niet met het behang wat we hebben. Weet je wat ik helemaal verschrikkelijk vind? Cars gordijnen etc... dat komt er hier dus echt niet in. Wat ik wel leuk vind zijn scandinavische prints. Vrolijke kleuren. Er is nog best wat te vinden voor jongens. Maar idd, voor meiden toch veel meer keuze. @Fluss1984: mooi boxkleed zeg! Kruikenzakken hoeft dus niet meer? Hydrofielen er omheen is ook goed? Dan kan ik dat mooi van mn lijstje afhalen. Bij mijn zoontje waren we in de kraamweek al met de kruiken gestopt. Maar goed, die woog 4170 gram en kon zich al prima op temperatuur houden. Ik denk dat ik er nu ook maar 1 haal. Mocht t nodig zijn, is het zo bijgekocht. @Elizia : dat klinkt wel eng...dat je je botten hoort kraken met omdraaien. Het enige wat bij mij kraakt als ik me omdraai is het bed Dat was in t begin van de zwangerschap nog niet haha Suc6 bij het oudergesprek! @Babylovebaby : hoe gaat t met jou? Heb je al een datum voor de keizersnede? @Beyzam : hou jij het nog vol? Hier inmiddels de klossen in huis. Nog een week en dan gaan ze eronder.
@NORAH1979 nee het kan dus ook met een hydrofiele doek. Wij hebben de kruiken bij onze dochter ook alleen de eerste week gebruikt, dus ik vind het ook een beetje zonde om daarvoor 2 kruikenzakken te kopen. Die hydrofielen hebben meer stof, dus als ze zouden lekken nemen die meer water op, daarnaast zitten ze er strakker omheen, hebben ze meer laagjes dus minder heet en creeert die knoop een goede afstand tussen de kruik en de baby. Hier een filmpje hoe t werkt.
Bijna 200 pagina’s volgekletst! @Fluss1984 leuk dat kleed! Zie een leuke houten camera staan ook haha. Ik heb hem ook, in het zwart dan. Super leuk zijn die hè. @Meis28 hier is vriendlief dol op star wars en samen vinden we marvel en dc erg leuk maar niet op shirts ofzo. Heb wel een boekenplankje (staat op de babysite) met een leuke poster en boekjes van deze. Ik heb ook mijn grenzen hoor haha. Nu ben ik wel meer van stoer (geen spijkerbroekjes want dat is niets voor een baby) maar wel stoere printen of kleuren. Ach ieder zijn ding toch @Elizia dat klinkt niet fijn. Het horen kraken. Hebben ze daar kleertjes in het ziekenhuis? Waarom dat? (Zal daar blijkbaar normaal zijn maar wat als je zelf een eerste pakje aan wilt doen?). Een goed rapport is altijd goed. Dan zal het gesprek ook wel goed zijn ja. @NORAH1979 klossen al binnen? Ik heb er nog niet eens naar gebeld :-0. Morgen maar even doen. Had een site gevonden dixxi geloof ik, en dan krijg je ze gratis (lenen dan) eens zien wat daar de voorwaardes van zijn Vanmorgen weer controle gehad en gesprek bij de anesthesist. Controle was prima. Had maandag op ijzer en suiker getest en had een hoog ijzer gehalte dus dat was perfect zeker voor de keizersnede en de suikertest was ook goed, heb geen suiker. Gewoon een goed werkende placenta. Bloeddruk was goed en meneer lag weer dwars haha. Volgende week weer een echo en controle bij de gyn. Zaterdag bij een vriendin foto’s maken van hun gezin met newborn. Ze had foto’s laten maken maar die zagen er niet uit, vond het zo sneu dus ga zaterdag heen om foto’s te maken. Heb zelf 9 jaar lang gefotografeerd en diverse cursussen gevolgd maar gestopt omdat ik een andere baan kreeg en fulltime ging werken en de tijd die ik dan nog over had graag met mijn gezin wilde doorbrengen. Maar dit vond ik zo sneu.....
@Original : ik heb ze bij medipoint besteld en idd zijn gratis. Wat leuk dat je die fotoos kunt maken voor je vriendin! Hoog ijzergehalte goed voor de keizersnede? Is dat hetzelfde als hb? Mijn hb is 7.1.
Dat is wat ze tegen mij zeiden, dat ik iig een goede buffer heb. Als het te laag zou zijn moest ik een week voor de ks aan de ijzertabletten. Ik zat geloof ik op 7.8 en dat was super. Helemaal goed. Volgens mij is hb wel ijzer ja. Als ik je cijfer ook zo zie, en is ook super toch! Oké, morgen even bellen en dan maar bestellen, zijn ze ook maar in huis. Had al wat foto’s opnieuw nabewerkt voor haar dus die zagen er nu beter uit maar ik vind het niet kunnen als je je als fotograaf uitheeft en dan zulke belabberde foto’s levert. Ik ga niet iemands foute werk herstellen dus gezegd dat ik zelf langs kom. Ik vind dat je gewoon als nieuw gezin een mooie herinnering moet hebben en niet zoals het nu is.
Ijzerhalte is HB inderdaad, 7.1 is mooi volgens mij! Mijne is 8,1, daar was de verloskundige ook erg enthousiast over 'dan hoeven we ons niet direct zorgen te maken als je wat bloed verliest'. Wat betreft kruikenzakken, de kraamzorg vertelde dat ze daarvoor tegenwoordig inderdaad hydrofiele doeken voor gebruiken. Dus dat een kruikenzak niet nodig is. Heb 1 elektrische kruik maar moet er 2 hebben van de kraamzorg. Moet er dus nog 1 bij halen. Klossen krijg ik als het goed is morgen binnen. Heb ze via https://www.medipoint.nl/ besteld en er ook een zitsteun voor op bed bij besteld. Ik sluit mij vanaf vandaag aan bij team zwangerschapsverlof! Hele leuke cadeautjes gekregen van het team, super lief. Heb mijn werkgever (uitzendbureau) gebeld over mijn zwangerschapsverlof en ik had het idee dat er helemaal niets geregeld was, ze draaide er een beetje om heen 'ja ik zal het even nog een keer indienen'. Ben benieuwd wat dat voor gevolgen heeft.
Jaa hier gaat het goed Alleen last van rug en billen en het is net of er iets mijn doos uitkomt tijdens het lopen Vandaag na het ziekenhuis geweest en het liep giga uit Babygirl word nu geschat op 2.3 kilo ongeveer 23 april krijg ik de keizersnede
Goede avond dames, hier valt het echt heel zwaar. Ben echt toe aan bevallen. Kan moeilijk lopen door vocht heb steunhandschoenen aan voor de vocht in mijn handen. Heb zo’n pijn overal. Buik voelt steeds strak en zwaar. Lekker klagen. Sorry dat ik niet veel kan mee schrijven ik probeer alles bij te houden. Ik heb volgende week woensdag controle bij de gyno ben benieuwd hoe groot de baby is. Dames wanneer doen ze eigenlijk inleiden? Moet je er een bepaald reden voor hebben?
O jee meid, wat naar dat je het zo zwaar hebt Dat klinkt inderdaad niet echt meer als genieten zo... Wat betreft inleiden verschilt heel erg per ziekenhuis en zelfs per gynaecoloog. De ene doet het zonder medische reden niet voor 41 weken, de andere denkt meer mee en doet het zelfs vanaf 38 weken. Wanneer het om medische reden zou moeten is bv als je hoge bloeddruk hebt, als er tekenen van zwangerschapsvergiftiging komen, als een 1e zwangerschap heel moeilijk ging met een grote baby, als de conditie van de baby achteruit gaat (minder leven voelen, placenta die op raakt, groei die stil staat), dat soort dingen. Waarom liep jij ook alweer bij de gynaeocoloog ipv bij de verloskundige? Als je met inleiden in je hoofd zit zou ik dat iig bij het volgende bezoek aankaarten, zodat ze weten hoe zwaar je t hebt. Met welke termijn ben je vorige keer bevallen? Sterkte meid!